Problemer med Tikka Riffel ?
Fra : John Nielsen

Dato : 19-01-02 22:02

Jeg har investeret i en ny Tikka Riffel 6,5x55 og da jeg kommer hjem
opdager jeg at sikringen periodisk binder halvvejs i vandringen når jeg
afsikrer. Er det måske fordi riflen er ny og den står hårfin i sikringen
og skal slides lidt til.

Er der andre der har gjort samme erfaring...?

Er der andre ting vedr. en ny Tikka Riffel jeg skal være opmærksom på?

John

Fra : Jack Jensen

Dato : 19-01-02 22:58

"John Nielsen" <jo.ba@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andre der har gjort samme erfaring...?
>
> Er der andre ting vedr. en ny Tikka Riffel jeg skal være opmærksom på?

Hej John

Du skal tage til din bøssemager/forhandler hvor du har købt riflen og få ham
til at udbedre det uden beregning.

Jeg har selv en Tikka, 6,5x55 - og den virker upåklagelig. (selvfølgelig). -
Riflen var ny, da jeg købte den.

Du skal bare forlange at den fungerer 100% perfekt.
Hvis forhandleren kommer med alle mulige søforklaringer - så afvis dem omg.
Riflen skal fungere uden problemer - og den skal ikke køres til

Mvh
Jack

Fra : René K.

Dato : 20-01-02 00:56

Har selv en Tikka, dog kal. 308W, aldrig nogen problemer. (Det er jo en
tikka!)

Du har som forbruger altid 1 års reklamationsret på nye produketer, dvs.
forlang fejlen udbedret.

mvh.
René K.

John Nielsen <jo.ba@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:09c721399ed5e1ce75c994fe0dc738bc.61990@mygate.mailgate.org.

Fra : OF

Dato : 20-01-02 19:36

På min Tikka skal hævearmen på bundstykke skal være HELT i bund før
sikringsknappen kan betjenes.

Hilsen OF

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 20-01-02 21:28

Jeg kan sige helt det samme som OF, på min Tikka skal armen også helt i bund
før man kan afsikre.

Hilsen Bjarne Aa

Fra : John Nielsen

Dato : 21-01-02 19:56

På den nye Tikka kan man åbenbart betjene sikringen uanset hvor hævearme
er placeret...ja selv uden bundstykke.

Når man langsomt trykker sikringen frem for at undgå unødig støj er det
at sikringen halvvejs binder, medens et kontant tryk (hurtig) frem ikke
giver problemer.

Iøvrigt vil jeg stadig anbefale andre at købe en Tikka da det virkelig
er
et gedigen våben til prisen.

John

Fra : Martin Nielsen

Dato : 18-02-02 20:59

Jeg har også en Tikka 6,5x55 som jeg ligeledes kan anbefale til andre, et
meget præcist våben til prisen, min arm på bundstykket skal også være helt i
bund, men jeg har ingen problemer med sikringen. Som Jack skriver er det
bare at henvende sig til forhandleren og få udbedret fejlen.