E-Mail
webnoob 5265
Default email klient i XP
Fra : Peter Malling

Dato : 19-01-02 09:05

Når jeg klikker på en mailto:, bliver min XP maskine ved med at starte OE
op. Jeg vil gerne ændre den til Outlook.

Under kontrolpanelet/internetindstillinger/programmer er e-mail sat til
"Microsoft Outlook". Men hvorfor bliver den så alligevel ved med at starte
OE op når jeg klikker på et mailto: link?

Mvh
Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-01-02 09:11

Sat, 19 Jan 2002 09:04:56 +0100, skrev "Peter Malling"
<malling@iname.com>:

>Når jeg klikker på en mailto:, bliver min XP maskine ved med at starte OE
>op. Jeg vil gerne ændre den til Outlook.

Prøv at kig i OE, Funktioner => Indstillinger => General, at OE
ikke er standardklient.

Prøv, at gå ind i en mappe => Funktioner => Mappeindstillinger =>
Filtyper => URL: Electronic Mail Adress => Avanceret, ændre det
til Outlook.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Malling

Dato : 19-01-02 10:25

> Prøv, at gå ind i en mappe => Funktioner => Mappeindstillinger =>
> Filtyper => URL: Electronic Mail Adress => Avanceret, ændre det
> til Outlook.

Yes, det er har problemet er. Den var sat til OE. Så jeg ændrede den til
Outlook. Men nu får jeg fejlmeddelelsen:
"The command line argument is not valid. Verify the switch you are using. "

Så der er jo nok noget andet der også skal ændres. I boksen har jeg nu flg.
indstillinger:

Handling : open
Program der udfører handlingen:
"C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE" %1
DDE: til
Program: msimn
Emne: system

Jeg har nok det forkerte argument (%1) i programlinjen. Hvad skal der stå?

Mvh Peter.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-01-02 10:42

Sat, 19 Jan 2002 10:25:26 +0100, skrev "Peter Malling"
<malling@iname.com>:

>Jeg har nok det forkerte argument (%1) i programlinjen. Hvad skal der stå?

Bare jeg vidste det, for jeg bruger ikke Outlook (eller OE).

Jeg bruger Agent og min står til

Application used to perform action(husker ikke, hvad den hedder
på dansk):

"J:\Programmer\Agent_4\Agent_4.exe" -home:MailIniFile -url:%1

DDE:
url %1

Application:
ForteAgent

DDE Application not run:
nop

Topic:
mailto

Det er jo de to første, der er interessante, om du kan tilpasse
dem til Outlook, ved jeg ikke.

Fra : Peter Malling

Dato : 19-01-02 10:51

> Jeg bruger Agent og min står til
>
> Application used to perform action(husker ikke, hvad den hedder
> på dansk):
>
> "J:\Programmer\Agent_4\Agent_4.exe" -home:MailIniFile -url:%1

Det kan være jeg skulle gå tilbage til Agent! Jeg brugte det år tilbage og
det er jo egentlig Outlook mange gange overlegen når det drejer sig om mail
og news. Men Dette at have alting samlet er nu en rar ting.

Nå, men jeg tror altså ikke at jeg kan bruge Agents indstillinger, det er
vist afhængigt af programmet.

....Er der nogen andre på linjen som bruger Outlook som lige gider at gå ind
og kigge hvad indstillingerne skal være?

Mvh Peter

Fra : Peter Malling

Dato : 19-01-02 11:35

> ...Er der nogen andre på linjen som bruger Outlook som lige gider at gå
ind
> og kigge hvad indstillingerne skal være?

Jeg fandt selv svaret.
"C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE" -c IPM.Note /m "%1

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-01-02 19:09

Sat, 19 Jan 2002 10:50:43 +0100, skrev "Peter Malling"
<malling@iname.com>:

>Nå, men jeg tror altså ikke at jeg kan bruge Agents indstillinger, det er
>vist afhængigt af programmet.

Det ved jeg godt, det var bare, hvis du kunne få nogen ide om,
hvad der skulle stå tilpasset Outlook.