Andet multimedie
bentjuul 3670
jævn farveovergang i psp7?
Fra : tobias

Dato : 20-01-02 18:15

Hej,

Jeg vil lave noget grafik i psp, hvor der blandt andet skal være en
overgang (fading) imellem to farver.
Det kan jeg ikke få til at fungere, idet overgangen opdeles i synlige
bjælker. Jeg ønsker en helt jævn overgang. Skal benyttes på web.

Er der nogle, som har en hjælpende kommentar?

tobias

Fra : Alice Nielsen

Dato : 21-01-02 12:00

"tobias" <tobi@image.dk> skrev i

> [...]
> bjælker. Jeg ønsker en helt jævn overgang. Skal benyttes på
web.

> Er der nogle, som har en hjælpende kommentar?

Hvordan gør du ?

Resultatet bliver flottest, hvis du går ind og vælger gradient
"Forground/background"

Du må gerne sende dit billede til mig, så skal jeg kikke på det
:)

KH
Alice
---
Lær Paint shop pro, eller meld dig til
vores mailingliste med indbyggede temaer.
www.pspskole.dk

Fra : Clemmensen

Dato : 22-01-02 00:24

tobias <tobi@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:XMC28.2413$XA5.381981@news000.worldonline.dk...
> [...]
> bjælker. Jeg ønsker en helt jævn overgang. Skal benyttes på web.
>
> Er der nogle, som har en hjælpende kommentar?

Hej...
Hvis du kører med 16 bit farvedybde ser gradueringer
stribede ud, uanset hvad du ellers indstiller på, så tjek lige
at du kører med enten 24 eller 32 bit. (højreklik på 'skrivebordet'
vælg egenskaber, indstillinger.
Venlig hilsen Helle

Fra : tobias

Dato : 22-01-02 22:36

Hej "Clemmensen"
Du har ret - jeg havde 16 bit farver på skærmen (vist nok p.g.a. et af
sønnens PC-spil)
Nu har jeg indstillet skærmen til 32 bit - og det ser straks bedre ud.
Gad vide hvor mange % af Internetbrugerne, der har 16 bit?

Tak, for at du vil dele din erfaring med os "newbies"

Tobias