CD-er hos KopOg Kande
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-01-02 20:33

Kop Og kande-butikkerne har åbenbart fået en masse nye cd-er hjem. I dag så
jeg i den lokale butik at der cd-er med kvalitetspop, med kendte navne, i
lange baner. Der var både nyt og gammelt. De kostede 50 kr. pr. stk. Et
besøg værd. Her er lidt eksempler på hvad man kunne finde.

Walkers (Forewer to gether)
Alle Johny Reimers partyplader
2 forskellige rock`n`roll-cder med de store navne PS: Købte dem begge, kan
anbefales
Mange cd-er som koncentrerer sig om bestemte tidsperioder (ca. 2-3 år ad
gangen).
Kandis nr. 1-2-3-4- o.s.v.
Kim Og Drengene
Midle Of The Roed PS: Købte også den, kan anbefales

Hilsen pop-geniet

Fra : Lotus

Dato : 18-01-02 21:58

Pisse træls, at Kop og Kande har lukket nu! Ellers var jeg smuttet! Det er
nemlig i den slags forretninger jeg ynder at købe min musik, fordi de er så
kvalitetsbevidste....

Fra : Emil Rune

Dato : 19-01-02 00:52

"Lotus" <lnrvdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Pisse træls, at Kop og Kande har lukket nu! Ellers var jeg smuttet! Det er
> nemlig i den slags forretninger jeg ynder at købe min musik, fordi de er

> kvalitetsbevidste....

Synes du virkelig? Jeg har ellers altid været af den overbevisning at man
fandt ordentlig kvalitetsmusik på den lokale tankstation...

Fra : Claus S

Dato : 19-01-02 15:27

"Emil Rune" <erune@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Synes du virkelig? Jeg har ellers altid været af den overbevisning at man
> fandt ordentlig kvalitetsmusik på den lokale tankstation...

Statoil har da altid den danske album top 20 på hylderne, så det er da ikke
det værste sted at købe musik. At man så mest fandt kassettebånd med "Gerts
Ostehøvlere" for nogle år siden, er en anden sag

mvh Claus

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-01-02 15:37

"Claus S" <claus@skaarup.as> wrote in message
> [...]
"Gerts
> Ostehøvlere" for nogle år siden, er en anden sag

Det er Statoil og supermarkederne der er den største trussel med dansk musik
i øjeblikket. De sælger ikke andet end de sikre hits og ved ikke en hujende
fis om musik. Hvornår har en venlig tankpasser sidst introduceret dig for et
lovende nyt dansk band?

/Nikolaj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-01-02 15:57

nikolaj borg <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2c08f$1dn$1@egon.worldonline.dk...

Hvornår har en venlig tankpasser sidst introduceret dig for et
> lovende nyt dansk band?

> /Nikolaj

____________

For et par år siden, da Blue Hawai brød igennem med "Når man har fundet sin
kærlighed". Nu er de jo landskendte og på alle hitlister når de udgiver en
cd.
Og hvad med Countryexpressen som i øjeblikket hitter med "Min mand kører
lastbil". Det er begge nye grupper som har fået sine gennembrud ved salg fra
supermarkeder, tankstationer o.lign. Der er også Kim Og Drengene.

Hilsen Åge
(popmusikken tilbage til rødderne)

Fra : Troels

Dato : 19-01-02 16:29

> [...]
sin
> kærlighed". Nu er de jo landskendte og på alle hitlister når de udgiver en

Nikolaj skrev LOVENDE dansk band....

/Troels

Fra : John K

Dato : 19-01-02 22:12

> [...]
sin
> kærlighed". Nu er de jo landskendte og på alle hitlister når de udgiver en

Jeg kan da nævne en del hitlister hvor Blue Hawai ikke har været
repræsenteret på - og sikkert heller aldrig bliver det :)

> [...]
fra
> supermarkeder, tankstationer o.lign. Der er også Kim Og Drengene.

Jeps - og det fortæller jo alt om kvaliteten

Mvh

John K

Fra : Uffe Holst

Dato : 20-01-02 20:05

In an article of 19 Jan 2002 John K wrote:

> Jeg kan da nævne en del hitlister hvor Blue Hawai ikke har været
> repræsenteret på - og sikkert heller aldrig bliver det :)

Tjah... ligesom man jo kan nævne en del hitlister, hvor f.eks. Depeche
Mode (som netop spiller i radioen) aldrig vil blive repræsenteret.

--
Uffe Holst

Fra : Claus S

Dato : 19-01-02 16:34

> [...]
hujende
> fis om musik. Hvornår har en venlig tankpasser sidst introduceret dig for

Selvfølgelig sælger de da ikke andet end sikre hits. Det er supermarkeder og
tankstationer vi taler om og CDer er ikke det de skal leve af.
Jeg forventer ike at en tankpasser har musikalsk indsigt og jeg forventer
ikke at en ekspedient i en musikforretning har styr på motorolie.

Jeg køber ikke mine CDer på tankstationerne, men at de sælger dem gør ikke
mig noget.

mvh Claus

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-01-02 16:40

> [...]
> Jeg forventer ike at en tankpasser har musikalsk indsigt og jeg forventer
> ikke at en ekspedient i en musikforretning har styr på motorolie.

Næh, men der er en del penge i de "sikre" hits, og når folk køber deres
musik i BILKA frem for hos en specialforretning går sidstnævnte glip af en
pæn sum penge og forbrugeren går glip af at blive introduceret for anden
musik som han/hun kunne være interesseret i. Et tab for begge parter.

> Jeg køber ikke mine CDer på tankstationerne, men at de sælger dem gør ikke
> mig noget.

Jeg har heller ikke noget imod, at de sælger det. Problemet er, at folk
køber det :)

/Nikolaj

Fra : Claus S

Dato : 19-01-02 17:39

<klip>

> [...]
> pæn sum penge og forbrugeren går glip af at blive introduceret for anden
> musik som han/hun kunne være interesseret i. Et tab for begge parter.

<klap>

Hmm... godt argument

Claus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-01-02 20:44

> [...]

musik
> i øjeblikket. De sælger ikke andet end de sikre hits

______________

Nej altså Nikolaj, grupper som Kim Og Drengene, Countryexpressen og Brue
Hawai var da ikke så kendte da de blev introduceret på bla. tankstationer
(skråstreg) i supermarkeder. Hvordan kunne de vide at de sidenhen er blevet
blandt Danmarks absolutte topgrupper. Det kunne man da ikke vide, vel ?
Så man har da ikke solgt sikre hits.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-01-02 00:44

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Nej altså Nikolaj, grupper som Kim Og Drengene,
> Countryexpressen og Brue Hawai var da ikke så kendte da de blev
> introduceret på bla. tankstationer (skråstreg) i supermarkeder.

Er de da kendte nu? Jeg genkender kun navnene, fordi en irriterende
bedstefar bliver ved her i gruppen at påstå, at de er kendte og
gode.

> Hvordan kunne de vide at de sidenhen er blevet blandt Danmarks
> absolutte topgrupper. Det kunne man da ikke vide, vel ?

Topgrupper? Du må være på et trip!

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 19-01-02 18:04

> Kop Og kande-butikkerne har åbenbart fået en masse nye cd-er
> hjem. I dag så jeg i den lokale butik at der cd-er med
> kvalitetspop, med kendte navne, i lange baner. Der var både nyt
> og gammelt.

Vi husker lige ordet "kvalitetspop"....

> [...]
> begge, kan anbefales
> Mange cd-er som koncentrerer sig om bestemte tidsperioder (ca.

Her spørger vi så: Og hvilke CD'er med "kvalitetspop" var der så?

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 20-01-02 00:52

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> skrev i en meddelelse
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Vi husker lige ordet "kvalitetspop"....

> Her spørger vi så: Og hvilke CD'er med "kvalitetspop" var der så?

Det må vist være en opgave for Åge at finde dem......

Søren

Fra : Flemming

Dato : 20-01-02 10:11

On Sat, 19 Jan 2002 18:03:47 +0100 "Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Her spørger vi så: Og hvilke CD'er med "kvalitetspop" var der så?

Selv om Walker måske ikke kan kaldes kvalitetspop så er deres musik nu ok.

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-02 23:59

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c487837$0$80523$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

> lange baner. Der var både nyt og gammelt. De kostede 50 kr. pr. stk. Et
> besøg værd. Her er lidt eksempler på hvad man kunne finde.
__________

GOD KOP-OG-KANDE-CD MED WALKERS
Har netop købt en cd med 70-ernes idolgruppe Walkers (Danmarks til alle
tider største rockgruppe. Der er alle de kendte melodier, bl.a.: Fire,
Dabadio Dabadie, Shala la la la og Little Kitty
PS: Little Kitty blev jo oversat til dansk og invaderede straks
Dansktoppen. Vidste i forresten at gruppens leder Torben Lendager også er en
habil sangskriver. Han har skrevet landeplagen Kære Lille Mormor til Richard
Ragnvald. Han har også selv indsunget en dansktopsang, nemlig Vi holder
fest.
Ja, Torben Lendager er en sjov fætter. Han var ubetinget 70-ernes
teenageidol for pigerne, men derfor havde han ingen fordomme overfor glad
musik. Han har altid været den glade popmelodis gode ven. Men det var alle
os som var unge i 70-erne vel egentlig også. Det er jo bevist ved at masser
af 7o-er-rock-gruppernes plader blev oversat til dansk og kom på
Dansktoppen. Det gælder også Sweet`s Funny Funny, som blev til Herlig
Herlig.
Hør hvad Torben Lendager han har udtalt til et ungdomsblad i 1982:
"Jeg har intet imod at musik er iørefaldende og glad og skabt med det formål
at underholde. Musik som folk kan synge med på eller danse til. Jeg har
altid været en rigtig pop-idiot".

Fra : Troels

Dato : 22-01-02 00:37

> Vidste i forresten at gruppens leder Torben Lendager også er en habil
sangskriver?

Næh, det er vist de færreste af os der har bemærket det....

/Troels

Fra : Flemming

Dato : 24-01-02 20:27

On Mon, 21 Jan 2002 23:59:02 +0100 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Vidste i forresten at gruppens leder Torben Lendager også er en
> habil sangskriver.

70'erne skrev han helt afgjort en hel del gode sange.

>Han har skrevet landeplagen Kære Lille Mormor til Richard Ragnvald.

Måske en landeplage, men bestemt ikke en af hans hans gode sange

> Han har også selv indsunget en dansktopsang, nemlig Vi holder
> fest.

udmærket nummmer.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-02 21:43

Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sbn05u423ljpknh4djrih298nfdregebfn@4ax.com...

+
> [...]
-
> - Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G.
'Dowd) -

Er der nogen som ved hvornår Walkers sidste cd udkom. Var det ikke sidste år
de arbejdede på den. Er den udkommet eller kommer den snart. er der nogen
som ved det.