Hvorfor er Rom dyere i Juni end i Juli ?
Fra : Susan

Dato : 20-01-02 15:22

Hejsa

Jeg har nu været meget rundt omkring på internettet, da jeg meget
gerne vil køre en tur til Rom i juni måned, lige før børnenes
sommerferie.

Jeg ser så til min skræk og advarsel, at hvis jeg havde rejst i
Juli i stedet for juni, ville jeg spare ca. 850 kr. for hotellet
(5 overnatninger).

Er der nogen herinde, der kender grunden til at juni er dyere end
juli ? (var helt overbevist om at man skulle rejse i juni for at
spare penge).

Tak

Mvh

Susan

Fra : Lars

Dato : 20-01-02 15:39

"Susan" skrev:

> Er der nogen herinde, der kender grunden til
> at juni er dyere end juli ?

De almindelige byhoteller kører tit med billigere priser i ferieperioden,
for at få solgt flere overnatninger. Der er ofte et stort overskud af
værelser i juli pga. færre forretningsfolk, kurser, konferencer osv.

- Lars

Fra : Susan

Dato : 20-01-02 19:14

Lars skrev:

>De almindelige byhoteller kører tit med billigere priser i ferieperioden,
>for at få solgt flere overnatninger. Der er ofte et stort overskud af
>værelser i juli pga. færre forretningsfolk, kurser, konferencer osv.

Ja, det lyder jo meget logisk.
Jeg ville faktisk blive fri for rigtig mange turister ved at
betale lidt ekstra og så alligevel tage rejsen i juni måned?!

Tak for svaret.

Mvh Susan

Fra : ole damgaard

Dato : 22-01-02 17:58

> Ja, det lyder jo meget logisk.
> Jeg ville faktisk blive fri for rigtig mange turister ved at
> betale lidt ekstra og så alligevel tage rejsen i juni måned?!

Kære Susan - det er ikke hele forklaringen. I middelhavslandene er der ikke
stor interesse for at feriere i storbyerne i juli/august hvor folk i stedet
søger til havet. Derfor vil du se at rimini/rivieraen/lidoen osv. har
højsæson i disse varme måneder, mens Rom har det i for- og eftersæson.
kh ole