Kasko shock.
Fra : Lasse Madsen

Dato : 20-01-02 07:01

Hej Gruppe

Jeg har været ude og kigge efter forsikringer til min honda som er lige så
gammel som mig 83'er
Jeg var primært ude efter ansvar men det kunne da være sjovt at se
prisforskellen mellem ansvar og kasko

Min mc har en nyværdi på ca 17000 (i 1983) altså en mc i den billige ende

så kom shokket da forsikrings damen udbrød i grin: Jow deth ka nok ik betåle
sig a få kasko på den ...

hvorfor ikke spurgte jeg hende: jow fordi kasko er 19500kr årligt

19500 !!! - det er mere end nyværdien !

Er det fordi jeg er nybegynder og lige har fået kortet og min mc er noget
gammelt ragelse at det er så dyrt eller er det generalt ?

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Brian Lænø

Dato : 20-01-02 10:21

"Lasse Madsen" skrev
> [...]
>
> Er det fordi jeg er nybegynder og lige har fået kortet og min mc er noget
> gammelt ragelse at det er så dyrt eller er det generalt ?

Normalt er en så "billig" mc billig at forsikre.
Prøv at spørge ved nogle andre selskaber, dem du har spurgt, har nok ikke
været interesseret i at tegne kasko for personer under 30 år.
Der er stadig en del Selskaber der udregner efter ny pris, og ikke efter
hvad mc'en er værd i dag.
Hvilket selskab har du spurgt ?
Da jeg købte min nuværende mc, da kontaktede jeg samtlige
forsikringsselskaber jeg kunne finde.
Da jeg i 99 købte min Cagiva, var jeg 29 år og havde kørt skade fri 8-9 år
(aldrig haft en skade).
Mc'en var fra 1988 og havde en ny pris på ca. 130.000.
De tilbud jeg fik var i mellem 16.000 og 3.000 for kasko.
Så det kan godt betale sig at ringe rundt til samtlige Selskaber.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-01-02 10:52

Skift forsikringsselskab. HURTIGT.
Prøv evt. www.runa.dk eller topdanmark.

Mvh Thomas

Fra : Allan T

Dato : 20-01-02 17:45

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Skift forsikringsselskab. HURTIGT.
> Prøv evt. www.runa.dk eller topdanmark.
>
> Mvh Thomas

Hvordan kommer I ind i Runa? Der står på deres hjemmeside at det kræver at
man også har en forsikring på fx veteranbil, hvis man gør det gennem fx ford
T klubben...
Der var nogle der snakkede om lån og sparbank engang, men de står ikke nævnt
på listen. Er de sløjfet igen?

Allan

Fra : OK

Dato : 20-01-02 18:10

Prøv GF.
Pris ca 2-3000 kr afhængig af postnummer m.v.

OK (CB900F 1982)

Fra : Allan T

Dato : 20-01-02 18:55

"OK" <ole_k@post10.tele.dk> wrote in message
> Prøv GF.
> Pris ca 2-3000 kr afhængig af postnummer m.v.
>
> OK (CB900F 1982)

Ja, men ingen kasko til folk under 30 år, var der nogen der snakkede om...

Allan

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-01-02 18:17

Alle kan blive forsikret i Runa.
Jeg er medlem af CS (fagforening) og det giver en lidt billigere forsikring.

Mvh Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-01-02 20:43

Thomas Hjort wrote:

> Alle kan blive forsikret i Runa.

---fra runas hjemmeside---

Bilforsikring

RUNA's bilforsikringer giver en god dækning, samtidig med at de hører til
blandt landets billigste.

Bilforsikring kan kun tegnes, hvis der samtidig tegnes/er tegnet en
Familiens basis- eller bygningsforsikring hos os

Du kan tegne en ansvarsforsikring alene, eller en kombineret ansvars- og
kaskoforsikring.

Ansvarsforsikringen dækker, hvis der sker skade på andre personer, andre
biler eller ting. Kaskoforsikringen dækker enhver skade på den
forsikrede bil, herunder skader ved: kollision, brand, tyveri,
hærværk,nedstyrtende genstande - og glasskader.

Du kan vælge mellem to forskellige præmiesystemer. Et hvor
præmien reguleres efter skader, og et hvor præmien er fast
uanset skader (fastpræmieordning).

Der er 8 præmietrin (dog kun 7 for ansvar). Man rykker et trin frem for
hvert års skadefri kørsel. Hvis man får en skade, som giver bonustab,
rykker man to
trin tilbage i forhold til det trin hvor man var placeret på
skadetidspunktet.

Fastpræmieordningen kan du kun tegne ved at kombinere ansvars- og
kaskoforsikringen og kun, hvis du er elitebilist. I fastpræmieordningen
mister du ikke bonus ved skader.

Motorcykel- og knallertforsikring

Din motorcykel kan forsikres på samme måde som bilen. Der kan dog ikke
tegnes fastpræmieordning for motorcykler.

Du kan tegne både ansvars- og kaskoforsikring på din knallert hos RUNA.
Ovennævnte erstatter ikke forsikringsvilkårerne.
---

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Tomas Stæhr

Dato : 20-01-02 21:51

Aha? Sidste gang jeg skiftede MC og ringede til Runa, ville de slet ikke
høre tale om nogen forsikring. Mystisk.

-----
Tomas
Suzuki SV650S

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-01-02 18:20

En anden god ting ved Runa:
De skelner ikke mellem de forskellige MC typer. Kun om det er over eller
under 150 CC !

Mvh Thomas

Fra : Freddy Lang

Dato : 20-01-02 20:59

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det fordi jeg er nybegynder og lige har fået kortet og min mc er noget
> gammelt ragelse at det er så dyrt eller er det generalt ?

Alder/anciennitet har altså også en temmelig stor rolle at spille i det
spil. Eksempel:
Min bror har en SV650S ('99).
Jeg har en SV650S ('01).
Min bror har kasko i Tryg-Baltica
Jeg har kasko i Tryg-Baltica.
Min bror har ansvar på en gammel bil i samme selskab.
Jeg har ansvar på en gammel bil i samme selskab.
Min bror er 23.
Jeg er 30.
Min bror har ikke kørt MC før (købte SV'eren i maj '01).
Jeg fik min første MC som 19-årig.
Min bror betaler omkring 14.000 hel-årlig.
Jeg betaler lige knap 5.500 hel-årlig.

Samme maskine, samme selskab, samme "fordel" (altså, at man også har sin bil
med, da det giver lidt rabat). Men en himmelvid forskel i forsikringspræmie.
Beløbene er altså for 12 måneder, vi får jo penge tilbage for de måneder, vi
indleverer pladerne.

Egentlig er jeg temmelig skuffet over, at "Motorcyklisternes
Forsikringsselskab", Topdanmark, ikke er billigere, end de rent faktisk er.
Checkede naturligvis også hos dem, og med de 15% medlemsrabat fra Touring
Club var de da også (en anelse) billigere end Tryg-Baltica, men de skulle
have bilen med, for at jeg kunne beholde min anciennitet, og den var de
noget dyrere med. Så meget, at summa summarum bestemt ikke var til deres
fordel.