hovedpine
Fra : Gitte Andersen

Dato : 19-01-02 15:09

Jeg har tit hovedpine og er træt af at spise for mange panodil...
Er der noget andet jeg kan gøre eller bruge?
Gitte

Fra : Marianne

Dato : 19-01-02 17:03

"Gitte Andersen" <gitteandersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har tit hovedpine og er træt af at spise for mange panodil...
> Er der noget andet jeg kan gøre eller bruge?
> Gitte

Hej Gitte

Får du vand nok ? Eller tror du, det er en form for spændingshovedpine -
eller stress ?

mvh
Marianne

Fra : Gitte Andersen

Dato : 19-01-02 18:13

Jeg synes virkelig jeg prøver at drikke en masse vand, men føler mig
tit"udtørret".. jo nogen spændinger er da helt sikkert.
mvh Gitte

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 19-01-02 19:20

3 ting :
1 vand --- mindst 2 liter .... ... (du kan ikke drikke for meget det ska
lnok komme ud...)
2 syrebase balance i kroppen ... (hvis du drikker for meget kaffe - sukker
.... og "syre" ting ....
3 fedt mangel... hvis du sparer for meget på fedtet (specielt flet umættet -
nødder, avokadi - oliven mm...)

sig til hvis du vil ha noget uddybet...!

Kasper...
www.vendepunkt.dk

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 20-01-02 20:32

"Kasper Finn Johansson" <kasper@vendepunkt> skrev i en meddelelse
> 3 ting :
> 1 vand --- mindst 2 liter .... ... (du kan ikke drikke for meget det
ska
> lnok komme ud...)

Alt med måde. Det skader ikke at drikke f.eks. 3-4 liter om dagen, men hvis
du drikker virkeligt store mængder kan det faktisk være farligt. Der er
eksempler på at folk er døde af at drikke for meget vand, bl.a. i
forbindelse med techno-raves, hvor folk har taget ecstasy og er blevet bange
for at dehydrere, og som derfor har drukket alt for meget. Dette er
selvfølgeligt et ekstremt eksempel. Det er dog ikke særlig smart at drikke
for meget vand, da man derved kan skylle næringsstoffer ud af kroppen,
hvilket ikke er særlig smart. 2 liter er dog stadig minimum, og hvis du er
meget fysisk aktiv er det snarere 2½-3 liter.

Thomas

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 21-01-02 10:22

ok..
Nu er du jo ikke døde af at drikke vand ...
men ved at tage ecstacy og IKKE spise i genem længere tid + en extrem fysisk
udfoldelse ...
med meget vand i maven gør at det kan opstå komplikationer..

og enig i den med at skylle næringsstoffer ud .... men det er IKKE noget
prolem hvis/når man spiser varieret ... husk b-vitaminerne...!

og det er helt sikker at 2 liter er MINIMUM ......

Venlig hilsen
Kasper
www.vendepunkt.dk
om personlig udvikling, motivering, foredrag & selvværdstræning

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 21-01-02 12:35

Jeg mente faktisk hvad jeg skrev. Læs mere på dette link :
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_health_water.shtml

> og enig i den med at skylle næringsstoffer ud .... men det er IKKE noget
> prolem hvis/når man spiser varieret ... husk b-vitaminerne...!

uanset hvor varieret man spiser, skal man stadig ikke overdrive
vandindtaget.

> og det er helt sikker at 2 liter er MINIMUM ......

Fuldstændig enig!

Thomas

Fra : Sabrina Moesby

Dato : 20-01-02 16:39

Ja, akupunktur skulle være ganske godt imod migræne.
Prøv at gå ind på www.a2000.dk og læs lidt om det!

Henrik

Gitte Andersen <gitteandersen@e-box.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fevi4ucep1cdmga99g3vetr4066trenr9e@4ax.com...

Fra : Jesper Lindhardt

Dato : 21-01-02 13:49

Hej Gitte

Jeg kan kun give ret i at akupunktur er en ganske effektiv behandlingsform -
jeg bruger den selv jævnligt mod blandt andet hovedpine.

Dog kan det også skyldes f.eks. allergi mod forskellige ting. Jeg kender til
en som ikke kan tåle hvede, og som får hovedpine, hvis han spiser for meget
af det. Du skal derfor måske kigge på dine spisevaner og se, om der er et
mønster i hvornår du får hovedpine i forhold til hvad du spiser (eller hvor
du befinder dig henne - det kan jo også ligge i luften/omgivelserne).

Held og lykke :)

Jesper

Fra : someone

Dato : 21-01-02 13:50

Til Gitte

Nu kan man faktisk godt få hovdepine af Panodil + andre mærker, især hvis
man bruger dem dagligt,
prøv at holde en pause med smetepillerne, spis sund kost, drik nok væske,
frisk luft dgl., nok søvn og evt. behandling ved Kiropraktor for nakke/hals
(det hjalp mig da jeg i en lang periode led af meget hovedpine)

held & lykke

Fra : Line Illum

Dato : 24-01-02 22:35

Hej Gitte.
Først og fremmest bør du kaste et kritisk blik på dit væskeindtag, idet
mange hovedpiner simpelthen skyldes, at vi drikker alt for lidt vand. 2-3 l
om dagen, og det skal være rent vand, ikke noget med saftevand, sodavand,
kaffe eller the, -rent vand! :)
Hvis du allerede har været der, og du er så fuld af vand, at du opfylder
alle krav, kan jeg anbefale zoneterapi, både til at stille en diagnose på,
hvilke organer og kropsområder, der er i så stærk ubalance, at det
manifesterer sig som hovedpine, og til at sætte en afgiftning / udrensning i
gang i din krop, således at den kan genfinde sin naturlige balance og få
hovedpinen til at forsvinde.
Der kan være mange faktorer, som spiller ind i forbindelse med slem
hovedpine, - følelsesmæssige, fysiske, muskelspændinger, vitamin og
mineralmangler osvosv. Prøv evt. en blid, afslappende massage af din ryg,
nakke, hovedbund og ansigt, det vil kunne løsne mange spændinger, som måske
kan forårsage hovedpinen. Jeg kan anbefale den holistiske massage.
Hvis jeg kan være dig til yderligere hjælp, er du velkommen til at skrive
til mig, enten her eller på illuminee@sol.dk
Mange hilsner og ønsker om snarlig bedring
Line.
www.illuminee.dk

Fra : Gitte Andersen

Dato : 30-01-02 23:26

On Sat, 19 Jan 2002 15:09:29 +0100, Gitte Andersen
<gitteandersen@e-box.dk> wrote:

>Jeg har tit hovedpine og er træt af at spise for mange panodil...
>Er der noget andet jeg kan gøre eller bruge?
>Gitte
Tusind tak for de mange gode svar
Jeg er ved at forsøge mig med vand og lange gåture..
Det er faktisk værst omkring menstruationsperioder..
(Ikke fedt både at være præmenstruel og have hovedpine!! :) Heller
ikke for mine stakkels omgivelser.. )
Jeg tror jeg vil stoppe med pillerne, og se om jeg kan finde noget
massage - afslapning - zoneterapi...
Nå, nok om den elendige hovedpine og mange tak.

Fra : Gitte Andersen

Dato : 30-01-02 23:27

Fra : find clausen

Dato : 31-01-02 00:09

On Wed, 30 Jan 2002 23:27:11 +0100, Gitte Andersen
<gitteandersen@e-box.dk> wrote:

> Jeg tror jeg vil stoppe med pillerne, og se om jeg kan finde noget
> massage - afslapning - zoneterapi...

Eller Polynesisk Massage ???

http://www.polynesiskmassage.dk/

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : find clausen

Dato : 31-01-02 00:08

> [...]

> Jeg har tit hovedpine og er træt af at spise for mange panodil...
> Er der noget andet jeg kan gøre eller bruge?

Prøv kombuchasvampen !!!

http://www.kombuchasvampen.dk/

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : LBH

Dato : 27-02-02 14:22

"Gitte Andersen" <gitteandersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har tit hovedpine og er træt af at spise for mange panodil...
> Er der noget andet jeg kan gøre eller bruge?
> Gitte

Panodil er noget bras! 6 panodiler om dagen og leveren
tager samme skade som hos en der har drukket tæt i 1 år.

Bland dem aldrig med alkohol.

Evt. løsning :

Fysioterapi - hvis det er spændinghovedpine, kan give gode råd, samt
massage.

Et betdeligt bedre produkt er Kodamid (DAK) på recept.

Pas på med at spise så mange hovedpinepiller at det er en
forgiftnign Du får. Professor i Farmakologi Knud O. Møller sagde at
hovedpinepiller kaldes sådan fordi man får hovedpine af dem.
Kodamid indeholder ikke syre, så de giver ikke maveproblemer som f.eks.
kodimagnyl.

De Bedste Hilsner

Lars

Fra : Pernille

Dato : 03-03-02 19:45

"Jeg har haft hovedpine dagligt igennem en 3 års periode. Selvfølgelig nogle
dage i større grad end andre. Først i oktober prøvede jeg zoneterapi. Jeg
fik to behandlinger med en uges mellemrum.

Siden behandlingen har jeg ikke haft en eneste dag med hovedpine.

Pernille