Blue in the Face ... DVD?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-01-02 02:40

Er der nogen her der kan fortælle mig om man kan få "Blue in the Face"
på DVD? . og evt. hvor? .... evt. også en pris?

Jeg så kun ca. 10 minutter af den, da den blev sendt på en af de danske
tv-stationer for ca. 2 år siden.

Den er/var en slags opfølgning på kultfilmen "Smoke"

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Ole Kofoed

Dato : 19-01-02 18:27

"Mich. Ottosen" <mich.ottosen@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her der kan fortælle mig om man kan få "Blue in the Face"
> på DVD? . og evt. hvor? .... evt. også en pris?

Den er ude i Frankrig under titlen "Brooklyn Bridge" på en DVD sammen
med Smoke.

Desværre er de franske undertekster "låst" fast.

Hvis du skulle være interesseret kan du købe min for 160,- incl. porto
ellers er der bl.a. www.fnac.com/ og www.amazon.fr .

Mvh.

Ole

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 19-01-02 23:41

> Desværre er de franske undertekster "låst" fast.

Er det på samme måde som de danske film? Dem kan man jo godt fjerne, selvom
der står på omslaget at man ikke kan.
- Nicolai

Fra : Ole Kofoed

Dato : 20-01-02 02:23

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <heiredal@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Er det på samme måde som de danske film? Dem kan man jo godt fjerne,
selvom
> der står på omslaget at man ikke kan.

De er ikke brændt fast i filmen men jeg kan ikke fjerne dem bare ved at
trykke "subtitles" på fjernbetjeningen når filmen kører. Der er nogle
afspillere og codefree kits hvor det er muligt at fjerne tvunge
undertekster, men desværre ikke på min (tror jeg).

Mvh.

Ole

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 20-01-02 02:35

hmmmm....jeg fik at vide, både her, Scanbox, og dvdoo, at man bare skulle
trylle subtitles og så vælge det sprog som allerede var markeret. Men det er
muligvis anderledes med franske film (især hvis der kun er et sprog at vælge
mellem).
Ked af hvis det ikke virker på din, hvad med almindelige danske film hvor
man ikke kan fravælge teksterne - er det der heller ikke muligt?
- Nicolai

Fra : Ole Kofoed

Dato : 20-01-02 03:03

> [...]
hvor
> man ikke kan fravælge teksterne - er det der heller ikke muligt?

Jeg har ikke prøvet med danske udgivelser (jeg ser dem altid med tekster
på), men jeg har et par spanske DVD'er hvor teksterne også skulle være
låste, der kan jeg godt fjerne dem i filmen ved at trykke på subtitles.
Men på Smoke/Brooklyn Bridge er funktionen ikke mulig, der kommer et
billede i hjørnet med en DVD og en rød streg over

Emnet har været diskuteret på DVD Magasinets forum hvis nogle skulle
være interesseret i at læse mere om det:
www.dahf.dk/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=000142

Mvh.

Ole

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-01-02 12:14

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afspillere og codefree kits hvor det er muligt at fjerne tvunge
> undertekster, men desværre ikke på min (tror jeg).

Jeg fandt dette tip. Ved ikke om det virker. Det blev postet i
news:uk.media.dvd i forbindelse med den spanske udgave af Blood Simple:

"Handset fix to remove locked subtitles

1. From the main menu choose Idiomas/Subtitulos

2. From the next menu choose Idiomas: V.O. Ingles con subtitulos (Sound:
Original English with subtitles?)

3. Choose Ver pelicula to play the movie. (You can chapter skip through the
2 intro bits) It should be in English with Spanish subtitles.

4. Press Menu on the remote to return to the main menu

5. From the main menu choose Idiomas/Subtitulos

6. From the next menu choose Subtitulos: Sin Subtitulos (Subtitles: No
Subtitles?)

7. Choose Ver pelicula to start the movie again. It should now be in English
with NO subtitles!"

Jeg har hørt andre udgaver i samme nyhedsgruppe, hvor man i stedet for at
vælge "play" i menuen enten skal trykke chapter el. bare play på
fjernbetjeningen for at komme tilbage.

MVH
Jens

Fra : Ole Kofoed

Dato : 20-01-02 13:10

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fandt dette tip. Ved ikke om det virker. Det blev postet i
> news:uk.media.dvd i forbindelse med den spanske udgave af Blood
Simple:

> "Handset fix to remove locked subtitles

Yeps, kender den godt (har selv "Blood Simple") og det funker også med
min afspiller, men ikke den franske DVD. Jeg prøvede mange forskellige
forslag fra diverse forums med min daværende Harman Kardon, men måske
jeg skulle prøve igen med Pioneeren.

Mvh.

Ole