venskab og flirt
Fra : Tomas O.

Dato : 19-01-01 16:04

Hej Alle

Jeg har en meget god ven, kvindelig ven. Vi flirter for vildt, uden at
det betyder noget, vi er ikke forelskede eller kærester. Det er sket
før at det er endt i sex, men ikke for nyligt.

Vi har kendt hinanden i lidt over 3 år og har i de sidste 2 år praktisk
taget stået last og brast med hinanden. Vi er der for hinanden og
støtter hinanden i alt.

En ven af mig flirtede med online og skulle møde hende, fint nok
ved samme lejlighed var jeg til stede noget af tiden, det meste, for
min veninde holdt en minifrst, hvor jeg også var inviteret og min ven
ligeså.

Han synes jeg flirtede så meget med min veninde, at han ikke kunne
'komme til' Nu virker det som om han er sur på mig for det. I
realiteten, er der ikke sket noget mellem min veninde og mig, jeg
flirtede faktisk den aften meget med en veninde af min veninde *GGG*

Så er det jeg spørger: er det rimeligt at han er sur på mig? Jeg mener
det er vel min veninde der selv bestemmer hvem hun flirter med og han
var faktisk ikke så 'aktivt' flirtende så det gør noget og havde han
sagt ligeud til mig, at jeg skulle give ham plads til flirt, havde jeg
gjort det.

Måske 'fyldte' jeg for meget, men det var bestemt ikke for at forhindre
min ven i at flirte.. jeg er bare en satans flirt og kan slet ikke lade
være.

Hilsen
Tomas O.
--
Do not meddle in the affairs of cats, for they are subtle and will piss on your computer.

Fra : John Sahl

Dato : 19-01-01 16:16

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message
> [...]
> ved samme lejlighed var jeg til stede noget af tiden, det meste, for
> min veninde holdt en minifrst, hvor jeg også var inviteret og min ven

Fint nok..

> [...]
> realiteten, er der ikke sket noget mellem min veninde og mig, jeg
> flirtede faktisk den aften meget med en veninde af min veninde *GGG*

Hvis jeg havde været ham havde jeg snakket med dig om det.

> [...]
> var faktisk ikke så 'aktivt' flirtende så det gør noget og havde han
> sagt ligeud til mig, at jeg skulle give ham plads til flirt, havde jeg

Det kommer vel også an på om hun i sin flirt online har lagt op til mere
end hun lige kunne levere da det kom til stykket In Real Life TM. Men om
det er rimeligt at han er sur på dig er jo svært at sige. Det kan jo
også bare være han er opslugt af andre ting for tiden?

Det tror vi på *G*

--
John Sahl, Webmaster på http://www.xdslinfo.dk
Se sidste nyhed om Internord/Worldonline...

Fra : Tomas O.

Dato : 19-01-01 17:14

"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:ZTY96.953$l57.64917@news000.worldonline.dk...
SNIP
> Hvis jeg havde været ham havde jeg snakket med dig om det.

Ja det ville jeg også havde jeg været ham.

SNIP
> Det kommer vel også an på om hun i sin flirt online har lagt op til
> mere end hun lige kunne levere da det kom til stykket In Real Life
> TM. Men om det er rimeligt at han er sur på dig er jo svært at sige.

Efter hvad jeg forstod på hende havde hun vist endda forudgåedne for
mødet bedt ham om at slå koldt vand i blodet og lade real life mødet
tale for sig selv.

Nu flirter hun altså endnu mere end jeg gør *GGG* med alle mænd, hun er
en værre en *GG*

> Det kan jo også bare være han er opslugt af andre ting for tiden?

Ja det er jo det

SNIP
> Det tror vi på *G*

hehe
Tomas O.

Fra : Leyna

Dato : 19-01-01 18:27

On Fri, 19 Jan 2001 16:14:03 GMT, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

> [...]

>Efter hvad jeg forstod på hende havde hun vist endda forudgåedne for
>mødet bedt ham om at slå koldt vand i blodet og lade real life mødet

Så kan jeg faktisk godt forstå, at han er lidt sur. Det er dog ikke
rimeligt, at han er sur på dig, men det er altid svært at blive
"nummer 2". Du kunne flirte med hende, men han havde fået besked på at
holde lidt afstand. Så er det, at han føler at han er mindre værd end
dig, og derfor overføres al hans frustration på dig.

--
Leyna
Big Girls - Dem der er lidt mere af end gennemsnittet.

Fra : Skumleren

Dato : 19-01-01 18:28

> Nu flirter hun altså endnu mere end jeg gør *GGG* med alle mænd, hun er
> en værre en *GG*

Ja, det siger dælenme ikke så lidt endda, Tomas *GGG*

Og for ikke at gøre dette indlæg total ligegyldigt, så vil jeg da også lige
komme med min mening, som egentlig blot er en gentagelse af John's.
Nemlig at jeg også ville have forhørt mig hos dig først.
I _er_ jo venner - og hun _er_ jo egentlig din veninde fra starten af.
Så burde man også kunne snakke om det som voksne mennesker i stedet for bare
at blive sur.

Men desværre er det jo ikke altid, at det går sådan.

/Martin

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-01-01 17:51

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev:

Hej Tomas

> Jeg har en meget god ven, kvindelig ven. Vi flirter for vildt, uden at
> det betyder noget, vi er ikke forelskede eller kærester. Det er sket
> før at det er endt i sex, men ikke for nyligt.

OK, jeg har ikke styr på dine veninder

> [...]
> realiteten, er der ikke sket noget mellem min veninde og mig, jeg
> flirtede faktisk den aften meget med en veninde af min veninde *GGG*

Øh, har I begge den opfattelse? Det du selv tolker som uskyldig flirt,
tolker han måske som "at bage kraftigt" med undertekster der siger
"hold dig væk". Sådanne misforståelser sker og er røvirriterende.

> [...]
> var faktisk ikke så 'aktivt' flirtende så det gør noget og havde han
> sagt ligeud til mig, at jeg skulle give ham plads til flirt, havde jeg

Jeg har prøvet det en del gange, og det er svært at sige, hvad der er
rimeligt. Jeg havde kammerat, der var pisseirriterende, for hver gang
jeg selv følte, jeg havde noget støbeskeen, så dukkede han op på
arenaen, og så var jeg ikke interessant. Vi snakkede selvfølgelig om
det, og det er jo rigtig nok, at hvis den udkårne viser en anden
sin (tydelige) interesse, så må man jo kaste håndklædet i ringen.
Der selvfølgelig grænser for hvad éns ven kan tillade sig, men flirt
er ikke grænseoverskridende. At stå i alene i køkkenet med den udkårne
i seks timer ville jeg til gengæld mene, er at gå over stregen. Med-
mindre man har fået carte blanche af kammeraten. Om man så selv skal
spørge eller han trækker én til side er så ligegyldigt.
Det er entricky affære, og hvis man er venner må man få kortene på
bordet. Surmuleri har s'gu aldrig hjulpet nogen.

> Måske 'fyldte' jeg for meget, men det var bestemt ikke for at forhindre
> min ven i at flirte.. jeg er bare en satans flirt og kan slet ikke lade
> være.

Pas på med at fylde. Hvis det lå i luften, at han godt ville lære sin
on-line flirt lidt bedre at kende, så synes jeg man (du) skal gå på ægge-
skaller. Det er kan være svært i festlig lag, men du må give kammeraten
en chance. For nogen kan det jo vare en hel aften før den rigtige mulig-
hed for at bryde isen byder sig. Nogen gange er det først, når alle
andre er gået hjem.

Hvad om I satte jer og fik et par bajere og snakkede om det.

Det har s'gu aldrig skadet nogen.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Tomas O.

Dato : 19-01-01 18:03

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> skrev i en meddelelse news:fg_96.48054$W81.500522@twister.sunsite.dk...
SNIP

> Hvad om I satte jer og fik et par bajere og snakkede om det.

Det er lige hvad jeg har tænkt mig at gøre

Hilsen
Tomas O.
--
Do not meddle in the affairs of cats, for they are subtle and will piss on your computer.

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 19-01-01 22:04

On Fri, 19 Jan 2001 17:02:43 GMT, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

>"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> skrev i en meddelelse news:fg_96.48054$W81.500522@twister.sunsite.dk...
>SNIP

>Det er lige hvad jeg har tænkt mig at gøre
godt Tomas - jeg ved det er hårde ord jeg er kommet med i den her tråd
men jeg kan ikke fordrage sådan noget pis - prøv at lær af det - fordi
ellers så sider den som en bomorang lige i masken på dig en dag.
MvH
Bo
Nietzhie skrev : hvis en ven gør dig fortræd så værd der - men værd
hård som en felt seng og sig jeg tilgiver dig hvad du gjorde i mod mig
- men jeg tilgiver dig ikke hvad du gjorde i mod dig selv.
( således talte zahrathrusta )

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 19-01-01 21:53

On Fri, 19 Jan 2001 16:51:23 GMT, "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote:

HI Mark
> Jeg havde kammerat, der var pisseirriterende, for hver gang
>jeg selv følte, jeg havde noget støbeskeen, så dukkede han op på
>arenaen, og så var jeg ikke interessant.
sådan en kamarat havde jeg også han side rnu ganske isoleret uden
venner med at arbejde han hader og trøste spiser sig selv nu op på 145
kg hvilker er en del når man er 173 cm høj :)
> Vi snakkede selvfølgelig om
>det, og det er jo rigtig nok, at hvis den udkårne viser en anden
>sin (tydelige) interesse, så må man jo kaste håndklædet i ringen.
fanme neh i mellem rigtig venner - der respektere man den der først
fatter interesse også holde rman sig i skindet ind til den anden giver
op ellers er man ikke en ven men en skdien parasit
>Der selvfølgelig grænser for hvad éns ven kan tillade sig, men flirt
>er ikke grænseoverskridende.
grænsen er fanme tynd - kom jeg i tvil vil jeg losse vedkomne så
eftertrygeligt i røven at han arldrig rejse sig igen lægge mandat in i
det hiraki af venner jeg har og få ham isoleret
> At stå i alene i køkkenet med den udkårne
>i seks timer ville jeg til gengæld mene, er at gå over stregen. Med-
>mindre man har fået carte blanche af kammeraten.
det er klart !
> Om man så selv skal
>spørge eller han trækker én til side er så ligegyldigt.
>Det er entricky affære, og hvis man er venner må man få kortene på
>bordet. Surmuleri har s'gu aldrig hjulpet nogen.
det skal ingen gang komme til surmuleri - hvis man formår dte så
handel - o ggør kort proces på spaden en gang for alle - fordi dybets
ste så er man sgu selv lidt en idiot hvis man lader sådan et svin
komme så tæt ind på livet af sig - med ham jeg kendte ... jegviste dte
godt ... men vi havde en periode hvor vi var gode venner - hvor han
reelt ærede venskabs kodexet- men natur er natur hvis man er født med
et rådent hjerte og dte var han så er det som at nære en slange ved
brystet.. jeg tror faktisk han reelt er det enste menneske jeg stadigt
ovevejer at slå ihejl - jeg ville gøre det uden at tøve hvis jeg ikek
ville blive dømt for det !
¨det er det laveste !

>Hvad om I satte jer og fik et par bajere og snakkede om det.
>
>Det har s'gu aldrig skadet nogen.
som ven ville jeg ikke en gang overvej det - der ville det bare være
et dødt venskab - der var blevet til et fjendkab
Bo

Fra : Kirstine

Dato : 19-01-01 22:58

In article <hr7h6tshvhdt6tts7domcrfdtlnvntp55v@4ax.com>,
chokmah999@hotmail.com says...
> fanme neh i mellem rigtig venner - der respektere man den der først
> fatter interesse også holde rman sig i skindet ind til den anden giver
> op ellers er man ikke en ven men en skdien parasit

Jeg synes nu, at en rigtig ven ville erkende, at pigen ikke var
interesseret i ham og så komme videre. Hvis pigen vælger den ene fyr,
selvom den anden var lun på hende først, så er det da bare ærgeligt! Det
er da et spørgsmål om kemi og ikke om, hvem af fyrene der først fandt
hende tiltrækkende. Der er grænser for, hvor længe man gider udvise
interesse, hvis man ikke får respons, og der er vel ingen grund til, at
de begge mister chancen, fordi de skal lege "jeg så hende først".

