Billed placering i tabel
Fra : Munk-Jensen

Dato : 20-01-02 01:20

Hej NG

Jeg har lavet en tabel i FrontPage med to kolonner.
I venstre side har jeg noget tekst og en punktopstilling.
I højre side skal jeg gerne have sat et billede ind, der skal stå ud for min
punktopstilling i venstre side, er der nogen der kan hjælpe mig med hvprdan
det skal gøres?
Når jeg prøver at sætte billedet ind står det midt i kolonen, og ikke i
toppen som er hensigten. Jegh ar været inde i "placering" og valgt "øverst",
det hjælper desværre bare ikke, når jeg prøver med <p valign=<"top"> hjælper
det heller ikke rigtigt, blilledet står stadig placeret som "center" i
kolonen til højre?

Håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak!

MVH
Morten Munk-Jensen
--
munk-jensen@esenet.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-01-02 02:36

Sun, 20 Jan 2002 01:19:51 +0100, skrev "Munk-Jensen"
<Munk-Jensen@esenet.dk>:

>Jeg har lavet en tabel i FrontPage med to kolonner.
>I venstre side har jeg noget tekst og en punktopstilling.

Upload siden og lad os se fejlen, så er det nemmere at komme med
løsningen.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rita

Dato : 20-01-02 09:49

"Munk-Jensen" skrev:.
> Når jeg prøver at sætte billedet ind står det midt i kolonen, og ikke i
> toppen som er hensigten.

Hej Morten
Du kan få billedet til at stå øverst, hvis du laver en usynlig tabel inde
i den celle, som billedet er i nu. Lav først en tabel på 2 rækker og
1 kolonne inde i cellen. Sæt derefter billedet ind på den øverst række.
Derefter laver du lige så mange rækker nedad på den usynlige tabel,
så den bliver lige så lang som kolonnen til venstre, som teksten er i.
M.v.h. Rita
http://www.rita.esenet.dk

Fra : Rita

Dato : 20-01-02 10:57

Jeg kommer lige med en vigtig tilføjelse, som er nødvendig,
hvis det skal lykkedes. På de tomme rækker i den usynlige
tabel skal der sættes et punktum i hver usynlig række.
Derefter skal alle rækkerne med punktummerne markeres
og der skal vælges en tekstfarve, så de får samme farve som
baggrunden.
Se et eksempel på denne side:
http://www.rita.esenet.dk/billede_oeverst.htm

M.v.h. Rita
http://www.rita.esenet.dk

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 20-01-02 11:30

"Munk-Jensen" <Munk-Jensen@esenet.dk> escribió en el mensaje
> [...]
hvprdan
> det skal gøres?
> Når jeg prøver at sætte billedet ind står det midt i kolonen, og ikke

Hvorfor bruger du ikke Enter-tasten til at løfte billedet op i ønsket
højde?
thomas

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-01-02 12:27

"Munk-Jensen" <Munk-Jensen@esenet.dk> skrev...
> det hjælper desværre bare ikke, når jeg prøver med <p valign=<"top">
hjælper
> det heller ikke rigtigt, blilledet står stadig placeret som "center" i
> kolonen til højre?

Hej Morten

Der skal stå fx sådan her i din html for celle-egenskaberne:
kan fx hedde 60% eller hvad du nu har sat den til...) - du kan gå ind i
celle-egenskaber ved at højreklikke i cellen, og så vælge øverst/top - eller
hvad det nu lige hedder i menuen...

Mvh. Camilla

Fra : Rita

Dato : 20-01-02 19:01

"Camilla Scharff" skrev:
> - du kan gå ind i
> celle-egenskaber ved at højreklikke i cellen, og så vælge øverst/top - eller
> hvad det nu lige hedder i menuen...

Hej Camilla
Ja, der er mange måder at gøre den samme ting på. Jeg har lige prøvet
alle metoderne af. Hvis man ikke vil gøre det besværligt for sig selv, ved
at gøre det, jeg selv foreslog så vil jeg for eftertiden foretrække din
metode: Egenskaber for celle / lodret justering / øverst.
----
Med venlig hilsen Rita
http://www.rita.esenet.dk

Fra : Munk-Jensen

Dato : 20-01-02 21:23

Hej Alle hjælpelige NG'ere:

Mange tak for hjælpen, mit problem er nu løst

MVH
Morten

Rita <postks@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4b0501$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...