"Requiem for a dream" DVD reg2. ?
Fra : sBl \(tv basher\)

Dato : 19-01-02 02:26

Har lige fået subj. på reg1, og så at den også var ude på reg2 (UK) dog i
2.35:1 som åbenbart er det format den er skudt i modsat reg1 versionen som
er 1.85:1.

Anyways, det var slet ikke det jeg ville ind på.
Jeg tænkte på om den er ude eller om nogen ved hvornår/om den kommer ud på
en Dansk version enten vhs el. dvd. Det undrer mig bare den ikke er blevet
udsendt endnu.

Jeg er dog allerede foruroliget over hvilken Dansk titel dette mesterværk
kunne få påklistret for at tiltrække Danske video lejere.... jeg tror det
bliver noget i retning af... "Street crime new york hustlers on drugs".....
*joke* men det er jo ofte at de fuldstændig ændrer titlen.

En sidste ting, hvem udgiver "Artisan" udgivelser i Danmark?...

/Simon

Fra : psycrow

Dato : 19-01-02 02:53

What the...?!?! Kan nogen bekræfte at den originalt er i 2.35:1 ?

Fra : Tenzel Kim

Dato : 19-01-02 10:22

psycrow wrote:

> What the...?!?! Kan nogen bekræfte at den originalt er i 2.35:1 ?

IMDb says 1.85:1

Tenz.

Fra : sBl \(tv basher\)

Dato : 19-01-02 13:03

ok , måske er jeg forkert på den, men 2.35:1 er panavision, ik?.
I den "dokumentar" der er med som extra kan man se at de bruger panavision
udstyr og der hvor de sidder og redigerer på skywalker ranch ser den altså
også ud til at være i 2.35:1.

btw, imdb er heller ikke altid korrekte med deres informationer.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-01-02 14:09

"sBl (tv basher)" <slarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> ok , måske er jeg forkert på den, men 2.35:1 er panavision, ik?.
> I den "dokumentar" der er med som extra kan man se at de bruger panavision
> udstyr

Panavision er leverandør af kameraer og optik, så det er rimeligt oplagt, at
det står på udstyret.

Der eksisterer et par ældre formater under navnet (Ultra Panavision og Super
Panavision), men de er begge beregnet til 65mm fotografi. Super Panavision,
der også bare kaldes Panavision el. Panavision Super 70, blev sidst anvendt
til Hamlet i 1997.

MVH
Jens

Fra : Tenzel Kim

Dato : 20-01-02 16:48

sBl (tv basher) wrote:

> [...]
> udstyr og der hvor de sidder og redigerer på skywalker ranch ser den altså

Har lige forhørt mig i en engelsk DVD newsgroup og her siger de at den
er i 1.85:1 anamorphic widescreen og at coveret fejlagtigt siger 2.35:1.

Tenz.