Duet priser ?
Fra : Bjarne Duelund

Dato : 27-11-00 19:37

Hej Alle

Hvordan er det nu med de duet priser,
kan nogen kort ridse op hvem der betaler og hvor meget
når der svares på mobilen, ringes fra mobilen osv. ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-11-00 22:46

> Hvordan er det nu med de duet priser,
> kan nogen kort ridse op hvem der betaler og hvor meget
> når der svares på mobilen, ringes fra mobilen osv. ?

Jo - det kunne jeg da godt bruge en halv side på - men var det
ikke nemmere, bare at slå det op på TD'es hjemmeside ?

http://www.teledanmark.dk

- og så gå ind under priser - og derefter under Duet.......

Jan Vestergaard
Email: jan@jve.dk WEB: www.jve.dk

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 23:30

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-00 23:30

Ole Rasmussen skrev:

>Formlen hedder: 70 øre/min. døgnet rundt...

Prøv lige at bruge mobilen til et normalt opkald. Så kan formlen
nemt være 3,25 kr./minut.

Det er godt nok sjældent jeg ringer til min egen telefonsvarer.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-11-00 00:22

> Det er godt nok sjældent jeg ringer til min egen telefonsvarer.

Næh - men fleste gange, jeg ringer fra min mobiltelrfon, er
hjem til min kone - og så er prisen på 70 øre korrekt.....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-11-00 14:32

Jan Vestergaard skrev:

>Næh - men fleste gange, jeg ringer fra min mobiltelrfon, er
>hjem til min kone - og så er prisen på 70 øre korrekt.....

M.a.o. det kommer an på hvor man ringer hen - og det er meget
forkert at bilde nogen ind at man altid ringer for 70 ø/min.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-11-00 22:25

Bertel Lund Hansen skrev:

> M.a.o. det kommer an på hvor man ringer hen - og det er meget
> forkert at bilde nogen ind at man altid ringer for 70 ø/min.

Uha - ja - det er kun mellem egne telefoner - ellers er det almindelig mobiltakst !

Men det mente han nok heller ikke - selvom det godt kunne lyde sådan !

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-11-00 23:35

Hej...

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>M.a.o. det kommer an på hvor man ringer hen - og det er meget
>forkert at bilde nogen ind at man altid ringer for 70 ø/min.

Jamen jeg prøver heller ikke at bilde manden ind at man 'altid' kan
ringe for 70 øre Bertel - Manden spørger til Duét priser !, altså
samtaler inden for duét abonnementet ! - og der er prisen altså 70 øre.

Alle andre samtaler, udenfor Duét, er naturligvis til normal takst.
Hm, kr. 3,25 ? - Normal prisen for opkald fra mobilen er kr. 1,95 i
dagtimerne for indenlandske opkald. så det lyder dyrt, men måske noget
af det nye Duét 15/45..
--
M.v.h. Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-00 20:39

Ole Rasmussen skrev:

>ringe for 70 øre Bertel - Manden spørger til Duét priser !, altså
>samtaler inden for duét abonnementet !

Det kunne da også nemt forstås som de priser der gælder når man
har Duet-abonnement.

>dagtimerne for indenlandske opkald. så det lyder dyrt, men måske noget
>af det nye Duét 15/45..

Ja.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 28-11-00 16:55

Hej Ole

"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> skrev i en meddelelse

> Formlen hedder: 70 øre/min. døgnet rundt...

Ok, med forbehold kan jeg forstå.

> Opkald FRA din fastnet tlf. til den/de tilknyttede mobil tlf. 70 øre
>
> Opkald TIL din fastnet tlf fra den/de tilknyttede mobil tlf. 70 øre
>
> Opkald MELLEM de tilknyttede mobil tlf. 70 øre
>
> Viderestillede opkald (Duét funktionen) fra din fastnet tlf. til mobil
> tlf. 70 øre
>
> Alt ovennævnte betales af dig som indehaver af Duét abb.

Dvs. at hvis man fra en alm. fastnettelefon ringer til en der har Duet,
så koster det ikke ekstra for den der ringer op, men den der har Duet
skal betale 70 øre/min, hvis han svarer med sin Mobil istedet for med
den faste... ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-11-00 17:33

> [...]
> så koster det ikke ekstra for den der ringer op, men den der har Duet
> skal betale 70 øre/min, hvis han svarer med sin Mobil istedet for med

Korrekt.
Viderestilling takseres altid på den måde at den der foretager
viderestillingen (duet-kunden) betaler taksten mellem det første nummer og
det der viderestilles til.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Michael Schroeder

Dato : 29-11-00 08:42

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:900mni$f2h$1@news.inet.tele.dk...

Sådan har det altid været - da den der ringer op ikke kan vide om telefonen
er viderestillet (til en anden fast eller til Duet) og hvis det er en Duet -
kan denne jo også være i udlandet...

Det er også det samme med opkald til mobiltelefoner - den der ringer op ved
ikke hvor mobilen er - og derfor betaler man altid det samme beløb.

> Korrekt.
> Viderestilling takseres altid på den måde at den der foretager
> viderestillingen (duet-kunden) betaler taksten mellem det første nummer og
> det der viderestilles til.

Hvis man så tager sin mobil (tilmeldt Duet) med til udlandet kan det blive
en rigtig dyr fornøjelse...

Når nogen ringer betlaer man selvfølgelig de 70 øre + det det koster at
ringe til en mobil i det pågældende land !

Det er faktisk en rigtig god ide at slå Duet funktionen fra inden man
forlader DK - man får jo stadig en SMS hvis nogen lægger en besked... (hvis
man altså har mobilen med

mvh Michael