Hvordan ordner i jeres låse ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 20-01-02 17:18

Hej

Hvordan gemmer i jeres låse på motorcyklen ?
jeg har et par stykker og de er rimelig uhandy at køre med om halsen

kan man få et "ophæng" eller noget på siden af motorcyklen man kan spænde en
U lås op i evt.?

M.v.h.
L. Madsen

Fra : boe

Dato : 20-01-02 17:26

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har et par stykker og de er rimelig uhandy at køre med om halsen
>
> kan man få et "ophæng" eller noget på siden af motorcyklen man kan spænde

Jeg bruger skivebremselås, og til den har jeg boret et hul i min bagskærm,
hvor den kan sidde under kørslen.

Bo, VF1000F

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-01-02 17:34

min kædelås hænger mellem blinklysene på mit givirack, det kan dog ske at
den ryger ned og dækker halvdelen af nummerpladen.
Men sådan er det desværre

Min skivebremselås har jeg bare i lommen eller under sædet

mvh

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96
"Motorcyklister (de fleste) er sgu lidt klogere "

Fra : Michael K.S.

Dato : 20-01-02 17:42

On Sun, 20 Jan 2002 17:33:44 +0100, "Thomas Jensen"
<oelhunden@yahoo.com> wrote:

>Min skivebremselås har jeg bare i lommen eller under sædet

Meget-meget skidt ide at ha' den i lommen,det kan knuse din hofte
(eller andet afh. af hvilken lomme der tænkes på) ved et evt.
styrt...køb en lille taske til den i stedet,koster ikke meget.

-M

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 20-01-02 18:12

> Meget-meget skidt ide at ha' den i lommen....

Der må jeg give dig ret - der burde faktisk slet ikke være lommer i
MC-beklædning....

Rasmus
(Der knækkede et par ribben i sommer på den konto...)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-01-02 21:03

ok tak for rådet, det skal jeg huske

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-01-02 23:37

Jeg fik en lille taske med til min skivelås, og under sædet er der lige
plads til den. På selve tasken er der noget burrebånd, og det samme under
sædet, så den sidder godt fast og rutscher ingen steder..

--
MVH.
Jon Larsen.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-01-02 20:05

> Der må jeg give dig ret - der burde faktisk slet ikke være lommer i
> MC-beklædning....

Enig - der var ikke nogen succes at kurre på et nøjebundt i højre forlomme.
Heldigvis kun fra 50-60km/t

/A

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-01-02 18:07

On Sun, 20 Jan 2002 17:17:34 +0100, Lasse Madsen wrote:
> [...]
> jeg har et par stykker og de er rimelig uhandy at køre med om halsen
>
> kan man få et "ophæng" eller noget på siden af motorcyklen man kan spænde en

Min U lås har jeg i en holder bag nummerpladen, det er vistnok en
original ABUS ...

Min skivebremse lås sidder i det øje som er tiltænkt til at låse
hjelmen fast under parkering.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 20-01-02 18:24

Min skivelås hænger i sit medleverede hylster - monteret på ved passager
fodhvileren (en rem med velcro er wrappet rundt om en del af fodhvileren -
uden den dog sidder i vejen).

Skulle jeg få lyst til at benytte en U lås, er der lavet plads til den
originale Yamaha under sædet

Jesper
FZS600 Fazer

Fra : Janus

Dato : 20-01-02 18:25

> jeg har et par stykker og de er rimelig uhandy at køre med om halsen

det er meget nemt. du skal bare ha' dem forgyldt, så giver det pludseligt
en helt anden mening ; )

mvh Janus

Fra : Foo Bar

Dato : 20-01-02 20:32

> [...]
> jeg har et par stykker og de er rimelig uhandy at køre med om halsen
>
> kan man få et "ophæng" eller noget på siden af motorcyklen man kan spænde

Er den lykkelige indehaver af ABUS's største bøjlelås og havde de samme
problemer som dig - men hjemmelavet holder har løst problemet på uhyre
tilfredsstillende vis.

To stykker firkantet rør lægges parallelt (som 'pålæg i en sandwich')
imellem to jernplader i passende størrelse. Det hele svejses sammen og
grundes/males for at forhindre rust. Holderen monteres mellem nummerplade og
bagskærm med tilpas lange skruer. Når låsen sættes i holderen skubbes
'bunden af låsen' (den der ikke er et U...) så langt ind under nummerpladen
at det hele sidder fint i spænd. (Hvis ønskeligt leverer jeg gerne et par
ubehjælpsomme barnetegninger og muligvis fotos af projektet på
dk.binaer.motor..?!)

Eneste ulempe: Nummerpladen får ikke helt så meget lys fra
nummerplade-lampen og kan være sværere at aflæse i mørke... >:)

Claus.

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-01-02 20:49

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan gemmer i jeres låse på motorcyklen ?
> jeg har et par stykker og de er rimelig uhandy at køre med om halsen

....kører kun med skivelås...har lavet en holder i "ædelmetal" forsynet - i
"bunden" - med en gammel dørlyskontakt fra en Folkevogn...når låsen skubbes
på plads og låses fast i et dertil indrettet hul, tar den kontakten og slår
min blinklyssummer fra...så undgår jeg at begynde at køre med låsen siddende
på skiven, hvilket ikke skulle være godt for lakken...,o)

Hans

Fra : Lasse Madsen

Dato : 20-01-02 21:30

Mit problem er at min skive er noget uorginalt junk hvor desværre ingen låse
passer på fordi den har en træls form der hvor den er spændt på.

Jeg har en skive lås men den bruger jeg til at låse bagdækket med så man
ødelægger hele bagdækket hvis man prøver på noget men løsningen er elendig
da man bliver møg beskidt hvergang man skal montere eller afmontere den.

Er det lovligt at svejse et "homemade" ophæng på mc'en ?
(jeg skal snart til syn derfor spørger jeg)

m.v.h.
L. Madsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-01-02 00:03

> Er det lovligt at svejse et "homemade" ophæng på mc'en ?
> (jeg skal snart til syn derfor spørger jeg)

Da jeg var ung - og det var mange penge dengang - måtte man ikke svejse på
et stel (måske i forbindelse med sidevogn, hvad ved jeg)...

Hvis du vil være sikker, kan du jo klampe noget på en eksisterende bolt og
måske forlænge den lidt, hvis det er nødvendigt...

Hans

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 20-01-02 21:47

"Hans Paulin"
skrev
> [...]
siddende
> på skiven, hvilket ikke skulle være godt for lakken...,o)
****************************
Det lyder spændende. Er det muligt med en tegning eller et foto i
news:dk.binaer.motor af indretningen ?

Jeg har prøvet at starte med en hængelås låst fast i tandhjulet bagpå. Det
slap hverken kædeskærmen eller låsen ikke godt fra

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-01-02 23:42

> Det lyder spændende. Er det muligt med en tegning eller et foto i
> news:dk.binaer.motor af indretningen ?

Jeg har aldrig prøvet at lægge noget ud i binaer før, men nu forsøger jeg og
vender tilbage med en melding...

Jeg har lavet en skitse af den, inden jeg stansede den ud på en
cnc-revolverstanser, og jeg kan prøve at forklare hvordan den ser ud - alle
mål svarer til min egen lås:

Tag noget (rustfrit) stål i en tykkelse, som låsen kan gabe over, omkring
6mm...længden skal være 100mm og bredden ca 30mm. Ca. 3o mm inde fra den ene
ende har jeg stanset et Ø 5.25, hvor låsen går i indgreb, og ca 45 mm inde
fra samme ende har jeg svejset en plade på, 30x18mm, i en vinkel på 90
grader. I pladen er der et hul til kontakten.

