SP:Marathon - hvordan trænes op til løb?
Fra : Terrarieforeningen A~

Dato : 28-12-00 00:38

Er "tilbage" i ret god fysisk form igen efter 2 års træning (3 dage á ca
1½ - 2½ timers intensiv tung styrketræning inkl. vægtløftning, 45 min - 90
min squash/uge, 2 x 2 - 3 timers badminton pr. uge og lidt ugentlig løb som
her i vintermånederne gennemsnitligt begrænser sig til ca. 3 x 7 km + 6 x 2
km løb pr. uge).

Elsker diverse udfordringer og har gået og spekuleret lidt over at løbe
nogle marathonløb, hvilket ligger ret langt fra de sportsgrene jeg nu (og
tidligere) har spenderet tid på.

Spørgsmålet er så hvorledes man bedst griber dette an. Jeg er helt på bar
bund her. Jeg stiler ikke efter et middelmådigt resultat - så det skal være
seriøse erfaringsmæssige svar der har interesse.

Har bl.a. tænkt på Aalborg Brutal Marathon som løbes i marts måned.

Er der nogen som kan hjælpe med praktiske erfaringer??

-Nok mest praktisk at svare i gruppen, men da jeg ved at nogle er
tilbageholdende med dette må I altså også gerne maile direkte.

På forhånd tak
Ivan