Firsermodeller ... kommentarer til de her?
Fra : Kaare Brandt Peterse~

Dato : 20-01-02 14:18

Fra : Armand

Dato : 20-01-02 22:13

Kaare Brandt Petersen <kaare@fys.ku.dk> skrev i en
news:Pine.LNX.3.96.1020120135055.26902A-100000@scharff.fys.ku.dk...

> På et par hjemmesider fandt jeg de her firsermodeller med de rigtige
tal
> (pris, hk, ...), men ved ikke andet om dem end det - om det er gode
eller
> dårlige køb, om model XX er kendt for håbløs affjedring osv. osv.
> Honda VF 750 F Honda VF 500 F2 Honda CBX 750 F
> Kawasaki GPZ 750 R Kawasaki GPX 750 R
> Suzuki GSX 750 EF Suzuki GSX 750 ESD
> Yamaha XJ900 Yamaha XJ 600

Generelt finder jeg de af dig opgivne priser for at være rigeligt høje
:-/

Om foreslagene:

Hold dig fra de nævnte Honda'er, ihvertfald VF'erne, derved at der er
for meget risiko for motornedbrud med dem - Læs derom på: link:
http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_cams.html !
- Den ikke nævnte VFR 750, derimod er et kæmpegodt køb, som burde kunne
findes indenfor dit prisleje

Kawa-GPZ'en er nærmest outdated, og -GPX'en har haft svære problemer med
vippearmene
- Sigt nyere: ZZR 600 ligger på ca. samme niveau som VFR og er såvel
nyere, som særdeles holdbar!
- Sigt lavere: En nyere GPZ 500 S, har det hele og kører rundt om
hjørnerne indenbys som en scooter!

Suzuki's GSX-motorer er ægte slidere, dog er Suzuki's ladesystem noget
bras, med risiko for nedbrud og beskadigelse af stort set alt dyrt i
elsystemet
En tidlig ombygning til et traditionelt(!) uoriginalt ladesystem er de
bedste tunings-kroner men kan bruge på en Suzuki!

Den tidlige Yamaha XJ 600, har jeg set meget bras med, når de blev
halvgamle (=70.000 + KM!), hvorimod 900'eren er en "dauerbrenner", der i
tilgift har det dejligt servicefrie kardan!
- Hvad du ikke har nævnt er XJ 650, der er forgængeren til 900'eren.
Også med kardan og ligeså uforgængelig!

/
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-01-02 23:05

Kaare Brandt Petersen wrote:

> Hej
>
> Jeg er førstegangskøber og er selvfølgelig passende i tvivl om hvad der er
> godt og skidt. Jeg leder efter en MC til pendler og måske småtouring med
> passager og ca 40 - 60 K at lege for.

Med 60k er der jo også lige penge nok til en cbr600f2 fra '92 - måske lidt
nyere endda. Den er måske lidt sportslig til din smag, men den er helt
sikkert en overvejelse værd da den er kendt for at være eget slidstærk og
velkørende... kort sagt Prøv lige sådan en

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Asger Steffensen

Dato : 20-01-02 23:34

"Kaare Brandt Petersen" <kaare@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse
[...]

<SNIP>

Ang. modellerne er jeg ret enig med Armand.

Men hvis du har 40-60 k at lege for, så overvej en Suzuki Bandit 600. De
første årgange (96) fås i det prislag, og der er en del MC for pengene. Og
så får du noget mere tidssvarende køreegenskaber med i købet.
Husk dog lige at sætte 10 k af til udstyr.

Asger
ZX-10

Fra : Mads Lund

Dato : 21-01-02 09:03

Desuden er der jo GPZ1000RX som ligger til ca 50.000 og der er meget cykel
for pengene. Især når du skriver om touring og daglig transport.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : PWH

Dato : 21-01-02 19:25

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ZVP28.14$Z77.762@news.get2net.dk...
> Desuden er der jo GPZ1000RX som ligger til ca 50.000 og der er meget cykel
> for pengene. Især når du skriver om touring og daglig transport.
>
> Mads Lund
> Ninja9RT

En GPZ1000RX til en førstegangskøber ?.
Er det ikke en lidt stor mundfuld både med hensyn til hk og vægt.

PWH (som ikke købte sin første Kawa 1000 før han var 19år)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-01-02 21:14

PWH wrote:

> PWH (som ikke købte sin første Kawa 1000 før han var 19år)

PWH (?), kan du ikke lige rette din newsreader så den ikke skriver Sv:
istedet for Re:, da der ellers er mange der ikke kan læse dine postings (fx
alle der bruger news.auc.dk).
Hvis din oe er af den version, hvor det ikke kan ordnes ved at sætte
flueben et sted, ligger der en patch på <http://the.subnet.dk/oefix.exe>.

Fra : PWH

Dato : 22-01-02 19:42

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> [...]
(fx
> alle der bruger news.auc.dk).
> Hvis din oe er af den version, hvor det ikke kan ordnes ved at sætte

Takker mange gange for linket. Patchen er dowloaded og kørt.

PWH

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-01-02 20:40

Blå øgler fra Mars tvang PWH til at skrive:
> Takker mange gange for linket. Patchen er dowloaded og kørt.

Fint Det ser jo ligefrem ud til at virke
--
mvh Jes Vestervang - der har tid til den slags fordi han lige har solgt
mc'en

Fra : Mads Lund

Dato : 22-01-02 08:30

> En GPZ1000RX til en førstegangskøber ?.
> Er det ikke en lidt stor mundfuld både med hensyn til hk og vægt.

tjaaa...narrrrh....hmmm
Det synes jeg nu ikke. RX'eren løber ikke væk med nogen i vildskab.
Motorkarakteristikken er ganske rolig. Forskellen er at kræfterne ligger
over et bredt omdrejningsområde, hvilket gør at man altid har det ønskede
kraftoverskud.
Og vægten, hmm der er jeg nok en dårlig repræsentant, for med 65 kg og tynde
arme og ben købte jeg min første mc på 240kg og synes egentlig den var let
at håndtere. Det betyder meget mere om man kan nå jorden.

Så jeg synes bare Kaare skulle overveje sådan en slæde, og jeg kan sikkert
skaffe ham en prøvetur hvis han tager til Ålborg området.

Desuden må jeg tilstå at jeg ikke er den store fan af cykler i bandit600
klassen. Når man har prøvet mange andre cykler, så virker de kleine,
ustabile og under motoriserede. Men det er nok mest fordi gadecykler er lidt
noget andet end 80 kmt og daglig transport for mig.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-01-02 19:34

> Jeg er førstegangskøber og er selvfølgelig passende i tvivl om hvad der er
> godt og skidt. Jeg leder efter en MC til pendler og måske småtouring med
> passager og ca 40 - 60 K at lege for.

Hej Kaare

Hvorfor kigge efter noget gammel lort når du har så mange penge at smide
rundt med. Jeg ville købe en minimum 600cc på højest 210kg. Jo lettere den
er, jo hurtigere bliver du fortrolig med den. Det er vigtigt ved den første
MC man ejer.

Kig på Yamaha XJ 600 Diversion og Suzuki GSF 600 Bandit. De kan begge fås
til omkring 50.000kr

Hav minimum 6000kr tilovers til tøj. Det kan med fordel købes ved bl.a.
www.louis.de

--
Mojn
Jens Bager Jensen