[Tennis] Hvem vinder Australian Open?
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-01-01 12:52

Hej - er der mon nogen tennisfans eller -seere i farvandet?

Australian Open er jo rigtig godt i gang, og jeg har haft lejlighed
til at se flere fantastiske kampe. Bl.a. Lleyton Hewitt og Marat
Safin samt Sampras mod Kucera og Agassi mod Goldberg. Og
så en lille smule Kournikova.
Lige nu følger jeg halvt med i Kuerten-Rusedski-kampen - 2-2 i
sæt, femte sæt godt i gang.

Jeg tror, jeg selv holder med enten Hewitt eller Safin hos mændene.
Det er sådan lidt forfriskende med nogle andre end Sampras og
Agassi, selvom de sidstnævnte helt klart er med endnu. Jeg tror
mest på Safin. Hos kvinderne Venus W. og Kournikova.

Anybody?

--
Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk

Fra : Jesper Schmidt

Dato : 23-01-01 11:01

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> Agassi, selvom de sidstnævnte helt klart er med endnu. Jeg tror
> mest på Safin. Hos kvinderne Venus W. og Kournikova.

Jeg ved godt, det er tyndt at vente så længe med prognoserne, som jeg
gør, men jeg har ikke set indlægget før nu.
Hos mændene var jeg lidt ked af, at Hewitt røg ud så hurtigt. Tilgengæld
er Todd Martin en meget positiv overraskelse. Han er en fantastisk
spiller - virker lidt doven/ligeglad/ukoncentreret, men har nogle af
verdens allerbedste returneringer! En lidt grånende mand, som man ikke
kan andet end have sympati for.
Mit håb er helt klart, at enten Todd Martin eller Pat Rafter vinder.
Rafter er heldigvis også velspillende for tiden, og han har en revanche
tilgode efter han, lidt ærgerligt efter en god turnering, tabte
Wimbledonfinalen sidste år.
Men hvad er der blevet af "Scud" aka. Phillipoussis? Er han skadet? Jeg
savner hans kompromisløse stil. Han vil jo helst slå vinderslag hvergang
- også selvom han ofte kikser selv lette slag!

En anden farverig spiller, der ses for lidt til for tiden, er Jeff
Tarango. Hvad laver denne usympatiske mand for tiden? Røg han ud i
første runde af Australian Open som han plejer eller boycotter han
turneringen. Hvornår har dette indebrændte bæst overhovedet tænkt sig at
indstille sin patetiske karriere?!
Jesper

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-01-01 23:50

"Jesper Schmidt"
> Jeg ved godt, det er tyndt at vente så længe med prognoserne, som jeg
> gør, men jeg har ikke set indlægget før nu.

Jeg er bare glad for, at der er nogen, der svarer...

> Hos mændene var jeg lidt ked af, at Hewitt røg ud så hurtigt.

Det er jeg helt klart også. Der er en del ovre i rec.sport.tennis, der
mener, han er for meget med sin opførsel og sin opildning af sig selv,
men foreløbig (så længe har jeg heller ikke fulgt sporten) synes jeg
bare, han er sej.

> [...]
> spiller - virker lidt doven/ligeglad/ukoncentreret, men har nogle af
> verdens allerbedste returneringer! En lidt grånende mand, som man ikke

Jeg var overrasket og faktisk også lidt glad for, at han slog Sampras.
Det var sgu flot - især efter så mange forsøg, han har haft gennem
årene. Men Sampras var vel heller ikke helt i topform i det hele
taget.

> [...]
> Rafter er heldigvis også velspillende for tiden, og han har en revanche
> tilgode efter han, lidt ærgerligt efter en god turnering, tabte

Mit problem er lidt, at ingen af de spillere, jeg er mest interesseret i,
er med mere. Kuerten røg tidligt, så Hewitt og så gudhjælpemig
Safin samme dag som Sampras. Så meget for min prognose!

Jeg ved det ikke om nogen af dem.

Fra : Hajaj®

Dato : 24-01-01 00:17

Agassi og Hingis.
Men semi finalen mellem Agassi og Rafter bliver en kanon
kamp.

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Also sprach Zarathustra.
Temaet fra 2001,
klassisk opus af Strauss,
eller bog af Nietzsche?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-01-01 13:41

"Hajaj®"
> Agassi og Hingis.
> Men semi finalen mellem Agassi og Rafter bliver en kanon
> kamp.

Jeg tror mest på V. Williams hos kvinderne. Men jeg regner selv-
følgelig med finale mellem hende og Hingis, så det bliver nok
en spændende kamp.

Mændene: Clement-Kafelnikov:

Clement (FR) vandt i 4 sæt. Helt vildt, faktisk, men rigtig flot.
Og en showman også - han tog trøje, sko og sokker af og
kastede dem ud til publikum. Men han spillede faktisk så
flot, at han næsten er min nye favorit.

Fra : Hajaj®

Dato : 24-01-01 19:01

On Wed, 24 Jan 2001 12:41:00 GMT, "Peter Brandt Nielsen"
<brandt@etklikherfra.dk> wrote:

>"Hajaj®"
>
>Jeg tror mest på V. Williams hos kvinderne. Men jeg regner selv-
>følgelig med finale mellem hende og Hingis, så det bliver nok
>en spændende kamp.

