Olie til Zibro
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 19-01-02 00:43

Hej

Jeg mindes at der i denne gruppe for en del tid siden
var snak om at det var muligt at anvende (billig) lampe-
olie i en Zibro fyr.
Er der nogen der kan hjælpe ??

Har søgt efter tråden har ikke haft det nødvendige "held".

Dan
dan@dethlefsens.dk
Webmaster: www.dethlefsens.dk
Webmaster: www.robertsmc.dk

Fra : Brian Skaarup

Dato : 19-01-02 12:51

On Sat, 19 Jan 2002 00:42:43 +0100, "D@n Dethlefsen"
<FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> wrote:

>Har søgt efter tråden har ikke haft det nødvendige "held".
Lampeolie fra Netto
prøv http://groups.google.com

http://groups.google.com/groups?hl=da&threadm=ifgg6.25137%24fa3.1505511%40news010.worldonline.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dzibro%2Blampeolie%2Bnetto%26hl%3Dda%26selm%3Difgg6.25137%2524fa3.1505511%2540news010.worldonline.dk%26rnum%3D1

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 19-01-02 23:26

> [...]
l%3Dda%26selm%3Difgg6.25137%2524fa3.1505511%2540news010.worldonline.dk%26rnu

Tak

--
Dan

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 20-01-02 12:21

Bruger selv lampeolie fra Netto, men det irriterer mig at jeg kun kan få den
i 1 liters flasker. Er her nogle der har kendskab til større flasker/dunke.
Jeg har for øvrigt også prøvet ganske alm. petroleum, og synes ikke jeg kan
mærke nogen forskel, det skulle da lige være at der er mere varme i det.
Efter min mening lugter Zibro's egen, og dyre, olie mere.

Med venlig hilsen

Ebbe

Fra : Torbenth

Dato : 20-01-02 17:08

D@n Dethlefsen skrev i meddelelsen
<3c48b806$0$17213$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
>Jeg mindes at der i denne gruppe for en del tid siden
>var snak om at det var muligt at anvende (billig) lampe-

Hej.

Har talt med fabriken som laver Netto's lampeolie. Den leveres kun i 1
liters flasker.
Og ja, Zibro olien lugter mere end Nettos. Både ved start og sluk.

Mvh.
Torben

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 20-01-02 20:32

> [...]
> liters flasker.
> Og ja, Zibro olien lugter mere end Nettos. Både ved start og sluk.

Jeg har også talt med deres salgsafdeling tlf. 89122122 måske hjælper det
hvis vi er mange der gør det.

Mvh
Ebbe

Fra : Torbenth

Dato : 20-01-02 21:29

Ebbe Rasmussen skrev i meddelelsen ...

>Jeg har også talt med deres salgsafdeling tlf. 89122122 måske hjælper det
>hvis vi er mange der gør det.

Problemet er at tappeanlægget kun kan klare 1 liters flasker.
Et andet er at hvis vi skal have olie på dunke vil det blive belagt med en
fyringsafgift. Det er derfor Zibroolien er så dyr!!

Mvh.
Torben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-01-02 19:09

> Problemet er at tappeanlægget kun kan klare 1 liters flasker.
> Et andet er at hvis vi skal have olie på dunke vil det blive belagt med en
> fyringsafgift. Det er derfor Zibroolien er så dyr!!

Hos Zibro giner de hver eneste gang nogen hopper på den med Nettos
lampeolie - det koster nemlig en ny væge efter blot 2-3 liter. Og her i
huset har vi givet op og køber Zibro-olien - det er billigere end en ny
væge.

Hvad gør I for at kunne brænde Netto-olie af i ovnen?

Mvh Maria

Fra : Per H

Dato : 23-01-02 20:15

On Wed, 23 Jan 2002 19:08:52 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> skrev:

vi køber en zibroovn hvor der ikke r væge i..

zibro lazer er der ikke væge i.

/ PH-BYG v/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Henning Lund

Dato : 23-01-02 20:45

Maria Frederiksen skrev:

> [...]
>væge.
>
>Hvad gør I for at kunne brænde Netto-olie af i ovnen?

Jeg synes det er forkert formuleret dit svar, så kunne jeg jo også
skrive at jeg griner hvergang jeg kan se at du ikke kan finde ud af at
brænde olien fra Netto, ikke?

Ja jeg begriber det ikke, i over 1 år har vi udelukkende brugt Netto´s
olie, aldrig problemer med den, og den lugter endda mindre end Zibro
olien ved opstart og sluk. Jeg kender ca 30 personer på campingpladsen
hvor vores vogn står, der bruger samme olie som os.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Frede Sørensen

Dato : 17-02-02 15:58

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Nej, de griner hver eneste gang, kunderne hopper på den og køber zibros egen
olie!
Hvad pokker tror I Zibro kan putte i olien, så den skulle være bedre?

Men, selvfølgelig hvis du spørger en forhandler vil du selvfølgelig få det
svar, (er selv ansat et sted, hvor vi forhandler lortet!)

Fra : Torbenth

Dato : 23-01-02 21:18

Maria Frederiksen skrev i meddelelsen
<3c4f07b4$0$13957$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>væge.
>
>Hvad gør I for at kunne brænde Netto-olie af i ovnen?

Hej Maria.

Zibro gør hvad de kan for at få folk til at købe deres egen olie.
Zibroolien er belagt med en brændselsafgift på ca. 4.50 kr/liter.
Træk det beløb fra prisen, så koster Zibroolien ca. det samme som Netto's
olie.
Det der går galt ved afbrændingen er at man skruer for langt ned for
flammen. Derfor kokser den til
Man skal ikke skrue mere ned end man stadig kan se lidt flamme når man
kigger ned ovenfra. Den må ikke gå over "paddehatten" så bruger den for
meget olie.
Jeg har brugt min Zibro i 3 sæsoner og udskifter vægen 1 gang pr. sæson. Jeg
bruger ca. 160 -180 liter pr. sæson. Den varmer hele min lejlighed op ( 77
kvm.) Så det må vist være mig (og mange andre) der griner hver gang vi køber
Netto's billige olie.
Har du forøvrigt en Zibro med det høje glødegitter? Min har det lave og det
er alt rigeligt til at varme lejligheden op.
Det høje gitter vil bruge mere olie hvis den skal have den rigtige
forbrændingstemperatur og ikke kokse vægen til.
Du skal ikke regne med at få hjælp fra Zibro.
Det de gør svarer til at du køber en bil og får at vide at du kun må køre på
f.eks. Statoil's benzin. Men OK's er 15 øre billigere og nøjagtig ligeså
god.

Mvh.
Torben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-01-02 12:03

> [...]
> Man skal ikke skrue mere ned end man stadig kan se lidt flamme når man
> kigger ned ovenfra. Den må ikke gå over "paddehatten" så bruger den for

Vi kan se noget flamme, men i løbet af 2-3 liter kokser den fuldstændigt
til. Og i forretningen er der jævnligt udsolgt af væger, så der må være
andre end os, der har problemet. Hos Zibro anbefaler de at man brænder
vægen ren ved at lade den brænde ud 3-4 gange, men det hjælper sjældent
nok.

Er det muligt at fyre med ren petroleum i stedet? Eller dur det kun til
ovne uden væger? Vi er grundigt træt af at fyre med den dyre Zibro, også
selv om det er billigere end el-varmen, så al hjælp er velkommen.

Mvh Maria

Fra : Torbenth

Dato : 26-01-02 00:58

Maria Frederiksen skrev i meddelelsen
<0aeca41d2a2ecc13773e7cd860f9455a.27685@mygate.mailgate.org>...
> [...]

Hej Maria.

Er det Zibroen med det høje glødegitter?
Petroleum lugter for meget og den lugtfri koster meget mere end Zibroolien.

Mvh.
Torben

Fra : H. Olesen

Dato : 16-02-02 00:07

On Fri, 25 Jan 2002 11:03:01 +0000 (UTC), "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Er det muligt at fyre med ren petroleum i stedet? Eller dur det kun til
>ovne uden væger?

Jeg har en mindre gammel petroleumsovn der mindst er 30 år gammel. [1]
Forlængst udgået af produktion, det var nok forløberen for den slags
ovne man har i dag. Men jeg brænder med ren petroleum og ovnen HAR
væge. Jeg bruger den ikke så meget, men de dage hvor det er rigtigt
koldt så brænder den lystigt hele dagen.

Vægen ser ud til at være godt sort og stiv, jeg kan nemlig ikke finde
ud af at udskifte den eller rense den med den metal rensefidus der
følger med ovnen, men den brænder da og jeg får den varme jeg skal
have.

Det jeg egentligt bare prøvede at sige var, at man kan godt brænde ren
petroleum på væge.

[1] Nej Vagn, det er ikke mig der har haft ovnen i alle de 30 år. Du
ved jo godt at jeg kun er 29 år. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke har
det fået slået fat endnu, det har jeg fortalt dig gennem de sidste
mange år. På et eller andet tidspunkt, så må du vel lære det.

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : V.B:K.

Dato : 20-02-02 07:16

H. Olesen <esemanews@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1g4r6ukc053c9omqhpfs2anfs497sadt2j@4ax.com...
> [...]
> det fået slået fat endnu, det har jeg fortalt dig gennem de sidste
> mange år. På et eller andet tidspunkt, så må du vel lære det.

Man er så gammel som man nu er - og du ved godt inderst inde at 2002 minus
1961 er lig med 41

Vagn

Fra : H. Olesen

Dato : 22-02-02 20:51

On Wed, 20 Feb 2002 07:16:17 +0100, "V.B:K."
<hjermbo@fjernworldonline.dk> wrote:

>Man er så gammel som man nu er - og du ved godt inderst inde at 2002 minus
>1961 er lig med 41

KRIIIG!!!!

Aj, jeg opgiver på forhånd - det værste man kan gøre i denne gruppe
hus-og-have, er at kalde en eller anden for skvalderkål

Og så griner alle de andre bare af en. Velkommen til Verdens bedste
nyhedsgruppe - det er ok at være uenige - men vil man føre flamewars,
så er det bare ikke her

Håber vi kan holde stilen og selvjustist, så enhver troll der måtte
forvilde sig ind her bare bliver mødt med latter og ironi.

Sidste er IKKE møntet på Vagn, han har en vis forkærlighed for at
drille mig (som visse andre) men jeg kender hans telefonnummer og jeg
skal nok ringe til ham og brokke mig højlydt.

Hurra for verdens bedste nyhedsgruppe, hvor vi kan drille hinanden i
en god mening. Vi kan også være uenige, men sålænge vi ikke nedgører
hinanden og sviner hinanden til, så er det jo bare herligt. Se f.eks
tråden Message-ID: <3q215ucpts553e9qje9skpgtf9cuiti5nb@4ax.com> som i
begyndelsen starter med "Hva satan Torben der er vi da vist uenige for
første gang i vores karriere her på nettet." og selvom de to eksperter
diskuterer og på visse punkter i starten er uenige, så er det en
saglig diskussion hvor man respekterer hinandens synspunkter.

Keep up the good spirit og lad os forblive med at være verdens bedste
nyhedsgruppe

I--