Placering af filer i Outlook
Fra : Marianne

Dato : 19-01-02 23:57

Hej bruger Outlook 2000 og er blevet henvist hertil fra Outlook Express
gruppen (gad vist, hvad forskellen er)

Men :

Jeg har på et tidspunkt for år tilbage flyttet filen, der indeholder mails
fra c: til d: (for at kunne få dem med i min backup). Det har desværre
gjort, at reglerne ikke virker, så nu vil jeg gerne flytte filen tilbage, så
jeg kan oprette regler igen.

Jeg kan ikke se, hvilken fil, det er jeg har flyttet og til hvilken mappe på
C:, jeg skal flytte den tilbage til ?

I et tidligere indlæg i OE-gruppen svarer Knud Elletoft på et næsten
lignende spørgsmål:

>Jeg vil gerne kunne flytte mappen med alle mine emails over på min anden
>harddisk (d:), så mailbakken ikke er på (c:) mere. Hvordan indstiller man
>Outlook Express til det ??

Funktioner => Indstillinger => Vedligeholdelse => Lagringsmappe

- men denne mulighed findes (vist?) ikke i Outlook ?

Kan nogen hjælpe ?

mvh
Marianne

Fra : Sigurd

Dato : 20-01-02 01:24

Hei Marianne!
Alle data til Outlook ligger på en pst. fil. Standard plasering er
C:/Windows/Lokale instillinger/Microsoft/Outlook.pst. (Norsk versjon) Har
selv plassert pst. filen på en annen fysisk hardisk, uten at det påvirker
funksjonen. Flytter du pst. filen blir du spurt neste gang du starter
Outlook om hvor den befinner seg. Håper dette der svar på det du spør om!
sigurd

Fra : pre

Dato : 20-01-02 10:14

Gå til Outlook i dag. Højreklik på den grå linie og vælg egensskaber. Der
kan du finde den officielle adresse på *.pst filen, som indeholder alle dine
data.
Med søgefunktionen kan du fange de, sikkert få versioner af denne fil. Der
er intet i vejen for at du kan bruge to filer samtidig - lidt forvirrende er
det at ha´ dubletter af alle folderne.
At åbne og lukke filerne sker ved det samme højreklik.

De to Outlook´er er vidt forskellige selvom de samarbejder fint. OE er ikke
et Office program.

Men alt dette skulle ikke kunne pille ved reglerne. Kom gerne igen hvis det
knirker.
pre

Fra : Marianne

Dato : 20-01-02 14:08