Mike Patton på Voxhall
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-01-02 18:31

Mandag d. 25/2
TOMAHAWK (US) feat.:
MIKE PATTON ex. FAITH NO MORE
JOHN STANIER ex. HELMET..............Mike pattons nyeste projekt
........GENIALT!

Mike Patton spilder ikke tiden. Siden Faith No More gik fra hinanden,
har
han startet eget pladeselskab og sat kog i et ganske forbavsende
antal
projekter. Her af er Tomahawk nok det mest rockede. Tomahawk er
ligesom et
andet af Pattons projekter, Fantomas, lidt af en supergruppe. John
Stanier
(ex-Helmet), Duane Denison (ex-Jesus Lizard) og Kevin Rutmanis
(ex-Melvins) tager alle del i dette opsigtvækkende eksperiment.
Vokalerne
får sine steder FNMs navn til at blinke i skarpt neon på min indre
lystavle. Der er faktisk en del ligheder, når man lige se bort fra
Tomahawks lyd. Den er meget mere enkel ikke mindst på grund af
Denisons
tørre garageguitar. Selv med en virtuos som Stanier om bord, er det
Pattons fænomenale og vanvittige vokalarbejde der løber med
opmærksomheden. Den mand må mangle et par brikker i at have helt
puslespil; han lyder bindegal. Lad os takke de højere magter for det.
Og
så ellers nyde resultatet af hans guddommelige galskab.

Keld Rud

Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Invader Zim

Dato : 18-01-02 20:02

"Morten Bowman Hansen" <bowman@stofanet.dk> wrote in message
> Mandag d. 25/2
> TOMAHAWK (US) feat.:
> MIKE PATTON ex. FAITH NO MORE
> JOHN STANIER ex. HELMET..............Mike pattons nyeste projekt
> .......GENIALT!

W007!!!!!!!!!!!!! GÆT HVOR JEG ER DEN 25. FEB!!!!!!!!!!!!!!! hehehehe!!!
yay!!!!

-Invader Zim, den evige mike patton fanboy

np: Massive Attack - Inertia Creeps

Fra : zcully

Dato : 19-01-02 02:26

Ååååårh feed
Ve du om han har noget Faith med på repetoiret??

/Zcully

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-01-02 14:19

On Sat, 19 Jan 2002 02:26:10 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

>Ååååårh feed
>Ve du om han har noget Faith med på repetoiret??

Desværre ikke, men det ville være sukker i mine ører hvis han
havde
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-01-02 22:51

Tjek denne : http://www.ipecac.com/bio.php?id=9
Der er 30 sek af et nummer.
Det lyder fedt!!
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-01-02 23:22

On Sat, 19 Jan 2002 22:51:13 +0100, Morten Bowman Hansen
<bowman@stofanet.dk> wrote:

>Tjek denne : http://www.ipecac.com/bio.php?id=9
>Der er 30 sek af et nummer.
>Det lyder fedt!!

De kommer her :
02/24/2002 Copenhagen, Denmark Pumpehuset
02/25/2002 Arhus, Denmark Voxhaull

Se tourdates iøvrigt på
http://www.ipecac.com/calendar.php

Cd'en kan købes her :
http://www.cdnow.com/pagename=/RP/CDN/FIND/album.html/itemid=1443257/from=sr-9342404-1
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : zcully

Dato : 20-01-02 00:44

Det ku da godt være jeg skulle kigge forbi. Det lyder sgu hen af noget Faith
*S*

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-01-02 19:08

On Sun, 20 Jan 2002 00:44:18 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

>Det ku da godt være jeg skulle kigge forbi. Det lyder sgu hen af noget Faith
>*S*

Jeg har bestil cd'en, bliver spændende at høre.
Dropper lige et par linier her når jeg har hørt den
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Jens Laursen

Dato : 20-01-02 22:25

> Jeg har bestil cd'en, bliver spændende at høre.
> Dropper lige et par linier her når jeg har hørt den

Du kan såmænd godt glæde dig. Det er en ret fed plade. Hvis jeg kort skal
prøve at beskrive den, må det være noget i stil med: Noget af det musik jeg
har hørt med Mike Patton der er tættest på FNM, men man kan ind imellem godt
høre at der er musikere fra Helmet og Melvins med [1]. I forhold til
Fantomas, Mr. Bungle og Pattons solo-projekter lyder det noget mere straight
(i mangel af bedre ord), men selvfølgeligt ikke kedeligt! Se evt Allmusic,
der imho har ramt meget rigtigt:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Axr98b5p4psq4

/Jens - der lige har købt sin billet idag.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-01-02 23:02

On Sun, 20 Jan 2002 22:25:15 +0100, "Jens Laursen"
<jflaursen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>der imho har ramt meget rigtigt:
>http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Axr98b5p4psq4
>
>/Jens - der lige har købt sin billet idag.

Lyder kanon, jeg glæder mig fortsat.-))
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-01-02 23:22

> [...]

>der imho har ramt meget rigtigt:
>http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Axr98b5p4psq4
>
>/Jens - der lige har købt sin billet idag.

Kan du anbefale andre af "Patton's" plader?
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Jens Laursen

Dato : 21-01-02 00:58

> Kan du anbefale andre af "Patton's" plader?
> Morten

Det er svært - når jeg ser på listen over hvad Mike Patton har medvirket på
er der meget jeg ikke har hørt eller ikke kender, så jeg er langt fra nogen
ekspert på området (men hvem tør også være en ekspert i disse tider...).

Mr. Bungle er selvfølgelig altid fedt, jeg synes specielt at Disco Volante
er god - der bliver skiftet ivrigt mellem genrer, men oftest er det tungt -
og Mike Patton har jo den fedeste alsidige stemme. På det seneste har jeg
dog mest lyttet til California, der er lidt mindre voldsom end Disco Volante
(jeg synes begge de ovennævnte er bedre end den første cd, der bare hedder
Mr. Bungle). Begge er stærkt anbefalelsesværdige.

Med Fantomas kender jeg kun den første, der bare hedder Fantomas. Her har
Patton også samlet en flok kompetente folk fra Melvins, Slayer og Mr.
Bungle. Cd-en er tænkt som lydsporet til en tegneserie, og det er som sådan
ikke almindelige numre der er på cd-en men mere en blanding af lydcollager
og stumper af melodi - men oftest svinger det rigtigt tungt og sejt. Og igen
bruger Mike Patton sin stemme ekseptionelt - ikke til sang men til at lave
lyde med. Deres anden CD The Directors Cut er genindspilninger af
filmmusik - men som skrevet har jeg ikke hørt den, så hvis der er nogen der
vil fortælle lidt om den, vil det være dejligt. Men Fantomas (cd-en) kan
anbefales, man skal dog være opmærksom på at det ikke er en gængs musik cd,
og det _ikke_ lyder som FNM.

Mike Patton har som soloartist udgivet Adult Themes for Voice og Pranzo
Oltranzista. Den første kan vel kun beskrives som Mike P der laver mærkelige
lyde med sin mund! Der er ingen instrumenter, kun Mike Patton der har lavet
lyde på en båndoptager under en FNM-turne (et af numrene er ifølge coveret
lavet på værelse 542 på Hotel Royal i Århus!). Det er mærkeligt, men hvis
man er i det rigtige humør og tager sig den luksus at koncentrere sig om
musikken, også fængslende og ret spændende. Men det er _ikke_ en cd man lige
sætter på til at have kørende i baggrunden. Pranzo Oltr... har jeg kun hørt
numre fra, og ikke hele cd-en, men det er instrumentalkompositioner af Mike
Patton, og de numre jeg har hørt har været meget stemningsfulde. Jeg vil dog
ikke anbefale nogen af disse albums uden forbehold, for der er tale om
eksperimenterende musik.

Det er svært at beskrive musik, og nogen vil måske ikke være helt enig i
hvad jeg har skrevet om de forskellige cd-er, men det kan måske blive en
diskussion i sig selv? Forøvrigt synes jeg http://www.allmusic.com har nogle
gode beskrivelser af de ovennævnte bands og cd-ere.

/Jens

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-01-02 01:08

On Mon, 21 Jan 2002 00:58:08 +0100, "Jens Laursen"
> [...]

>diskussion i sig selv? Forøvrigt synes jeg http://www.allmusic.com har nogle
>gode beskrivelser af de ovennævnte bands og cd-ere.

Ja jeg har brugt meget af aftenen på All-Music og lyttet til stumper
på CdNow.
Og du har ret : Meget eksperimenterende!! Jeg lyttede til Fantomas og
det var _noget_ tungt. Men man får ikke et ordentligt indtryk på 30
sek. Tror jeg checker Mr. Bungle ud
Thnx.
Morten
bowman@stofanet.dk