Jah, det var også mest fordi jeg håbede
Men efter Venus' problemer med Coetzer er min tro på Hingis
blevet stærkere. Jeg tror Hingis - Venus bliver en lang og
sejg omgang men jeg tror nu ikke det bliver nogen flot kamp.
Capriati - Davenport tror jeg tilgengæld kan blive en rigtig
fed kamp

> [...]
>Og en showman også - han tog trøje, sko og sokker af og
>kastede dem ud til publikum. Men han spillede faktisk så

Ok, så har vi Agassi - Rafter og Clement - Grosjean som
semi'er. Jeg har aldrig hørt om de to sidste før men, mon
ikke det bliver Agassi - Clement i finalen?

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Also sprach Zarathustra.
Temaet fra 2001,
klassisk opus af Strauss,
eller bog af Nietzsche?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-01-01 23:36

"Hajaj®"
> [...]
> sejg omgang men jeg tror nu ikke det bliver nogen flot kamp.
> Capriati - Davenport tror jeg tilgengæld kan blive en rigtig

Og du fik ret. Bortset fra det med den lange, sejge omgang...
Hold kæft, hvor var hun ringe, Williams, og tilsyneladende pga
dårlig forberedelse. Nå ja, man kan jo ikke ligefrem forventes
at vinde en Grand Slam efter ikke at have spillet kamp i flere
måneder, men sikke en skuffelse.
Nu er det 90% at Hingis og Agassi vinder, vil jeg sige. Agassi
er så stærk, så det virker helt umuligt, at han skulle blive slået
i finalen.

Fra : Hajaj®

Dato : 26-01-01 23:02

On Thu, 25 Jan 2001 22:36:19 GMT, "Peter Brandt Nielsen"
> [...]

>Nu er det 90% at Hingis og Agassi vinder, vil jeg sige. Agassi
>er så stærk, så det virker helt umuligt, at han skulle blive slået

Det har i det hele taget været en rigtig god turnering. Mit
eneste klage punkt er at EuroSport har været rigtig dårlige
til at annoncere hvilke kampe de viser hvornår.

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Also sprach Zarathustra.
Temaet fra 2001,
klassisk opus af Strauss,
eller bog af Nietzsche?

Fra : Jesper Schmidt

Dato : 25-01-01 16:21

"Hajaj®" wrote:

> Agassi og Hingis.
> Men semi finalen mellem Agassi og Rafter bliver en kanon
> kamp.

Ja, det blev det sgu! - en sej 5-sætter! Desværre kunne Rafter ikke
stille noget op mod "returneringsmaskinen" Agassi. Den mand er for
effektiv, og jeg tror ikke der er nogen, der er i stand til at stoppe
ham, som han spiller nu!
Man taler om, at denne kamp var den "moralske finale" :)

Fra : Hajaj®

Dato : 25-01-01 20:55

On Thu, 25 Jan 2001 15:21:15 GMT, Jesper Schmidt
<jesper@ehp.dk> wrote:

> [...]
>ham, som han spiller nu!
>Man taler om, at denne kamp var den "moralske finale" :)

Desværre?!?
Det var da helt klart den rigtige vinder. Det kostede Rafter
alt hvad han havde i sig at overleve 3. sæt. Allerede i
starten af 4. var det tydeligt hvem der ville vinde kampen.
Men der kan vist ikke være nogen tvivl om at det var den
moralske finale. Jeg tror hverken Clement eller Grosjean
kan give Agassi modstand, hvis han bare spiller halvt så
godt i finalen.

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Also sprach Zarathustra.
Temaet fra 2001,
klassisk opus af Strauss,
eller bog af Nietzsche?

Fra : Jesper Schmidt

Dato : 26-01-01 13:19

"Hajaj®" wrote:

> Desværre?!?

Ja, desværre!
Sympatier kan jo være forskellige, you know.
Jeg kan godt lidt Agassi og beundrer hans meget effektive spil og
vindermentalitet, men jeg kan bedre li' Patrick Rafter. Ingen over og
ingen ved siden af. Sådan har jeg det bare med ham, og det tror jeg da,
der er flere der har.
Jesper

Fra : Hajaj®

Dato : 26-01-01 23:03

On Fri, 26 Jan 2001 12:18:53 GMT, Jesper Schmidt
<jesper@ehp.dk> wrote:

>Ja, desværre!
>Sympatier kan jo være forskellige, you know.

Fair nok. Men jeg kan altså bedst lide Agassi.

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Also sprach Zarathustra.
Temaet fra 2001,
klassisk opus af Strauss,
eller bog af Nietzsche?

Fra : Jesper Schmidt

Dato : 27-01-01 14:08

"Hajaj®" wrote:

> Fair nok. Men jeg kan altså bedst lide Agassi.

Det har jeg fuld forståelse for. Hvis der ingen australske tennisspillere
var, så ville Agassi nok også toppe min liste. Han er sympatisk og utrolig
velspillende. Jeg har dog også en forkærlighed for lidt atypiske
tennisspillere. Todd Martin, Miloslav Mecir, Slobodan Zivojinovic...