Nyt rollespil! Fremtid!
Fra : Teddy

Dato : 19-01-02 19:12

Mig og nogle af mine venner er begyndt at lave et fremstids-rollespil!
Vi søger hjælp, tips, idéer og andet som du kan komme i tanke om!
Vi ville blive MEGET taknemmelige for enhver hjælp!

http://www.kandu.dk/

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 19-01-02 20:51

> Mig og nogle af mine venner er begyndt at lave et fremstids-rollespil!
> Vi søger hjælp, tips, idéer og andet som du kan komme i tanke om!
> Vi ville blive MEGET taknemmelige for enhver hjælp!

Kunne du eventuelt komme med lidt uddybende oplysninger? Hvilken type system
ville I lave? Hvor langt ude i fremtiden foregår det? Hvilket
teknologi-niveau? Foregår det på jorden eller i rummet?

Mvh,
Jakob

Fra : Klaus Æ. Mogensen

Dato : 20-01-02 10:47

"Teddy" <Teddy.news@kandu.dk> skrev:

> Mig og nogle af mine venner er begyndt at lave et fremtids-rollespil!
> Vi søger hjælp, tips, idéer og andet som du kan komme i tanke om!
> Vi ville blive MEGET taknemmelige for enhver hjælp!

Er tanken at det skal være et nærfremtids-rollespil a la Fusion, eller skal
det foregå længere ude i fremtiden med rumskibe og den slags? I givet fald,
skal det være realistisk eller eventyrligt (a la Star Wars)?

Hvad er det meningen at jeres spil skal tilbyde som ikke bliver opfyldt af
eksisterende sf-spil såsom Star Wars, Star Trek, Fading Suns, Blue Planet,
Skyrealsm of Jorune, Albedo, SpaceMaster m.fl.? (Hvilken 'hook' er der i
det?)

Endelig, er det meningen at systemet skal være simpelt/narrativt eller
detaljeret/realistisk?

Når der engang foreligger et regelsystem, vil jeg gerne nok læse det igennem
for at se om der er mulige problemer (fx ubalance) i det. Men jeg vil gerne
høre lidt mere om projektet først.

--
Klaus Æ. Mogensen
http://hjem.get2net.dk/Klaudius

"I respond to three questions," stated the augur.
"For twenty terces, I phrase the answer in clear and actionable language;
for ten I use the language of cant, which occasionally admits of ambiguity;
for five, I speak a parable which you must interpret as you wish;
and for one terce, I babble in an unknown tongue."
- Jack Vance, "The Dying Earth"

Fra : morten lund

Dato : 21-01-02 14:10

Hejsa!

Vi har noget materiale liggende på en verden, vi brugte til vores seneste
Sci-Fi kampagne;

www.krikkit.dk -gå efter ressourcer, Kampagner, og the Magellan Factor
(vistnok under gamle kampagner)

Der skulle være nok til at få jer en smule igang

/Morten