mouse-events i VB6
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-01-02 15:38

Jeg har et par små spørgsmål om vb:

1.
Hvordan tricker man "onmouseover" i VB ? Klik på en for fås jo ved fx
Form1_click()
.... men hvad med den anden ? Er det Drag_over ? Jeg kan ikke helt få det
til at
virke.

2.
Jeg har en label, hvor jeg gerne vil ændre mouse-pointer, så det er
ligesom når man
placerer den over et link på en hjemmeside - dvs "hand". Men hvordan gør
jeg det ?
Så vidt jeg kan se, så kan det kun lade sig gøre at lave et timeglas,
pile etc (fra
props-boxen MousePointer)

3.
Jeg skal bruge ovenstående til at lave en label, hvor der er skrevet fx
http://stocholm.dk og jesper@stocholm.dk i. Når man så klikker på dette,
så vil jeg
gerne have,at man enten starter default Internet browser til et bestemt
link -
eller åbner default mailklient med en emailadresse i.
Men hvordan gøres dette ?

pft :)

PS: dette indlæg er ved en fejl også postet i dk.edb.programmering.basic
--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 20-01-02 22:14

"Jesper Stocholm" <spam200201@stocholm.dk> wrote in message
> [...]
> Form1_click()
> ... men hvad med den anden ? Er det Drag_over ? Jeg kan ikke helt få det
Brug MouseMove

> [...]
> ligesom når man
> placerer den over et link på en hjemmeside - dvs "hand". Men hvordan gør

Sæt mousepointer = 99
mousepointer = 99 er custom og når man vælger denne værdi kan man selv vælge
icon
og vælg derefter den mouseicon du ønsker
Værdier fra 0 til 15 er forvalgte med de mest almindlige brugte iconer.

> [...]
> link -
> eller åbner default mailklient med en emailadresse i.

Dim X As String
X = Shell("rundll32.exe url.dll,FileProtocolHandler
http://www.gigasoft.dk/", vbMaximizedFocus)

Blot ændre linket til den side du vil have der skal åbne i browseren.

MVH
Bjarne Østergård

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-01-02 00:23

Bjarne Østergård wrote in

> "Jesper Stocholm" <spam200201@stocholm.dk> wrote in message
> Brug MouseMove

ok ... jeg kan se, at jeg ikke kommer til at skulle bruge det alligevel
.... nu da jeg har fået løst de nedenstående problemer.

> [...]
> vælge icon
> og vælg derefter den mouseicon du ønsker
> Værdier fra 0 til 15 er forvalgte med de mest almindlige brugte

ok ... det virker jo perfekt - bortset fra en enkelt ting: Jeg kan kun
finde en grim ikon at bruge. Det tætteste jeg kommer på "den rigtige
hånd fra IE" er filen "harrow.cur" ... men den er ikke så pæn. Findes
den anden et sted på min PC ... og er det dermed mig, der er blind ?

> Dim X As String
> X = Shell("rundll32.exe url.dll,FileProtocolHandler
> http://www.gigasoft.dk/", vbMaximizedFocus)
>
> Blot ændre linket til den side du vil have der skal åbne i browseren.

ok ... jeg fandt selv ud af, at det kan lade sig gøre at sende en email
ved at skrive fx mailto:someEmail@dom.com" i stedet for URL herover ...
men er det den rigtige måde at gøre det på ?

Og ellers mange tak for hjælpen :)

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 22-01-02 08:51

> [...]
> hånd fra IE" er filen "harrow.cur" ... men den er ikke så pæn. Findes
> den anden et sted på min PC ... og er det dermed mig, der er blind ?

Klik på start > søg
Døg så efter allfiler således *.ico
du kan så kopiere og gemme alle dine iconer i en mappe så har du dem altid
et samlet sted.
Der er sikkert flere end du tror

> ok ... jeg fandt selv ud af, at det kan lade sig gøre at sende en email
> ved at skrive fx mailto:someEmail@dom.com" i stedet for URL herover ...
> men er det den rigtige måde at gøre det på ?
Ja det er en udmærket måde:

Men her er en metode jeg har fundet hos vbCode Magician
http://www.vbcodemagician.dk/tips/internet_openmail.htm

Den virker også fint

Mvh
Bjarne Østergård