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 19-01-01 23:20

On Fri, 19 Jan 2001 22:58:10 +0100, Kirstine <minipip@mail.dk> wrote:

>In article <hr7h6tshvhdt6tts7domcrfdtlnvntp55v@4ax.com>,
>chokmah999@hotmail.com says...
Hi Kristine
>Jeg synes nu, at en rigtig ven ville erkende, at pigen ikke var
>interesseret i ham og så komme videre.
jamen det lyder afgjort meget fornuftigt - men sådan fungere
forlskelse ikke - det kan lykkedes og det kan ikke lykkedes men det
sidste et meneske har brug for er at se en *ven* sejre hvor man selv
fejlede - der skal man sgu have tid til at fordøje det og det
respektere en sand ven og lader vennenen fordøje det eller er han ikke
en ven - men et dumt svin - der bare skal NED hwa de også i reglen
kommer forde en perosn med et sådan karekteristika er af natur af så
ringe kvalitet at han ikke i virkligheden er egenet til at - at have
en sand ven !
> Hvis pigen vælger den ene fyr,
>selvom den anden var lun på hende først, så er det da bare ærgeligt!
det må man sige specilt hvis den der oprindeligt var interesete ikke
er mand nok til at statuere et eksempel for omverdnen og sparke den
forhendværede ven ned så han ARLDRIG rejser sig igen
> [...]
>interesse, hvis man ikke får respons, og der er vel ingen grund til, at
>de begge mister chancen, fordi de skal lege "jeg så hende først".
det er muligt - måske en forskeld på mænd & kvinder ( ? ) men i melem
mine venner & jeg der holder man snitterne væk - fra hianden kærster
det er en selvfølig men også hvis der er en der sætter sit mærke på en
eller anden som han e rvarm på så er det almindelig anstændighed at
man hollder isg langt væk - for han ikke succes så bliver hun
slevføligt afskåret fra den indflydelse gruppen har .
det er ikke specilt humanistiks - men verden er sgu ikke for de svage
og dem uden vilje ( Noetzhie )
MvH
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 20-01-01 00:01

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:rseh6to3apqg4ifqgu1i4j8pajj6amlval@4ax.com...
hej No
SNIP
> [...]
> reglen kommer forde en perosn med et sådan karekteristika er af natur
> af så ringe kvalitet at han ikke i virkligheden er egenet til at - at

Ah Bo synes du ikke det er at overdrive det?

Jeg har kendt kvinden i 3 år og hun er min ultimativt bedste ven. Hun
har stået last og brast med mig i gennem en for mig meget svær tid og
støttet mig 100%

At hun og min ven flirter lidt online og så mødes er vel ret beset ikke
mit ansvar på nogen måde?

Han sov sgu da på hendes sofa et par gange uden jeg var der. Han havde
muligheden..

SNIP
> det må man sige specilt hvis den der oprindeligt var interesete ikke
> er mand nok til at statuere et eksempel for omverdnen og sparke den
> forhendværede ven ned så han ARLDRIG rejser sig igen

Så så Bo.. læse lige mit indlæg en gang til.. og det her også..

SNIP
> [...]
> at man hollder isg langt væk - for han ikke succes så bliver hun
> slevføligt afskåret fra den indflydelse gruppen har .

Der er ingen kæresterier indblandet her!

Havde de to været kærester, tror du så jeg havde flirtet med hende?

Hilsen
Tomas O.

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 20-01-01 02:34

Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com> writes:

> det må man sige specilt hvis den der oprindeligt var interesete ikke
> er mand nok til at statuere et eksempel for omverdnen og sparke den
> forhendværede ven ned så han ARLDRIG rejser sig igen

Bo, for helvede - tag nu og drop den der Brian-attitude.

> det er muligt - måske en forskeld på mænd & kvinder ( ? ) men i melem
> mine venner & jeg der holder man snitterne væk

Det er så din verden. I den verden jeg lever i er det sjældent sort
eller hvidt, så denslags overfladiske udsagn giver ingen mening. For
mig handler det om respekt og indføling, og det opnår man ikke med
firkantede regler.

> for han ikke succes så bliver hun slevføligt afskåret fra den
> indflydelse gruppen har .

I børnehaven, måske.

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 20-01-01 19:54

On 20 Jan 2001 02:33:40 +0100, "Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk>
wrote:

>Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com> writes:
Hi Lars :)
Puhh jeg var sgu ved at blive helt bekymret nu har jeg skrevet - snart
15 indlæg uden du fandt dem - dårlige ... så jeg var sgu ved at blive
helt nervøs for om jeg skule være gåed hænd og væreblevte en blød mand
i fodformede -
men på den anden side så sagde min * brud * til mig han skriver sgu
faktisk meget godt & har hjertet på det rigtige sted ( dig ) hvortil
jeg i min grænseløse opfindsomhed svarede - ahh den skide svans der er
ingen gang er til mænd ... hwa vi så morede os lidt over .
men så kom jeg faktisk til at tænke over hvad hun havde sagt (
kvindelist for freY har sgu i reglen ret når hun siger noget ..
jeg måtte og i stilhed give hende rat

>Bo, for helvede - tag nu og drop den der Brian-attitude.

jeg ved godt det kan virke sådan - men det er nu min måde at håndtere
yderligtgående situationer på - det ved folk , hvorfor der ikke
rigtigt er nogen der gambler med det -
jeg har simpelthænd fåed for mange tærsk ydmygelser som barn til at
tage rat meget pis fra nogen til at være magtesløs hvis jeg kan undgå
det - hvorfor jeg ikke snakker trusler på det der står mig kært ihejl
jeg handler med mit hjerte med dyret i mit hjerte uden tanker - ren
natur rent rasseri gøre hvad der skal gøres.
al for megen pladder humanisme og snak har bragt rådenskaben ind i
vores liv inflateret kærligheden og de medmenskelige værdier fordi der
ikke er nogen der ivl kæmpe for det de elsker og virkeligt handle -
den slaphed tror jeg ikke på ...

>Det er så din verden. I den verden jeg lever i er det sjældent sort
>eller hvidt, så denslags overfladiske udsagn giver ingen mening.
vi taler om en situation hvor der er tale om et tillids brud i mellem
noget så helligt som venskabet i mellem 2 menesker det er ikke hvem
skal gi dennæste omgang eller tage affaldet ud
> For
>mig handler det om respekt og indføling, og det opnår man ikke med
>firkantede regler.
jamen det er vi helt og aldels enige om i alle mulige andre hendsener
men når det kommer til at forsvare sin kærlighed sin familien og i et
vist omfang sine egendele der må man finde en måde der virker for en
og det er min alt muligt andet der e rjeg oben for debat - for jeg
børn og der er en lære der vapper til dem - så vil jeg være at finde
på sklen ikke med en klage men jeg vil simpelthænd banke livet ud af
ham om muligt - hvis ikke så med ne vandpistol med salt syre i ...
men i en general debat om andre ting om andre misforståelser jamen der
er da til for at vi skal lære af hianden og udvikle os som mennesker

>I børnehaven, måske.
nej Lars du det er sgu ja nu er det yderst well udanede mennesker -
med orden i økonomien .
men det er et moral kodex der er fulgt med siden vi var på druk i 80
erne
MvH
Bo

Fra : Kirstine

Dato : 20-01-01 14:56

In article <rseh6to3apqg4ifqgu1i4j8pajj6amlval@4ax.com>,
chokmah999@hotmail.com says...

> Hi Kristine

Hej Bo!
> [...]
> kommer forde en perosn med et sådan karekteristika er af natur af så
> ringe kvalitet at han ikke i virkligheden er egenet til at - at have

Hmmm...for mig er der altså forskel på forelskelse og så at være
tiltrukket eller nysgerrig i forhold til en person. Hvis to venner finder
den samme pige attraktiv, er der jo ikke tale om dybe, potentielt meget
sårbare følelser, som man kan komme til at træde på. Jeg er da helt enig
med dig i, at man skal holde sig på afstand, hvis man ved, at ens gode
ven er dybt, smask forelsket i pigen - men det her handlede jo mere om,
at man var tiltrukket og nysgerrig overfor muligheden for, at det kunne
udvikle sig. Hvis det er mig, der har misforstået Tomas' oprindelige
indlæg, så må I undskylde

> det må man sige specilt hvis den der oprindeligt var interesete ikke
> er mand nok til at statuere et eksempel for omverdnen og sparke den
> forhendværede ven ned så han ARLDRIG rejser sig igen

Jeg ser det nu omvendt - at en sand ven under sin ven den lykke det er at
være forelsket, når følelsen er gensidigt og forsøger at acceptere, at
pigen ikke ville have ham. Dét har som oftest ikke en pind at gøre med,
at en anden "møvede" sig ind.

> det er muligt - måske en forskeld på mænd & kvinder ( ? ) men i melem
> mine venner & jeg der holder man snitterne væk - fra hianden kærster

Jamen - det er da indlysende, at man skal holde sig fra hinandens
kærester!! Noget af det mest modbydelige, man kan gøre mod et andet
menneske, er da at ødelægge hans/hendes forhold.

> [...]
> slevføligt afskåret fra den indflydelse gruppen har .
> det er ikke specilt humanistiks - men verden er sgu ikke for de svage

For mig er ovenstående sådan en slags hulemand indstilling - "at sætte
sit mærke på". Det undrer mig, at man slet ikke tager hensyn til, at
pigens følelser altså er lige så vigtige for, om man får succes eller ej.

> MvH
> Bo
Kirstine

--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Puk

Dato : 20-01-01 16:51

Hej Kirstine

> Hmmm...for mig er der altså forskel på forelskelse og så at være
> tiltrukket eller nysgerrig i forhold til en person.

Absolut *S*

> Hvis to venner finder
> den samme pige attraktiv, er der jo ikke tale om dybe, potentielt meget
> sårbare følelser, som man kan komme til at træde på.

Jo der er, for det er ikke følelserne for den tredje person (pige/mand) som
er de mest relevante her.
Problemet er/kan være følelsen af svigt de to venner imellem.
To mænd er venner og den ene siger til den anden, at han finder en bestemt
kvinde interessant og iøvrigt flirter med hende. Han giver udtryk for, at
han gerne vil se om der er mulighed for mere med denne kvinde.
Her er det efter min mening vigtigt, at vennen spiller med åbne kort. Hvis
han ligeledes er interesseret i kvinden, ja så er det jo bare at sige det,
så de to venner ved, hvor de har hinanden. Det er jo netop en af de
vigtigste ting i et venskab efter min mening: At man føler at man kan stole
på hinanden.
Hvis vennen ikke ytrer, at han også er interesseret i kvinden, så svigter
han jo netop ved så alligevel at opføre sig som om han er.

Håber det giver mening, så du kan følge mig i tanken om, at det altså er
følelserne mellem de to venner, som man skal huske at tænke på.

> [...]
> at man var tiltrukket og nysgerrig overfor muligheden for, at det kunne
> udvikle sig. Hvis det er mig, der har misforstået Tomas' oprindelige

Jamen jeg tror ikke, at du har misforstået Tomas' indlæg. Men husk at vi
kun har en side af historien her. Der er med garanti 3 syn på sagen.
Tomas', vennen og kvindens. Måske endda flere *S*.

> [...]
> være forelsket, når følelsen er gensidigt og forsøger at acceptere, at
> pigen ikke ville have ham. Dét har som oftest ikke en pind at gøre med,

Ok nu forstår jeg dig ikke. Ligefør var vi enige om, at det ikke handlede
om forelskelse, men det kan jeg så se, at det gør nu. Tomas' skriver jo
faktisk ikke, at han er forelsket i kvinden. Han skriver, at det for ham
bare var en flirt. Altså sådan en del af omgangstonen og lidt for hyggens
skyld.
Men den kan man da vel godt tilside sætte en smule, når man ved, at der er
en som er reelt interesseret.
Jeg ved ikke med dig, men når jeg er interesseret i en gut, så kan jeg godt
blive lidt mere genert og usikker på mig selv. Den følelse af usikkerhed
bliver forstærket, hvis jeg ser gutten flirte meget med en anden. Hvis det
så tilmed er en af mine veninder, som *ved*, at jeg er interesseret, så
føler jeg mig svigtet af veninden, fordi jeg jo netop ville have ventet, at
hun ville have fortalt mig om sin egen interesse. Hvis hun ikke flirter af
interesse men kun for sjov, så ville jeg også blive skuffet, fordi jeg da
netop ville regne med, at min veninde ville give mig lidt plads, når nu hun
kender til min interesse.

> Jamen - det er da indlysende, at man skal holde sig fra hinandens
> kærester!! Noget af det mest modbydelige, man kan gøre mod et andet
> menneske, er da at ødelægge hans/hendes forhold.

Jeg er enig med dig i, at det er en meget uheldig situation. Men jeg kan
godt vende den om og se, at hvis nu min kæreste forelsker sig dybt og
inderligt i en af mine veninder og hun i ham, ja så er det noget lort, men
vel egentlig ikke meget anderledes end at være to til at starte med som er
interesseret i den samme.

Man kan jo ikke lægge bånd på andres følelser. Men mellem venner tror jeg,
at det er MEGET vigtigt, at man er ærlig om de følelser. Ja for mig er det
et must.

Fra : Kirstine

Dato : 20-01-01 17:24

In article <Vwia6.1360$fa3.122286@news010.worldonline.dk>,
powder@worldonline.dk says...
> Hej Kirstine

Hej Puk

> [...]
> Hvis vennen ikke ytrer, at han også er interesseret i kvinden, så svigter
> han jo netop ved så alligevel at opføre sig som om han er.

Okay - det er jeg enig med dig i. Problemet er vel, at man ikke altid er
opmærksom på, hvordan ens signaler tolkes af andre. Selvom man selv
mener, at der er tale om harmløs flirt, kan andre jo godt opfatte det
anderledes. Og så en anden ting, jeg kom til at tænke på - nogle gange
kan følelser jo være svære at erkende, så måske kunne de signaler, som
andre mener at opfange, faktisk være korrekte, sådan rent hypotetisk set.

> Håber det giver mening, så du kan følge mig i tanken om, at det altså er
> følelserne mellem de to venner, som man skal huske at tænke på.

Det kan jeg skam godt.

> Jamen jeg tror ikke, at du har misforstået Tomas' indlæg. Men husk at vi
> kun har en side af historien her. Der er med garanti 3 syn på sagen.
> Tomas', vennen og kvindens. Måske endda flere *S*.

Jeg er helt sikker på, at der er minimum 3 *s*

> Ok nu forstår jeg dig ikke. Ligefør var vi enige om, at det ikke handlede
> om forelskelse, men det kan jeg så se, at det gør nu.

Det var Bo, der bragte forelskelse ind i billedet - så derfor den
respons.

> SNIP om at være usikker

Jeg er da som sådan enig med dig i, at man skal respektere hinandens
følelser og "interesseområder" - in lack of a better word Men ville
du stadig mene, at din veninde skulle holde sig fra fyren, hvis han havde
tilkendegivet, at han ikke var interesseret i dig? Jeg ville ikke - jeg
ville ønske min veninde held og lykke og så forsøge at sluge den bitre
følelse, som jo altid følger med, når ens interesse ikke er gensidig. Jeg
mener ikke, at jeg har ret til at stå i vejen for noget, som måske kunne
blive godt for dem begge.

>SNIP om at være pigen i midten

Det er bestemt ikke nødvendigt at sjofle den anden fyr, men det er
samtidigt heller ikke smart at være for uklar. Jeg har en god ven, som
brugte mange måneder på at erkende, at pigen ikke ville have ham. Hun var
nemlig så sød overfor ham, at det forvirrede ham. Han var jo forelsket,
så han læste hendes venlighed overfor ham på en helt anden måde, end den
var ment. Jeg er sikker på, at hun gjorde det i bedste mening for ikke at
såre ham unødigt, men hun endte med at gøre situationen endnu sværere for
ham. Så det er noget af en balancegang.

> SNIP hensyntagen og ærlighed omkring følelser

Der skal helt sikkert tages hensyn til følelser - men det må vel gå begge
veje? Hvis ens veninde er meget tiltrukket af en fyr og han af hende, så
kan man vel godt tage hensyn til dette, selvom man ville ønske, at man
selv var genstand for attraktione

Fra : Puk

Dato : 21-01-01 12:14

Hejsa Kirstine

Jeg har læst dit andet indlæg, hvor du kommer ind på, det her med at lige
den situation som Tomas beskriver er helt konkret og involverer et anden
skribent i gruppen. Jeg kan godt forstå dine følelser omkring det. Jeg
svarer dig nu alligevel her, fordi emnet med venner og kærester sådan set er
interessant nok.

> [...]
> opmærksom på, hvordan ens signaler tolkes af andre. Selvom man selv
> mener, at der er tale om harmløs flirt, kan andre jo godt opfatte det

Helt bestemt. Jeg har da selv været i en situation med en ven, hvor folk
troede at vi var kærester, selvom det faktisk var en joke mellem os at
flirte. Men jeg har nu aldrig været i tvivl om, at det sikkert godt kunne
misforstås af en udenforstående.

>Og så en anden ting, jeg kom til at tænke på - nogle gange
> kan følelser jo være svære at erkende, så måske kunne de signaler, som
> andre mener at opfange, faktisk være korrekte, sådan rent hypotetisk set.

Absolut. Nogle gange går det jo faktisk først op for en hen af vejen, at
man måske lægger mere i flirten end man egentlig selv troede. Men hvis der
så netop er andre involverede (altså en ven som også har udtrykt interesse),
så er det nok en god idé meget hurtigt at få fortalt sin ven om, hvad der er
sket for en. Netop så det ikke bliver misforstået.

> [...]
> du stadig mene, at din veninde skulle holde sig fra fyren, hvis han havde
> tilkendegivet, at han ikke var interesseret i dig?

Nej det ville jeg ikke. Men jeg ville forvente, at min veninde selv
snakkede med mig om sagen. Hvis hun og jeg er veninder, så er det jo netop
os, som har det stærkt knyttede bånd og ikke mig og den gut, der er
involveret.
Jeg ville nok forvente, at han kom til mig og sagde det som det var. Men
også at hun kom til mig og forsikrede sig selv om, at jeg faktisk havde fået
at vide, at han ikke var interesseret. Det ville være alt for let for sådan
en gut, blot at forsikre min veninde om, at han da har fået afvist mig men
måske netop ikke have været direkte nok omkring det til, at den var sivet
ind på min lystavle *S*.
Så jeg ville da synes, at min veninde skulle prøve lige så meget som mig.
Man skal nok bare være MEGET opmærksom på, hvad man gør, så ingen kommer alt
for meget i klemme.

> Det er bestemt ikke nødvendigt at sjofle den anden fyr, men det er
> samtidigt heller ikke smart at være for uklar.

Nope og det er netop det, som jeg tror, vi ofte kan komme til (både kvinder
og mænd). Vi ønsker ikke at såre nogen, så vi prøver at pakke det pænt ind.
Men det kan jo netop have den konsekvens at budskabet slet ikke bliver
forstået. Det er også derfor jeg i det forrige afsnit snakker om som ven
lige at sikre sig, at det er blevet forstået. For det vil jo være hvad man
har forstået som er afgørende for, hvordan man reagerer på det som sker.

> [...]
> veje? Hvis ens veninde er meget tiltrukket af en fyr og han af hende, så
> kan man vel godt tage hensyn til dette, selvom man ville ønske, at man

Selvfølgelig kan man det. Men en ting er, hvad der er nemt at sidde og
sige, når man ikke står med hele suppedasen en anden er, hvor ondt det måske
gør, når man har alle følelserne i klemme.

> Det med at være ærig omkring sine følelser er så enormt svært. Jeg
> oplever ofte, at det ikke handler ret meget om, at man ikke ønsker at
> være ærlig og åben - men mere om, at man ikke selv har helt styr på
> følelserne. Og så er det sørme svært at handle rigtigt.

Naturligvis er det det. Men det går jo som regel op for en lige så snart
ens venner bliver sure, kede af det eller noget helt andet, at man nok har
jokket i spinaten. Så

Fra : Kirstine

Dato : 21-01-01 15:58

In article <Fzza6.6298$l57.188962@news000.worldonline.dk>,
powder@worldonline.dk says...

Hej Puk

> SNIP om at pakke tingene ind for ikke at såre

Jeg er helt enig - i en slags misforstået hensyntagen kommer man ofte til
at såre endnu mere, fordi man ikke lagde klart ud fra starten af. Tillid
er sådan en skrøbelig itng, og hvis man først har fortalt en lille hvid
løgn eller undladt at fortælle hele sandheden - selvom det er den
allerbedste mening - så har man svigtet den tillid.

Personligt har jeg selv ofte meget svært ved at se sandheden i øjnene.
Jeg har det bedst med at leve i min egen, lille osteklokke, og derfor kan
jeg også nogle gange have det enormt dårligt i flere dage, hvis jeg ved,
at jeg bliver nødt til at fortælle en noget, som jeg på forhånd ved, at
vedkommende vil have det svært med. Omvendt er jeg så også den type, som
skal have det bøjet i neon og bevist i flere eksemplarer, før jeg kan
tillade mig selv at tro på, at mine nærmeste behandler mig dårligt. Det
kan godt være, at jeg selv føler det, men for mig er der langt fra at
føle og så til at erkende.

> SNIP om at vælge venner

Uha....ville give højre arm for sådanne venner

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 20-01-01 20:31

On Sat, 20 Jan 2001 14:56:03 +0100, Kirstine <minipip@mail.dk> wrote:

> [...]

>sårbare følelser, som man kan komme til at træde på. Jeg er da helt enig
>med dig i, at man skal holde sig på afstand, hvis man ved, at ens gode

ja men hvis man viterligt er venner så har man well en ide om hvad
vennens motivation er - hvad hans karekter er samnesat af o sbonde
røve fra det jyske - vi vader ikke sådan ind med træsko i en kvinde
hvis vi viterligt er intereseret - så ser man sig sgulige lidt for -
det kan måske på mere ekstroverterede menensker virke som mangel på
interese eller svigtene angaement ... men det er det ikke !
> - men det her handlede jo mere om,
>at man var tiltrukket og nysgerrig overfor muligheden for, at det kunne
>udvikle sig. Hvis det er mig, der har misforstået Tomas' oprindelige
>indlæg, så må I undskylde
jamen som jeg før nævnte så er kærlighed / forelskelse noget
underligt rodet noget - hvor alt i hele bevistheden er aktivt også
alle de ting man ikke forstår om sig selv det hele er med - så jeg
tror slet ikke sligt kan beskirves med ord uden det kommer til at lyde
simplekst ... det er enmeget undelrig proces hvor man har alle sine
bedts eintensioner med sig , men også sin dybest rædsel
> [...]
>være forelsket, når følelsen er gensidigt og forsøger at acceptere, at
>pigen ikke ville have ham. Dét har som oftest ikke en pind at gøre med,
det er noget om man er venner eller ikke er venner - der er ikke noget
i mellem - hvis den der kendte hende først havde noget med hende så
ville det være aktualiseret på det givne tidspunkt - når det ikke er
det og vennen tilkendegiver isninteresse - så er man en ven har
respekt for de følser han har og på en helt og aldeles selvudsletene
måde - gør hvad man kan for at fremme hans sag - sådan er et SANDT
VENSKAB ! og ikke et perfeisk bekendtskab...
herre til hest jeg har da også i min ungdom bolled andre mænds damer -
ikke fordi at dte var det de var - men fordi det i den givne situation
ikke kom sagen ved og frem for lat så kendet jeg ikke personen og det
måtte ligesom være op til den givne kvinde at prioutere i den sag

>Jamen - det er da indlysende, at man skal holde sig fra hinandens
>kærester!! Noget af det mest modbydelige, man kan gøre mod et andet
>menneske, er da at ødelægge hans/hendes forhold.
dead man walking

>For mig er ovenstående sådan en slags hulemand indstilling - "at sætte
>sit mærke på". Det undrer mig, at man slet ikke tager hensyn til, at
>pigens følelser altså er lige så vigtige for, om man får succes eller ej.
Pigens førlser er sgu da alt afgørende - vhis hun ikke er intereseret
så bliver dte jo arldrig til noget .... men i mellem venner der
respektere de andre venner hvis en har set sig varm på en eller anden
- hvad han gør opmærksom på også holder de andre sig væk - sådan er
det i mellem mine venner
MvH
Bo

Fra : Kirstine

Dato : 20-01-01 22:56

Okay - nu bliver jeg som ny i gruppen en lille smule irriteret. Jeg
fortyder formentligt at have sendt det her indlæg, for jeg vil meget
nødigt lægge mig ud med nogen af Jer, som jeg ellers opfatter som
spændende, seriøse og assertive, men lige nu skal jeg bare have luft.

Tomas skriver et indlæg, som jeg opfatter som et seriøst oplæg til
diskussion af, hvordan man forholder sig, når ens ven er interesseret i
en pige, som man selv er gode venner med. Og nu finder jeg ud af, at det
i virkeligheden handler om en intern stridighed, som der åbenlyst er
flere forskellige opfattelser af. Jeg finder det fuldstændigt latterligt,
at man bruger en offentlig nyhedsgruppe til at lufte sit private
snavsetøj i - det er en ufin måde at bede de, som kender alle parter om
at vælge side.

Jeg, som ikke er en del af "kliken", har ikke en jordisk chance for at
vide, at jeg bliver rent til grin, når jeg svarer på et sådant indlæg.
Tomas' oprindelige oplysninger stemmer bestemt ikke overens med de
oplysninger, som jeg nu kan læse mig frem til via indlæg og mail, og jeg
har som totalt udenforstående ikke mulighed for at danne mig et
ordentligt indtryk af, hvad der er sket.

Jeg finder det temmeligt uheldigt at poste et indlæg, som handler om en
kontrovers med en person, som åbenbart også bevæger sig i denne kreds.
Jeg synes faktisk, at det er noget ret mærkværdigt at gøre. Og jeg synes,
at det er at sætte andre i en underlig position, da de jo hurtigt kunne
regne ud, hvad det hele egentligt handlede om. Til gengæld havde jeg
ingen anelse. Jeg føler virkeligt, at jeg har jokket i spinaten ved at
svare på tråden. Samtidigt irriterer det mig, at jeg uvidende kommer til
at blande mig i en kontrovers mellem to voksne mennesker, som jeg ellers
ville have holdt mig langt væk fra. Så hvis jeg har trådt nogle af de
involverede over tæerne med mine udtalelser, er jeg ked af det! Jeg
snakkede hypotetisk og gik ud fra, at de oprindelige oplysninger var
korrekte.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 21-01-01 00:51

On Sat, 20 Jan 2001 22:56:02 +0100, Kirstine <minipip@mail.dk> wrote:
Hi Kristine

> [...]
>nødigt lægge mig ud med nogen af Jer, som jeg ellers opfatter som
>spændende, seriøse og assertive, men lige nu skal jeg bare have luft.
du godeste :)))
> [...]

>at man bruger en offentlig nyhedsgruppe til at lufte sit private
>snavsetøj i - det er en ufin måde at bede de, som kender alle parter om
emnet var udemærket men Ja det avr et dumt sted at debatere det - når
det ikke var en almen betragtning men indvoldverede en part der er
elsket og afhold af de fleste af os - ja det er Tomas da også , selvom
han har været en torsk lige her i.flg min menning -

>Jeg, som ikke er en del af "kliken", har ikke en jordisk chance for at
>vide, at jeg bliver rent til grin, når jeg svarer på et sådant indlæg.
ARLDRIG du forholder ig seriøst til det
> [...]
>har som totalt udenforstående ikke mulighed for at danne mig et
>ordentligt indtryk af, hvad der er sket.
hvorfor det ikke burde være skrevet her
> [...]
>involverede over tæerne med mine udtalelser, er jeg ked af det! Jeg
>snakkede hypotetisk og gik ud fra, at de oprindelige oplysninger var
jamen det kan du umuligt have - da du har forhold dig sagligt og
obejketivt til en under ander omstændigheder spænende tråd- så tag du
det nu bare roligt -
der er foriøvrigt påfaldene mange MEGET personelige kontroveters i
dss her på det sidste ... ja ... jeg ved ikke rigtigt hvad der er at
gøre ved det.
du skulle tage med til en af de næste dss fester - de er faktisk jeg
formdoer du har ste billederne - ganske festelige & det er faktisk
meget skægt at få nogen ansigter og irl oplevelser med mange af dem
som man debatere reglmmæsigt med.
MvH
Bo

Fra : Kirstine

Dato : 21-01-01 03:10

In article <3h8k6to1arie38lpekld1rgbpaq00pfhth@4ax.com>,
chokmah999@hotmail.com says...
> On Sat, 20 Jan 2001 22:56:02 +0100, Kirstine <minipip@mail.dk> wrote:
> Hi Kristine

Hej Bo

> du godeste :)))

Er faldet ned nu *GG*

> [...]
> formdoer du har ste billederne - ganske festelige & det er faktisk
> meget skægt at få nogen ansigter og irl oplevelser med mange af dem

Jeps...har set billederne - og ved sørme ikke, om jeg tør deltage

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Henning

Dato : 21-01-01 12:59

"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3h8k6to1arie38lpekld1rgbpaq00pfhth@4ax.com>,
> chokmah999@hotmail.com says...

Hej Kristine

> Jeps...har set billederne - og ved sørme ikke, om jeg tør deltage

Det er vis første gang i DSS festernes 2 årige historie, at det du
ser på billederne er sket, almindeligvis er det hele hyggelig snak
og diskussion, med masser af grin, så selv børn under 15 år kan
være med, at det blev som det blev den 6/01 skyldes nok, at
Ami havde nogle vare-prøver med (på opfordring) og en
enkelt fest-deltager startede med at lave noget sjovt med en
af prøverne, hvor efter det udviklede sig, til en stor gang
pseudo s/m fis, skæg og ballade, som flere af de der ikke deltog
i festen egentlig ærgrede sig over, de var afskåret fra at opleve,
på grund af personlige årsager (sygdom og penge-trang etc.)
Som du kan se på billederne, var alle pigerne tækkelige og ærbart
påklædt under hele festen (desværre *GGGG* )

MVH
Henning & Hanne

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-01-01 13:52

"Henning" <cfp8281@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Som du kan se på billederne, var alle pigerne tækkelige og ærbart
> påklædt under hele festen (desværre *GGGG* )

først med hensyn til billderne...... hvis man ikke har fået set
billederne fra de forrige fester er der på www.dss.subnet.dk fra den (
vist nok første) fest i københavn.... og på www.jsn.subnet.dk fra den
første fest i fredericia...
jeg ved der er flere et sted... men kan ikke huske linkene....
henning???

og så med hensyn til det tækkelige så havde jeg faktisk planlagt en dyb
udringning i peders ære hvis vi var kommet med sidet.... hvilket vi jo
desværre ikke gjorde....
forrigen gang klarede søs jo den side af sagen*G*

men... faktum er at festerne somregel er fredelige og enormt
hyggelige..... den eneste forskel fra en normal fest jeg umiddelbart kan
se er at vi er enormt frisindede..... hvilket bare gør festerne så meget
desto sjovere*G*

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-01-01 18:10

"Sabina Hertzum" skrev

Hej Sabina

> og så med hensyn til det tækkelige så havde jeg faktisk
> planlagt en dyb udringning i peders ære

Tak for omtanken. Der var dyb udrigning (tror jeg du mener)
til stede, så du behøver slet ikke være bekymret på mine vegne.

> forrigen gang klarede søs jo den side af sagen*G*

Jeg tror ikke, at der har været noget DSS-arrangement uden
bølgegang i barmen og flotte kavalergange.

Heldigvis.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Kirstine

Dato : 21-01-01 16:01

In article <94einc$2hf8$1@news.cybercity.dk>, cfp8281@vip.cybercity.dk
says...

> [...]
> Som du kan se på billederne, var alle pigerne tækkelige og ærbart
> påklædt under hele festen (desværre *GGGG* )

Okay - tilladt for børn under 15 år kan jeg lige klare

Kirstine

--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Henning

Dato : 21-01-01 19:18

> In article <94einc$2hf8$1@news.cybercity.dk>, cfp8281@vip.cybercity.dk

Hej Kristine

> Okay - tilladt for børn under 15 år kan jeg lige klare

Du virker nu ikke som under age *GGG*

MVH
Henning

Fra : Kirstine

Dato : 21-01-01 23:47

In article <94f8tl$17sv$1@news.cybercity.dk>, cfp8281@vip.cybercity.dk
says...

> Du virker nu ikke som under age *GGG*

*GG* Arj - måske ikke ligefrem under age. Men er til gengæld genert som
bare f.....

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Henning

Dato : 22-01-01 08:14

> In article <94f8tl$17sv$1@news.cybercity.dk>, cfp8281@vip.cybercity.dk
> says...

Hej Kristine

> *GG* Arj - måske ikke ligefrem under age. Men er til gengæld genert som
> bare f.....

Jeg er sørme også så genert, at Flovmand fra Sne Hvide og de 7 dværge
i sammenligning er utrolig frembrusende og dominerende *GGG*
Så jeg skal nok tage mig kærligt af dig, når du besøger os til DSS
festen

MVH
Henning

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-01-01 17:27

"Kirstine" skrev

Hej Kirstine og velkommen til gruppen.

> Men er til gengæld genert som bare f.....

Nårh, ikke andet. Det er du ikke ene om, det tager som regel
ikke lang tid, før det er pillet af een.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Kirstine

Dato : 22-01-01 18:10

In article <2bZa6.56090$W81.607054@twister.sunsite.dk>, pedervm@gmx.net
says...
> Hej Kirstine og velkommen til gruppen.

Hej Peder - og tak for velkomsten

> Nårh, ikke andet. Det er du ikke ene om, det tager som regel
> ikke lang tid, før det er pillet af een.

Næh...har også på fornemmelsen, at man hurtigt får smidt et par hæmninger
eller to i denne gruppe. Og det er da herligt!

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Tomas O.

Dato : 22-01-01 18:47

"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev i en meddelelse news:MPG.14d687d160b8ea9e9896eb@news.inet.tele.dk...
Hej Kirstine

Velkommen til, det har jeg vist ikke engang fået sagt

> Næh...har også på fornemmelsen, at man hurtigt får smidt et par
> hæmninger eller to i denne gruppe. Og det er da herligt!

Ja man skal passe på her.. flere har fundet ud af at de var meget mere
kinky og til mere sjov end de troede efter at have deltaget herinde.

Hilsen
Tomas O.

Fra : John Sahl

Dato : 22-01-01 20:17

> Ja man skal passe på her.. flere har fundet ud af at de var meget mere
> kinky og til mere sjov end de troede efter at have deltaget herinde.

Narj vel? Jeg føler mig slet ikke truffet

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 22-01-01 18:56

On Mon, 22 Jan 2001 18:10:02 +0100, Kirstine <minipip@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Næh...har også på fornemmelsen, at man hurtigt får smidt et par hæmninger
>eller to i denne gruppe. Og det er da herligt!
men pas på den er VANNE DANNEDE :) jeg skulle bare tetste en teori
herinde - jeg sider her sgu stadigt hmm.. snart 1 3/4 år efter ( ca )
ja min kærtse er her fra nogen af mine kæreste venner osv - den er
helt gal :)
MvH
Bo

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 21-01-01 13:46

On Sun, 21 Jan 2001 03:10:00 +0100, Kirstine <minipip@mail.dk> wrote:

>In article <3h8k6to1arie38lpekld1rgbpaq00pfhth@4ax.com>,
>chokmah999@hotmail.com says...
HI Kristine

>Hej Bo

>Er faldet ned nu *GG*
Nå mem det er well også blevet skåret ud i pap AT DU på ingen måde
havde taget fejl - selv om vi ikke var enige i tråden - så er det ikke
det samme som at det er forkert - selvfølig !

>Jeps...har set billederne - og ved sørme ikke, om jeg tør deltage
Pjat med dig :) ahhh den sidste var nu også helt usædvanelige - sådan
pljer det ikke at være :) men hold kæft hvor var det skægt - men selv
om ami skulle dugge op igen med gotte posssen ( knock on wood ) så
SKAL man jo ikke - lad sig piske elller eller lave deep throat på mega
dildoer :) dte var der faktisk en del der ikke gjorde - men det er jo
klart de rbliver taget flest billeder af dem - der gjorde.

MvH
Bo

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 21-01-01 02:16

Kirstine <minipip@mail.dk> writes:

> Tomas skriver et indlæg, som jeg opfatter som et seriøst oplæg til
> diskussion af, hvordan man forholder sig, når ens ven er interesseret i
> en pige, som man selv er gode venner med.

Sådan tror jeg de fleste af os opfattede det -- inkl. mange af os, der
har været DSS længe. Det var ihvertfald det der kom svar på.

> det er en ufin måde at bede de, som kender alle parter om at vælge
> side.

Lige præcis! Det følelse kommer meget naturligt til een. Det er
præcis det der osse er mit problem - og årsag til, at jeg ikke har
fulgt op på min dialog med Tomas. Jeg vil ikke tvinges til at tage
stilling for eller imod to personer, som jeg begge holder af.

> Jeg, som ikke er en del af "kliken", har ikke en jordisk chance for at
> vide, at jeg bliver rent til grin, når jeg svarer på et sådant indlæg.

Jeg syn's nu ikke det har så meget med klike at gøre. Jeg tror bare
der er tale om en dum fejlvurdering fra Tomas side. Det er min
erfaring, at man skal passe fandes på med at tage sager der er "tæt
på" flere af deltagerne op i et elektronisk forum; det ender meget
ofte med noget der ikke er spor kønt. Hvis man vil tage det op,
fungere det afgjort bedst, hvis de berørte parter er enige om det, og
hvis emnet tages op på et helt teoretisk plan. Ellers er det for
svært for de øvrige deltagere at holde tingene ude fra hinanden.

Lad os håbe, at vi alle sammen i DSS lærer at det passerede, og at vi
så eller kan blive gode venner igen - alle sammen.

Mere er der såmænd ikke i det.

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : FreYa

Dato : 21-01-01 09:17

Kirstine <minipip@mail.dk>, Sat, 20 Jan 2001 22:56:02 +0100, wrote:

>Okay - nu bliver jeg som ny i gruppen en lille smule irriteret.

Forståeligt!

>Jeg, som ikke er en del af "kliken", har ikke en jordisk chance for at
>vide, at jeg bliver rent til grin, når jeg svarer på et sådant indlæg.

Du skal vide at der sandsynligvis er mange der ikke har anet hvad det
virkelig drejede sig om, jeg selv inklussive, og du bliver _ikke_ til
grin ved at poste dit svar, men jeg kan nu godt forstå at du føler det
sådan.

>Jeg finder det temmeligt uheldigt at poste et indlæg, som handler om en
>kontrovers med en person, som åbenbart også bevæger sig i denne kreds.

Ja, det er uheldigt. Men jeg synes grænsen er flydende og svær at
definere. Jeg formoder at Tomas har gjort det i den bedste mening og
har håbet på at kunne bevare diskussionen nogenlunde neutral og
overfladisk.

Mht. hvor langt man kan gå, så er det ofte meget personlige emner der
er oppe og vende, og nogle har valgt at benytte gruppen som en slags -
ja, hvad skal jeg kalde det - terapi, eller snarere diskussionsforum
for deres personlige anliggender, hvilket er en fin ting, hvis det kan
være dem til gavn. Personligt forstår jeg det nu ikke. Især fordi man
kan komme til at blande kæreste/kone/mand/venner ind i det, uden at de
bliver spurgt først, men også fordi jeg mener at loyaliteten overfor
feks. partneren, risikerer at blive undermineret af at man diskuterer
sit forhold med andre og ovenikøbet i et offentligt forum. Det må
naturligvis være op til folk selv at vurdere og så kan man vel
indimellem komme til at vurdere forkert, som det er sket her.

Vi er slet ikke så indspiste som det måske kunne se ud, eller
ihvertfald er det på kryds og tværs og i forskellige sammenhænge, og
faktisk har det før små-irriteret mig, at man uforvarende kan komme
til at blande sig i en diskussion, hvor man får indtryk af, at der
'mangler' nogle facts og at disse facts kender nogen af de andre
deltagere til, fordi de korresponderer privat med den det drejer sig
om.

Mit råd er at du fortsætter som du er startet, nemlig at du svarer på
indlæg udfra det der rent faktisk _står_ i dem. Så kan man sgu aldrig
gå helt galt i byen :)
--
FreYa

Fra : Henning

Dato : 21-01-01 12:35

"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Kristine

> [...]
> nødigt lægge mig ud med nogen af Jer, som jeg ellers opfatter som
> spændende, seriøse og assertive, men lige nu skal jeg bare have luft.

Yark, den var svær, assertive, hvem er i grunden det 100%
Vi er jo nogle mennesker, der er individiuelle, ikke en homogen
fællesnævner, vi findes i alle afskygninger og grader af afklarethed
med hvem vi er og hvorfor.
Hver enkelt er spændende og seriøs, men også belemret med
en masse uafklarede forhold omkring os selv, hver i sær og
det dukker op, når der trykkes på "av, mit ubearbejdede trume
knap"

> snavsetøj i - det er en ufin måde at bede de, som kender alle parter om
> at vælge side.

Det kan jeg kun være enig med dig i

> Jeg, som ikke er en del af "kliken", har ikke en jordisk chance for at
> vide, at jeg bliver rent til grin, når jeg svarer på et sådant indlæg.

Du er ikke til grin, din indgangsvinkel på teorien var da det mest seriøse
bud
i den tråd, netop fordi du gik ud fra emnet som begreb og ikke
den person-fnidder som nogle af skribenterne var bekendt med
(vel 5-6 stykker af os ialt) Desværre var mit indlæg så længe
om at komme frem, så du ikke havde mulighed for at opdage,
at det handlede om en konkret situation og ikke en hypotese,
Beklager min udbyders langsomelighed, men DU har ingen
grund til at føle dig til grin!

> [...]
> involverede over tæerne med mine udtalelser, er jeg ked af det! Jeg
> snakkede hypotetisk og gik ud fra, at de oprindelige oplysninger var

Jeg giver dig 100% ret!!

Du jokkede ikke i spinatbeddet, det var Tomas, der trampede
som en hel flok elefanter i en glas-butik.

(Tomas, du plejer sku ikke være så klodset)

MVH
Henning

Ps. lad dig ikke slå ud af det skete, du skriver nogle gode indlæg!

Fra : Amie

Dato : 21-01-01 20:52

Hej Kristine

> [...]
> nødigt lægge mig ud med nogen af Jer, som jeg ellers opfatter som
> spændende, seriøse og assertive, men lige nu skal jeg bare have luft.

Helt fint.. jeg har også holdt kæft længe, men man har brug for at komme af
med luften en gang i mellem.

> [...]
> at man bruger en offentlig nyhedsgruppe til at lufte sit private
> snavsetøj i - det er en ufin måde at bede de, som kender alle parter om

Yeps.. helt enig. Jeg så det også først som et seriøst indlæg og jeg blev
gevaldig stødt / sur / ked da jeg fandt ud af det bare var uvenskab mellem
to faste skribenter herinde. Jeg kender også tomas og jeg er ret sikker på
at det ikke er skrevet i ond mening, men det kan lige så godt være et 'ha
ha.. se peder.. alle vores venner fra DSS giver mig ret HA HA HA' og det
bryder jeg mig bestemt ikke om.

> [...]
> har som totalt udenforstående ikke mulighed for at danne mig et
> ordentligt indtryk af, hvad der er sket.

Det er bestemt ikke dig der er til grin.. tværtigmod.. det er os faste
skribenter ( ja ja. jeg skriver ikke så tit herinde, men jeg følger med hver
dag :) der er blevet gjort til grin i den her sag.

Det mest uheldig er at vores alle sammens søde Peder har forladt os... ærlig
talt så synes jeg at Tomas skylder Peder en kæmpe undskyldning for det der
var simpelhen for barnligt!!!

Så.. der fik jeg også lige luft hehhe og jeg er enda i rigtigt godt humør.
Min kæreste kom hjem igår JUBIIIIII nu er jeg bare så øm *LOL*

*knuser*
en meget ØM amie :)

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 21-01-01 22:18

"Amie" <amie@dildoparty.dk> writes:

> Det mest uheldig er at vores alle sammens søde Peder har forladt os

Nah, det tror jeg nu alligevel ikke han har. Han skriver da i DSS
endnu. Alt andet ville da osse være for dumt. Men Peder har åbenbart
brug for lidt luft og kan ikke lige finde motivationen til at være
netbetjent. Det er da helt fint.

> Min kæreste kom hjem igår JUBIIIIII nu er jeg bare så øm *LOL*

Nøgleordnet her er så "kom", forstås. Tillykke

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Amie

Dato : 21-01-01 21:26

Hej Lars

> [...]
> endnu. Alt andet ville da osse være for dumt. Men Peder har åbenbart
> brug for lidt luft og kan ikke lige finde motivationen til at være

Så har jeg misforstået det. Men alt i alt så er det noget rigtigt lort, for
det er helt sikkert at det vil give splidigheder i fremtiden til fx fester
eller andre ting.

> Nøgleordnet her er så "kom", forstås. Tillykke

Yeps.. op til mange gange.. skulle jo lige indhente 3 uger *LOL*

Amie

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 22-01-01 00:54

"Amie" <amie@dildoparty.dk> writes:

> Men alt i alt så er det noget rigtigt lort, for det er helt sikkert
> at det vil give splidigheder i fremtiden til fx fester eller andre
> ting.

Mjah, det er da en risiko. Men på den anden side -- kriser er en del
af venskaber, osse online. Nogen gange er en krise en anledning til
lige at få det hele vendt i luften og sat sammen igen på en bedre
måde. That which doesn't kill you makes you stronger, ikke sandt

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Tomas O.

Dato : 22-01-01 00:49

"Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> skrev i en meddelelse news:86k87osbqx.fsf@stort.suk.dk...
SNIP
> [...]
> lige at få det hele vendt i luften og sat sammen igen på en bedre
> måde. That which doesn't kill you makes you stronger, ikke sandt

Det er så sandt.

Jeg har i alle tilfælde været nødt til at tænke meget over mit venskab
med Hanne..

Hilsen
Tomas O.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-01-01 17:37

"Amie" skrev

Hej Malene

> for det er helt sikkert at det vil give splidigheder i frem-
> tiden til fx fester eller andre ting.

Det kan jeg ikke se at det skulle gøre.

Sluk nu den pc og skrub ind til kæresten.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Tomas O.

Dato : 22-01-01 18:48

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse news:LkZa6.56115$W81.607354@twister.sunsite.dk...

> Det kan jeg ikke se at det skulle gøre.

Det kan jeg heller ikke.

> Sluk nu den pc og skrub ind til kæresten.

Ja hvad lever du online Malene.. har du ikke et sexliv?

Hilsen
Tomas O.

Fra : Amie

Dato : 22-01-01 21:42

Hej søde :)

> Det kan jeg ikke se at det skulle gøre.

Jamen det er jeg da glad for :)

> Sluk nu den pc og skrub ind til kæresten.

Hehe jamen han er jo kommet hjem og har været her.. nu er han på arbejde
:(( den mand arbejder alt for meget øv øv.. men heldigvis er telefonen
opfundet og så kan man jo altid lave kinkye ting over den mens han er på
arbejde :)

Amie

Fra : Henning

Dato : 24-01-01 00:44

"Amie" <amie@dildoparty.dk> skrev i en meddelelse

Hej Ami & alle

> [...]
> :(( den mand arbejder alt for meget øv øv.. men heldigvis er telefonen
> opfundet og så kan man jo altid lave kinkye ting over den mens han er på

Ja spørg bare fru Henning, hun er vild med telefon-sex,
men det skal helst være vanillie-sex, *GF*

En mand der forstår at beskrive hvordan han slikker, kysser,
elsker med hende, kæler og kærtegner, tager hendes babser
langsomt frem i "lyset" på et offentligt sted og kysser, kæler
dem, så brystvorterne popper frem ( vores telf. nr er (det må jeg
ikke fortælle for fru Henning, der sidder her ved min side og
er sjask våd ved tanken)) ( hun er blevet "raget", vi kunne ikke
vente længere på frisure-forslag ( i var sku lidt kedelige her
i dss, hun havde ventet spændt på mails *GF*)

Jo telefon-sex kan være ret kinky, det har du ret i Malene *GGGGG*
Og regner det på fru Henning, Mere end drypper det på
Hr. Henning *GFF*
Og Hanne sidder her og tager mig på ........... i forventningen om
frække billedder om hvad en elsker kunne finde på at overraske
hende med, medens hun griner lidt genert og forlegen over det
jeg skriver, men hvisker " ok du må godt sende det"
" elsk mig ude i skoven, ved stranden så rammer du min fantasi" *GF*

MVH
Henning & Frue i kådhed Uhhhhhhhhhmmmmmmm og vi har fri nat >

Fra : Hanne L

Dato : 24-01-01 16:28

"Henning" <h2m@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Amie" <amie@dildoparty.dk> skrev i en meddelelse

Kære Hanne og Henning

> Ja spørg bare fru Henning, hun er vild med telefon-sex,
> men det skal helst være vanillie-sex, *GF*

Det er skam osse fint nok. Det er bare endnu mere spændende,
hvis man bliver endnu frækkere. TÆNK, hvis der er nogen, der
lytter med. Bare tanken er ophidsende i sig selv.

> [...]
> dem, så brystvorterne popper frem ( vores telf. nr er (det må jeg
> ikke fortælle for fru Henning, der sidder her ved min side og

Æv bæv, jeg har da jeres nummer. Men jeg er jo ikke en mand
*SSS*.

> ( hun er blevet "raget", vi kunne ikke
> vente længere på frisure-forslag ( i var sku lidt kedelige her
> i dss, hun havde ventet spændt på mails *GF*)

Kedelige mennesker
Godt, I selv kunne finde ud af noget. Det
er fedt at være barberet. Det øger følsomheden *SF*.

> [...]
> jeg skriver, men hvisker " ok du må godt sende det"
> " elsk mig ude i skoven, ved stranden så rammer du min fantasi" *GF*

Det lyder, som om der kom en heftig fortsættelse på jeres aften *SF*.
Det er jo heller ikke så værst at tænke på, at hele dss ved, der er noget
i gang _lige_ nu.

> MVH
> Henning & Frue i kådhed Uhhhhhhhhhmmmmmmm og vi har fri nat >

> --
Kærlige hilsner til jer begge
Hanne L

"Det, der sker nu, er livet.
Det, du håber vil ske, er ikke livet."

Og det var jo lige, I efterkom *S*

Fra : Kirstine

Dato : 21-01-01 23:11

In article <36Ha6.8606$l57.227071@news000.worldonline.dk>,
amie@dildoparty.dk says...
> Hej Kristine

Hej Amie

> Så.. der fik jeg også lige luft hehhe og jeg er enda i rigtigt godt humør.
> Min kæreste kom hjem igår JUBIIIIII nu er jeg bare så øm *LOL*

*GG* Der er intet som en ordenlig genforening!!

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Henning

Dato : 22-01-01 08:03

"Amie" <amie@dildoparty.dk> skrev i en meddelelse

Hej Ami +alle

> Det mest uheldig er at vores alle sammens søde Peder har forladt os...
ærlig
> talt så synes jeg at Tomas skylder Peder en kæmpe undskyldning for det der
> var simpelhen for barnligt!!!

Peder vil fortsætte med at skrive og debatere i gruppen som
hidtil, det er kun hvervet som vejleder/afrydder/klager, han nedlægger

> Så.. der fik jeg også lige luft hehhe og jeg er enda i rigtigt godt humør.
> Min kæreste kom hjem igår JUBIIIIII nu er jeg bare så øm *LOL*

Ja 3 uger i træningslejr gør underværker

MVH
Henning

Ps. hvad sagde han til billederne?
http://www.lummergruppen.subnet.dk/index.htm

Fra : Tomas O.

Dato : 22-01-01 08:59

"Amie" <amie@dildoparty.dk> skrev i en meddelelse news:36Ha6.8606$l57.227071@news000.worldonline.dk...
SNIP
> Det mest uheldig er at vores alle sammens søde Peder har forladt
> os... ærlig talt så synes jeg at Tomas skylder Peder en kæmpe
> undskyldning for det der var simpelhen for barnligt!!!

Javel ja. Og hvad er det så helt præcist jeg skal undskylde?

Hilsen
Tomas O.

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 22-01-01 15:34

On Mon, 22 Jan 2001 07:58:51 GMT, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

>"Amie" <amie@dildoparty.dk> skrev i en meddelelse news:36Ha6.8606$l57.227071@news000.worldonline.dk...
>SNIP
Ahh hold nu op Tomas
>Javel ja. Og hvad er det så helt præcist jeg skal undskylde?
jeg tror ikke du skrev indlæget for lieg at starte fra enden af i en
ond mening - det blev så uheldigt da det viste sig at være en skribent
fra gruppen - der bør parterne i mellem være enige om hvis en sådan
debat skal finde sted - og dte gave hele debaten en uheldig vening -
debatten i sig selv var jo interesandt nok.

