Hej DSS'ere...
Fra : Sott

Dato : 09-01-01 00:14

Ja, så er jeg for alvor *spoken for*.
Nu bliver det officielt i dette forum, jeg har fået en Herre.
Jeg forsøger efter bedste evne, at finde fodfæste i min nye rolle som Hans
tøs

Det er ikke altid helt let, og der opstår også indimellem "konflikter" -
fordi jeg har svært ved at finde og blive på min plads.

Det er utroligt så meget i mit liv, der påvirkes af dette nye element.
Utroligt så intense og voldsomme følelsesmæssige udsving jeg rammes af - og
som derfor også påvirker alle omkring mig. Herren i mit liv er dedikeret på
en måde og i et omfang jeg ikke troede muligt. Der er så meget der er nyt
for mig.

Det er svært for mig at sætte ord på, men pludselig er der et væld af sider
ved mig selv, adfærdsmønstre osv., der af Ham bliver sat spørgsmålstegn
ved - og jeg må erkende, at min adfærd til tider er uhensigtsmæssig.
At jeg faktisk "lukker af" og støder den jeg elsker fra mig - hvor jeg
egentlig helst ville nærme mig Ham og føle intimiteten. Jeg lærer meget om
mig selv, bl.a. hvordan jeg reagerer med vrede - når jeg føler mig "truet"
eller såret. Det er så frustrerende, og virkelig noget jeg får "arbejdet"
med nu.

Jeg har mildest talt været ret "fraværende", både her og IRL - fordi jeg
føler mig så *opslugt*. Jeg elsker denne læreproces, selvom jeg indimellem
bliver vildt frustreret. Frustreret over hvor svært det kan føles, og hvor
meget der vælder op i mig.

Jeg ønsker at afgive min autoritet, at underkaste mig Hans vilje. Ønsker at
være Hans kvinde i alle aspekter af livet, og at blive respekteret og
værdsat. Jeg ønsker at lære at undvære min sædvanlige selvhævdende facon, og
finde min indre *lille-pige* frem. Jeg bryder mig ikke om min vrede,
negative væremåde, som så tit fylder så meget - og aldrig har jeg været så
bevidst om det som nu. Jeg ved, at min Herre vil have tålmodighed med mig,
at Han ikke opgiver mig undervejs, og at Han aldrig vil ophøre med at
udfordre mig - og lære mig nyt om mig selv. Det gør mig tryg nok til at gå
denne ukendte vej, som jeg inderligt ønsker i min dedikation til Ham, som
Hans tøs, kvinde, ven og elskerinde.
Jeg har aldrig følt mig så vidunderligt behandlet. Føler mig virkelig
begæret, værdsat, udfordret og elsket af Ham.

Tusinde hilsner
Søs, som er SÅ glad.. :0)

Fra : Henning

Dato : 09-01-01 19:41

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Søsser

> [...]
> Jeg har aldrig følt mig så vidunderligt behandlet. Føler mig virkelig
> begæret, værdsat, udfordret og elsket af Ham.

Du er næsten udlært, aldrig før har jeg set et så underdanigt
og selvudslettende indlæg fra dig, hvor du er een stor undskyldning
for dig selv *GGGG*

Til Lykke Tøs

Henning

Fra : Claus

Dato : 10-01-01 06:13

On Tue, 9 Jan 2001 19:40:41 +0100, "Henning"
<cfp8281@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Du er næsten udlært, aldrig før har jeg set et så underdanigt
>og selvudslettende indlæg fra dig, hvor du er een stor undskyldning

Selvudslettende, Henning?? Synes, det er en meget hård kritik du har
af min Tøs, og hvad jeg troede, var din ven, som iøvrigt har været så
sød at skrive privat med dig. Jeg blev meget stødt på Hendes vegne
over dine hårde ord, og så fra dig, som hun kun har omtalt med venlige
ord. Skam dig Henning. Synes, du skylder hende en stor undskyldning
for din kyniske kritik af den flotte og meget selvbekræftende
bekendtgørelse, hun skrev til jer af venlighed. Den slags
selvransagelse tror jeg ikke mange af jer kan præstere...

Og til den anden respons, Lureren, Lummeren eller hvad du nu hed; Tak
for kritikken, men nu hænger jeg mig ikke så meget i den slags
'tegnlæsning', hvorvidt det er skrevet med stort eller småt, 'for at
gøre det perfekt'...hmmm...synes, der er andet og mere til et forhold.

Men nu vil jeg overlade det til Hende, og vil ikke blande mig
yderligere i, hvad der startede med at være Hendes diskussions forum.

- En stolt ejer og forelsket partner.

Fra : FreYa

Dato : 10-01-01 06:36

Claus <TriAngel@has.dk>, Wed, 10 Jan 2001 06:13:22 +0100, wrote:
<snip>

Aldrig hørt om humor? Søs plejer nok at kunne tage den slags og det
burde du vide hvis du kender hende.

--
FreYa

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 10-01-01 11:25

On Wed, 10 Jan 2001 05:36:09 GMT, FreYa <nospam@all.pl> wrote:

>Claus <TriAngel@has.dk>, Wed, 10 Jan 2001 06:13:22 +0100, wrote:
><snip>
>
>Aldrig hørt om humor? Søs plejer nok at kunne tage den slags og det
>burde du vide hvis du kender hende.

hmmm går han op i den slags ?

Fra : FreYa

Dato : 10-01-01 13:01

Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com>, Wed, 10 Jan
2001 11:24:50 +0100, wrote:
>hmmm går han op i den slags ?

Jeg kan da bare ikke for min død fatte at Henning i den grad kunne
blive misforstået og da slet ikke når Henning og Søs kender hinanden
så godt. På den anden side - hvis man virkelig _ville_ misforstå....

At Hennings indlæg så ovenikøbet modgåes med hentydninger til private
mails og ved at så tvivl vedrørende et venskab, synes jeg bare er
under lavmålet.

--
FreYa

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 10-01-01 14:41

FreYa <nospam@all.pl> writes:

> At Hennings indlæg så ovenikøbet modgåes med hentydninger til private
> mails og ved at så tvivl vedrørende et venskab, synes jeg bare er
> under lavmålet.

I den grad.

/Lars
--
http://www.efit.dk

Fra : Sott

Dato : 10-01-01 12:21

Hej FreYa :0)

FreYa <nospam@all.pl> skrev i en
nyhedsmeddelelse:60tn5t0cs222rl3v4b3ennp82ounodmkt1@4ax.com...

> Aldrig hørt om humor? Søs plejer nok at kunne tage den slags og det
> burde du vide hvis du kender hende.

He knows me - tro mig *S*
Derfor ved Han også hvor sårbar jeg er for tiden.
Fordi det for mig er et stor skridt, at overgive mig i Hans varetægt, det
kræver tillid og tryghed. Begreber jeg ikke har den store erfaring med fra
tidligere - jeg har snarere lært, at tillid bliver svigtet - og tryghed har
aldrig eksisteret. Så Han ved, hvor meget jeg behøver omsorg og
bekræftigelse i denne periode.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : FreYa

Dato : 10-01-01 13:00

"Sott" <sott@post.tele.dk>, Wed, 10 Jan 2001 12:20:45 +0100, wrote:

Kære Søs :)

Det er dejligt at se dig i dss igen.
--
FreYa

Fra : Sott

Dato : 10-01-01 18:02

Hej søde, FreYa :0)

FreYa <nospam@all.pl> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tdjo5tkr8fs0dei2okqh130nedlekbjbg5@4ax.com...

> Det er dejligt at se dig i dss igen.

Tusind tak - I'm glad to be back...
Jeg har savnet jer, trods juletravlheden, jobsøgningen og min forelskelse
*SS*

Jeg håber du havde en god jul og du får et smukt og dejligt nytår
de varmeste hilsner
Søs

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-01-01 07:38

"Claus" <TriAngel@has.dk> wrote in message

> [...]
> bekendtgørelse, hun skrev til jer af venlighed. Den slags
> selvransagelse tror jeg ikke mange af jer kan præstere...

hvis du mener hennings indlæg er hård kritik mener jeg nu at du nok
skulle revidere din opfattelse af kritik... eller er du bare overfølsom
på søs's vejne?
du har ret i at det er et flot indlæg... endda så flot at jeg endnu
engang er ude af stand til at komme med en respons......

men ikke desto mindre opfatter jeg ikke hennings indlæg som kritik af
søs men som en hyldest til søs og hendes nye "rolle".....
og det endda uden at kende nogen af dem virkelig godt.......

henning kunne ikke bevidst finde på at komme med hård kritik som du
mener det er...... jo det kunne han måske men ikke til et indlæg af
søs's kaliber.....

mon ikke du skulle overlade det til søs at forsvare sig her?

jeg synes det er beundringsværdigt omend unødvendigt at du kommer
farende som en ridder på en hvid ganger for at redde hende..... søs er
udemærket i stand til at tage vare på sig selv.... især i dette forum
hvor ingen vil hende noget ondt.....

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Niles

Dato : 10-01-01 08:29

Jeg synes at Henning rammer rigtigt, han leger lidt med din virkelighed, er
den der virkelig eller??. Og så tillader han sig at stille spørgsmal ( sådan
læser jeg det mellem linierne, måske har jeg ikke ret).

Henning er da gruppens far ik. Det er da et rygte der forpligter

Niels H

Fra : Tomas O.

Dato : 10-01-01 08:59

"Niles" <nh@privat.dk> skrev:
> [...]
> virkelighed, er den der virkelig eller??. Og så tillader han sig at
> stille spørgsmal ( sådan læser jeg det mellem linierne, måske har

Hej Niels

Nej .. *G* Hennings indlæg er humoristisk ment i mget høj grad og IMO
gør han ikke grin med Søs. Søs er en kaonkvinde der nok kan tage et
indlæg som Henings, der er skrevet som en varm hyldest til en stærk
kvinde, der tager konsekvensen af sine lyster. Søs, jeg laver lige en
oneman wave herfra!

