Markedsføring
Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 18-01-02 23:35

Hejsa

Jeg er kommet i den situation at jeg godt kunne tænke mig at læse en
smule markedsføring på egen hånd eller evt. i form af
fjernundervisning.
Det jeg primært er interesseret i er hvordan man planlægger en
strategi og andet i den stil.
Jeg har baggrund fra en HHX, der er 6 år gammel. Så det skal ikke være
alt for detaljeret i starten.
Samtidig ville det ikke gøre noget om det er bøger der kan lånes på
biblioteket eller anskaffes billigt.
Fik anbefalet en bog, der havde en titel i stil med "XXXX in ten
days". Er der nogen der kender noget til en sådan bog ?

Jeg har kigget lidt på de forskellige uddannelser som f.eks. merkonom,
HA og HD.
Men jeg er på udkig efter noget der kan klares på ren fritidsbasis. Og
umiddelbart synes jeg at det er for lang tid at binde sig for 3 år nu.
Er der mulighed for at tage enkeltfag ?

X-post dk.videnskab.oekonomi; dk.undervisning; dk.undervisning.fjern
FUT dk.undervisning

Carsten

Fra : Topper

Dato : 21-01-02 13:38

Nu ved jeg ikke hvilket aspekt af markedsføring du specielt er interesseret
i, men i min erhvervsøkonomi på uni havde en bog som hedder "Investering og
finansiering" af Peter Lynggaard og udgivet af Handelsskolens Forlag i 1999.
Den har en meget ligetil tilgang til emner indenfor investeringer og
finansiering, men kræver stadig basal matematisk kunnen. Uhyre godt subjekt
at have styr på. Bogen er på 169 sider

mvh

Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 23-01-02 12:02

On Mon, 21 Jan 2002 13:38:05 +0100, "Topper" <terper@netscape.net>
wrote:

> [...]
>Den har en meget ligetil tilgang til emner indenfor investeringer og
>finansiering, men kræver stadig basal matematisk kunnen. Uhyre godt subjekt

Er mere på jagt efter ren markedsføring end investering og
finansiering.

Carsten

Fra : Torben Arbjørn

Dato : 22-01-02 15:32

Carsten - du kunne dele Merkonom op efter eget tidsønske.
Boglisterne fra de forskellige handelsskoler ligger som regel hos
boghandlerne ellers rekvirer dem og så lån bøgerne på biblioteket.
Hilsen Torben

Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 23-01-02 12:01

On Tue, 22 Jan 2002 15:31:44 +0100, "Torben Arbjørn" <ta@hib.dk>
wrote:

> [...]
>Boglisterne fra de forskellige handelsskoler ligger som regel hos
>boghandlerne ellers rekvirer dem og så lån bøgerne på biblioteket.

Takker det vil jeg prøve

Carsten

Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 23-01-02 12:30

wrote:

> [...]
>Boglisterne fra de forskellige handelsskoler ligger som regel hos
>boghandlerne ellers rekvirer dem og så lån bøgerne på biblioteket.

Kom lige til at tænke på at selvom en bog står på en pensumliste er
det ikke nødvendigvis en garant for at den faktisk også er brugbar.
Så hvis nogen har erfaringer du vil dele så spyt meget gerne ud

Carsten

Fra : Jan Skov

Dato : 24-01-02 21:26

hvis engelsk ikke er noget problem er der jo Kotlers "International
Marketing"
mere om Kotler => http://www1.kellogg.nwu.edu/facdir/facpage.asp?sid=520
/Jan
www.jsc.dk

Fra : Morten Sørensen

Dato : 26-01-02 01:15

Hej Carsten!!!

Jeg ved, at du på Handelshøjskolen i Kbh. kan læse enkeltfag på
kandidatniveau.
Prøv at tjekke denne side http://www.cbs.dk/stud_pro/enkeltfagdk.shtml.
Jeg har selv læst HA,
og vil ikke anbefale dig, at gå i gang med det, hvis du kun har
interesse i markedsføring. Du får nemlig ikke
lært meget markedsføring i de tre år, du går på HA, det kommer først,
når man læser enten cand. merc. linierne DCM, IMM eller EMF.

Mvh.
Morten