Andet multimedie
bentjuul 3670
transparent i photoshop???
Fra : Kurt

Dato : 19-01-02 20:40

Hej, jeg har klippet en person ud, og har den på gennemsigtig baggrund,
gemmer den som eksporter gif transparent, men når jeg får det ind i
pagemaker kommer der en grå firkantet kasse omkring billedet, hvordan får
jeg det helt transparant, sådan at teksten kan omsvøbes billedet og ikke
firkantede ramme, kan nogen forklare det på en enkel måde, mange tak.
Hilsen Kurt

Fra : max

Dato : 19-01-02 21:33

"Kurt" <K@xxPagels> wrote in message
> [...]
> jeg det helt transparant, sådan at teksten kan omsvøbes billedet og ikke
> firkantede ramme, kan nogen forklare det på en enkel måde, mange tak.

Du skal have fat i det der heder clipping-path og vidst nok gemme det som en
*.tif .. mvh max

Fra : Ammitz

Dato : 19-01-02 23:30

Hej Kurt!
Du skal lave en fritskrabningskurve om dit billede og gemme den som en
photoshop-eps-fil.
Når du så placerer den i PM, skal du huske at holde skiftetasten ned, så
du får en menu, hvor du kan vælge at lave en skærmversion af dit
billede.
Så er det at du vil finde ud af at den er helt gal, - og ja, der er en
lille programfejl, som gør at du skal dreje dit billede bare 1 grad, så
ser du det fritlagte billede og kan komme videre herfra.

Lidt mere avanceret er forklaringen sådan:
Sådan arkiveres en kurve som en fritskrabningskurve:

1 Opret og arkiver en kurve, eller konverter en eksisterende markering
til en kurve. Se Kapitel 7, “Markering” vedrørende oplysninger om
markeringer og kurver.
2 Vælg Fritskrabningskurve i menuen på paletten Kurver.
3 Vælg den kurve, du vil arkivere, under Kurver.
4 Det bedste resultater med de fleste billeder fås ved at lade
fladhedsværdien stå tom for at udskrive billedet med printerens
standardværdi. Hvis der opstår problemer, kan du evt. angive en
fladhedsværdi.

Værdierne kan ligge mellem 0,2 og 100. Generelt anbefales en
fladhedsindstilling på mellem 8 og 10 til højopløsningsudskrivning (1200
dpi til 2400 dpi), mens der til lavopløsningsudskrivning anbefales fra 1
til 3 (300 dpi til 600 dpi).
PostScript-oversættelsesprogrammet opretter buede segmenter ved at
sammenkæde en række retliniede segmenter. Indstillingen for fladhed for
en fritskrabningskurve bestemmer, hvor tæt det retliniede segment er på
kurven. Jo lavere fladhedsværdi, desto flere lige streger bruges til at
tegne kurven, og desto mere nøjagtig er kurven.

Fladhed: 0,5 og 30

5 Klik på OK.
Hvis du vil udskrive billedet med procesfarver, skal du konvertere det
til CMYK-tilstand. Yderligere oplysninger om denne tilstand findes i
Konvertering til CMYK.
6 Arkiver billedet.

• Hvis du vil udskrive billedet på en PostScript-printer, skal du
arkivere det i Photoshop EPS- eller DCS-format som beskrevet i
Arkivering af billeder i Photoshop EPS eller DCS-format og eksportere
til en sidelayoutprogram.
• Hvis du vil udskrive billedet på en ikke-PostScript-printer, skal du
arkivere det i TIFF-format og eksportere det til Adobe PageMaker5.0
eller senere.

Bemærk: Hvis du importerer et EPS- eller DCS-billede med et
TIFF-eksempel til programmer som Adobe Illustrator, vises
fritskrabningskurverne ikke korrekt. Visningen påvirker kun
skærmvisningen. Det påvirker ikke udskrivningen af fritskrabningskurven
på en PostScript-printer.

Hilsen Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt

Dato : 21-01-02 18:45

Takker for fyldestgørende svar, skal nu forsøge med dette.Hilsen Kurt