> Henning er da gruppens far ik. Det er da et rygte der forpligter

Henning er den gode ud af en trio.
Den gode (Henning) The Good
Den onde (mig) The Bad
Den Grusomme (Peder) The Ugly

Hilsen
Den onde Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 10-01-01 12:25

Hej Tomas O. :0)

Tomas O. <tfo@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelseU66.6396$Hy.131546@twister.sunsite.dk...

> Søs, jeg laver lige en
> oneman wave herfra!

Smiler glad...
Ihhh, hvor er det dejligt

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 11-01-01 17:45

"Niles" <nh@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sådan
> læser jeg det mellem linierne, måske har jeg ikke ret).

Jo der var spørgsmål mellem linierne

> Henning er da gruppens far ik. Det er da et rygte der forpligter
*GGGG*

MVH
Henning

Ps. vil man lige tænke over klippe og citat teknikken
når man besvarer indlæg i DSS?

Klip det fra, der ikke svares direkte på og
svar under det der citeres

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 10-01-01 11:15

On Wed, 10 Jan 2001 06:13:22 +0100, Claus <TriAngel@has.dk> wrote:

>On Tue, 9 Jan 2001 19:40:41 +0100, "Henning"

Claus !

>Selvudslettende, Henning?? Synes, det er en meget hård kritik du har
>af min Tøs,
af din tag dig sammen !
det er en tilidt der bliver givet til en der fortjener det er arldrig
den sammen !
> [...]
>sød at skrive privat med dig. Jeg blev meget stødt på Hendes vegne
>over dine hårde ord, og så fra dig, som hun kun har omtalt med venlige
I mine gudskabete dage har jeg dog sjælden set mage til spade - nu har
du selvføligt heller ikke kendt søs så længe som - nogen af dem der
skriver her , så enten er du usikker eller så stiller du en eklatent
pinelig vag begavelse til skue ?
>Synes, du skylder hende en stor undskyldning
det var en metafor skrevet i samme ånd som orginal indlæget var
skrevet - et implict kompliment til den lykke lige situation - enten
er du meget fremmed for " din" tøs eller så er du ualmindeligt som før
nævnt dårligt begavet ( ? )
>for din kyniske kritik af den flotte og meget selvbekræftende
>bekendtgørelse, hun skrev til jer af venlighed. Den slags
>selvransagelse tror jeg ikke mange af jer kan præstere...
Med dit skrift - vil jeg håbe meget håbe at jeg på ingen måde falder
ind under hvad du mener at tro !
>Men nu vil jeg overlade det til Hende, og vil ikke blande mig
>yderligere i, hvad der startede med at være Hendes diskussions forum.
Ja jeg tror det holder noget længer ind du gør !

>- En stolt ejer og forelsket partner.
Kyke ly kye :)
Bo

fut opfølning til :dk.snak.mudderkastning

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 10-01-01 14:34

Claus <TriAngel@has.dk> writes:

> Synes, det er en meget hård kritik du har af min Tøs, og hvad jeg
> troede, var din ven, som iøvrigt har været så sød at skrive privat
> med dig.

Claus, jeg fornemmer, at du ikke er fortrolig tonen i dette forum, at
du ikke kender Henning, og ikke mindst at du ikke er fortrolig med den
omgngstone der tidligere har været mellem Søs og andre i dette forum.

> Jeg blev meget stødt på Hendes vegne over dine hårde ord, og så fra
> dig, som hun kun har omtalt med venlige ord. Skam dig Henning.

At du bliver stødt over en humoristisk og i bund og grund kørlig
kommentar er i bund og grund dit problem. At du mener Henning skal
skamme sig er i den grad ude af propertioner. Med din ageren fremstår
du i mine øjne som en person, der tager sig selv alt, alt for
alvorligt.

> [...]
> af den flotte og meget selvbekræftende bekendtgørelse, hun skrev til
> jer af venlighed. Den slags selvransagelse tror jeg ikke mange af

Claus, jeg tvivler meget på, at du har nogen som helst reel indsigt i,
hvad deltagerne i dette forum kan og ikke kan. Du kender os ikke, og
har vel knap læst indlæg fra de fleste af os. At du fordi du føler
dig stødt over eet enkelt indlæg fra een enkelt deltager på denne måde
dømmer og taler nedsættende om en gruppe mennesker er i mine øjne
direkte usympatisk.

> Men nu vil jeg overlade det til Hende, og vil ikke blande mig
> yderligere i, hvad der startede med at være Hendes diskussions forum.

God plan. Jeg kan dårligt forestille mig en dårlige entre i en
nyhedsgruppe end den du har fået.

En mere alvorlig ting er så, at du reagerer så voldsomt og så
fordømmende på noget, der er en manifestation af Søs liv fra før du
mødte hende. Det er i mine øjne et klart faresignal.

/Lars
--
http://www.efit.dk

Fra : FreYa

Dato : 11-01-01 18:17

"Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk>, 10 Jan 2001 14:34:01 +0100, wrote:

Hej Lars, jeg springer lige på dit indlæg, da jeg meget har brug for
et velformuleret og rationelt indlæg at hænge mit eget op på, i denne
verden, der da er gået totalt fra forstanden.

En anden grund til at det lige blev dit, skyldes at jeg aldrig i min
tid på usenet har læst et indlæg der i så skræmmende grad udtrykte,
ord for ord, mine egne tanker, som dette. Jeg vil derfor snippe det
hele, omend meget modvilligt.

Nej, gu vil jeg ej.... :)

Du skrev:

>At du bliver stødt over en humoristisk og i bund og grund kørlig
>kommentar er i bund og grund dit problem.

Og jeg tror at det *er* et problem.

Faktisk tror jeg endda det er her vi skal finde årsagen til hele denne
misere. Jeg tror ganske enkelt ikke på at Claus blev stødt på Søs'
vegne, næh, jeg tror han blev stødt på sine egne, over at Henning
tillader sig at bruge en kærlig og indforstået tone overfor Søs.
Manden er simpelthen jaloux.

>At du mener Henning skal
>skamme sig er i den grad ude af propertioner. Med din ageren fremstår
>du i mine øjne som en person, der tager sig selv alt, alt for
>alvorligt.

Enig.

> [...]
>dig stødt over eet enkelt indlæg fra een enkelt deltager på denne måde
>dømmer og taler nedsættende om en gruppe mennesker er i mine øjne

Enig.

>God plan. Jeg kan dårligt forestille mig en dårlige entre i en
>nyhedsgruppe end den du har fået.

Jeg tilslutter mig ubetinget denne plan. Jeg har aldrig i min tid på
usenet set noget lignende.

>En mere alvorlig ting er så, at du reagerer så voldsomt og så
>fordømmende på noget, der er en manifestation af Søs liv fra før du
>mødte hende. Det er i mine øjne et klart faresignal.

Ja! Jeg fandt det også _meget_ foruroligende. Jeg håber Søs (og Claus)
læser dit indlæg og tænker over det.

Nå, men tak Lars, fordi du udtrykte mine tanker, som godt nok var
præget af en del flere bandeord end dit indlæg var *G*.
--
FreYa

Fra : Tomas O.

Dato : 11-01-01 19:25

FreYa <nospam@all.pl> skrev i en

Hej FreYa og Lars

Jeg er bare SÅ enig med jer

Jeg ser det også som en umiddelbart problem at Claus reagerer så
kraftigt på Hennings indlæg. Også mine alarmklokker ringer.. en ny
partner der er jaloux
på en partners fortid er et klart faresignal. Personen kan enten ikke se
humoren og
varmen i det indlæg eller vedkommende har måske problemer med jalousi.

Jalousi kommer ofte af en følelse af utilskrækkelighed i en given
situaion.. værd at tage
op til overvejelse for begge parter..

Hilsen
Tomas O.

Fra : Kong Kurt

Dato : 12-01-01 05:09

On Thu, 11 Jan 2001 19:25:17 +0100, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

> [...]
>humoren og
>varmen i det indlæg eller vedkommende har måske problemer med jalousi.

Jalousi er en mærkelig størrelse der reelt udsletter sig selv i et
kærlighedsforhold.
Jeg mener, hvis der er grund til jalousi er partneren jo ikke værd at
samle på.
Er partneren ok er der ingen grund til at være jaloux.

Det er svært, ikk' ?

I øvrigt daws allesammen. Forholdsvis ny mand i gruppen.
--
En rigtig kvinde ka' tåle at bli' taget på uden at knække over på midten.
Hilsen

Musik til festen : www.2tykke.dk

Fra : FreYa

Dato : 12-01-01 09:04

kongkurt@2tykke.dk (Kong Kurt), Fri, 12 Jan 2001 04:09:16 GMT, wrote:

Hej Kong Kurt og velkommen til gruppen :)

>Det er svært, ikk' ?

Jo, *det* er det.

Det største problem, synes jeg, er, når den opstår uden påviselig
grund. Som feks., hvor det drejer sig om at man er jaloux på sin
partners fortid. Her bliver det 'kriminelt' fordi det stort set ikke
har noget med partneren at gøre, men er noget der ligger dybt i den
pågældenes egen sjæl.

Det er ikke ualmindeligt med sådanne reaktioner, fra både mænd og
kvinder og det er synd for både disse og deres partnere og i de mest
ekstreme tilfælde for de børn der er involveret. Ydermere er det
sjældent noget der kan arbejdes med i parforholdet, ofte skal der
professionel hjælp til og det er en lang proces.

Jalousi i sig selv, er der også mange der finder aldeles bedårende
fordi de tror det er en manifestation af de stærke følelser som
partneren føler. Det kan det også sagtens være, men ofte synes jeg man
får fornemmelsen af at det slet ikke er det det drejer sig om men
snarere et spørgsmål om, på barnligste vis, at ville have noget helt
for sig selv.

Inden nogen kommer efter mig, vil jeg da gerne gentage at jeg _tror_
på at visse former for jalousi sagtens kan være denne.... øhm....
manifestation af kærlighed. Den slags jalousi kan såmænd da være
ganske bekræftende for de som har brug for bekræftigelse. Men den
besiddende jalousi mener jeg man skal være på vagt overfor.

