Syn
Fra : OK

Dato : 18-01-02 23:18

Jeg har fået mit renoveringsprojekt slået i gang igen (CB900F).
Nu tænker jeg på det kommende syn:

1: måler man CO på motorcykler også? Hvis man gør: hvordan justerer man så
blandingsforholdet (beklager hvis spørgsmålet er for dumt, men jeg er altså
nybegynder...)?

2: er der krav om at frigearslampen / koblingskontakten skal fungere?

3: Der sidder en uoriginal (Lazer) potte på maskinen. Skal jeg kunne
dokumentere at den er mindst lige så god (støj/fourening) som
original-potten eller er det uden betydning?

4: ud over bremser, lys og slør i kronrør, er der så andet der checkes ved
et syn?

På forhånd tak for gode råd og svar.
Ole

Fra : Bo Thomsen

Dato : 18-01-02 23:39

> 1: måler man CO på motorcykler også?
det mener jeg ikke de har udstyret til.

> 2: er der krav om at frigearslampen / koblingskontakten skal fungere?
loven siger at alle lygter som er monteret skal virke...

> 3: Der sidder en uoriginal (Lazer) potte på maskinen. Skal jeg kunne
> dokumentere at den er mindst lige så god (støj/fourening) som
> original-potten eller er det uden betydning?
jeg sage blot til dem at jeg ikke havde lavet nogle konstruktive ændringer
på den,
samt at udstødningen sad på da jeg købte den.

> 4: ud over bremser, lys og slør i kronrør, er der så andet der checkes ved
> et syn?
dæk, affjedring, at den er i forsvarlig stand ( og lovlig ) men de kan sku
finde
på de mest mærklige ting at dumpe en mc på. en her i dfm blev vist nok
dumpet pga.
der ikke var huller nok i bremseskiven (uorig. )
mvh
bo thomsen

Fra : Morten C.

Dato : 18-01-02 23:39

"OK" <ole_k@post10.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> 1: måler man CO på motorcykler også? Hvis man gør: hvordan justerer man så
> blandingsforholdet (beklager hvis spørgsmålet er for dumt, men jeg er

Nopes, motorcykler er fritaget for dette - måske dog hvis det er en 2-tagger
skal man måske - men det ved jeg ikke.

> 2: er der krav om at frigearslampen / koblingskontakten skal fungere?

Nopes, det er ikke lovbefalet udstyr, så det skal det ikke.

> 3: Der sidder en uoriginal (Lazer) potte på maskinen. Skal jeg kunne
> dokumentere at den er mindst lige så god (støj/fourening) som
> original-potten eller er det uden betydning?

Jæbs, sørg for at komme rigtig ind på syns-tingesten(-paven?) og snak godt
for ham/hende, så skal det måske nok gå.
Overholder den støj, er der no probs i det - men det kræver fabrikkens
godkendelse heraf; desværre har det vist vist sig gennem flere indlæg i
gruppen, at ikke særlige mange syns-personer går ind for dette.

> 4: ud over bremser, lys og slør i kronrør, er der så andet der checkes ved
> et syn?

Dækkene, skærme, olieprop, greb, lygteføring, (hvis ny-importeret: også
oprindelig reg.attest), bremsevæskestand/-kvalitet, spejle.

> På forhånd tak for gode råd og svar.
> Ole

Det var da så lidt .o)

--
MVH
Morten C.

Fra : sjukker@worldonline.~

Dato : 20-01-02 10:36

De tjekkede CO på min yamaha xj 700 og på min Sporster da jeg var til
syn....

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-01-02 18:51

sjukker@worldonline.dk wrote:

> De tjekkede CO på min yamaha xj 700 og på min Sporster da jeg var til
> syn....

Så må man jo bare finde en hal, hvor de ikke har udstyret til at måle det
- hvis det da er et problem.
Damn, min gixxer skal også til syn imorgen, og nu vil den kun gå på 2 cyl.
efter et par km på trods af at den har fået enordenltig dynge karb. sprit

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk