Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kompatibel blitz til Canon Powershot pro 7~
Fra : Jeppe Brinck

Dato : 19-01-02 16:12

Jeg har et spørgsmål ang. hvilke blitze der er kompatible til Canon
Powershot pro 70. Canon oplyser at speedlite 220 ex og 380 ex kan bruges,
men jeg har hørt at der er billigere alternativer, men hvilke??

Jeg vil være taknemmelig for lidt hjælp.

På forhånd tak,
Jeppe Brinck

Fra : Jeppe Brinck

Dato : 20-01-02 18:49

Hvis der evt. er nogen der ved,
hvor jeg kan søge de pågældende informationer ville jeg også være
taknemmelig!

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-01-02 20:23

"Jeppe Brinck" skrev
> Jeg har et spørgsmål ang. hvilke blitze der er kompatible til Canon
> Powershot pro 70. Canon oplyser at speedlite 220 ex og 380 ex kan bruges,
> men jeg har hørt at der er billigere alternativer, men hvilke??

I følge Canon kan du bruge alle i speedlite EX serien.
Er du ligeglad med TTL egenskaberne kan du antagelig
bruge hvilken blitz somhelst. Det kræver så naturligvis at du bruger
kameraet's manuelle indstillinger.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Pico

Dato : 20-01-02 20:52

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse news:3c4b1965$0$246$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> Er du ligeglad med TTL egenskaberne kan du antagelig
> bruge hvilken blitz somhelst. Det kræver så naturligvis at du bruger
Der er vist en lille ting der bliver overset her.
Det "kan" være "farligt" at bruge en blitz til de moderne kamera vi
har i dag. Det er ikke sikkert der sker noget i starten, men efter længere
tids brug kan en evt. større strømstyrke fra blitzen til kameraet ødelægge
den fine elektronik i kameraet. Ingen garanti dækker sådanne fejl.

Hvis du ikke vil købe Canons blitz kan du finde dedikerede blitz fra
andre firmaer. Selv bruger jeg en Sunpak, men der er mange forskellige
mærker. Og de blitz er lavet så strømstyrken passer til kameraet.
Pico

Fra : Jeppe Brinck

Dato : 21-01-02 23:49

Tak for rådene - lige et sidste spørgsmål:

Hvad skal jeg sikre mig, før jeg køber sådan en uoriginal blitz. Kan jeg
undgå at den er farlig ved at købe bestemte mærker?

Jeg så fx en Soligor MZ400AF med følgende specs. til 995 svenske kroner. Er
det et godt køb??
:
En välbyggd och snygg blixt som är TTL-kompatibel.
Ledtal på 28-40
Zoomhuvud 28-85mm
Vridbart huvud i både höjd (0-90°) och sidled (330°)
Mycket överskådlig informationspanel
AF belysning 1-8m
Effektlägen: Full, 1/4
Mått: 185x75x50mm
Vikt: 285g

På forhånd tak,
Jeppe Brinck
(som I sikkert for længst har opdaget er jeg håbløs amatør, men
interesseret)