Der skal sgu være en mening med galskaben og man har da, desværre
begrædeligt ofte, hørt om kvinder der tilsidesætter deres egne børn,
bare fordi de har fået en mand indenfor døren, der ikke tåler at
opmærksomheden rettes mod andre end ham selv.

--
FreYa

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-01-01 14:07

"FreYa" <nospam@all.pl> skrev:

> Hej Kong Kurt og velkommen til gruppen :)

Ditto.

> [...]
> partners fortid. Her bliver det 'kriminelt' fordi det stort set ikke
> har noget med partneren at gøre, men er noget der ligger dybt i den

Partnerens fortid er en del af pakken, du får. Men efter et stykke
tid skal tavlen være ren fra begge parter i mht. til deres fortid
og nuværende forhold. Ellers går det ikke.

> [...]
> sjældent noget der kan arbejdes med i parforholdet, ofte skal der
> professionel hjælp til og det er en lang proces.

I de fleste tilfælde tror jeg nu nok, at tidligere føleleser for andre
med tiden erstattes af nye føleleser i forhold til den man er sammen
med. Det afhænger dog af hvilke lig der ligger i lasten.

> [...]
> får fornemmelsen af at det slet ikke er det det drejer sig om men
> snarere et spørgsmål om, på barnligste vis, at ville have noget helt

Uha ja. Jeg har dårlige erfaringer med at man glemmer hele sin omgangs-
kreds, fordi at ens nye kæreste vil have én helt for sig selv. Det er
fint i starten, men man skal ikke glemme sig selv, og den man var før.

> [...]
> ganske bekræftende for de som har brug for bekræftigelse. Men den
> besiddende jalousi mener jeg man skal være på vagt overfor.

Som sagt, så bør den forsvinde med tiden. Som jeg ser der ligger
jalousi (den besiddende) og tillid på hver sin skål på vægten. Er
jalousien for stærk, så er der noget i vejen med tilliden til ens
partner og hvis tilliden er stærk, så har jalousien trange kår.

> [...]
> bare fordi de har fået en mand indenfor døren, der ikke tåler at
> opmærksomheden rettes mod andre end ham selv.

Det må være en svær situation for begge parter. Jeg har aldrig prøvet
det selv, men mor vil at tid være tvunget til at fordele opmærksom-
heden ligeligt mellem børn og partner. En mand der ikke kan forstå
det er en idiot. At det så nok svært er en anden sag, men det er
også en del af pakken.

Jeg kender dog et par stykker som gik helt og som faldt aldeles ind
i rollen som pap-far uden problemer, og det er jo fint.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henning

Dato : 13-01-01 23:37

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> skrev i en meddelelse
> "FreYa" <nospam@all.pl> skrev:

Hej Mark og Freya
> [...]

Det kan godt være at jalousi mod partnerens fortid har en del med ens
egen usikkerhed at gøre , men det er også vigtigt at få bekræftet at man
som ny partner er betydningsfuld nok til ikke at føle sig truet .
Jeg har en partner som har et langt ægteskab bag sig, og følte mig i starten
usikker på om jeg var i stand til at erstatte dette familieliv, ikke pga.
exkonen
men pga. børnene som blev hindret i kontakt med derres far. Det var hævn fra
exkonen der lå bag , i et forsøg på at tvinge ham tilbage.

Jeg vidste da godt at det ægteskab var meget dårligt , men ikke detstmindre
var jeg jaluox , jeg kunne godt forestille mig at Henning ville vælge sine
børn
frem for mig. Jeg ville også have forstået det og accepteret det , men han
kunne
ikke holde det ud længere.

> Partnerens fortid er en del af pakken, du får. Men efter et stykke
> tid skal tavlen være ren fra begge parter i mht. til deres fortid
> og nuværende forhold. Ellers går det ikke.

Det er rigtigt men det er vigtigt at tale det igennem med hinanden , så
tvivlen
ikke gnaver.

> [...]
>
> kreds, fordi at ens nye kæreste vil have én helt for sig selv. Det er
> fint i starten, men man skal ikke glemme sig selv, og den man var før.

Det er uforståeligt for mig , jeg synes de voksne bør gøre at stort arbejde
for at der bliver en rimelig plads til både voksne og børn . Der kan dog
være
store konfligter fra børnes side også hvor der skal sættes grænser så
de voksne har mulighed for at have et "liv"

> [...]

> Jeg kender dog et par stykker som gik helt og som faldt aldeles ind
> i rollen som pap-far uden problemer, og det er jo fint.

Det er flot ,hatten af for det .

Venlig hilsen fru Henning.

Fra : Sott

Dato : 11-01-01 19:13

Hej FreYa :0)

FreYa <nospam@all.pl> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tplr5tc1k309uiabjbq4qefbab84r5q07q@4ax.com...

> Og jeg tror at det *er* et problem.

Tro kan som bekendt flytte bjerge *G*
Og misforståelser kan nemt opstå - og hvis man ikke er bekendt med jargonen
på usenet samt diverse indforstået-heder (selvopfundet søs-ord), så bliver
det pludselig endnu nemmere at misforstå, og handle derudfra.

> [...]
> vegne, næh, jeg tror han blev stødt på sine egne, over at Henning
> tillader sig at bruge en kærlig og indforstået tone overfor Søs.

Stop nu festen...
Han har også skrevet:
"dig, som hun kun har omtalt med venlige ord"
"Jeg er glad for det du skriver"
"nu jeg ved i holder af hinanden"

Og hvis han skulle være jaloux er det ikke ubetinget en dårlig
ting/følelse - det vil jo blot betyde, at han er vild med mig. Og som du
selv skriver er der tale om en indforstået tone - det er ikke automatisk
noget andre fanger i forbifarten, det har vi jo set ske før.

Søs

Fra : FreYa

Dato : 11-01-01 20:37

"Sott" <sott@post.tele.dk>, Thu, 11 Jan 2001 19:13:26 +0100, wrote:

>Stop nu festen...
>Han har også skrevet:
>"dig, som hun kun har omtalt med venlige ord"

Kære Søs,

Det er simpelthen illoyalt, i et offentligt forum, at omtale 'hvad du
har sagt' og hvad du og Henning har skrevet om privat.

Manden er mig inderligt ligegyldig. Han burde bare have siddet på sine
hænder imens han skrev sine indlæg.

Men ja, festen bør stoppe her.
--
FreYa

Fra : Henning

Dato : 11-01-01 13:01

> [...]

> bekendtgørelse, hun skrev til jer af venlighed. Den slags
> selvransagelse tror jeg ikke mange af jer kan præstere...

Hvor ser du kynisme henne?
Er det i " Til Lykke Tøs" ?
Er det i "næsten udlært"?
Er det i " "aldrig før.............*GGGGG*?

Det søs beskrev var "et nyt liv som Hans kvinde/slavetøs"
jævnfør du underskriver dig med "ejer", tog jeg jo
ikke fejl des angående, men har du tænkt dig at forsøge
at bestemme over hvad jeg/andre må svarer på indlæg
fra Søs?

Mener Søs, jeg har fornærmet hende, så kan hun selv
skrive det til mig og be om en undskyldning, ja kræve det,
hvis hun vil,
Du er ikke min Herre, så jeg tager ikke noget til efterretning
fra dig., der ikke angår dig direkte og personligt,

Mine følelser for Søs er uændrede, hun har en stor plads i mit hjerte!

> Men nu vil jeg overlade det til Hende, og vil ikke blande mig
> yderligere i, hvad der startede med at være Hendes diskussions forum.

Da du jo blandede dig direkte, er det god etikette, at du fortsætter,
med at besvarer indlæg på det du har skrevet!

> - En stolt ejer og forelsket partner.

Der er ikke noget så dejligt som forelskelse, jeg under jer
den af hele mit hjerte!

MVH
Henning

Fra : Claus

Dato : 11-01-01 13:58

On Thu, 11 Jan 2001 13:00:58 +0100, "Henning"
> [...]

>med at besvarer indlæg på det du har skrevet!

>Der er ikke noget så dejligt som forelskelse, jeg under jer

Tak for din besvarelse Henning. Jeg mener egentlig det fremstod meget
tydeligt, hvad det var JEG blev stødt over på hendes vegne (har altså
ikke noget med hende at gøre, da jeg besvarede dig uden hendes
vidende). Jeg er glad for det du skriver, og vil godt mane i jorden,
at det IKKE er på hendes vegne, da hun var uvidende om det, men på min
egne, at jeg blev oprørt over du skriver, at det er selvudslettende,
og det er DET, jeg bonker dig med, da jeg synes hendes indlæg er meget
selvbekræftende og bestemt ikke selvudslettende. Og det tog jeg meget
nært. Både fordi jeg VED det er en stor omvæltning for hende, osse
følelsesmæssigt! og fordi jeg personligt synes, det er utrolig stærkt
af hende at skrive det hun skriver, fordi hun gerne vil dele det med
jer herinde.

Derudover, når jeg siger jeg ikke vil blande mig yderligere, så er det
fordi jeg har syntes det er godt for hende at forblive herinde med jer
hundehoveder, hængerøve, socialdemokrater, og hvad i ellers er... det
er HENDES; det er noget, jeg vil lade være hendes, det er ikke noget
jeg vil blande mig i, al det pludderi i kan komme af med siger mig
ingenting... men det er noget jeg respekterer, fordi jeg mener HUN har
noget af gi, og hun har et behov for det, som jeg ikke har...og det
respekterer jeg hende dybt for, samt hendes evne til at udtrykke sig
skriftligt... og hun er hammer go' til det!

men har du tænkt dig at forsøge
>at bestemme over hvad jeg/andre må svarer på indlæg
>fra Søs?

NEJ, bestemt ikke! Som sagt, så var jeg stødt over du kaldte det
selvudslettende, ikke andet. Jo, og så er jeg måske lidt skuffet over,
nu jeg ved i holder af hinanden, at du ikke går lidt mere ind i det
hun i virkeligheden skriver, men det er osse fordi jeg synes hun
beskriver det så godt! Men igen: dette er hendes, det vil jeg ikke
blande mig i overhovedet, eller overhovedet læse det. Den eneste grund
til jeg er herinde nu, er at hun gav mig besked om at du havde svaret.

