Hvilken trådløs?
Fra : Kenn Gerdes

Dato : 22-12-00 17:16

Først vil jeg ønske alle i nyhedsgruppen en glædelig jul.

For det andet står jeg over for at købe en trådløs telefon. Efter at have
sonderet markedet lidt, har jeg fundet frem til at det enten skal være en
Siemens 3015 eller en Ericsson 260 (Beocom 6000 ser også lækker ud, men
prisen er også derefter). Er der nogle som kan sige noget kvalificeret om
disse 3 telefoner? - hvad angår antal telefonnumre i hukommelsen mv. kan jeg
læse mig frem til dét. Jeg er mere interesseret i at høre om erfaringer med
disse telefoner, især hvad angår lydkvalitet og dagligdagsbrug. Håber der er
nogle som vil dele deres erfaringer.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Oh my god, who killed Kenny??
No one, he died of boredom in Birkerød

Fra : J. S.

Dato : 22-12-00 18:08

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> wrote in message
> [...]
med
> disse telefoner, især hvad angår lydkvalitet og dagligdagsbrug. Håber der

Både min kæreste og min gamle far har en Gigaset 3015, og de er ovenud
tilfredse med betjening, lydkvalitet og standbytid. Da jeg har ISDN bruger
jeg selv en 3070 med 3000Micro håndsæt - begge fra Siemens Gigaset serien.
Jeg har heller ikke noget at klage over.

Jeg tror ikke at Ericsson'en er en dårlig telefon, selvom de havde STORE
kvalitetsproblemer med kvaliteten da de introducerede den. Men Ericsson har
meddelt at de nedlægger deres trådløse DECT division, så for mig var der
ingen tvivl.

Held og lykke med det...og God Jul.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-12-00 21:27

> For det andet står jeg over for at købe en trådløs telefon. Efter at have
> sonderet markedet lidt, har jeg fundet frem til at det enten skal være en
> Siemens 3015 eller en Ericsson 260

Jeg har kun positive kommentarer til Siemens trådløse telefoner

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 23-12-00 01:24

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> writes:

> Jeg har kun positive kommentarer til Siemens trådløse telefoner

Jeg synes nu godt, at min 2000C kunne have et lidt mere venligt
interface til telefonsvaren i 2015 basen. Bevares, det er da meget
smart, at man tvinges til at lære hvilke tal der skal trykke på, for
at afspille beskeder, meeen alligevel...

Bortset fra det, er jeg utrolig glad for min Siemens. Et headset er
nærmest et must for virkeligt at få glæde af, at den er trådløs

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-12-00 01:53

> [...]
> smart, at man tvinges til at lære hvilke tal der skal trykke på, for
> at afspille beskeder, meeen alligevel...

Ja, ok nu har jeg godt nok kun brugt 2000C på en 2060ISDN, men jo,
interfaces'ne kunne til tider være bedre. Det er de også blevet i
3000-serien.

> Bortset fra det, er jeg utrolig glad for min Siemens. Et headset er
> nærmest et must for virkeligt at få glæde af, at den er trådløs

Ja, jeg har også et, det er skønt

Fra : Rander

Dato : 23-12-00 02:22

Fri, 22 Dec 2000 17:16:01 +0100 brugte Kenn Gerdes 19 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni:

>Først vil jeg ønske alle i nyhedsgruppen en glædelig jul.

Joh tak, i lige måde!

> [...]
[...]
>disse telefoner, især hvad angår lydkvalitet og dagligdagsbrug. Håber der er

Jeg har haft en 3015 siden de kom frem (ca. ½ år), og jeg må sige at jeg
er ovenud tilfreds med den!

Jeg har hørt mange snakke om ekko som et problem på trådløse telefoner,
men det er ikke et problem jeg har oplevet. Jeg opfatter lydkvaliteten
som præcis lige så god som på min stationære Kirk Delta 942.

Det eneste jeg faktisk har at udsætte på den er at bælteclipsen efter
min mening ikke er den bedste - derudover vil jeg klart anbefale den!

Jeg kender ikke Ericssonen, men jeg bryder mig generelt ikke om firmaet.
Men derfor kan de jo godt lave en telefon der passer bedre til dine
behov og ønsker...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Ingen intelligent person kan være stolt af sig selv i en kats nærvær.
Intet levende væsen kan i den grad ignorere. (Hippolyte Taine)

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 23-12-00 14:00

Mange tak for svarene.

Med venlig hilsen