Toast kan ikke finde brænder
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-01-02 13:23

Mac OS 9.2.2 er nyinstalleret. (Beige G3).
Toast 5.02 nyinstalleret. Virkede med 9.01 (bortset fra et
hastighedsproblem).
Brænder: Iomega Zip 650 (USB).
CD med indhold kan læses fra dette drev. Men Toast kan ikke finde
brænderen.
Silverlining Pro kontrolpanel siger om brænderen: "Possibly damaged".
Jeg har prøvet både med og uden klik på "Klargør disk".

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thøger Terp

Dato : 19-01-02 13:34

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> Silverlining Pro kontrolpanel siger om brænderen: "Possibly damaged".
> Jeg har prøvet både med og uden klik på "Klargør disk".

Prøv at slå "Authoring support for usb" fra i udvidelseskontrollen...

Og eller hent den nyeste opdatering til toast hos roxio.toast.com

/Thøger
--
http://www.macnyt.dk
Hvis du vil vide noget om rigtige computere

Fra : Karen Seiersen

Dato : 19-01-02 18:55

> [...]

> Silverlining Pro kontrolpanel siger om brænderen: "Possibly damaged".
> Jeg har prøvet både med og uden klik på "Klargør disk".

Hej Ove

Jeg har haft samme problem som blev løst ved at slå disse udvidelser
fra:

Authoring Support
Disc Burner Extension
FireWire Authoring Support
SDAP Authoring Support
USB Authoring Support

samt opdatering til Toast 5.0.2.

Håber dette også kan hjælpe dig

Machilsen Karen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-01-02 19:35

Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:

> Hej Ove
>
> Jeg har haft samme problem som blev løst ved at slå disse udvidelser
> [...]

Jeg ved jo nok, at dette emne kommer op næsten dagligt. Og jeg har også
prøvet at slå diverse udvidelser fra uden, at det hjalp. Så slettede jeg
alt på disken, der hed noget med Toast og installerede helt forfra -
herunder opdatering til 5.02. Og så virkede alt. Jeg kunne forestille
mig, at der også var fejl i nogle indstillingsfiler. Følgende udvidelser
er nu slået fra:

Authoring support
Firewireauthoring Support
Firewire Enabler
Firewire Support
USB Authoring Support

Resten af de udvidelser, du nævner, er slået til og synes ikke at
forstyrre. Men det er da tænkeligt, at de også kunne undværes. Nogle af
de kloge har jo sagt, at med Mac OS 9.2.2 og Toast 5.02 skulle der ikke
være nogen konflikter mellem Apple-udvidelser og andre udvidelser.

Venlig hilsen

Ove Steen