I den modsatte ende af de 100x30mm er der et hul på 10,2mm, som passer ind
over den øverste støttebolt til den bagerste støddæmper på min cykel...så er
det bare at trække en ledning til stel på summeren...

> Jeg har prøvet at starte med en hængelås låst fast i tandhjulet bagpå. Det
> slap hverken kædeskærmen eller låsen ikke godt fra

Nej, jeg hørte om een, der blev skilt fra en nylakeret cykel på den måde...

Hans

Fra : Freddy Lang

Dato : 21-01-02 00:46

"Hans Paulin" <iluap@fjerndetteworldonline.dk> wrote in message

> [...]
Det

> Nej, jeg hørte om een, der blev skilt fra en nylakeret cykel på den

Fin idé. Specielt det med kontakten og summeren. Måske man skulle sætte
skidtet i produktion. Vi har en fin industri-laser, som sikkert kunne lave
en 1000 stykker i timen af den slags. Og en svejser eller to, som sikkert
ikke har noget fornuftigt at lave alligevel.
Nå, måske en enkelt til eget brug kunne gøre det i første omgang. Det er i
hvert fald en kanon idé. Den fortjener faktisk en flaske vin i Idé-nyt.

Mvh
Freddy

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-01-02 02:31

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Fin idé.

Mange tak!...

> Specielt det med kontakten og summeren. Måske man skulle sætte
> skidtet i produktion.

You are velcome...

> Vi har en fin industri-laser...

....vi har to... ,o) ...

> som sikkert kunne lave
> en 1000 stykker i timen af den slags.

Bob, bob...det tar lang tid at lave hullerne, selv med hård piercing, og
rustfrit er ikke det nemmeste at skyde igennem... regn med 300 i timen...
,o) ...

> Og en svejser eller to, som sikkert
> ikke har noget fornuftigt at lave alligevel.

Det jo det...

> Nå, måske en enkelt til eget brug kunne gøre det i første omgang.

Jepper...

> Det er i
> hvert fald en kanon idé.

...."..."...

> Den fortjener faktisk en flaske vin i Idé-nyt.

*fnis*
Hans

Fra : Freddy Lang

Dato : 21-01-02 14:29

> ...vi har to... ,o) ...

Det har vi faktisk også. Bystronic. Den ene er en spritny 4kW, med 1,5 x 3 m
bord. Den kan altså godt tage fra.

> Bob, bob...det tar lang tid at lave hullerne, selv med hård piercing, og
> rustfrit er ikke det nemmeste at skyde igennem... regn med 300 i timen...
> ,o) ...

Nej, rustfrit er noget skrammel. Og 6 mm er jo da en ret gedigen størrelse.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-01-02 18:19

Freddy Lang wrote:

> Det har vi faktisk også. Bystronic. Den ene er en spritny 4kW, med 1,5 x 3
> bord. Den kan altså godt tage fra.

Fedt, så kan man skære franskbrød og riste det i et hug!!!

--
mvh Jes Vestervang - der længe har spekuleret over om ikke man skulle
investere i en laser for at afprøve ovennævnte idé, men banken vil ikke

Fra : Freddy Lang

Dato : 21-01-02 21:24

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> Fedt, så kan man skære franskbrød og riste det i et hug!!!

Sure skid!! (DET VAR ALTSÅ SAGT MED SARKASME!!!)

> --
> mvh Jes Vestervang - der længe har spekuleret over om ikke man skulle
> investere i en laser for at afprøve ovennævnte idé, men banken vil ikke
> være med

Sure bankfolk... (så'n en dims koster også i omegnen af 4-5
millioner...)

> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> ...med en masse penge istedetfor en babygixxer

Nå, så er den blevet solgt? Så er der jo plads til en ny. Du må næsten
glæde dig endnu mere end jeg, til det bliver sol og sommer.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-01-02 21:42

Freddy Lang wrote:

> Sure skid!! (DET VAR ALTSÅ SAGT MED SARKASME!!!)