Håber det er besvarelse nok.

Fra : FreYa

Dato : 11-01-01 14:26

Claus <TriAngel@has.dk>, Thu, 11 Jan 2001 13:57:30 +0100, wrote:
<snip>
>blande mig i overhovedet, eller overhovedet læse det. Den eneste grund
>til jeg er herinde nu, er at hun gav mig besked om at du havde svaret.

Du er altså intet andet end en lille tøsedreng, der bare lige kommer
ind for at række tunge, for derefter at løbe ud og gemme sig i mors
skørter igen?

Hvis du var en hvilken som helst anden ville jeg ignorer dine imbecile
udfald. Men Søs er mig ikke ligegyldig og det overrasker mig meget, at
en voksen kvinde, som jeg normalt har stor respekt for, kan falde for
et skvat som dig.

Vorherre bevares!

FUT: dk.snak.mudderkastning

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 11-01-01 14:06

On Thu, 11 Jan 2001 13:57:30 +0100, Claus <TriAngel@has.dk> wrote:

> [...]

Claus du er ganske enkelt det mest prætentiøse / selvhøjtidlige
individ jeg har set nogensiden i denne gruppe - det kan så nok gå
enda - det er maximalt pineligt for søs når hun på et tidspunkt
genvinder sine sansers fulde brug - når hun om et ½ år sider og
krymper tær over hvad helved hun lavede med en torsk som dig - ok hun
kan klare sig med lidt - men det forbanede med typer som dig er at det
virkelige lort er latent - det er en form for betændelese en parasit
der æder isg ind på alt hvad der er svagt og skrøbeligt for endeligt
at tage bolig helt i det - jeg formoder ikke at du er ude af døren før
du har misbrugt et par af børnene - selv der kan kvinder med et sulten
hjerte - være blinde hvis de bliver strøget over hårdet på de rigtige
tidspunkter ... for det er med dig som den rådenskab du præsentere -
den bliver ved med af inflatere og æde sig ind i alt hvad der lever
enten til der ikke er mere tilbage eller bliver udrydet.

>erudover, når jeg siger jeg ikke vil blande mig yderligere, så er det
>fordi jeg har syntes det er godt for hende at forblive herinde med jer
>hundehoveder, hængerøve, socialdemokrater, og hvad i ellers er...
hvilket klart demonstrere hvad syn du har på søs - da hun jo obenbart
omgiver sig og lader isg berøre af nogen mennesker som du ser på den
måde eo ipso - så nærede du jo en afgrunds dyb foragt for hende og
hvad der betyder noget for hende ... det er i virkligheden ikke hende
du vil ha ? enten så er det børnene eller følsen af at være oven på -
du er alvorligt syg Claus - du er som menneske intet skyggen af en
eksistens - en personificeret dårligdom - et lille menneske der lige
har kravlet sig op til at snige sig ind der hvor de ikke har nogen lås
på døren .. du tror i virkligheden selv at du faktisk er ganske smart
- men nogen gange vågner du om natten badet din egen sved og urin -
hvad skete der claus ? du har glemt det ikke ? når han kom ind om
natten og rørte ved dig - det stod på i mange år ...du husker det ikke
men det er fornemelse ogNU ER DET din tur til at komme tilbage.
>er HENDES; det er noget, jeg vil lade være hendes, det er ikke noget
>jeg vil blande mig i, al det pludderi
prøv nu ikke at snyde dig selv du forafter hende jo ellers ville du da
ikke lade hende have hende pluderi ....
>i kan komme af med siger mig
>ingenting...
Har du nogen ide om hvor foruroligene det ville være hvis det sagde
dig noget ?
>Håber det er besvarelse nok.
mere ind rigeligt søg hjælp ...
Chokmah Alias Rabias The dog

Fra : Sott

Dato : 11-01-01 16:13

Hej Bo :0)

Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:12ar5t04cu20vdpvmru1rtn85dgsb8suqg@4ax.com...

> [...]
> du har misbrugt et par af børnene - selv der kan kvinder med et sulten
> hjerte - være blinde hvis de bliver strøget over hårdet på de rigtige

Arjh - stop nu, der må være en grænse.

> [...]
> omgiver sig og lader isg berøre af nogen mennesker som du ser på den
> måde eo ipso - så nærede du jo en afgrunds dyb foragt for hende og

Sådan er det slet ikke - det her viser blot, hvor meget kommunikationen kan
løbe af sporet, når man ikke er vant til mediet - derfor kan ironiske
indfald ikke lige umiddelbart genkendes.
Han foragter mig ikke.

> det er i virkligheden ikke hende
> du vil ha ?

Jo - det er mig, Han vil ha'.

Tusinde hilsner
Søs, som er lidt trist over den måde kommunikationen forløber på

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-01-01 16:33

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> løbe af sporet, når man ikke er vant til mediet - derfor kan ironiske
> indfald ikke lige umiddelbart genkendes.

nu blander jeg mig lige....
jeg tror bestemt ikke han foragter dig... tværtimod.... men vi som
kender dig herfra er vant til at du kan tage et og andet og følte derfor
at du sagtens kunne tale for dig selv.... vi kender jo netop ikke hele
den process du har været igennem og aner jo ikke rigtigt hvad der
foregår inden i dig....
vi har jo altid været vant til "stærke søs" der ikke tager pis fra
nogen.. og sagtens kan give svar på tiltale.....
derfor tror jeg at nogle af os er lidt overraskede over at der lige
pludselig kom en mand, ingen af os kender noget til, til din
undsætning.....
som jeg sagde i et tidligere indlæg synes jeg det er beundringsværdigt
omend unødvendigt....
overraskelsen ligger så også i at han med det samme irettesætter henning
som du ganske udemærket ved ikke kunne finde på at sige eller gøre dig
noget ondt..... at han stort set afkræver henning en undskyldning på
dine vejne....
ingen her kan forestille sig dig i en situation hvor du ikke kan svare
for dig selv... hvorfor det også virker lidt underligt at det lige
pludselig er nødvendigt at der er en der taler for dig....

> Jo - det er mig, Han vil ha'.

hvor er det dejligt..... jeg under dig det af hele mit hjerte.... og
krydser fingre, tæer, arme og ben for at du virkelig har fundet
lykken

> Tusinde hilsner
> Søs, som er lidt trist over den måde kommunikationen forløber på

denne kommunikation udspringer fra et indlæg som (jeg tror) mange ser
som unødvendigt og udslettende for dig...... og det er skam trist.....
men hvis du skal være ærlig kunne du vel også se det uundgåelige i
det..... folk her er jo en sjov blanding og vi beskytter hinanden på
hver sin måde...... disse udslag af vrede og frustrationer og voldsomme
meninger er jo bare vores måde at beskytte dig på... lige som claus's
indlæg var hans måde at gøre det samme på.....

Fra : Sott

Dato : 11-01-01 17:31

Hej, dejlige Sabina :0)

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9pk76.23$d85.957@news000.worldonline.dk...

> nu blander jeg mig lige....

Endelig, endelig.... *S*

> [...]
> at du sagtens kunne tale for dig selv.... vi kender jo netop ikke hele
> den process du har været igennem og aner jo ikke rigtigt hvad der

*Smiler*
Det er stærke sager, kan jeg afsløre - jeg tager nogle gevaldige ture i
rutsjebanen...

> vi har jo altid været vant til "stærke søs" der ikke tager pis fra
> nogen.. og sagtens kan give svar på tiltale.....

Det kan jeg da også, jeg er jo ikke pludselig en anden - jeg er blot inde i
en fase, hvor jeg også gennemlever en masse følelsesmæssigt, som slet ikke
har rod i nutiden som sådan. Tillid er en sær størrelse, voldsomt
provokerende for mig

> [...]
> undsætning.....
> som jeg sagde i et tidligere indlæg synes jeg det er beundringsværdigt

*smiler underfundigt*
Nikker - det er en dejlig oplevelse (altså den del af det - også selvom det
er/kan virke unødvendigt, og har resulteret i en grim kommunikation).

> [...]
> for dig selv... hvorfor det også virker lidt underligt at det lige
> pludselig er nødvendigt at der er en der taler for dig....

Han taler da ikke for mig, jeg taler for mig selv - kan jo slet ikke holde
min mund, vel *G*

> hvor er det dejligt..... jeg under dig det af hele mit hjerte.... og
> krydser fingre, tæer, arme og ben for at du virkelig har fundet
> lykken

Mmm..... jeg er glad for dine forbønner *G*
(ved du godt, at det med at krydse fingre og andre legemesdele - det er
forbønner. Jeg læste det ved et tilfælde i et kirkeblad for et par år siden
)

> [...]
> som unødvendigt og udslettende for dig...... og det er skam trist.....
> men hvis du skal være ærlig kunne du vel også se det uundgåelige i

I saw it coming - nasty little thing *LOL*

> [...]
> meninger er jo bare vores måde at beskytte dig på... lige som claus's
> indlæg var hans måde at gøre det samme på.....

Nikker - og derfor står jeg her i midten - og kan trods de hårde ord der
flyver i luften kun glæde mig over den omsorg der illustreres på alle
planer, det er da positivt og dejligt. Jeg føler mig som et meget heldigt
menneske *S*

Jeg er glad for at du blandede dig, og at du kan se, at min Herre's indlæg
blot er et udslag af den selvsamme "beskyttertrang".

Tusinde knus
Søs

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-01-01 19:12

> Hej, dejlige Sabina :0)

Hej super Søs*SSS*

> *Smiler*
> Det er stærke sager, kan jeg afsløre - jeg tager nogle gevaldige ture
> rutsjebanen...

det tror jeg gerne..... det gør man jo ofte når alvoren går op for
> [...]

ikke
> har rod i nutiden som sådan. Tillid er en sær størrelse, voldsomt

det er jo den "masse" som vi ikke kender noget til.... vi kan jo godt
mærke du er påvirket af det der sker.. men hvor det komer fra og hvad
det gør ved dig ved vi jo ikke...

> *smiler underfundigt*
> Nikker - det er en dejlig oplevelse (altså den del af det - også
selvom det
> er/kan virke unødvendigt, og har resulteret i en grim kommunikation).

hvem har nu og da ikke brug for beskyttelse på en eller anden måde.....
jeg tror bare Claus er kommet forkert ind i dette forum.... måske det
havde været en fordel at du havde fortalt ham at "sådan er vi altså
bare"..... at vi ikke mener noget ondt i det der bliver sagt..??

> Han taler da ikke for mig, jeg taler for mig selv - kan jo slet ikke
holde
> min mund, vel *G*

det er jo det jeg(vi) ved..... men du sagde jo netop intet...... han
kom farende ud af busken som en ridder på en hvid ganger og angreb vores
forhold til dig..... havde du lagt ud med at forklare at du blev lidt
ked af hennings ordvalg men godt vidste at han ikke mener dig noget ondt
tror jeg slet ikke disse problemer var opstået.... men sket er
sket...... nu skal vi jo bare koncentrere os om at komme videre
herfra*S*

> [...]
er
> forbønner. Jeg læste det ved et tilfælde i et kirkeblad for et par år

hihii det vidste jeg ikke.... men du ved jo hvad jeg mener.... jeg under
dig virkelig alt godt i verden*S*

[snip)

> [...]
> flyver i luften kun glæde mig over den omsorg der illustreres på alle
> planer, det er da positivt og dejligt. Jeg føler mig som et meget

det er du jo bestemt også*S*

> Jeg er glad for at du blandede dig, og at du kan se, at min Herre's
indlæg
> blot er et udslag af den selvsamme "beskyttertrang".

selvom jeg ser hvorfor han gjorde det er jeg også lidt bange for at du
måske glemmer dig selv lidt...... men kender jeg dig ret er dette også
kun en periode hvor du vænner dig til din nye kærlighed og "rolle"....
jeg er overbevist om at din stærke personlighed stadig er der under
overfladen..... tilstrækkelig provokeret titter den jo frem igen*G*

Tusinde knus
sabina
som er i fuld gang med at søge job, lige midt i den værste årstid for
frisører

Fra : Tomas O.

Dato : 11-01-01 19:01

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
SNIP
> [...]
> meninger er jo bare vores måde at beskytte dig på... lige som claus's
> indlæg var hans måde at gøre det samme på.....

Jeg lader lige den her stå en ekstra gang til Claus!

Hilsen
Tomas O.

Fra : Henning

Dato : 11-01-01 18:01

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Søs

> [...]
> løbe af sporet, når man ikke er vant til mediet - derfor kan ironiske
> indfald ikke lige umiddelbart genkendes.

Jeg er glad for at den person, der foragter din "omgangskreds" ikke
foragter dig

> Tusinde hilsner
> Søs, som er lidt trist over den måde kommunikationen forløber på

Det var jo din Hersker, der startede med at lægge tonen,så.......
lad ham selv rede sig ud af det igen og give gruppen en undskyldning,
hvis han ikke mener det han skriver, for det er faktisk ret så arrogant!

Men jeg mener også Bo gik langt over stregen, blev alt for personlig i
sin iver efter at sætte din Hersker på plads.
Men du som kender gruppen burde lige fortælle din Hersker, at DSS
altså er en hvepserede, hvad angår uheldige formuleringer, luftning
af fordomme, arrogant optræden etc.

MVH
Henning, der ønsker alt godt for dig

Fra : Sott

Dato : 11-01-01 19:18

Hej Henning :0)

Henning <cfp8281@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93komp$1s6s$1@news.cybercity.dk...

> Jeg er glad for at den person, der foragter din "omgangskreds" ikke
> foragter dig

Han foragter jer ikke.

> Men jeg mener også Bo gik langt over stregen, blev alt for personlig i
> sin iver efter at sætte din Hersker på plads.

Yup.

> Men du som kender gruppen burde lige fortælle din Hersker, at DSS
> altså er en hvepserede, hvad angår uheldige formuleringer, luftning
> af fordomme, arrogant optræden etc.

Hvad får dig til at tro, at jeg ikke har gjort præcis det *S*
Men vi bor jo ikke sammen, og jeg var ikke inde i Hans indtræden på
arenaen... Han reagerede ud fra en lyst til at beskytte mig, det værdsætter
jeg. Resten er fnidder, misforståelser osv.... Det gider jeg ikke

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Vanilliepigen

Dato : 11-01-01 17:24

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:12ar5t04cu20vdpvmru1rtn85dgsb8suqg@4ax.com...

[snip bål&brand]

Kære Bo,

man kan tænke hvad man vil om Claus' indlæg, og som Sabina
skriver så er det ikke nødvendigt at han kommer ridende på den
hvide hest for at "beskytte" Søs mod Henning. (eller hvad Henning
?!

Det ved vi alle, at der ikke er brug for. At han så på en eller
anden måde er nedladende over for os skribenter herinde, det
synes jeg osse er latterligt, men det er ikke værd at fare sådan
i flint over.

Og ligegyldigt hvor uheldig Claus' entre herinde er, så har han
ikke fortjent de beskyldninger du kommer med. Udfra det han
skriver så fortjener han fra os andre bare et træk på skulderen.
Det er simpelthen ikke værd at bruge energi på det. Bland andet
fordi, at Søs ikke fortjener, som hun skriver, at kommunikationen
bliver sådan her!

Claus og Søs' indbyrdes forhold kommer sådan set ikke os ved,
medmindre Søs har lyst til at fortælle om det, og det var jo det
det hele startede med, og det var jo fint.

Det er under vores og dit niveau, Bo. Så find lige kammertonen
frem.

Med venlig hilsen Kristine.

Fra : John Sahl

Dato : 11-01-01 17:36

"Vanilliepigen" <kristine@gazel.dk> wrote in message
> Det er under vores og dit niveau, Bo. Så find lige kammertonen
> frem.

Helt enig..

John Sahl, Webmaster på http://www.xdslinfo.dk
Se sidste nyhed om Internord/Worldonline...
Julekonkurrencen er slut, se hvem der vandt...
Skal du være vores næste præmiesponsor..?

Fra : straydog

Dato : 11-01-01 18:12

"Vanilliepigen" <kristine@gazel.dk> skrev i en meddelelse

> Det er under vores og dit niveau, Bo. Så find lige kammertonen
> frem.

Men meget af det var ikke helt urimeligt.

Stray

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 11-01-01 20:45

On Thu, 11 Jan 2001 16:24:03 GMT, "Vanilliepigen" <kristine@gazel.dk>
wrote:

KÆre Christine :)
> [...]
>skriver så er det ikke nødvendigt at han kommer ridende på den
>hvide hest for at "beskytte" Søs mod Henning. (eller hvad Henning
jamen det var sandeligt ikke for at beskytte hverken Henning eller Søs
de skal nok klare sig det var de stakkels børn !
nej sælvfølig er det svært at afgøre om han er til mindre årige ?
det kan man jo ikke vudre ud fra 2 usymapiske indlæg .l
men jeg har kent 2 af slagsen og de bruget faktisk nøjagtigt samme
måde at udtrygge sig på !

>Og ligegyldigt hvor uheldig Claus' entre herinde er, så har han
>ikke fortjent de beskyldninger du kommer med.
nej det har han ikke men hvis du tænker lidt dialektisk - før jeg
skrev det der var han hævet over en hver tvil et dumt svin - nu er han
faktisk tæt på elsket og afholdt , fordi det er meget mere bekvemt at
forholde sig til at han sikkert på bunde er ok - ind noget så
frygteligt så man overhovedet ikke kan fatte det .
>Udfra det han
>skriver så fortjener han fra os andre bare et træk på skulderen.
måske kan man lige frem sige at det synd for ham også ku vi skilinege
sammen til hans fødselsdag ?
>Det er simpelthen ikke værd at bruge energi på det. Bland andet
>fordi, at Søs ikke fortjener, som hun skriver, at kommunikationen
>bliver sådan her!
det har meget lidt med Søs at gøre - søs har på intet tidspunkt
referete til dig og de øvrige skribeneter som :
fordi jeg har syntes det er godt for hende at forblive herinde med jer
hundehoveder, hængerøve, socialdemokrater, og hvad i ellers er..

og hende som lidt af en sinke for atgøre det !

>Claus og Søs' indbyrdes forhold kommer sådan set ikke os ved,
jow når claus begynder at skrive indlæg så er han jo en de af
debatten!
>medmindre Søs har lyst til at fortælle om det, og det var jo det
>det hele startede med, og det var jo fint.
Det var ikke bare fint - det var faktisk herligt !

>Det er under vores og dit niveau, Bo. Så find lige kammertonen
>frem.
ja hvorfor jeg futter den i : fordi jeg har syntes det er godt for
hende at forblive herinde med jer
hundehoveder, hængerøve, socialdemokrater, og hvad i ellers er..

nej Christine det er ikke et spørgsmål om kammertone det er spørgsmål
om at nogen former for virklighed dem kan vi ku kapere hvis de er
teoretiske - men i det øjeblik hvor de bliver nære så snorre vi rundt
og benægter det fordi det kunne lige pludesleigt være ens egen
virklighed - det kan man ikke fordøje , hvorfor man vælger ikke at
overveje det men træffe den beslutning man kan rumme og gribe til en
virklighed man kan håndtere.

Øhh nej fut i :dk.snak.mudderkastning

>Med venlig hilsen Kristine.

MvH
¨Chokmah

fut opfølning til :dk.snak.mudderkastning

Fra : Vanillepigen

Dato : 12-01-01 00:21

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:i81s5t8ptlavprb0bh28s9dcip0uokt518@4ax.com...
Kære Bo,

Jeg nægter at futte til mudderkastning - jeg kaster ikke med
mudder - jeg forsøgte faktisk at henstille til at vi har en
ordentlig tone herinde, hvor der ikke beskyldes for dit og dat.
Det har intet med mudderkastning at gøre.

