Kan ikke sende fra Agent?
Fra : woody

Dato : 20-01-02 16:42

Hvorfor?? Ha HA

Fra : CHRistian

Dato : 20-01-02 17:01

woody <patjens@adr.dk>'s posting:

>Hvorfor?? Ha HA

Øh? Hvordan mener du?

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : woody

Dato : 20-01-02 19:34

On Sun, 20 Jan 2002 16:41:35 +0100, woody <patjens@adr.dk> wrote:

>Hvorfor?? Ha HA
Ja I må undskylde, jeg ved det ligner en Test, men jeg har
simpelthen i to dage rodet med at få Agent til at sende messages
med "sunsite.dk" uden held.

Da jeg endelig fik forbindelse med Telia var der en flink fyr der
fortalte mig at jeg skulle registreres til Sunsite, hvilket jeg
nu har gjort. Dette undrer mig idet jeg da i mindst to år har
brugt sunsite,og i den tid haft den byttet med andre newsservere
flere gange uden besvær. Er det noget nyt at man skal registrere
for at det virker.??

For at få hjælp til at registrere må man ind på et tysk site, her
og får herfra en anvisning på opsætning. U-forklarligt for mig
anviser de dog den tyskeserver som NNTP server i stedet for
sunsite, så jeg måtte slette og prøve igen, nå jeg er nok heller
ikke for spids.

Men jeg syns's for øvrigt nu nok de kunne ha' skrevet de rigtige
navne i felterne da sunsite folkene gjorde sig den ulejlighed at
lave anvisningerne, de bør jo regne med at alle ikke er lige
hurtigt opfattende, en fejl jeg i øvrigt synes at mange gør sig
skyldige i. (Gad vist hvorfor, (hvorfor de gør'et eller hvorfor
jeg syn's det?))? )

Jeg har bl. a. lavet min opsætning efter et print fra en
hjemmeside fra BLH, og fra KS, Tak for den, det virker nu fint,
men jeg mangler dog nu at der ikke mere kommer de "vinduer" med
fejlmeldinger som jeg fik så mange af før.????

Så har jeg for øvrigt fundet en link til:
http://www.infolink.dk/hotel/ordliste.asp
den har JEG savnet meget, måske andre kan få glæde af den.

Jeg kommer også til at tænke på at mange der giver gode råd her
og i lignende grupper ikke ønsker at få spørgsmål via e-mail, det
kn jeg da godt forstå, men kors hvor var det frustrernde da jeg
ikke kunne sende til gruppen. Jeg må sige jeg beundrer den
tålmodighed og hjælpsomhed man møder her på nettet. Jeg har selv
en søn der nok kan klare alle de dumme spørgsmål jeg stiller her
i gruppen, men han er lidt svær at forstå, her modtager man svar
på prent, så kan man da tygge på det i fred og ro, (selv om det
måske ikke er i stilhed, min kone spø'r hele tiden hvem det er
jeg snakker med)!

Nu venlig hilsen og tak, jeg lover at jeg bliver ved med mine
dumme spørgsmål til jeg bli'r smidt ud.

Woody

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-01-02 22:04

"woody" skrev

> [...]
> brugt sunsite,og i den tid haft den byttet med andre newsservere
> flere gange uden besvær. Er det noget nyt at man skal registrere

Næ, sådan har det været i lang tid. Man indførte vistnok registrering
for ca 1-2 år siden, på grund af at nogle brugere ikke kunne finde ud
af at holde op med at sende spam til nyhedsgrupperne.

Grunden til at du skal registreres hos sunsite.dk, er at din IP-adresse
ikke peger tilbage på et DNS-navn, der ender på .dk:

"194.255.245.117 has valid reverse DNS of t3o106p117.telia.com"

IP-adressen har sandsynligvis tidligere peget på et DNS-navn, der endte
på .dk.

> For at få hjælp til at registrere må man ind på et tysk site, her
> og får herfra en anvisning på opsætning.

sunsite.dks usenetfolk har nok tænkt, at den beskrivelse af opsætningen
var god og de havde ikke lyst til at bruge ressourcer på at lave en
vejledning selv.

> U-forklarligt for mig anviser de dog den tyskeserver som NNTP server
> i stedet for sunsite,

Klart, for beskrivelsen drejer sig jo om hvordan man skal opsætte
programmet til at bruge den tyske news-server.

> Men jeg syns's for øvrigt nu nok de kunne ha' skrevet de rigtige
> navne i felterne da sunsite folkene gjorde sig den ulejlighed at
> lave anvisningerne,

Det er ikke sunsite.dk folkene som har skrevet vejledningen.

> de bør jo regne med at alle ikke er lige hurtigt opfattende,

Du burde have lagt mærke til, at adressen i adressefeltet ændrede sig
fra sunsite.dk til fu-berlin.de (i din browser).

Specifikt fra denne adresse <URL: http://sunsite.dk/info/usenet.xml >,
til denne adresse <URL: http://news.fu-berlin.de/en/config.html >.

Med venlig hilsen

Peder