> Sure bankfolk... (så'n en dims koster også i omegnen af 4-5
> millioner...)

Damn, så bliver jeg nok nødt til at udskyde studierne lidt

> Nå, så er den blevet solgt? Så er der jo plads til en ny.

Jeps, jeg tror det ender med en *93 cbr600f2

> Du må næsten glæde dig endnu mere end jeg, til det bliver sol og sommer.

Jeps, det er næsten ikke til at sove om natten :-/ Det gik helt galt da jeg
kom til at læse et referat fra et mestersvinger kursus forleden ...der
kriblede det virkelig nedaf ryggen

--
mvh Jes Vestervang - forårshungrende
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-01-02 00:02

> Det har vi faktisk også.

Godt ord igen...,o)

>Bystronic.

Vi har Trumpf...

Den ene er en spritny 4kW, med 1,5 x 3 m
> bord.

Det er begge vores...

> Den kan altså godt tage fra.

OK...

> Nej, rustfrit er noget skrammel. Og 6 mm er jo da en ret gedigen
størrelse.

Jeg har kørt en 10x2500x1250mm i rustfri...så kan man godt finde solcremen
frem...

Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-01-02 23:57

> Det lyder spændende. Er det muligt med en tegning eller et foto i
> news:dk.binaer.motor af indretningen ?

....så skulle der være en "eksploderet" skitse under "Skivelås"...

Hans

Fra : Armand

Dato : 22-01-02 01:11

Hans Paulin <iluap@fjerndetteworldonline.dk> skrev i en

> ...så skulle der være en "eksploderet" skitse under "Skivelås"...

Kig selv efter:
Er den ikke blevet beskåret en del??

--
Armand.

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-01-02 02:05

> Kig selv efter:
> Er den ikke blevet beskåret en del??

Ja, jeg har kigget...nøe, jeg ser det, jeg skal...altså: den nederste del er
den, der er 6x30x100mm med et Ø10,2, et 5,25 var-det-vist og to stk. sq. 6,5
(til at styre den lille flap, som ses ovenover, som er 6x18x30mm med
hul(ler) til en kontakt og to ben (6x6,5mm)som man kan proppe ned i de to
sq. huller, så der er lidt styr på det)...?...der er kun de 2 dele, men jeg
har beskåret min skitse for at undgå alt muligt krims-krams, som var uden
betydning...

....når man samler møget, har den en profil som et "T", hvor den vandrette
bjælke bare er meget lang...

Kom igen, hvis jeg har misforstået noget...,o)

Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-01-02 02:12

> Er den ikke blevet beskåret en del??

....lige en sidste ting: hvis du savner nøjagtige mål, har jeg bevidst
undgået dem, da der er (så) mange forskellige låse på markedet...

Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-01-02 08:11

> Er den ikke blevet beskåret en del??

....nu har jeg prøvet at tegne selve beslaget - uden kontakt / lås - på
"skivelås 2"...

Hans

Fra : Armand

Dato : 21-01-02 15:41

> [...]
siddende
> på skiven, hvilket ikke skulle være godt for lakken...,o)

Heeey!!!

Opfindsom metode til afhjælpning af det evindelige skivelås-problem!!!

--
Armand.

Fra : Frederik

Dato : 20-01-02 23:54

> [...]
> jeg har et par stykker og de er rimelig uhandy at køre med om halsen
>
> kan man få et "ophæng" eller noget på siden af motorcyklen man kan spænde

Der er et smart lille bagage-rum under sædet på min CB500, perfekt til en
kande wd40, en skivelås og lidt værktøj! I øvrigt håber jeg da ikke du
kører med en bøjlelås om halsen, det kan da kun gå frygtelig galt hvis du
falder...

Frederik

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-01-02 09:26

Min ABUS kædelås kan sagtens ligge under sadlen.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail