Flyttemanden beholder bohavet
Fra : Peter Malling

Dato : 19-01-02 14:09

Vi har været så uheldige at vælge Benny Sørensen (Dansk Flytteservice)
til en udlandsflytning, og han har - som med så mange andre kunder -
snydt med priserne og betalingsvilkårene. Det er ham som bl.a. var i
Rapporten i TV for et par måneder siden.

Det er en længere historie, men sagen er at nu står tingene hos ham og
sagen er overgået til Forbrugerstyrelsen. Han kræver et fuldstændigt
urealistisk beløb bare for at udlevere tingene til os, så vi kan få en
anden og mere anstændig flyttemand til at foretage flytningen.
Problemet er at han jf. kontrakten har ret til at beholde bohavet som
sikkerhed for betalingen indtil vi betaler - men vi er jo uenige om
hvad beløbet er, og vi er bange for at hvis vi betaler de 10.000 kr.
han kræver, ser vi aldrig de penge igen. Det kan tage år før sagen er
afgjort ved forbrugerstyrelsen og evt. retssag. Og hvem ved, måske er
han gået konkurs inden da, og så er pengene i hvert fald tabt.

Spørgsmålet er så: kan vi ikke stille en bankgaranti på beløbet og så
få udleveret bohavet ved fogedens hjælp? Bohavet indeholder bl.a.
nogle vigtige papirer, som ikke kan undværes.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Peter.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-02 15:06

Hej Peter!

Jeg er ikke nogen jurist eller studerende i den retning, jeg er blot nysgerrig:

HVORFOR valgte i Dansk Flytteservice, når I nu vidste at de havde en så dårlig
omtale!?

Mvh

Emil

-- Sendt via http://www.123bil.dk - danmarks private bilmarked

Fra : Peter Malling

Dato : 19-01-02 15:14

> HVORFOR valgte i Dansk Flytteservice, når I nu vidste at de havde en så
dårlig
> omtale!?

Det er min mor der skulle have foretaget flytningen. Det var tilbage i
midten af sidste år, og da vidste hun ikke at han havde en dårlig omtale.
Han havde endnu ikke været på TV på det tidspunkt.

Hun ringede rundt, og han havde den bedste pris. Det er først senere at vi
har fundet ud af at der ligger adskillige sager mod ham.

Men lige nu drejer det sig mere om hvorvidt det virkelig kan være rigtigt at
han kan holde min mors egendele som "gidsel", mens der kører en sag mod ham?

Med venlig hilsen
Peter Malling.

Fra : KGB

Dato : 19-01-02 15:23

"Peter Malling" <malling@iname.com> wrote in message

> Men lige nu drejer det sig mere om hvorvidt det virkelig kan være rigtigt
at
> han kan holde min mors egendele som "gidsel", mens der kører en sag mod
ham?

Nu er selvtægt jo ikke tilladt i Danmark, meeen man får virkeligt lyst, ik'?

Held og lykke med / mod utysket!

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
KGBNSA@HOTMAIL.COM_remove
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Rune Tipsmark

Dato : 19-01-02 16:08

"KGB" <KGB@NSA.PET> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
> ham?
>
> Nu er selvtægt jo ikke tilladt i Danmark, meeen man får virkeligt lyst,

enig, smadrer svinet....seriøst
måske kan i få nogle af de andre som han har snydt til at fikse et alibi for
jer...
ellers smid de 10.000 i nakken af nogle rockere som kan ordre
flyttefjolset..
så er de da ikke spildt..

Fra : Jakob Paikin

Dato : 19-01-02 16:12

On Sat, 19 Jan 2002 16:08:12 +0100, "Rune Tipsmark"
<deecoy@vip.cybercity.dk> wrote:

>enig, smadrer svinet....seriøst

Endnu en vidunderlig opfordring til ulovligheder. Du er forhåbentlig
klar over, at en opfordring til en strafbar handling i sig selv kan
være strafbar?

--
Jakob Paikin

Fra : Peter Malling

Dato : 19-01-02 17:29

> Endnu en vidunderlig opfordring til ulovligheder. Du er forhåbentlig
> klar over, at en opfordring til en strafbar handling i sig selv kan
> være strafbar?

Kunne jeg opfordre til at denne tråd føres tilbage til det oprindelige
spørgsmål:

- Nå nu der er uenighed om betingelserne og der kører en sag, kan man så
ikke kræve bohavet udleveret, såfremt der stilles bankgaranti på det beløb
han kræver, indtil sagen er afgjort ved Forbrugerstyrelsen eller en retssag?
Måske skulle man tage direkte kontakt til fogedretten desangående. De må vel
egentlig kende reglerne?

Mvh Peter.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 19-01-02 17:42

On Sat, 19 Jan 2002 17:29:28 +0100, "Peter Malling"
<malling@iname.com> wrote:

> [...]
>han kræver, indtil sagen er afgjort ved Forbrugerstyrelsen eller en retssag?

Umiddelbart lyder det fornuftigt, men jeg tør dog ikke på stående fod
at vurdere om det faktisk vil kunne gennemføres.

>Måske skulle man tage direkte kontakt til fogedretten desangående. De må vel
>egentlig kende reglerne?

Fogedretten rådgiver ikke. Du skal hellere tage kontakt til en advokat
eller den lokale retshjælp/advokatvagt.

--
Jakob Paikin

Fra : Gevaldi

Dato : 19-01-02 17:31

"Peter Malling" <malling@iname.com> skrev i en meddelelse news:uaf28.1976$XA5.294750@news000.worldonline.dk...
> [...]
> midten af sidste år, og da vidste hun ikke at han havde en dårlig omtale.
> Han havde endnu ikke været på TV på det tidspunkt.

Det er muligt, men der har alligevel været advaret
om hans metoder og manglende moral.

Prøv at læse dette:
http://www.fbr.dk/taenk/nr7_2000/artikler/flytte.htm

/Gevaldi

Fra : Peter Malling

Dato : 19-01-02 18:01

> Det er muligt, men der har alligevel været advaret
> om hans metoder og manglende moral.

Ja tak - det ved jeg også - nu! Men jeg må tilstå at det var ikke min mors
første tanke (73 år) at surfe på internettet for at finde ud af om den
flyttemand hun havde fundet nu også var troværdig. Det er jo meget
tilfældigt om man lige finder en sådan oplysning på det rigtige tidspunkt.
Man kan jo ikke gå ind og checke hver eneste ting man gør, ved at søge på
internettet...

Det bliver fedt når vi får intelligente agenter som automatisk lægger mærke
til om man foretager nogle dumme valg ved at kigge på rundt på Internettet
efter relevant information. Men, på den anden side, så skulle min mors
computer jo også følge med i hvem hun ringer til osv. Så det ligger nok
nogen år ude i fremtiden.

Der er åbenbart også andre som ikke har set advarslerne, for han sagde jo i
udsendelsen at han giver 7-8 tilbud om dagen! Men gennem denne tråd har vi
da bidraget til at hans navn kommer frem hvis der skulle være nogen som
søger efter ham i nyhedsgrupperne.

Mvh Peter.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-01-02 18:33

Peter Malling skrev:

>Det bliver fedt når vi får intelligente agenter som automatisk lægger mærke
>til om man foretager nogle dumme valg ved at kigge på rundt på Internettet
>efter relevant information.

Men hvilke sider skal agenten rette sig efter? Dem der roser
firmaet eller dem der kritiserer det sønder og sammen?

>Der er åbenbart også andre som ikke har set advarslerne, for han sagde jo i
>udsendelsen at han giver 7-8 tilbud om dagen!

Det behøver man jo ikke nødvendigvis tro på.

--
Bertel

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 19-01-02 20:32

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

Internettet

> Men hvilke sider skal agenten rette sig efter? Dem der roser
> firmaet eller dem der kritiserer det sønder og sammen?

> Det behøver man jo ikke nødvendigvis tro på.

OK jeg vil så tilstå at jeg -tilfældigvis (jeg ser ikke ret meget tv) - så
den pågældende udsendelse men indtil jeg læste dette indlæg havde jeg da
glemt alt om det, da en flytning ikke er aktuel for mig på nuværende
tidspunkt. Hvis jeg skulle flytte om et år er jeg SIKKER på at jeg har glemt
alt om manden, og da jeg også typisk ringer rundt for at få priser kunne jeg
jo i teorien snuble over mandens "gode tilbud"

Jeg synes altså ikke rigtig det har noget med sagen at gøre om der er blevet
advaret mod den pågældende. Det er jo ikke sikkert man har set advarslen, og
det kan man vel ikke klandres for - eller hvad?!

Venligst
Lisbeth J
--
~STAVNING ELLER KAOS~

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 20-01-02 13:33

"Peter Malling" <malling@iname.com> skrev i en meddelelse

> Hun ringede rundt, og han havde den bedste pris. Det er først senere at vi
> har fundet ud af at der ligger adskillige sager mod ham.

Bare ud fra det ville jeg værer kritisk.

> Men lige nu drejer det sig mere om hvorvidt det virkelig kan være rigtigt
at
> han kan holde min mors egendele som "gidsel", mens der kører en sag mod
ham?

En ting er hvad man må, noget andet hvad han gør. Han er jo totalt ligeglad
med hvad han må.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-01-02 16:58

> [...]
> urealistisk beløb bare for at udlevere tingene til os, så vi kan få en
> anden og mere anstændig flyttemand til at foretage flytningen.

Fortæl manden, at I ved, I vinder sagen ved Forbrugerstyrelsen, og at I
derfor har tænkt jeg at begynde at købe erstatninger for de ting, han
tilbageholder. Fortæl ham også, at NÅR I har vundet sagen, så har I tænkt
jer at kræve erstatning for alt, hvad I har måttet købe på grund af ham.

Der er mig bekendt ikke faldet dom i de første sager mod firmaet endnu, men
sandsynligheden for at vinde skulle være pæn, og omstændighederne taget i
betragtning vil det IMHO være helt utænkeligt, at I ikke får dækket jeres
tab ved ovenstående fremgangsmåde.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 19-01-02 17:00

On Sat, 19 Jan 2002 16:58:21 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jer at kræve erstatning for alt, hvad I har måttet købe på grund af ham.

Hvilket ikke hjælper spor, hvis den pågældende er konkurs/fraflyttet
landet/whatever

--
Jakob Paikin

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-01-02 17:09

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> wrote in message

> Hvilket ikke hjælper spor, hvis den pågældende er konkurs/fraflyttet
> landet/whatever

Enig. Der er ingen nemme løsninger på problemet.

Fra : KGB

Dato : 19-01-02 17:14

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Enig. Der er ingen nemme løsninger på problemet.

Og netop DET er jo forfærdeligt !

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-01-02 17:16

On Sat, 19 Jan 2002 17:09:08 +0100,
Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:
> "Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> wrote in message

> Enig. Der er ingen nemme løsninger på problemet.

En mulighed kunne være at man (hvis man har tid) følger efter hans
flyttebil, informerer potentielle kunder om at han er svindler, og
dermed ødelægger hans forretning. Dette kan gøres helt legalt.
Man kan f.eks. sørge for at folk betaler forud.
Når han nu ikke kan snyde folk mere, så mister han penge, og det
vil defor være en bedre forretning at give dig dine ting tilbage.

Hvis jeg var arbejdsløs, så var dette noget jeg ville overveje at
bruge noget tid på.

Derudover bør man få en artikel i den lokale ugeavis, og generelt
køre en passende hetz mod manden.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 19-01-02 19:07

Peter Malling wrote:
klip
> Spørgsmålet er så: kan vi ikke stille en bankgaranti på beløbet og så
> få udleveret bohavet ved fogedens hjælp? Bohavet indeholder bl.a.
> nogle vigtige papirer, som ikke kan undværes.

Jeg kan ikke rigtig overskue om det vil virke, men med de rigtige
personer vil det nok.

1. I finder en god advokat.
2. I indbetaler det beløb, I mener det var aftalt til.
3. I og advokaten går til fogedretten, med krav om udlevering.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Peter G C

Dato : 19-01-02 19:25

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

[klip]

> 1. I finder en god advokat.
> 2. I indbetaler det beløb, I mener det var aftalt til.
> 3. I og advokaten går til fogedretten, med krav om udlevering.

Enig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Henning Makholm

Dato : 19-01-02 19:51

Scripsit Erik G Christensen <egc@post1.tele.dk>

> 1. I finder en god advokat.
> 2. I indbetaler det beløb, I mener det var aftalt til.
> 3. I og advokaten går til fogedretten, med krav om udlevering.

Kræver det ikke et tvangsfuldbyrdelsesgrundlag (en dom eller lignende)
at "gå til fogedretten"?

--
Henning Makholm "This imposes the restriction on any
procedure statement that the kind and type

Fra : Erik G Christensen

Dato : 19-01-02 20:22

Henning Makholm wrote:

> Kræver det ikke et tvangsfuldbyrdelsesgrundlag (en dom eller lignende)
> at "gå til fogedretten"?

Til hvad ?

Der starter strid om betaling. (eller rettigheder)

Men som nævnt, der vil ganske givet være fuldmægtige, der ikke vil
gå videre, derfor "de rette personer".

Fra : Henning Makholm

Dato : 19-01-02 20:26

Scripsit Erik G Christensen <egc@post1.tele.dk>

> Til hvad ?

Fogedrettens opgave er så vidt jeg ved (ret mig hvis jeg tager fejl)
at tvangsfuldbyrde krav som i forvejen er uomtvisteligt fastslåede. Så
længe der er tvist om kravet (fx at flyttemanden ikke anerkender en
pligt til at udlevere effekterne), kan fogedretten ikke gøre noget,
før der foreligger en dom for at effekterne skal udleveres.

Det er muligt at jeg tager fejl. I så fald vil jeg gerne belæres.

--
Henning Makholm "Ambiguous cases are defined as those for which the
compiler being used finds a legitimate interpretation

Fra : Erik G Christensen

Dato : 19-01-02 20:50

Henning Makholm wrote:

> Det er muligt at jeg tager fejl. I så fald vil jeg gerne belæres.

Du tager fejl, belæring vil jeg overlade til Peter G C.

Fra : Peter G C

Dato : 19-01-02 21:45

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

[klip]

> Du tager fejl, belæring vil jeg overlade til Peter G C.

Jeg ved intet om fogedret - men det skal ikke forhindre mig i at udtale mig

Jeg tror faktisk ikke, at man kan gå direkte i fogedretten, idet der ikke
kan ske en egentlig bevisførelse der. Hvis der er en tvist, hvilket vi må
lægge til grund, at der er, så er fogedretten ikke det rette sted at starte.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jakob Paikin

Dato : 19-01-02 21:54

On Sat, 19 Jan 2002 21:45:01 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEmailme.dk> wrote:

> [...]
>lægge til grund, at der er, så er fogedretten ikke det rette sted at starte.

Da der er tale om en umiddelbar indsættelsesforretning kan der
(ligesom ved forbudssager) ske begrænset bevisførelse i form af
dokumentbevis og partsforklaringer, jf. RPL § 597.

Se i øvrigt mit andet indlæg.

(Men om det faktisk vil lykkes i den foreliggende situation er mindre
klart).

--
Jakob Paikin

Fra : Erik G Christensen

Dato : 20-01-02 01:08

Jakob Paikin wrote:
klip
> (Men om det faktisk vil lykkes i den foreliggende situation er mindre
> klart).

Som beskrevet i foregående indlæg,
hvis de tilstedeværende forstår situationen, så vil det blive sådan.

Og da det er praksis, også med andre forhold, bør det vel være den
den mest nærliggende løsning ?

Eller skal vi have praktiske erfaringer på bordet ?

ex. Fogedretten i Mariager overfører Ha tilskud til ejer, på trods
af, at alle andre retsinstandser har anset det som del af fast
ejendom, og dermed som tilbehør til brugspanthaver.
begrundelse, min :
At brugspanthaver havde trukket sagen i langdrag, og den eneste
mulighed for afslutning, var finansiering af egen konkursbegæring.

Fra : Peter Malling

Dato : 19-01-02 20:56

> [...]
> før der foreligger en dom for at effekterne skal udleveres.
>
> Det er muligt at jeg tager fejl. I så fald vil jeg gerne belæres.

Når han har ret til at beholde bohavet, er det jo udelukkende som sikkerhed
for betalingen. Og hvis vi stiller sikkerhed gennem en bankgaranti,
bortfalder dén ret til at beholde vores bohave vel? Det er jo VORES ting !!!
Dét er uomtvisteligt fastslået!

Kunne man ikke bare lave bankgarantien, så har han sin sikkerhed, hvad enten
han vil det eller ej, og så må man vel egentlig kunne hente tingene ved
politiets hjælp - fogedretten skal måske slet ikke indblandes? For en
bankgaranti er vel valid som sikkerhedstillelse, ikke? Pengene bliver - så
vidt jeg forstår - indespærret på en lukket konto indtil tvisten er løst.

Har jeg ikke ret i at en bankgaranti i virkeligheden vil være bedre for ham,
da det jo sikrer ham 100% for hele beløbet (hvis det hypotetiske skulle ska
at han skulle gå hen og vinde), mens bohave først i givet fald skulle
realiseres etc.

Er der andre metoder til sikkerhedsstillelse?

Mvh Peter

Fra : Erik G Christensen

Dato : 19-01-02 21:16

Peter Malling wrote:
klip
> Er der andre metoder til sikkerhedsstillelse?

Du - I skal få en advokat, og indbetale det beløb i mener aftalen
lød på.

Alt andet derfra er juridisk skoleridt.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 19-01-02 21:53

On 19 Jan 2002 19:51:28 +0100, Henning Makholm <henning@makholm.net>
wrote:

>Kræver det ikke et tvangsfuldbyrdelsesgrundlag (en dom eller lignende)
>at "gå til fogedretten"?

Ikke nødvendigvis. Tvangsfuldbyrdelse af pengekrav (dvs. foretagelse
af udlæg og efterfølgende tvangsauktion) forudsætter et fundament
efter retsplejelovens § 478.

I den foreliggende situation er spørgsmålet imidlertid ikke, om der
kan gøres udlæg, men om den uheldige kunde kan kræve at få rådighed
over sit indbo. Der vil derfor være tale om en såkaldt
indsættelsesforretning efter retsplejelovens kapitel 55 (om
umiddelbare fogedforretninger) - nærmere bestemt § 596, jf. § 528.

I sådanne sager kræves ikke et traditionelt fundament, men kravet skal
naturligvis underbygges på en eller anden måde. Der kan ske begrænset
bevisførelse (dokumenter og partsforklaringer) i fogedretten - hvis
det er utilstrækkeligt til at etablere kravet, afvises fogedsagen.

--
Jakob Paikin

Fra : Henning Makholm

Dato : 20-01-02 18:04

Scripsit Jakob Paikin <jp@dklaw.dk>
> [...]

> indsættelsesforretning efter retsplejelovens kapitel 55 (om
> umiddelbare fogedforretninger) - nærmere bestemt § 596, jf. § 528.

Tak for henvisningen. Så blev jeg så meget klogere.

--
Henning Makholm "It was intended to compile from some approximation to
the M-notation, but the M-notation was never fully defined,

Fra : Gert Philipsen

Dato : 19-01-02 22:51

> [...]
> få udleveret bohavet ved fogedens hjælp? Bohavet indeholder bl.a.
> nogle vigtige papirer, som ikke kan undværes.

Den erfaring jeg har i transportbranchens andre grene siger, at en
transportør kan tage udlæg i det transporterede gods og kun udlevere det mod
transportens betaling (samt andre beløb transportkøberen måtte skylde
transportøren).

Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle forholde sig anderledes med
flyttegods. Jeg var en kort tur forbi 3x34's hjemmeside og ifølge denne
benytter de samme fremgangsmåde.

Gert Philipsen
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : KGB

Dato : 19-01-02 23:01

"Gert Philipsen" <gert@lite.dk> wrote in message
> [...]
mod
> transportens betaling (samt andre beløb transportkøberen måtte skylde

Kan man ikke kalde det tyveri, hvis flyttemanden siger: "Du skylder mig en
fantasilion, ellers beholder jeg alt du ejer" ??

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Peter G C

Dato : 19-01-02 23:06

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM_remove> wrote in message

[klip]

> Kan man ikke kalde det tyveri, hvis flyttemanden siger: "Du skylder mig en
> fantasilion, ellers beholder jeg alt du ejer" ??

Nej - du får jo også først varen udleveret i en butik når du har betalt. Vi
kalder det samtidighed.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jakob Paikin

Dato : 19-01-02 23:05

On Sat, 19 Jan 2002 23:00:45 +0100, "KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM_remove>
wrote:

>Kan man ikke kalde det tyveri, hvis flyttemanden siger: "Du skylder mig en
>fantasilion, ellers beholder jeg alt du ejer" ??

Nej. Tyveri forudsætter, at gerningsmanden "uden besidderens samtykke
borttager" tingene.

Flyttemanden har ikke borttaget tingene uden samtykke, men tværtimod
efter aftale.

--
Jakob Paikin

Fra : Nikolaj Lundsgaard

Dato : 20-01-02 13:12

> Nej. Tyveri forudsætter, at gerningsmanden "uden besidderens samtykke
> borttager" tingene.
> Flyttemanden har ikke borttaget tingene uden samtykke, men tværtimod
> efter aftale.

Ja ja, det er jo ordkløveri. Så lad os kalde det bedrageri. Det er vel
stadig ulovligt.

/Nikolaj

Fra : Jakob Paikin

Dato : 20-01-02 13:13

On Sun, 20 Jan 2002 13:12:27 +0100, "Nikolaj Lundsgaard"
<nikolaj@kampsax.dtu.dk> wrote:

>Ja ja, det er jo ordkløveri.

Nej, det er et spørgsmål hvad straffelovne dækker eller ikke dækker.

>Så lad os kalde det bedrageri.

Det er det (altså at beholde møblerne) heller ikke, for bedrageri
kræver at gerningsmanden "skaffer sig uberettiget vinding ved
retsstridig[t] at fremkalde...en vildfarelse".

>Det er vel stadig ulovligt.

Muligvis, men det betyder ikke at forholdet er stafbart.

Der er meget, der er ulovligt (forstået som "i strid med
lovgivningen") uden at være strafbart.

--
Jakob Paikin

Fra : Peter G C

Dato : 19-01-02 23:05

"Gert Philipsen" <gert@lite.dk> wrote in message

[klip]

> [...]
>
> Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle forholde sig anderledes med
> flyttegods. Jeg var en kort tur forbi 3x34's hjemmeside og ifølge denne

En transportør har ganske rigtigt ret til at holde godset tilbage, hvis
betalingen udebliver.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Henning

Dato : 20-01-02 18:26

>sagen er overgået til Forbrugerstyrelsen. Han kræver et fuldstændigt
>urealistisk beløb bare for at udlevere tingene til os, så vi kan få en
>anden og mere anstændig flyttemand til at foretage flytningen.

Har I et skriftligt tilbud på sagen? Hvad er prisen deri, og med
hvilke fobehold?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk