Radeon 8500 LE
Fra : Tom Thielemann

Dato : 19-01-02 15:44

Er der der nogen der har erfaringer med dette grafikkort?
Er det et alternativ til Ti20? Jeg er interesseret i det p.g.a. Smooth
Vision - nå ja, og så p.g.a. prisen.

Venlig hilsen
Tom

Fra : Joe Sandøe

Dato : 20-01-02 00:00

"Tom Thielemann" <tom.thielemann@lite.dk> wrote in message
> Er der der nogen der har erfaringer med dette grafikkort?
> Er det et alternativ til Ti20? Jeg er interesseret i det p.g.a. Smooth
> [...]
Hej Tom
Hvis det mest er prisen, så er et TI200 noget billigere (omkring 1600 kr.
for det billigste og et 8500LE koster omkring 2200 kr.). Men ellers kommer
det jo an på hvad du kræver af dit grafikkort

Hilsen Joe

Fra : Fragel

Dato : 21-01-02 07:42

> Er der der nogen der har erfaringer med dette grafikkort?
> Er det et alternativ til Ti20? Jeg er interesseret i det p.g.a. Smooth

Har kortet som jeg har oc'et til 275/275. Kører rigtig godt og hurtigt.
2d-kvaliteten er v. mit kort i 1600x1200@85 på min samsung NF959 virkelig
skarp. Jeg havde først et ti-200 og det stod direkte elendigt. Mit system
er:
AMD 1600+,
512mb kingston ddr ram
Epox 8KHA+ (via kt266a)
Ati LE @ 275/275

..... og jeg scorer 8290 i 3dmark2001 - det synes jeg er ganske ok, især da
jeg ikke er den store oc-haj :p.

Jeg ved dog ikke om især 2d-kvaliteten kan svinge lidt mellem de forskellige
LE kort. Husk at ved LE er ikke ATI, der lavere hele kortet. (Le-udgaver er
"powered by ATI")

Håber du kunne bruge det til noget.
/Jeppe

Fra : Ebbe Jensen

Dato : 21-01-02 12:56

Hvad har du gjort for at kunne overclocke det til 275/275 ?

mvh Ebbe

Fra : Thomas

Dato : 21-01-02 13:25

"Ebbe Jensen" <kurtravnsfanklub@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad har du gjort for at kunne overclocke det til 275/275 ?

Han har sikkert givet det noget mere strøm. Jeg kan ikke få mit derop, jeg
kan højst få 265/290 på mit LE.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : aGeS

Dato : 21-01-02 18:22

Har flashet mit med retail bios og det kører fint 275/275

Fra : Thomas

Dato : 21-01-02 19:00

"aGeS" <ages@agesfxp.com> skrev i en meddelelse
> Har flashet mit med retail bios og det kører fint 275/275

Det er desværre langt fra alle kort der vil være med til det nummer uden at
de har fået ekstra strøm

Fra : aGeS

Dato : 22-01-02 00:04

Har du prøvet ?

Fra : Thorkild Sørensen

Dato : 23-01-02 01:03

aGeS skriver:

> Har du prøvet ?

Jeg ville gerne prøve, men er lidt i tvivl om hvordan. Er det bare at køre op
af i powerstrip og så prøve at køre 3dmark2001 eller sådan noget???

Har også hørt at retail bios versionen skulle kunne hjælpe på det. Der skulle
være eksempler på folk der ikke kan køre 275/275 med oem-biosen, men kan når
de bruger retail versionen. Det vil jo så sige at det ikke kun er for permanet
at OC'e man kan bruge denne bios...........er der andre som har hørt noget om
det???

Hilsen Thorkild

Fra : Thomas

Dato : 22-01-02 10:55

> Har du prøvet ?

Ja, den melder en fejl under flashing af bios, og jeg har læst flere steder
på nettet, at sådan er det med mange af LE kortene, desværre. Jeg har dog
fundet nogle opskrifter på, hvordan med en blyant og evt. en loddekolbe kan
øge strømmen på kortet, men jeg tror jeg springer over der ...

Fra : Ebbe Jensen

Dato : 22-01-02 10:57

Har du købt dit hos Compumail ?

mvh Ebbe

Fra : Thomas

Dato : 22-01-02 13:36

> Har du købt dit hos Compumail ?

Det er købt privat, men er oprindeligt købt gennem Direct computer Supplies.

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 22-01-02 12:39

Fra : Ebbe Jensen

Dato : 22-01-02 13:28

Mange tak :) Du skulle vel ikke have købt dit ATI 8500 LE hos CompuMail.dk ?

mvh Ebbe

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 22-01-02 20:58

> Mange tak :) Du skulle vel ikke have købt dit ATI 8500 LE hos CompuMail.dk
?

nej, mener det var Multinediaworld (som intet ved om computere)

/Jeppe