Ny news gruppe "Kampsport" etc
Fra : Brian Mathiassen

Dato : 15-01-01 21:42

Hej NG.

Jeg vil gerne lodde stemningen ang. en ny NG. Som skal handle om
kampsportens mange sider.

Formålet med gruppen er at få et sted hvor vi som er interesseret i div.
former for kampsport kan skrive sammen om alt som berører kampsport. Det kan
være info om konkurrencer / resultater, stævner bredde træning, osv. det kan
også indeholde diskursjoner om div., traditioner, trænings metoder,
kampvåben og alle de forskellige kampkunst forme med div. stilarter. Info
om de forskellige klubber som findes i Danmark, hvor man finder dem og
hvornår de træner osv.
Med andre ord. Et sted hvor vi kan snakke sammen om alt mulig inden for
kampsport.

mvh Brian Mathiassen

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 15-01-01 23:06

Jeg er klart med på ideen, og synes det er godt at lade den omfatte alle
former for kamsport - der er også mange ting, der går på tværs af
forskellige sportsgrene, og som alle/mange vil kunne have glæde af.... bl.a.
gode teknikker til smidighed og udstrækning.

I kan i øvrigt se hele Brians forslag i dk.admin, så jeg vil opfordre de,
der er interesseret i en sådan gruppe, til lige at tage et kig derover.

mvh

Jens

Fra : Brian Mathiassen

Dato : 16-01-01 20:25

Hej Jens.

Ja så kan vi jo håbe at der komme en god og sund diskussion igang. Jo mere
trafik, jo nemmer bliver det at få en god NG, som vi alle kan have glæde af.
Så alle. Følg Jens´ses Opfordring, Klik over på dk.admin,
og følg debatten, og kom gerne med gode ide´er.

Hilsen Brian Mathiassen.
" Husk at lev livet. -Hver dag. !!! "

Jens Myrup Pedersen <jens@math.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:PuK86.26507$W81.301917@twister.sunsite.dk...

Fra : birger puschl

Dato : 18-01-01 09:47

Jeg synes at et forum for kampsport er rigtig god ide.

Selv om de forskellige kampsportsgrene er begyndt at snakke sammen og holde
budostævner, feks DGI's budostævne i november, så har vi stadigvæk en lang
vej foran os.

For mennesker som gerne vil dyrke en kampsport en det et godt sted at få
nogle impulser og forslag til hvilken gren der passer bedst til den enkelte.

Jeg håber at nyhedgruppen bliver en realitet.

Birger

Fra : /arcana

Dato : 19-01-01 21:19

"Brian Mathiassen" <bsiw@post12.tele.dk> wrote in message

> Med andre ord. Et sted hvor vi kan snakke sammen om alt mulig inden for
> kampsport.

Jeg synes egentlig at idéen er hamrende (hehe) god. Men med fare for at lyde
pedantisk vil jeg dog gerne have præciseret, om man så i nyhedsgruppen kun
vil være on-topic med kampSPORT og ikke med kampKUNST - altså selvforsvar,
f. eks. Wing Tsun og militær kampteknik, som ikke er sportsgrene, da der
ikke afholdes konkurrencer og ikke forefindes egentlige regler?

Bortset fra denne lille indvending vil jeg melde mig som fast bruger i
gruppen, når og hvis den starter!

/arcana
noemail@nospam.com
http://www.danbbs.dk/arcana/wingtsun.htm

Fra : /arcana

Dato : 19-01-01 21:23

"/arcana" <noemail@nospam.com> wrote in message

> http://www.danbbs.dk/arcana/wingtsun.htm

- undskyld: linket skal være http://www.danbbs.dk/~arcana/wingtsun.htm for
at virke...

/arcana

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 19-01-01 22:19

> [...]
>f. eks. Wing Tsun og militær kampteknik, som ikke er sportsgrene, da der
>ikke afholdes konkurrencer og ikke forefindes egentlige regler?

Det handler bare om at skrive kampkunst ind i fundatsen, det tror jeg ikke
at nogen vil have noget imod. En af grundene til at nye grupper skal til
debat er jo netop at der skal laves en fornuftig fundats, og kampkunst er
vel en del af en sådan, i alt fald efter min mening.

mvh

Jens

Fra : /arcana

Dato : 20-01-01 01:02

"Jens Myrup Pedersen" <jens@math.auc.dk> wrote in message

> [...]
> debat er jo netop at der skal laves en fornuftig fundats, og kampkunst er
> vel en del af en sådan, i alt fald efter min mening.

OK, det var også bare lige for at være sikker...
En rigtig god gruppe - måske den bedte på nettet - er den tyske (desværre -
der er jo ikke mange som læser tysk her i landet) news:de.rec.sport.budo -
der kører nogle rigtig fede tråde om alle slags kampsport/kunst - selv om
der er en tendens til at gøre lidt grin med Tae-bo og den slags... Prøv
engang at kigge på den - den kan anbefales!

/arcana

Fra : Brian Mathiassen

Dato : 20-01-01 20:11

Hej med jer.

Jeg vil straks lave en ændring i fundantsen, Hvor jeg vil skrive "
Kampsport / Kampkunst " i stedet for kun Kampsport. Så skulle det give en
bedre definition af NG´en Hele Fundent´en kan læses på dk.admin
Hvis alt går som det skal, vil jeg sende foreslaget videre til usernet.dk
efter debatperioden som slutter d. 06.02.2001 og så tager det vel lidt tid
inden den komme videre der fra. så vi må bare håbe at NG´en bliver godkendt.

Mvh Brian Mathiassen og HUSK LEV LIVET -HVER DAG !!

/arcana <noemail@nospam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94akod$fmu$1@news.cybercity.dk...

Fra : White

Dato : 25-01-01 23:23

Hejsa.

Virkelig en knald god ide ( og hvem ved, måske ender det en dag med at vi
kan lave en fælles træning de forskellige kampsports grene i mellem hvor vi
deler ud af vores erfaring, bare en strøg tanke

Mvh white

Fra : /arcana

Dato : 26-01-01 20:31

"White" <White@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]

vi
> deler ud af vores erfaring, bare en strøg tanke

Fed ide - hvad træner du?

/arcana

Fra : White

Dato : 27-01-01 01:04

> vi
>
> Fed ide - hvad træner du?
>
> /arcana

Jeg har en baggrund i et system der hedder Four Range Fighting System /
Shootfighting, der igennem har jeg
smagt lidt til nogle af de forskellige systemer der findes, så som Wing
Tsun / Arnis ( kniv og stok kamp ) og
mange andre - så har jeg gået til boksning et par år - prøvet lidt
Taekwondo - Ashihara Karate - Kungfu.

Så jeg har prøvet lidt af hvert og efterhånden fundet ud af hvad der ligger
bedst til mig, dog er der stadig mange
systemer jeg gerne ville kaste mig over og gå lidt i dybden med hvis det
var muligt

Mvh White

Fra : /arcana

Dato : 27-01-01 18:01

> [...]
> bedst til mig, dog er der stadig mange
> systemer jeg gerne ville kaste mig over og gå lidt i dybden med hvis det

Ja, det må jeg nok sige - du har været vidt omkring. Hvad kunne du bedst li'
af de systemer du har prøvet?

/arcana