Men du kan undskylde at du trækker dit beskidte under tøj frem i et
offentligt forum - hvor en anden skribent er blevet - er blvet meget
såret over din adfærd ... du har ikke været en god ven her ... det kan
du også undkskylde for ....
det er som om du ikke vil forstå at du har gjort et andet menneske
utroligt fortræd - du har svigtet en tillid i mellem venner , i
stedet så fokusere du på 117 andre ting i stedet for at :
a : indse at du har begåed din ven en stor ydmygelse sorg nederlag
etc. uanset hvad udkommet skønsmæsigt måtte have været af den given
situation.
eller :
b : skirv at du ikke har de empatikse forudsætninger for at forstå
hvordan han har oplevet situation ( det er da en meget reel selv
erkendelse !!! ? ) og at du derfor ikke ser dig i stand til at give en
undskyldning på det grundlag !!!
du har i indlæg : ZLIa6.55030$W81.576261@twister.sunsite.dk
redegjort for dine bevæg grunde og beklaget at tråden blev skrevet -
så det må være godt med det - som jeg ser det !
Personeligt mener jeg at ( og det mener jeg faktisk godt )
at du skulle gå i teapi - fordi det er sgu ikke en sudn adfærd - der
angiveligt spreder sig til andre dele af dit liv & har en inflaterene
skadelig virkning - hvor du vil gøre andre & i sidste instans ikke
mindst dig selv fortræd , fordi hvis man ikke kan se der er noget
kritisabelt ved - den adfærd hvor i tråden tog sit udgangs punkt -
så er der noget grueligt galt - et eller andet sted så tror jeg godt
at du ved det - men erkendelsen er så grusom - at du ikke kan rumme
den ! hvorfor du vælger at være kontrær og ikke så meget kæmpe for
hvad der er rigtigt og forkert , men din egen rat til at være dig
inden i dig.
fordi den der er kommet til fortræd i denne sag - oplever nok en
smerte skufelse etc. men er så blevet en negativ erfaring riger og kan
så hoppe tilbage i sadlen og ride vider med sig selv i behold !
Men du er den der står tilbage med - med de mildst talt uhensigtmæsige
træk i din karekter og på længer sigt nok er det største offer - da du
jo rent faktisk skal leve med at være et menneske der behandler sine
med mennesker på den måde og den er maliciøs af HT.
så kom til bunds i det Tomas om ikke for andre så for din skyld.
bedste hilsner
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 22-01-01 18:59

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:fnfo6tc235u46ii9trk9o18r58djrqvn0a@4ax.com...
Hej Bo
> [...]
> en sådan debat skal finde sted - og dte gave hele debaten en uheldig
> vening - debatten i sig selv var jo interesandt nok.

Ja debatten ville have været mere interessant hvis den ave været fiktiv
(?)

Og du har ret i at jeg bestemt ikke havde ondt i sinde da jeg skrev
indlægget.

> [...]
> offentligt forum - hvor en anden skribent er blevet - er blvet meget
> såret over din adfærd ... du har ikke været en god ven her ... det

Jamen jeg beklager da, at jeg har såret nogen som helst. Det har
bestemt ikke været min mening!

Det med venskabet.. den er jo lidt svær ikke, Hanne er jo også min ven,
hun er jo ikke bare et tilfældigt kvindebekendtskab!

> [...]
>( det er da en meget reel selv erkendelse !!! ? ) og at du derfor
> ikke ser dig i stand til at give en undskyldning på det grundlag !!!

Problemet er at jeg ikke kan se at problemet har været så stort, men
det kan da være at det er det for den anden part. Det er jeg da ikke i
tvivl om mere.

Ligefrem ydmyget ham, synes jeg nu er at overdrive det. Jeg nævnte ham
ikke ved navn og jeg har ikke mailet til en levende sjæl om det her og
det kunne have været en hvilken som helst af mine andre venner, der var
den ven jeg nævnte i indlægget.

> du har i indlæg : ZLIa6.55030$W81.576261@twister.sunsite.dk
> redegjort for dine bevæg grunde og beklaget at tråden blev skrevet -
> så det må være godt med det - som jeg ser det !

Som du også kan læse i det oidlæg er Hanne ikke en eller anden
tilfældig person i mit liv.

> [...]
> den ! hvorfor du vælger at være kontrær og ikke så meget kæmpe for
> hvad der er rigtigt og forkert , men din egen rat til at være dig

Øh.. synes du ikke det er at skyde gråspurve med atmombomer at jeg skal
i terapi for dette?

> fordi den der er kommet til fortræd i denne sag - oplever nok en
> smerte skufelse etc. men er så blevet en negativ erfaring riger og
> kan så hoppe tilbage i sadlen og ride vider med sig selv i behold !

Jeg skal i terapi fordi dne andne person er såret? Øhh...

Der må være noget jeg misforstår her?

> [...]
> største offer - da du jo rent faktisk skal leve med at være et
> menneske der behandler sine med mennesker på den måde og den er

Ah.. jeg synes altså du overdriver det. Jeg ser det som en slags
misforståelse af hvad der er sket, frå

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 22-01-01 22:34

On Mon, 22 Jan 2001 17:59:16 GMT, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

>"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:fnfo6tc235u46ii9trk9o18r58djrqvn0a@4ax.com...
Hej Tomas :)
>Ja debatten ville have været mere interessant hvis den ave været fiktiv
>(?)
PÅ ingen måde men en aktiv skribent der kan side og nikke gendkendene
til det du skirver .... i en så delikat situation , det synets jeg
ikke er nogen go ide !

>Og du har ret i at jeg bestemt ikke havde ondt i sinde da jeg skrev
>indlægget.
det ved jeg !

>Jamen jeg beklager da, at jeg har såret nogen som helst. Det har
>bestemt ikke været min mening!
det ved jeg også !!!
>Det med venskabet.. den er jo lidt svær ikke, Hanne er jo også min ven,
>hun er jo ikke bare et tilfældigt kvindebekendtskab!
jow men udgangs punktet taget i betragtning - du skal ikke have eller
forsøge dig med et forhold til din veninde - det er så et forsøg
vennen agter at gøre også er det meget go pli at man giver ham & hende
uanste hvordan man formoder chnaserne er for udfaldet - den fornødne
plads og holder sig i bagrunden !
>Problemet er at jeg ikke kan se at problemet har været så stort, men
>det kan da være at det er det for den anden part. Det er jeg da ikke i
>tvivl om mere.
Jamne så er det da en god of omkostnings rig erfaring der kan bringes
vider i livet og komme tilbage som en go ting i en identisk situation
der måtte opstå sener i livet !

> [...]
>ikke ved navn og jeg har ikke mailet til en levende sjæl om det her og
>det kunne have været en hvilken som helst af mine andre venner, der var
ja nu blander vi så 2 ting sammen her i det oprindeligt skrevne indlæg
nej
I den faktiske situation ja !

>Som du også kan læse i det oidlæg er Hanne ikke en eller anden
>tilfældig person i mit liv.
nej men det røre ikke ved - den omstændighed at kemien i den givne
situation var af en karekter så en afholden optræden optræden for at
give vennen plads til at se sine muligheder i det mest gunstige lys
ville have været mest formålstjeneligt - uden der var gåed skår af
venskabet med veninden .

>Øh.. synes du ikke det er at skyde gråspurve med atmombomer at jeg skal
>i terapi for dette?
der er jo ikke noget odiøst i at gå i teapi - stort set alle har godt
af det , da vi alle er født ind i forskelieg problematiker - som vi
ikke ubetingte kan løse på egen hånd & der kan det være godt med en
perosn der udefra og upartiske med erfaring kan bringe disse
konflikter til forløsning......

>Jeg skal i terapi fordi dne andne person er såret? Øhh...
>
>Der må være noget jeg misforstår her?

jow når man udviser en adfærd der gør dem der står en nært fortræd så
er der noget galt - uanste om det er forsæteligt eller ej

>Ah.. jeg synes altså du overdriver det. Jeg ser det som en slags
>misforståelse af hvad der er sket, frå både min og den anden parts
>side. Hvor jeg ser det som rødt ser den anden person det som grønt..
>det er, tror jeg' humlen i det her.
det er måske heller ikke en helt urigemleig antagelse at man opfatter
tingene forskeligt & efter som der ikke har være nogen maliciøs
hensigt måske skødesløs , så har det well en beretigelse men ikke en
legitimitet som jeg ser det .
>Med venlig hilsen
>Tomas O. som gerne vil snakke face to face om det her.
rigemeligt nok
MvH
Bo

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 19-01-01 21:11

On Fri, 19 Jan 2001 15:04:08 GMT, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

aLOO Tomas
>Jeg har en meget god ven, kvindelig ven. Vi flirter for vildt, uden at
>det betyder noget, vi er ikke forelskede eller kærester. Det er sket
>før at det er endt i sex, men ikke for nyligt.
ahh enten så parra man isg eller så gør man dte ikke - hvis man først
har gjort dte en gang så kan man sgu meget nemt komme til det igen -
derfor har jeg pricipilet arldrig bollet med mine veninder efter jeg
satte et 2 års intens venskab overstyr på det da jeg var 19 - for
uanste hvordan man bøjer den hvi sman først har gjort det - så sætter
det sgu gang i *noget* sex er rart så hvorfor ikke igen og hvor
stopper det ?

> [...]
>ved samme lejlighed var jeg til stede noget af tiden, det meste, for
>min veninde holdt en minifrst, hvor jeg også var inviteret og min ven
hvis han var en sand ven og du kun ville hende det bedste så - burde
du sive da de mødtes

>Han synes jeg flirtede så meget med min veninde, at han ikke kunne
>'komme til' Nu virker det som om han er sur på mig for det.
tror da fan hvis han havde store forventeninger til den aften og der
gik ged i det , fordi der ikke blev udvist den pli der er imellem
venner - at man lader de kurtiserene parter i fred - da de i regleb
ved første møde vil være noget nervøse og hvis der så sider en og har
sit på det tøre og intet at miste - osm førre sig frem så kommer
tvilen alle de dårlig ting til gode !
>realiteten, er der ikke sket noget mellem min veninde og mig, jeg
>flirtede faktisk den aften meget med en veninde af min veninde *GGG*
jamen det er da også den bedste og mest forførene flirt - hvis du i
virklighedne vil vække mange kvinders interesse så flirt med veninden
så begynder de at konkuere

>Så er det jeg spørger: er det rimeligt at han er sur på mig?
ja dte synets jeg !
>Jeg mener
>det er vel min veninde der selv bestemmer hvem hun flirter med
i sligt en sag hvor der er tale om - noget der kan være dyber følser
for - et andet menneske - så vil man uvilkårligt være usikker og e
rman ikke stærk så forlader man sig på paranoiaen og flygter - jeg
tror i den slag ikke man kan tale om en reel fri vilje - men om
styrken i ens karekter og hvis man har en svag selvopfatelse - så er
det alt andet ind viljen der er afgørene !
>og han
>var faktisk ikke så 'aktivt' flirtende så det gør noget og havde han
>sagt ligeud til mig, at jeg skulle give ham plads til flirt, havde jeg
>gjort det.
joe men det kunne jo være at han din ven havde følt sig usikker ved
sagen og skulle se det hele lidt an også er det sgu nemt at blive
trumlet ned

>Måske 'fyldte' jeg for meget, men det var bestemt ikke for at forhindre
>min ven i at flirte.. jeg er bare en satans flirt og kan slet ikke lade
>være.
det er ikke nogenundskyldning .- det er taktløst & en skiden på det
aller helligste vi har i med menskelige rellationer nemlig respekt for
vores medmensker og navneligt dem osm vi betragter som vores venners
følser - jeg synets oprigtigt talt du skulle være mand nok til at gi
han en undksyldning.
MvH
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 19-01-01 23:00

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:fv6h6tkgl4boum06a7kvvfsk8211n6vp5u@4ax.com...
> [...]
> - for uanste hvordan man bøjer den hvi sman først har gjort det - så
> sætter det sgu gang i *noget* sex er rart så hvorfor ikke igen og

Tjah.. nu har hun og jeg kendt hinanden i 3 år og altid været venner,
men de sidste 6-7 mdr. er vores venskab blevet endog meget tæt, dog
uden sex. Sidste gang vi 'parrede' os gik der ged i det og det tog 1 år
før der var rettet op på den fejl.

SNIP
> hvis han var en sand ven og du kun ville hende det bedste så - burde
> du sive da de mødtes

Jamen jeg flirtede praktisk taget ikke med hende de to første dage han
var der. Jeg opførte mig da pænt.

SNIP
> [...]
> ved første møde vil være noget nervøse og hvis der så sider en og har
> sit på det tøre og intet at miste - osm førre sig frem så kommer

De kurtiserende siger du men det er jo netop pointen at de er og var de
ikke på daværende tidspunkt.

SNIP flir med hendes veninde
> jamen det er da også den bedste og mest forførene flirt - hvis du i
> virklighedne vil vække mange kvinders interesse så flirt med veninden
> så begynder de at konkuere

LOL du misforstår, jeg flirtede med hendes veninde for at få hende
overtalt til at lege Desværre er denne veninde S som jeg og det var
derfor jeg flirtede for at omvende hende for et par aftener *GF*

> ja dte synets jeg !

OK.. din mening

SNIP henders sag?
> [...]
> styrken i ens karekter og hvis man har en svag selvopfatelse - så er
> det alt andet ind viljen der er afgørene !

Hmm du siger vel at hun burde tage initiavet? Hvad hvis hun reelt ikke
var interesseret i mere end venskab og absolut ikke følte han 'gjorde
noget ved sagen'

SNIP ikke aktiv..
> joe men det kunne jo være at han din ven havde følt sig usikker ved
> sagen og skulle se det hele lidt an også er det sgu nemt at blive
> trumlet ned

Jeg tromlede ingen! Jeg flirtede som sagt den første aften med hendes
veninde og det endda med kys og intime kærtegn på dansegulvet.

SNIP
> [...]
> for vores medmensker og navneligt dem osm vi betragter som vores
> venners følser - jeg synets oprigtigt talt du skulle være mand nok

Hvis han forlanger det får han det og jeg vil mene den, Jeg synes nu
det er en smule overdrevet at tage sådan på vej, HVIS han da i det hele taget gør det, over en online flirt der ikke var noget
alligevel.

Og han var advaret om at det i den virkelige verden måske slet ikke var
noget.

Hilsen
Tomas O. som føler sig lidt som en lus mellem to negle

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 19-01-01 23:36

On Fri, 19 Jan 2001 22:00:29 GMT, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

> [...]
HI Tomas
>De kurtiserende siger du men det er jo netop pointen at de er og var de
>ikke på daværende tidspunkt.
nej men det er sgu da en delikat sag hvis man skal forøsge at starte
noget sådan op !
>LOL du misforstår, jeg flirtede med hendes veninde for at få hende
>overtalt til at lege Desværre er denne veninde S som jeg og det var
>derfor jeg flirtede for at omvende hende for et par aftener *GF*
jow jow men det bedste move efter intet move er at hitte på veniniden
også vende på det startegisk rigtige tidspunkt ....

>OK.. din mening
ja ... det kommer da an på hvor højt du prioutre venskabet - der går
jo en billiard mandarin kineser som man ikke kan tage hensyn til og
som man ikek atger hensyn til nogen mennesker kender man bare for at
få tiden til at gå .... men det er ikke det sammen som at have et
venskab !!!

>Hmm du siger vel at hun burde tage initiavet? Hvad hvis hun reelt ikke
>var interesseret i mere end venskab og absolut ikke følte han 'gjorde
>noget ved sagen'
jeg siger når man er inde i sagerne så holder man sig i ro en stor ro
i mens vennen / vennerne finder ud af det - hwa fan de så end finder
ud af .. men osm ven bør man overhovedet ikke kunne bemærkes i sligt
samnehæng
>Jeg tromlede ingen! Jeg flirtede som sagt den første aften med hendes
>veninde og det endda med kys og intime kærtegn på dansegulvet.
det kan godt være du ikke selv oplevde det sådan ... men når der
kurdiseres og i det mindst en af parterne mener det alvorligt så er
man sgu næsten uden hud "
> [...]
>det er en smule overdrevet at tage sådan på vej, HVIS han da i det hele taget gør det, over en online flirt der ikke var noget

jamen det kan det da godt være det var for ham ???
man kan jo ikke sætte sig til dommer over andres følser efter udfaldet
elller fremgangsmåden - folk gør tingene som de nu gør dte bedst og
nogen gange gør de det ikke særligt godt men det ikke enbetydene med
at de ikke gjorde derres bedste - og der er sgu langt derfra til at
være en Børge !

>Og han var advaret om at det i den virkelige verden måske slet ikke var
>noget.
det er ikke pointen 75 % af de gode ting vi prøver her i tilværlsen
ender med at blive en fiasko ( mindst ) så bare det at der ernogen der
PRØVER det er gsu beundringsværdigt og fortjener al den respekt som
man kan gi ....

>Hilsen
>Tomas O. som føler sig lidt som en lus mellem to negle
som jeg ser det handler det ikke så meget om at du er en lus i mellem
nogen andres negle ... men at du skal udvide dine grænser for en vens
måde at håndtere virkligheden på .
bedste hilsner
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 20-01-01 00:05

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3efh6t0f4em4mvo9mq3o34fs5pat6au6bj@4ax.com...
SNIP
> som jeg ser det handler det ikke så meget om at du er en lus i mellem
> nogen andres negle ... men at du skal udvide dine grænser for en vens
> måde at håndtere virkligheden på .

Hmm... jeg kan se du mener det godt Bo

Men for der er et men, kvinden havde på forhånd sagt til den anden at
hun temmelig sikkert ikke var interesseret og at han ikke skulle tage
det online flirteri for alvorligt.

Og jeg flirtede for helvede da ikke med hendes veninde for at score min
ven(inde) men for at score min venindes veninde!

Jeg er ikke til alt det der spil med at flirte med en for at gøre en
anden jaloux. Jeg HADER den slag spil!
Hilsen
Tomas O.

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 19-01-01 22:38

"Tomas O." <tfo@gmx.net> writes:

> Han synes jeg flirtede så meget med min veninde, at han ikke kunne
> 'komme til' Nu virker det som om han er sur på mig for det.

For mig handler det (i princippet) ikke så meget om flirt, men om at
give plads og at føle sig skubbet til side. Sagen er jo, at
(ihvertfald i din vens hoved) handlede den aften om, at han skulle
møde den kvinde, han har snakket med OL, i RL. Da det som kom til
stykket var det svært for ham, fordi du (der kender hende i forvejen
og derfor nemmere er på bølgelængde) monopoliserede hende.

Det kan jeg godt forstå, at han er lidt træt af. Han ville jo gerne
finde ud af, om han klikker med hende eller ej. Og da du nu vidste,
at det var det han var efter, så havde han måske forventet, at du
holdt dig lidt i baggrunden - bare denne ene aften. I den sammenhæng
er det såmænd ligemeget, om du flirtede med hende, eller om du
diskuterede australsk indenrigspolitik med hende hele aftenen.

> Så er det jeg spørger: er det rimeligt at han er sur på mig? Jeg mener
> det er vel min veninde der selv bestemmer hvem hun flirter med

Ja, det er det der. Men der skal to til det. Din ven havde måske
forventet, at du ville huske, at han havde et ærinde, og at du ville
give ham plads.

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Tomas O.

Dato : 19-01-01 23:04

"Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> skrev i en meddelelse news:86n1cni5oh.fsf@stort.suk.dk...
SNIP
Hej Lars

> [...]
> stykket var det svært for ham, fordi du (der kender hende i forvejen
> og derfor nemmere er på bølgelængde) monopoliserede hende.

Hmm.. jeg monopliserde hende nu ikke den første aften og heller ikke
til den omtalte fest hvor jeg som sagt tilbraget min tid med at prøve
at forføre og omvende hendes veninde.

> [...]
> er det såmænd ligemeget, om du flirtede med hende, eller om du
> diskuterede australsk indenrigspolitik med hende hele aftenen.

Jo.. hmm. jeg kan godt se hvad du mener og er det sådan han har det,
får han sgu da min uforbeholdne undskyldning!

Jeg synes nu ikke jeg var specielt i vejen og hun havde indtrykket af
at han var i KBH for at besøge mig ligeså meget som hende. Hun havde
endda online sagt at han skulle slå koldt vand i blodet. For hun er e
flirt online som offline og det er som det er. Behøver jo ikke at
betyde mere end en flirt.

SNIP
> Ja, det er det der. Men der skal to til det. Din ven havde måske
> forventet, at du ville huske, at han havde et ærinde, og at du ville
> give ham plads.

Det gjorde jeg skam den aftene hvor festen var hos hende. Han gjorde
måske ikke nok ved det den aften?

Hmm den bajer skal drikkes og han og jeg skal have en snak om hvad der
egentlig skete.

Hilsen
Tomas O.

Fra : fru Henning

Dato : 20-01-01 12:02

"Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> wrote in message

> "Tomas O." <tfo@gmx.net> writes:

Hej Tomas og Lars .

> [...]

Hved hvad jeg tror Tomas ? Jeg tror du har overset noget ,
opdagede du overhoved ikke at din ven følte sig uden for?
Har du ingen empati i forholdet til dinne venner?

> [...]
> stykket var det svært for ham, fordi du (der kender hende i forvejen
> og derfor nemmere er på bølgelængde) monopoliserede hende.

Kvinden må da have sagt din ven noget OL siden han ville møde
RL . At du så du kender din venninde så godt at du kan blive midt -
punk ved at flirte og benyttede dig af det må da være en skuffelse
for din ven.

Det ville være acceptabelt hvis du selv var forelsket i kvinden,
men det fremgår ikke af det skrevne, i så fald ville din ven
forhåbentlig ikke have prøvet at "komme til" som du kalder det .
I hvert tilfælde ikke hvis du havde haft meldt klart ud hvad du
mente/ følte .

> [...]
> er det såmænd ligemeget, om du flirtede med hende, eller om du
> diskuterede australsk indenrigspolitik med hende hele aftenen.

Din venninde har vel selv , haft en grund til at ville møde din ven
og kunne godt have ladet være med at lukke ham ude. selv om det
har været en fejltagelse, for hende RL .

> Ja, det er det der. Men der skal to til det. Din ven havde måske
> forventet, at du ville huske, at han havde et ærinde, og at du ville
> give ham plads.

Lige mine ord Lars.

MVH: Fru Henning.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-01-01 01:58

"Tomas O." skrev

Hej Tomas

Jeg er stærkt overrasket over, at du ikke formår at holde den-
ne diskussion mellem os to. Ikke nok med at jeg er overrasket,
jeg er dybt skuffet.

Jeg har ikke på nogen måde tænkt mig at blande mig i tråden,
jeg vil blot konstatere at vi er stærkt uenige om tingenes gang.

Denne uoverensstemmelse betyder, at jeg bliver nødt til at træk-
ke mig fra fascist-teamet og at i (Henning, du og gruppen) skal
finde en ny afrydder/ klager.

Der er slet ikke noget grundlag for et fortsat samarbejde, da
jeg slet ikke føler at jeg kan stole på dig.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Tomas O.

Dato : 20-01-01 09:53

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse news:do5a6.49043$W81.514586@twister.sunsite.dk...
Hej Peder

> Jeg er stærkt overrasket over, at du ikke formår at holde den-
> ne diskussion mellem os to. Ikke nok med at jeg er overrasket,
> jeg er dybt skuffet.

Det er da dig selv der træder frem og afslører dig. Det er ikke mig der
fortæller hele verden hvem du er?

> Jeg har ikke på nogen måde tænkt mig at blande mig i tråden,
> jeg vil blot konstatere at vi er stærkt uenige om tingenes gang.

Ja det er jeg godt klar over.

> Denne uoverensstemmelse betyder, at jeg bliver nødt til at træk-
> ke mig fra fascist-teamet og at i (Henning, du og gruppen) skal
> finde en ny afrydder/ klager.

Da du tilsyneladende er den forurettede part er detmig der tæøkke rmig
fra samarbejdet!

> Der er slet ikke noget grundlag for et fortsat samarbejde, da
> jeg slet ikke føler at jeg kan stole på dig.

Tak skal du have.

Hvor fedt tror du det var for mig at sidde og høre på hvordan du
brokkede dig til Steen over mig og Hanne ude hos Henning? Nej jeg var
endnu ikke faldet i søvn på det tidspunkt, men jeg var så træt (læs
havde drukket så meget) at jeg ikke orkede at rejse mig og deltage i
den diskussion.

Hvorfor helvede trak du mig ikke bare til side og sagde din mening om
tingene i stedet for bare at sidde der og lade som ingenting?

Måske har jeg ikke kunnet se skoven for bar træer og det beklager jeg, men jeg havde advaret dig om Hanne og hendes flirten!

Hilsen
Tomas

Fra : Hanne L

Dato : 20-01-01 22:56

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse
> "Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse

Kære Peder og Tomas

Nu har I selv (eller Tomas har) bragt emnet op, og det er blevet
afsløret, hvem den anden part er. Derfor tillader jeg mig at blande
mig i noget, jeg synes, I selv skulle have klaret.

I minder mig om min kæreste og mig selv, når vi skælder hinanden
ud, råber og skriger ad hinanden og løber hver sin vej, selvom vi
har allermest lyst til at vende os om, lægge armene om halsen
på hinanden og fortæller hinanden, at vi elsker hinanden.
(Ja Bo, vi ER blevet gode venner igen )

I to har jo kendt hinanden længe og er venner med, hvad det
indebærer eller efter min mening bør indebære, nemlig åbenhed,
loyalitet og ærlighed.

I er gået grueligt galt af hinanden, efter hvad jeg kan læse mig
til. Men jeg kender jo hverken Peder eller Hannes fulde frem-
stilling af sagen.

Uden at gå dybere ind i jeres uoverensstemmelse, hvilket er umuligt
på det spinkle grundlag, vil jeg hellere forholde mig overordnet til
situationen, fordi jeg ikke kan forstå, den har fået lov til at ødelægge
jeres venskab, hvis det er et virkeligt venskab?????
Hvilket, indrømmet, gør det meget lettere at såre hinanden.

Lad være med at grave skyttegraven dybere, lad evt. en tid gå og
SNAK så sammen udfra, at I gerne vil forblive venner.
Udfra, at en kvinde, der åbenbart ikke vil have nogen af jer, ikke
skal komme imellem jer.
Udfra, at denne kvinde altså er i sin fulde ret til at vælge jer begge fra.
Skæld hinanden ud, hvis det er nødvendigt og giv så hinanden hånden
og et knus.

For det lyder, som om det er ren og skær misforståelse, der er ved at
ødelægge det hele.

Tomas er ikke interesseret i hende som kæreste.
Peder er muligvis interesseret i hende, men er ikke blevet lovet andet
end et møde.
Og Hanne er åbenbart ikke interesseret i nogen af jer som kæreste.

Sårede følelser kan man ikke ignorere, men man må slikke sårene
selv uden at slå på hele verden. Og slet ikke på dem, man holder af.

Alle de indlæg, der har været om at kunne stole på sin ven, er jeg enig
i, men jeg ville ønske, I kunne komme videre alligevel. Venner er de
sværeste, men mest nødvendige at tilgive for deres handlinger.

Man tager ofte forhastede beslutninger i sådan en situation. Ligesom
I skiftes til at ville holde op som sheriffer i dss.
Hvorfor skal det gå udover os? *SSS*

Slug kamelerne og kom videre.

Med meget kærlige forhåbninger og knus til jer begge

Hanne L

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 20-01-01 14:50

On Sat, 20 Jan 2001 00:57:45 GMT, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@gmx.net> wrote:
Hi Peder jeg ændre lige subjekt linjen - da det er det samme men
alligevl 2 forskelige ting.
Da jeg hele tiden i de forligne indlæg i tråden : dss venskab og flirt
har skrevt ud fra en almindelig betragtning og dte var faktiks først
efter jeg havde postet min eindlæg at peder fortale mig på icq at han
var den forulempede part i denne tråd og jeg mener ikke at når - det
er immel 2 parter som *alle* kender at det skal gøres til en offentlig
debat - da det jo ikke handler om at tage stilling i mellem de 2
mennesker men til sagen i almindelighed og det vil jeg så gøre og hvad
der så ellers måtte være personeligt vil jeg om nødvendigt skrive
under denne subjekt linje for ikke at blande disse 2 ting sammen

>Jeg er stærkt overrasket over, at du ikke formår at holde den-
>ne diskussion mellem os to. Ikke nok med at jeg er overrasket,
>jeg er dybt skuffet.

Hmm ja nu blev du jo ikke nævnt ved navn kære ven - men på den anden
side så er det heller ikke skide smart at starte en sådan tråd når det
er så intenst og obenvart flere af skribenterne har en privat holdning
om hvad der ligger til grund for den
>Denne uoverensstemmelse betyder, at jeg bliver nødt til at træk-
>ke mig fra fascist-teamet og at i (Henning, du og gruppen) skal
>finde en ny afrydder/ klager.
hmm.... det ville jeg nok sætte en pause på også lade tingene ligge en
tid også finde en anden måde at gøre det på .. da vi simpelthænd skla
have en med den tekniske viden om hvordan man afryder etc.
ellers drukner vi sgu i svensker.. så jeg forslår en pause om
nødvendigt også må du jo plonke tomas O og indstille samarbejdet om de
spørgsmål der måtte komme op - da i jo på sær og vis udfylder 2
forskellige funktioner - og hvis den ene har skrevet så er der jo
ingen grund til den anden gør det ...
MvH
Bo

Fra : Henning

Dato : 19-01-01 17:33

> [...]

> ved samme lejlighed var jeg til stede noget af tiden, det meste, for
> min veninde holdt en minifrst, hvor jeg også var inviteret og min ven

Der er jo et moralkodeks, blandt mænd, der er venner/kammerater,
der sige, at man holder sig tilbage, hvis eens ven/kammerat er
interesseret i en kvinde, man ikke selv er interesseret i på den
måde (som kæreste/partner)

Her er der tale om en kvinde du har som bolle veninde blandt andet,
jævnfør en bemærkning jeg hørte dig sige " vi er ikke kærester,
jeg knepper/boller bare med hende " Så du kan ved et knips
med fingrene gøre hende stang liderlig, da du kender hende ud
og ind seksuelt, det er så det din ven/kammerat oplevede, at du
førte dig frem og stjal hele billedet, hvorved han kom til at føle sig
uden for, måske over rumplet, over hendes og dit indbyrdes
forhold, så han ikke følte det levnede plads til ham, som hun
specielt havde inviteret til at komme nogle dage før? Så de
kunne lære hinanden at kende, som han måske opfattede
hendes invitation?

Var du totalt uvidende om hans interesse i hende?
Havde han slet ikke tilkendegivet, at han syntes hun
var en spændende kvinde? sød? attraktiv? etc.?
At han flirtede online med hende?
Hvis du bare har haft en gnist af mistanke om, at din
kammerat var interesseret i kvinden, synes jeg, du
burde have undladt at flirte, så der ikke var plads til
din ven/kammerat.

Da det var dig der pressenterede de to for hinanden,
og din ven/kammerat så "faldt" for hende, burde han
som din ven/kammerat, lige sikre sig, at i ingen interesse
konflikter havde omkring hende, så havde det jo ikke
udviklet sig som det gjore?

For mig er venskabet/kammeratskabet mere værd,
end muligheden for at kneppe en kvinde, jeg ikke er
interesseret i på anden måde end sex og venskab,
ja jeg vil gå så langt som til at sige, at et kammeratskab/
venskab endog er mere værd end en kvinde min ven
og jeg begge er forelsket i. ( Men jeg er jo osse så
skide gammeldags *GGGG*)

Lad mig stille følgende op:
Jeg ved min veninde har inviteret min kammerat og
der er et eller andet der lige skal prøves mellem de
to, hun opdager, at det ikke lige er det hun håbede på,
og så siger hun til mig, at hun gerne vil bolle med mig,
og min ven er til stede og vil være der i nogle dage, så
vil jeg sige til min veninde: "Nul putte, du har inviteret
min ven, for at se om der kan blive noget mellem jer,
så længe han er på besøg, vil jeg ikke gå i seng med
dig, heller ikke efter han er rejst, hvis du ikke har gjort
ham det 100% klart, at du ikke har de følelser for ham,
som du kan bygge et parforhold på!""

( Hold da kæft hvor jeg lyder moralsk og opstyltet,
men ikke desto mindre ER det mig i en nøddeskal)

Din veninde, har jeg ikke meget til overs for, hun
kan ikke aftvinge mig nogen form for respekt, med
den opførsel hun lagde for dagen, at forsøge både
at puste og have mel i munden, det var utrolig ondt
og egoistisk gjort over for din ven/kammerat, at hun
ikke sagde klart fra over for ham, men tillod at
der blev krammet, og flirtet mellem dem, efter hun
opdagede, han ikke lige var den hun havde håbet
han var (kemien der ikke passede da hun mødte
ham IRL)

Jeg håber ikke du synes jeg har været for personlig
Tomas, jeg kender jo ikke så meget til de ting der virkelig
er foregået jer 3 i mellem, så jeg skriver ud fra forestillingen
om mig selv i en situation som du beskriver, mine følelser,
i en tænkt situation (selv om den minder om selvoplevede
ting fra min ungdom og de følelser jeg dengang havde)

MVH
Henning

Ps. Tomas, sæt dig lige på begge dine hænder en

Fra : Tomas O.

Dato : 20-01-01 09:49

"Henning" <cfp8281@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:949q1g$2rac$1@news.cybercity.dk...

Hej Henning og alle andre.

1. Min veninde havde tilsyneladende ikke fortalt mig alt om hvad der er
foregået mellem hende og min ven og det havde min ven heller ikke.

2. Hun havde indtrykket af at han var der ligeså meget for at besøge
mig som hende. Derfor jeg var der så meget.

3. Mit venskab med hende er som tidligere beskrevet meget dybt og hun
har været der for mig i gennem en meget svær tid.

4. Hvis jeg sættes til at vælge mellem venner, er jeg sgu ikke ret godt
stillet vel?

5. Jeg har måske gjort i nælderne, ved ikke at træde helt til siden,
men jeg har ikke været klar over hvor stærkt min ven følte for hende.

6. Jeg HAVDE advaret min ven om at hun er en helvedes flirt og at han
ikke skulle lægge mere i det end flirt!

7. Jeg trækker mig fra denne debat, fordi dette er langt mere komplekst end jeg har lyst til at skrive om her.

Tomas O.

Fra : Leyna

Dato : 20-01-01 17:57

On Fri, 19 Jan 2001 17:33:00 +0100, "Henning"
<cfp8281@vip.cybercity.dk> wrote:

<klip>
> [...]
>som du kan bygge et parforhold på!""
>
>( Hold da kæft hvor jeg lyder moralsk og opstyltet,
>men ikke desto mindre ER det mig i en nøddeskal)

Amen!
Hvis _du_ er moralsk og opstyltet - så er du ikke alene om at være
det!

Fra : Tomas O.

Dato : 21-01-01 22:45

Hej Alle

Jeg kan ud af af det, der er blevet skrevet her se at de rer mange
misforståelser.. både af min hensigt med at starte denne tråd og alt
muligt andet.

En ting jeg i alle tilfælde har lært af denne tråd, er at venskab
mellem mand og kvinde er eddermanme noget, som er svært for andre at
forholde sig til.

Og vi snakker ikke om bollevenskab. Vi snakker om et venskab, hvor man
vitterligt er der for hinanden gennem tykt og tyndt.. et venskab, som er
så dybfølt at det minder om kærlighed, ubetinget kærlighed.

Ja jeg elsker Hanne, som var hun min søster og før i tiden er det gået
galt for hende og mig fordi vi har taget fejl af hvad vi følte og
troede først den ene og så den anden at det var den ægte vare.. den
store kærlighed.

Dey er det ikke og var det ikke, på noget tisdpunkt, men vi har være
intime med hinanden gennem de 3 år.. i flere tempi og hver gang går det
galt. Fordi enten er det hende der er mere vild med mig end jeg med
hende og omvendt.. der er aldrig 'balance' i det og derfor har vi helt
droppet tanken om nogensinde at blive kærester.

Jeg kan ud af disse indlæg og fra omgangskredsen, både Hannes og min
egen se at folk har det virkelig svært med at definere hvad der foregår
mellem hende og mig.

Jeg ved bare at Hanne og jeg er venner for livet. Det kan intet ændre
på. Vi er hinandens fortrolige på godt og ondt.

Folk har det tilsyneladende svært med det fordi vi samtidigt er mand og
kvinde. Sikke noget rod det indimellem giver. Der har ikke været ret
mange af hendes mandlige bekendte, der har kunne tage det overhovedet
og jeg har oplevet det samme med mine kvindelige..

Det er bare ærgeligt for Hanne og jeg er venner og sådan bliver det ved
med at være, men kærester bliver vi aldrig, blandt andet fordi vi har
forskellige mål i livet.

Den, der aldrig har haft sådan et venskab, som er ubrydeligt, ved ikke
hvad det er og kan nok ikke forholde sig til de og det gør det sandelig
ikke nemmere at vi er af hver sit køn, skulle jeg lige hilse og sige.

Hanne er på mange måder min anden halvdel bare ikke på den måde der
ender med at man gifter sig og får børn og det er helt ok med både
hende og mig.

Den dag hun finder sit livs kærlighed er der nogne ting der ændrer sig
og det samme gælder for mig, for jeg mener at man i et forhold helst
skulle have den type venskab som Hanne og jeg har, inklusive den
fortrolighed. Og så skal Hanne eller jeg sætte den anden ned på en
andenplads, men indtil det sker er hun på min personlige første plads
som ven og jeg på hendes.

Det skal dertil tilføjes at Hanne har fået en ny stor lejlighed og at
jeg bor på det ene værelse. Uden sex, uden at vi er i fast forhold på
nogen måde.

Jeg må indrømme at jeg beklager den drejning det her har taget. Jeg har
ikke mailet med nogen i gruppen her førend de har mailet mig. Jeg har
kun sendt dette indlæg i gruppen fordi jeg var i vildrede med hvad
fanden jeg skulle stille på med Peders tavshed.

Jeg er ikke ude på at man skal vælge side.. intet kunne være mig mere
fjernt. Jeg var ude på at få nogen gode råd. Jeg har som sagt ikke
engang mailet nogen i gruppen om dette andet end Peder og han svarede
ikke på mine mails siden den 6. januar.

Andet end at jeg måtte vente med et svar fra ham.

Jeg er ked af al denne ballade og vil nok ikke være vildt aktiv i
gruppen i en periode.

Med venlig hilsen
Tomas O. som er ked af det her.

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 22-01-01 17:14

On Sun, 21 Jan 2001 21:45:29 GMT, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

>En ting jeg i alle tilfælde har lært af denne tråd, er at venskab
>mellem mand og kvinde er eddermanme noget, som er svært for andre at
>forholde sig til.

   Jeg har ikke på noget tidspunkt tænkt på dit venskab med Hanne
(Og jo, jeg kender den slags venskaber - alså venskaber mand og kvinde
imellem og alle de problemer det kan give.) - udelukkende på det
loyalitetsproblem jeg ser i at du vælger at bruge forummet her til at
få "Peder ud af busken". Jeg vil ikke engang sige at du har valgt
mellem venner eller andet af samme skuffe - jeg mener du har fravalgt
en ven. Ikke ved at måske fylde for meget pågældende aften - men ved
at beskrive situationen her hvor du ved at modparten osse færdes.

--
- Trine
snoe@nospam.dk