Kamp med langsværd og lign...
Fra : Cryomenace

Dato : 24-01-01 03:41

Hej dk.sport,

Jeg har nu siddet siden kl. 00:30 og søgt efter klubber, hvor man kan lære
at kæmpe med langsværd og lign., men uanset hvad jeg skriver som søgeord,
bliver jeg enten ledt ind på sider som udelukkende omhandler orientalsk
sværdkamp, eller også er det en udenlandsk side

Findes der virkelig ingen steder, hvor man kan lære at kæmpe med ganske
"almindelige" sværd? Det virker umiddelbart ret mystisk, at et "vikinge"
land som Danmark ikke har klubber, hvor man kan blive oplært i dette...

// Cryomenace \\

Fra : /arcana

Dato : 24-01-01 09:56

"Cryomenace" <cryomenace@private.dk> wrote in message

> Findes der virkelig ingen steder, hvor man kan lære at kæmpe med ganske
> "almindelige" sværd? Det virker umiddelbart ret mystisk, at et "vikinge"
> land som Danmark ikke har klubber, hvor man kan blive oplært i dette...

Jo, det gør der faktisk. Hvis du træner Latosa Escrima i WT-center på
Vesterbrogade, Kbh., er der ca. en gang om ugen mulighed for at kæmpe med
middelaldervåben, både langsværd, romersk sværd og buckler, claymore, økser,
stave og andre sjove ting.

/arcana

Fra : Cryomenace

Dato : 24-01-01 13:15

"/arcana" <noemail@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> Vesterbrogade, Kbh., er der ca. en gang om ugen mulighed for at kæmpe med
> middelaldervåben, både langsværd, romersk sværd og buckler, claymore,

Tak Arcana,

Det var lige det, jeg ledte efter! Hvorfor i alverden reklamerer de ikke med
det nogen steder (med mindre man ved, at det magiske søgeord er: Latosa
Escrima i WT-center)?!?

// Cryomenace \\

Fra : Brian Mathiassen

Dato : 24-01-01 22:12

Hej Alle

Denne tråd ville være god under en evt. dansk NG. om Kampsport /kampkunst.
Det ville være et naturlig sted at søge efter sådanne informationer. Så
derfor Hjælp mig med at få en sådan gruppe.
Det kan du gøre ved at følge diskussionen her i Gruppen (dk.sport) ved at
kommentere indlæg om Kampsport /kampkunst . På forhånd tak, og
forhåbentlig på gensyn i en ny NEWSGROUP .
Mvh Brian Mathiassen

Cryomenace <cryomenace@private.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94mh0m$gr2$1@news.inet.tele.dk...

Fra : /arcana

Dato : 24-01-01 23:33

> Det var lige det, jeg ledte efter! Hvorfor i alverden reklamerer de ikke
med
> det nogen steder (med mindre man ved, at det magiske søgeord er: Latosa
> Escrima i WT-center)?!?

Der kommer såmænd masser af mennesker - de behøver ikke at reklamere...

Der har btw for to mdr. siden været et seminar med John og Jonathan Waller
(far og søn), som begge er tilknyttet det engelske "Historical Combat
Guild". John Waller har så vidt jeg husker været chef for Royal Armouries.
Jonathan (Johns søn) har desuden undervist i langsværd i over 20 år.
Cheftræner for Europa, Grandmaster Bill Newman (10 mestergrad Latosa
Escrima) kommer jævnligt til København og afholder seminarer. Han og Master
Steve Tappin excellerer i opvisninger med middelaldervåben, hvor gnisterne
fløjter omkring i salen - meget imponerende. Og så er det med rigtige våben!
Desuden har der været arrangeret udflugter til England, hvor man har besøgt
The Royal Armouries og en buemager, hvor man kunne se hvordan en rigtig
langbue bliver til, og hvert år afholdes der sommerlejr, hvor der trænes 8
timer daglig i en uge (både Escrima og Wing Tsun) med deltagelse af de
største navne.

/arcana
noemail@nospam.com

Fra : Cryomenace

Dato : 25-01-01 23:51

"/arcana" <noemail@nospam.com> wrote in message

> [...]

> langbue bliver til, og hvert år afholdes der sommerlejr, hvor der trænes 8
> timer daglig i en uge (både Escrima og Wing Tsun) med deltagelse af de

Hej Arcana,

Hmm, nu bliver jeg unægtelig en anelse nysgerrig. Efter at have siddet og
læst næsten samtlige indslag i denne gruppe (nogle indslag mere spændende
end andre), virker det som om, du har en ret stor viden/forkærlighed om/for
kampsport, om det så måtte være med eller uden våben, eller tager jeg helt
fejl?

Hvad dyrker du selv? Håber ikke du har noget imod jeg spørger...

// Cryomenace \\

Fra : /arcana

Dato : 26-01-01 12:40

> Hvad dyrker du selv? Håber ikke du har noget imod jeg spørger...

Det har jeg skam ikke - Wing Tsun, 6. elevgrad, Latosa Escrima 3. elevgrad.

Med hilsen og håndkantslag
/arcana