Hvad kan jeg bruge i stedet for size().hei~
Fra : Thomas Christiansen

Dato : 19-01-02 00:03

I en af mine gamle applets, anvender jeg size().height + width, til at finde
strørrelsen på min applet.

Nu vil jeg rette i denne applet og konstaterer ved kompilering at disse er
deprecated. Jeg kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal bruge i stedet.

Nogle ideer ?

Thomas

Fra : Lars Dam

Dato : 19-01-02 01:30

On Sat, 19 Jan 2002 00:03:25 +0100, "Thomas Christiansen"
<spamnothanks.TMC@ofir.dk> wrote:

> [...]
>deprecated. Jeg kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal bruge i stedet.

Hvad med at kigge i dokumentationen? Som regel står det der. Og i dit
tilfælde står der faktisk at man skal bruge ....() istedet. Slå det
selv op, så du får det lært. > (det tog mig 5 sek. at finde den
information).

>Thomas

vh. ld

Fra : Lars Dam

Dato : 19-01-02 01:32

On Sat, 19 Jan 2002 01:29:46 +0100, Lars Dam
<larsdamXXspamXXprotectionXX@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>tilfælde står der faktisk at man skal bruge ....() istedet. Slå det
>selv op, så du får det lært. > (det tog mig 5 sek. at finde den

p.s. hint: slå op på applet, der ser du at den arver size() fra
component, så slå op på component.size(), og der står der at metoden
er erstattet af en anden.

vh. ld

Fra : Thomas Christiansen

Dato : 21-01-02 07:24

Først og fremmest, tak.

Dit svar havde passet meget godt til en begynder der smider alle sine
spørgsmål herud uden i øvrigt at foretage sig andet end at vente.
Jeg havde faktisk søgt i dokumentationen, som jeg altid gør. Men jeg fandt
den kun i java.awt.Dimension og der stod altså ikke noget jeg kunne bruge.

Thomas

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 21-01-02 13:09

On Mon, 21 Jan 2002 07:24:19 +0100, "Thomas Christiansen"
> [...]

>den kun i java.awt.Dimension og der stod altså ikke noget jeg kunne bruge.

Lidt ekstra hjælp:

getSize() metoden i Component returnerer et Dimension objekt som har
en width og en height

Dimension dim = component.getSize();
System.out.println(dim.width);
System.out.println(dim.height);

Fra : Thomas Christiansen

Dato : 23-01-02 23:54

Takker

Og bare for god ordens skyld, så var min tidligere kommentar ikke ment som
et "surt opstød".

Mvh
Thomas