> [...]
> det kan man jo ikke vudre ud fra 2 usymapiske indlæg .l
> men jeg har kent 2 af slagsen og de bruget faktisk nøjagtigt

Og ud fra det, mener du alligevel, at du har ret til at til at
beskylde ham for det. Helt ærligt...!

Jeg vurderer ikke hvem og hvordan Claus er - jeg kender ham
ikke - jeg synes bare ikke at hans lettere arrogante indlæg er
værd at bruge så megen energi på. Og uanset hvor arrogant han
var, og uanset hvor meget han er blevet misforstået herinde
eller hvad det handler om, så mener jeg ikke, at det er rigtigt
at at beskylde ham for, hvad du nu beskylder ham for.

> måske kan man lige frem sige at det synd for ham også ku vi
skilinege
> sammen til hans fødselsdag ?

Jeg synes ikke, at det er synd for ham - jeg synes, at det er
latterligt, at du skrev som du gjorde helt generelt. det handler
ikke om specielt Claus.
Jeg skrev: Det er simpelthen ikke værd at bruge energi på det.

> jow når claus begynder at skrive indlæg så er han jo en de af
> debatten!

Det var ikke det jeg mente, jeg hentydede til din insuniation om,
at han er mere til børnene end hende. Hvordan de iøvrigt kører
deres forhold har intet med os at gøre.

> [...]

at
> overveje det men træffe den beslutning man kan rumme og gribe

Jeg aner ikke, hvad der er for en virkelighed du hentyder til
her.

Med venlig hilsen Kristine.

Fra : Vanillepigen

Dato : 12-01-01 00:38

"Vanillepigen" <kristine@gazel.dk> skrev i en meddelelse

Og dermed punktum fra min side.

K.

Fra : FreYa

Dato : 12-01-01 06:59

"Vanillepigen" <kristine@gazel.dk>, Thu, 11 Jan 2001 23:21:21 GMT,
wrote:

Hej Kristine,

Jeg beklager Bo's indlæg, fordi det indeholder _meget_ ubehagelige
insinuationer, men mest af alt fordi det drejede debatten væk fra dens
oprindelige og IMO vigtige pointer.

Det er muligt at du ikke synes Claus er værd at bruge tid på. Det er
jeg forsåvidt enig i, at det er han ikke, men Søs har skrevet herinde
længe, folk synes _hun_ er værd at bruge tid på, så det undrer mig
ikke at folk reagerer som de gør og det skal de have lov til. At så Bo
gik over stregen og lod sig rive med synes jeg er tilgiveligt. Ikke
mindst set i lyset af de obligatoriske, mere eller mindre bevidstløse
lykønskninger med sit nye liv, Søs har modtaget.

Ligegyldigheden er utilgivelig.

Læs Straydogs svar til Søs og Claus og oplev et menneske der er
oprigtigt indigneret på vegne af et andet. *Det* er ømhed! Det er sgu
for nemt at lade sig forarge over et indlæg fra Bo....
--
FreYa

Fra : Vanillepigen

Dato : 12-01-01 14:44

Hej FreYa,

(Jeg ombestemte mig - jeg har endnu noget at offentligtgøre -
derfor poster jeg dette)

> [...]
ubehagelige
> insinuationer, men mest af alt fordi det drejede debatten væk

Ja men det var sådan set begge de ting, der faldt mig for
brystet. Jeg har ikke normalt noget imod at bølgerne går højt -
denne gang synes jeg at de gik lidt for højt, og jeg synes ikke
at nogle af os kunne være tjemt med. Det tillod jeg mig at påpege
på en pæn måde. (Og derfor tillod jeg mig også at se bort fra en
fut - jeg har ikke på noget tidspunkt kastet med mudder).

Med hensyn til, hvorvidt det handler om Claus eller ej, så synes
jeg bare generelt, at det er for groft at skrive sådanne ting.
Det var så min grænse som jeg altså reagerede på.

> [...]
mig
> ikke at folk reagerer som de gør og det skal de have lov til.

Det synes jeg også er okay.

> [...]
> mindst set i lyset af de obligatoriske, mere eller mindre
bevidstløse
> lykønskninger med sit nye liv, Søs har modtaget.

Det er ikke fordi, at jeg er sur på Bo, som sådan, jeg
synes bare, at det var for meget. Det er fint nok at lufte en
sund skepsis, det er jo lige så meget et udtryk for ømhed over
for Søs. Men det synes jeg nok, at Bo overdrev en anelse - det
med den sunde skepsis.

> Ligegyldigheden er utilgivelig.

Ligegyldigheden med Søs eller hvad - Jamen folks tilkendegivelser
og Bos indlæg er jo netop tegn på, at der ikke er nogen
ligegyldighed.

Hvis du mener, at jeg og andre, er ligeglad med Søs - og det er
lidt sådan jeg læser dit sidste svar til Gitte Beyer, så vil jeg
til det sige at vi måske ikke alle behøver at komme til Søs'
undsætning, at Søs selv må finde ud af det med hendes partner (og
det
tror og håber jeg, at hun kan) og endelig kan jeg ikke forstå,
hvorfor vi på den måde skal anklages blot fordi vi ikke har
forholdt os direkte til Claus' indlæg.

Med hensyn til Claus, så har jeg, som skrevet, ikke nogle tanker
om en fyr, jeg ikke kender, og som iøvrigt optrådte arrogant ved
sin entre. Jeg har ikke nogen særskilt sympati for ham, som
sådan.Men jeg synes, at det var under vores normale niveau, at
han blev behandlet på den måde - helt ærligt.

> Læs Straydogs svar til Søs og Claus og oplev et menneske der er
> oprigtigt indigneret på vegne af et andet. *Det* er ømhed!

Ja.

Det er sgu
> for nemt at lade sig forarge over et indlæg fra Bo....

Det kan godt være, at det er for "nemt", men jeg blev altså stødt
over det indlæg - måske ikke så meget på Claus' vegne, men vores
alles vegne.

Kristine.

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 12-01-01 15:51

On Fri, 12 Jan 2001 13:44:26 GMT, "Vanillepigen" <kristine@gazel.dk>
wrote:
hi igen Christine
> Jeg beklager Bo's indlæg, fordi det indeholder _meget_
>ubehagelige
for dig at læse , hvorfor det måtte være ukorekt !?

> [...]
>brystet. Jeg har ikke normalt noget imod at bølgerne går højt -
>denne gang synes jeg at de gik lidt for højt, og jeg synes ikke
nej gud forbyde det :) at alle os kommer i tvil om hvme vi er !

>Med hensyn til, hvorvidt det handler om Claus eller ej, så synes
>jeg bare generelt, at det er for groft at skrive sådanne ting.
>Det var så min grænse som jeg altså reagerede på.
og hvor støder den grænse op til ?
>Det er ikke fordi, at jeg er sur på Bo,
Godt :)
> [...]
>sund skepsis, det er jo lige så meget et udtryk for ømhed over
>for Søs. Men det synes jeg nok, at Bo overdrev en anelse - det
sund skepsis er ok så længe den er høflig omgængelig & står til ryga
tæpper med hjertenes fald :)
>Ligegyldigheden med Søs eller hvad - Jamen folks tilkendegivelser
>og Bos indlæg er jo netop tegn på, at der ikke er nogen
>ligegyldighed.
hvor mange er folks ?
>hvorfor vi på den måde skal anklages blot fordi vi ikke har
>forholdt os direkte til Claus' indlæg.
hvem er det nu lige vi er ?
> [...]
>sådan.Men jeg synes, at det var under vores normale niveau, at
>han blev behandlet på den måde - helt ærligt.
under vores normale ? er det nogen man kender ?

>Det kan godt være, at det er for "nemt", men jeg blev altså stødt
>over det indlæg - måske ikke så meget på Claus' vegne, men vores
>alles vegne.
jamen hvem er vi da ?
det er jo afligevel en del mennesker - hvis det er allesammen elller
bare nogen af dem alle sammen ?
kørene i det fri ?
MvH
Bo

Fra : N/A

Dato : 12-01-01 23:29

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-01-01 23:29

"FreYa" skrev

Hej FreYa

Jeg holder forfædeligt meget af jer, selvom jeg ikke viser det
særlig godt i dette indlæg.

> Jeg anbefaler at hun og Claus begynder at skrive dagbog, for
> når man skriver i et offentligt forum, må man forvente svar på
> tiltale

Jeg tror ikke, at Claus er vant til et fora som dette. Hvor folk
rent faktisk føler noget for hinanden, hvor det rent faktisk be-
tyder noget hvad man skriver. Hvor det forventes, at der er et
ægte levende menneske i den anden ende af indlægget, som tænker
tanker om sig selv og sit liv. Som forsøger at leve derefter.

I andre grupper og webfora jeg følger, skider man rask væk op og
ned af hinanden, det tager ingen notits af (det har været svært
at vænne sig til, når man er opdraget her).

DSS er en helt speciel gruppe, som man bør værne om. Det gør man
ikke ved at være ubehagelig overfor andre, det gør man kun ved
at være imødekommende.

Der er ikke særligt mange, som har været imødekommende. Jeg har
selv været meget neutral.

Det er jeg lidt flov over, fordi jeg har kunnet forstå tingene
fra starten af, fra de sider som de blev præsenteret.

Det er tydeligt for mig, at begge lejre har nogle valide punk-
ter, som det er dumt at ignorere. Begge lejre, ignorerer konse-
kvent de valide punkter hos den anden part, såvidt jeg forstår.

Tænk lidt på rollefordelingen, Søs smider brynjen og viser den
lille usikre pige indeni (det har hun ikke gjort meget før,
offentligt), Claus tager brynjen på for at vise Søs at han er
der for hende, for at vise at han er The Man.

Hvis ikke jeg var en berygtet skribent (som nogle åbenbart tror
er død), kunne jeg sku sagtens finde på at skrive noget lig-
nende, hvis jeg mente at min lille pige ikk kunne håndtere jer.

Ved i hvad, i kan sku godt være en stor mundfuld, når man skal
forsøge at lære jer at kende. I er mennekser, levende væsener
som tænker selv, som tager konsekvenser selv.

Det er ikke alle mennesker, som er lige gode som i er. Der er
mange, som først skal til at lære det, giv dem en hånd, hjælp
dem.

Damn, nu sidder jeg sku og tuder. Undskyld.

Claus er et værdifyldt menneske, som du er og jeg er. Han er
parat til at springe ud på vejen, midt i myldretiden for Søs,
udelukkende fordi han tror at han kan hjælpe hende.

Selvom han har udtrykt sig dummere end en mursten, bør vi sku
have overskud til at hilse ham velkommen og lære ham at kende.

> og det tror jeg ikke Claus er mand nok til. Desværre.

Rigtige mænd bider tænderne sammen, når tingene bliver svære,
jeg tror at Claus kommer tilbage. Jeg tror at du tager fejl.

> Jeg anklager ikke nogen for noget.

Jeg gider slet ikke beskæftige mig med, hvem som har gjort hvad.

> Sludder og vrøvl.

Hold nu op, med din hardcore ufølsomhed. Det er sgu ikke alt som
kan klares med en logisk eller intellektuel konfrontation.

Giv Claus, dine medmennesker noget kredit. Stol på dem, de er
sku ikke altid åndssvage.

Jeg kan nemt forestille mig, at du havde skrevet samme indlæg
som Søs, og jeg kan nemt forestille mig Bo stille sig op som den
ædle ridder.

Jeg kan ikke se det mindste galt i det. Jeg kan se, at folk har
misforstået hinanden og det er fandme træls.

Jeres bondejokker fra Århus

Peder

Fra : FreYa

Dato : 13-01-01 08:23

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net>, Fri, 12 Jan 2001
22:29:15 GMT, wrote:

Kære Peder,

Som du kan se har jeg faktisk allerede tilkendegivet at min deltagelse
i denne tråd er afsluttet.

Fra nu af debatterer jeg kun (CENSUR) i dk.snak.mudderkastning.

FUT:dk.snak.mudderkastning
--
FreYa

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 13-01-01 21:25

On Fri, 12 Jan 2001 22:29:15 GMT, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@gmx.net> wrote:

Hi Peder :)

> [...]
>ægte levende menneske i den anden ende af indlægget, som tænker
>tanker om sig selv og sit liv. Som forsøger at leve derefter.
well sanheden er at der ikke er nogen der har den ringste anselse om
hvad Claus føler tænker eller gør - det enste man kan forholde sig til
er et par skidne indlæg - hvor han virker til at være en syg augant
stoder og det reagere folk så på - det er der well i sig selv ikke
noget unaturligt i !
At det så kommer til uenigheder - det er der ikke noget galt i , det
er selvfølig trist , hvis der er nogen der reelt bliver kede af det -
ikke stødte op i røwen med moralisterne & de poltiske korekte.
men jeg tror ikke man skal lade isg styre af at nogen kan blive kede
af det - ikke dermed sagt at man ikke kan udvise hensyn , hvis der
ernoget der taler for det - men det var der såundtagelsvist ikke her
!!
>DSS er en helt speciel gruppe, som man bør værne om. Det gør man
>ikke ved at være ubehagelig overfor andre, det gør man kun ved
>at være imødekommende.
jamen er man ikke i reglen det ? som det er nu !
at det lige i dette tilfæled har tilspisset sig er fordi man er oppe i
mod en særligt maliciøs type - men der er sgu langt i mellem dem !

>Der er ikke særligt mange, som har været imødekommende. Jeg har
>selv været meget neutral.
hvorfor skulle man - det ville da være unaturligt at være imødekomen
over for en der sviner dig til uden du egentligt har generet
vedkomene?

>Det er jeg lidt flov over, fordi jeg har kunnet forstå tingene
>fra starten af, fra de sider som de blev præsenteret.
hvad mener du ?

>Det er tydeligt for mig, at begge lejre har nogle valide punk-
>ter, som det er dumt at ignorere. Begge lejre, ignorerer konse-
>kvent de valide punkter hos den anden part, såvidt jeg forstår.
det er på sæt & vis korekt - men jeg tror det er fordi vi opere med 2
karekter typer der under normale omstændigheder ikke ahr nogen
problemer med hianden da de ikke rigtigt deler intereser.
du har på den ene side folk : der er sgu grænser for hvor meget Pis
jeg gider og finde mig !
og på den anden side de mere hyggelige - der stort set finder sig i
alt , så længe det ikke bliver ubehageligt - men når det så bliver
ubehageligt så bliver de skide bange og taler mere af frygt ind
fornuft - og det er en rå prmær drift der faktisk er lige så og ofte
stærker ind den der løbene forholder sig til det hele i almindelighed
& lever med isne græsner !

>Tænk lidt på rollefordelingen, Søs smider brynjen og viser den
>lille usikre pige indeni (det har hun ikke gjort meget før,
>offentligt),
hun smider ikke noget , hun skriver at hun er røv forelsket og som
enhevr der er ny forelsket vil gøre hvad som helst hvor absurd det end
måtte være
> Claus tager brynjen på for at vise Søs at han er
>der for hende, for at vise at han er The Man.
og er den der er har magten er mindst agaerete og nyder sig selv som
det augante røvhuld han er !

>Hvis ikke jeg var en berygtet skribent (som nogle åbenbart tror
>er død), kunne jeg sku sagtens finde på at skrive noget lig-
>nende, hvis jeg mente at min lille pige ikk kunne håndtere jer.
rigemeligt nok - men obenlys tåbelighed kommer jo sjælden godt igen
og jeg tror det skal gøre det - hvis man først begynder at hædre
svinene ud af melidenhed så er det en skrue uden ende---

>Ved i hvad, i kan sku godt være en stor mundfuld, når man skal
>forsøge at lære jer at kende. I er mennekser, levende væsener
>som tænker selv, som tager konsekvenser selv.
det er jo ikke et forsøg han agter at gøre - der er intet i det
skreven der indikere at det skulle være tilfældet !

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 12-01-01 09:36

On Thu, 11 Jan 2001 23:21:21 GMT, "Vanillepigen" <kristine@gazel.dk>
wrote:

>"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i
>en meddelelse news:i81s5t8ptlavprb0bh28s9dcip0uokt518@4ax.com...
>Kære Bo,
Kære Christine

> [...]
>ordentlig tone herinde, hvor der ikke beskyldes for dit og dat.
>Det har intet med mudderkastning at gøre.

Like it or not - jeg fortsod det heller ikke i starten - indtil en
venlig sjæl forklarede mig - logikken bag det.
Du må ganske enklet ikke ignore en fut - det er et edikette spørgsmål.
men hvad du tilgendgæld kan gøre , hvis du føler at der er mere at
sige i det forum hvor indlægt er postet - er at Cross-poste , så du
både følger fut som den skribent der har skrevet indlæget.
hvis man så ikke agter det så bør man skirve et helt nyt indlæg hvor
der referes til det oprindelige.
MvH
Bo
Fut :dk.admin.netikette

Fra : Henning

Dato : 11-01-01 18:42

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:12ar5t04cu20vdpvmru1rtn85dgsb8suqg@4ax.com...
> On Thu, 11 Jan 2001 13:57:30 +0100, Claus <TriAngel@has.dk> wrote:

Hej Bo !!

> Har du nogen ide om hvor foruroligene det ville være hvis det sagde
> dig noget ?
> mere ind rigeligt søg hjælp ...
> Chokmah Alias Rabias The dog

Uanset hvad, så er du altså blevet for personlig
i dit indlæg, det klæder dig ikke, det er du
alt for intiligent til at du burde blive.

Følgende er ikke møntet på dig alene, men
hele denne debat er ved at løbe af sporet
og blive off topic, vi gør Søs ked af det,
det er trods alt hendes valg at hun har Claus,
Hvis denne debat fortsætter med at være så
rabiat, som den er blevet, må vi finde et sted
at futte den hen!

Skal vi være enige om at være sobre og saglige,
men alligevel med plads til humor etc.
Vi ligner snart mudderkastnings-gruppen, det
kan vi ikke være bekendt.

MVH
Henning, der siger tak for støtten

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-01-01 18:22

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev:

Hej chok'erende fyr

Øh, du har vist fået det forkerte ben ud af sengen her til morgen,
eller også læser du vist ham Claus-fyrens indlæg lidt på samme måde
som han læste Hennings.

[Grimme ting]

Hmm, måske skulle du spare på galden det halve års tid du snakker om.
Der kan det være at den er berettiget. Jeg forstår heller ikke Søs'
forhold til Claus og præcis hvad det går ud på, men det virker som
om, hun får et eller andet ud af det, og at det er del af en proces.
Til gengæld synes jeg så, at det er lidt underligt, at de skriver
uafhængigt af hinanden. Med Pinnochio var det trods noget, de var
fælles om at dele med gruppen. Det er måske en del af spillet mellem
dem - hvad ved jeg, jeg forstår det ikke?

Han siger dog, at det er Søs' forum, men så skulle ikke have stukket
næsen frem. Han har tydeligvis ikke fanget tonen og fortroligheden,
men det var vist gået op for ham uden din tilsvining.

Nå, nok om det. Der er ingen grund til at trampe rundt i flere
misforståelser.

Mark
Der normalt er meget fornøjet over Bos bramfri skriblerier.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : FreYa

Dato : 11-01-01 19:05

Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com>, Thu, 11 Jan
2001 14:05:56 +0100, wrote:

Kære Bo, (og alle I andre)

Du har jo måttet lægge øre til mit totalt irrationelle raseri over
(CENSUR) som har gæstet dss i disse dage, ja aldrig har mit pis kogt
så voldsomt *G* og det er så gået ud over dig. Måske skyldes dine knap
så stuerene bemærkninger, min historiske arrigskab over (CENSUR)'s
entre i dss?

Jeg kan frygte at de seriøse pointer i indlægget overskygges af de
ubetænksomme og det synes jeg er en skam. Kunne du overveje at poste
en revideret udgave?

Folk har jo en tendens til at tiltrækkes af det sensationelle og
saftige og derved miste evnen til at skære igennem til det vigtige...

--
FreYa

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 11-01-01 15:45

> [...]

>følelsesmæssigt! og fordi jeg personligt synes, det er utrolig stærkt
>af hende at skrive det hun skriver, fordi hun gerne vil dele det med

   Det her lyder rigtig fint - jeg får et rigtigt godt indtryk af
dig.

> [...]
>respekterer jeg hende dybt for, samt hendes evne til at udtrykke sig
>skriftligt... og hun er hammer go' til det!

   OG *Bang!* Nu minder du mig om min far - ØV!

>NEJ, bestemt ikke! Som sagt, så var jeg stødt over du kaldte det
>selvudslettende, ikke andet.

   Med mit kendskab til Søs' personlighed - selv om det ikke er
voldsomt stort så mener jeg at Henning har valgt det rette ord. - Osse
selv om der er en stor bekræftelse i det Søs skriver.

   Vorherre bevares! :(
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : Sott

Dato : 11-01-01 16:56

Hej Trine :0)

Trine Stubbe Teglbjaerg <snoe@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ZsZdOuTbWzI39GAmUkO+JmflO2wm@4ax.com...

> Det her lyder rigtig fint - jeg får et rigtigt godt indtryk af
> dig.

Hold on to that

det

> OG *Bang!* Nu minder du mig om min far - ØV!

Prøv at læse det igen, når et par detaljer er fjernet :0)
- og se hvad Han skriver.
Det er godt for mig at forblive herinde med jer,
det er mit,
Han ønsker ikke at blande sig,
det er noget Han respektere,
Han synes jeg har noget at gi' af...

> Med mit kendskab til Søs' personlighed - selv om det ikke er
> voldsomt stort så mener jeg at Henning har valgt det rette ord. - Osse
> selv om der er en stor bekræftelse i det Søs skriver.

Jeg føler mig ikke selvudslettende - og mener ikke, at Henning mente det
sådan *vinker til Henning*

Og jeg har givet udtryk for, hvor meget jeg holder af jer og dette forum -
og jeg har fortalt Ham alt, Han ved derfor - at jeg er nærtagende og usikker
og sårbar for tiden. Så jeg ser noget helt andet i disse indlæg, end jeg
fornemmer der bliver opfattet her og nu...

Tusinde hilsner
Søs

Fra : FreYa

Dato : 11-01-01 18:09

"Sott" <sott@post.tele.dk>, Thu, 11 Jan 2001 16:55:31 +0100, wrote:

Kære Søs jeg har al mulig respekt for din loyalitet overfor din
kæreste, men når du skriver:

>Han ønsker ikke at blande sig,
>det er noget Han respektere,

Så er det ikke sandt. Han tolererer det måske, men han respekterer det
ikke. Han har tydeligt tilkendegivet sin foragt, som jeg tilskriver
usikkerhed, overfor dette forum, i og med at han har opført sig og
skrevet som han har gjort. Han føler sig truet, med god grund har det
så senere vist sig ;) og det synes jeg ærlig talt I bør tale om.

Når jeg nu sidder og læser alle disse indlæg, så kan jeg på sin vis
godt forstå ham, for vi kunne nok godt minde om en kæmpestor
overbeskyttende svigerfamilie *G*, men alligevel....der er noget der
skurrer slemt i mine ører, hans indlæg havde ingen berettigelse, og du
ved garanteret godt, at var han blevet præsenteret som din nye
kæreste, så var han blevet taget godt imod. Jeg synes det er surt at
det blev som det blev, men kun een person har ansvaret for det.

Du er forhåbentlig ikke i tvivl om, at jeg ønsker det bedste for
_dig_.

De varmeste hilsener
FreYa

Fra : Sott

Dato : 11-01-01 20:20

Hej FreYa :0)

FreYa <nospam@all.pl> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gupr5tk6ain86qea5sadgmqab1qiu7idc2@4ax.com...

> [...]
> ikke. Han har tydeligt tilkendegivet sin foragt, som jeg tilskriver
> usikkerhed, overfor dette forum, i og med at han har opført sig og

Vi er altså også på mange måder blevet lidt indspiste, jeg synes det er
rart - jeg holder meget af det, og det er for mig en stor del af charmen.
Men det kan i visse tilfælde lægge op til misforståelser - se bare hvordan
Maibritt og jeg kom helt skævt ind på hinanden i begyndelsen. *vinker til
Maibritt*

> [...]
> overbeskyttende svigerfamilie *G*, men alligevel....der er noget der
> skurrer slemt i mine ører, hans indlæg havde ingen berettigelse

Du glemmer, at tager du *GGGG* - væk fra Hennings indlæg, så lyder det
pludselig helt anderledes.
Det betyder ikke, at jeg ikke kan se sagen fra begge sider - blot at alt
ikke er sort og hvidt.

> og du
> ved garanteret godt, at var han blevet præsenteret som din nye
> kæreste, så var han blevet taget godt imod.

Selvfølgelig ved jeg det :0)

> Jeg synes det er surt at
> det blev som det blev, men kun een person har ansvaret for det.

Bop, Bop....
Hvorfor antage pr. default - at udenforstående forstår jargonen, den
indforståede tone og div. tegn...
I dont' know...

> Du er forhåbentlig ikke i tvivl om, at jeg ønsker det bedste for
> _dig_.

*Smiler stort og glad*
Nej, derom er jeg ikke i tvivl...
Du er forhåbentlig heller ikke i tvivl om, at jeg er i stand til at bedømme
hvorvidt min Herre er god for mig eller ej

Tusinde hilsner
Søs

Fra : FreYa

Dato : 11-01-01 20:46

"Sott" <sott@post.tele.dk>, Thu, 11 Jan 2001 20:19:54 +0100, wrote:

Kæreste Søs,

>Du er forhåbentlig heller ikke i tvivl om, at jeg er i stand til at bedømme
>hvorvidt min Herre er god for mig eller ej

I guder, hvor ville jeg gerne kunne svare nej på det spørgsmål!

Men jeg håber at jeg i det mindste lyder overbevisende, når jeg nu
skriver at jeg *håber* du er i stand til det! Jeg håber det, håber
det, håber det!

--
FreYa

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 11-01-01 19:47

On Thu, 11 Jan 2001 16:55:31 +0100, "Sott" <sott@post.tele.dk> wrote:

>Jeg føler mig ikke selvudslettende - og mener ikke, at Henning mente det
>sådan *vinker til Henning*

   Det var heller ikke det jeg mente. Jeg mente bare at ordet i
en eller anden forstand i forholdt til den Søs vi ellers tidligere har
set er brugbart - ikke i en negativ forstand. :)

> [...]
>og sårbar for tiden. Så jeg ser noget helt andet i disse indlæg, end jeg
>fornemmer der bliver opfattet her og nu...

   Nu kender jeg ikke din herre. Men den tone han anlagde over
for resten af gruppen - og det at han omtaler dine indlæg her som
pludderrier minder mig i en uhyggelig grad om min far. Det kan der
ikke gøres om på.
   Men selvfølgelig så tænker jeg på *dit* første indlæg og den
livsglæde der stråler ud af det og det synes jeg er fedt. Det er rart
at du kommer videre - om det så bliver *med* ham eller *via* ham er
for mig personligt ligemeget - om end det nok ikke her og nu er det
for dig :)
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : N/A

Dato : 13-01-01 22:40

Fra : Hanne L

Dato : 13-01-01 22:40

Fra : straydog

Dato : 11-01-01 17:42

"Claus" <TriAngel@has.dk> skrev i en meddelelse

[snip bræk]

Jeg har aldrig stødt på noget lignende... jeg ved ikke hvad jeg skal sige...
havde det på samme måde med det sidste indlæg fra samme forfatter. Jeg mener
at selv Hoger Danskes indlæg i dk.snak.politik var mere fornuftige, jordnære
og ikke mindst forstående. Jeg har aldrg set noget lignende... aldrig nogen
sinde. Søs jeg holder forfærdeligt meget af dig og er super glad for at høre
fra dig igen. Jeg håber af hele mit hjerte at jeg har fået et forkert
indtryk af ham her Claus. Lad være med at miste dig selv, lad være med at
glemme hvordan man forsvarer sig. Glem ikke dit ansvar over for dine børn,
glem ikke din egen gennemslagskraft, glem ikke at der er dage hvor solen
ikke skinner.

Hvordan skal jeg sige hvad jeg gerne vil?
Indien er et kæmpe land, med udstrakte sletter og høje bjerge. Der bor langt
over en milliard mennesker som for hovedparten er flinke. Der er mange der
mener at i det kæmpe land, med de mange mennesker - der findes af alle de
smukke steder, det allersmukkeste sted i det nord-vestlige hjørne, i
Kashmir. Vil du vandre på Kashmir-sletten? Det måske smukkeste sted på
jorden? Hvis du vil så pas på dig selv, og lad dig ikke lokke ud hvor du
ikke er sikker på om faren er for stor. Jeg ville (måske af alle steder
helst) til Kashmir. Men jeg tror jeg ser tiden an. Der er også smukt om 10
år - jeg tager ikke afsted i år!

Du kommer lige fra et langt forhold. Et forhold som ikke var godt på ALLE
punkter. Men der var jo noget godt, tilsidst tog det skidte bare over. Jeg
hørte en historie om en kvinde fra England. Hun havde været ude for et uheld
i sin bil, det var sket i et højre-sving (Det var stadig i England). Hun
kører stadig i bil. Men drejer aldrig til højre. "Tre venstre er lig et
højre" sagde hun, mens hun var ude på en episk "de-route" - og hun for vild,
det var ikke så nemt som hendes bagatelliserede replik. Og selvom den havde
været sand, så var det ikke optimalt- og mindre endnu da det viste sig ikke
at holde.

Jeg holder vejret for dig, sender en god tanke, håber at det er mangel på
kommunikative evner der gør at Claus er blevet misforstået. At han ikke er
så nedladende overfor alle, dig inklusive, at han ikke er så selvhøjtidelig
at han mangler evnen til at se med andres øjne. Jeg kunne blive ved. Jeg
håber jeg tager fejl.

Kære Søs jeg onder dig alt godt. Det ved du. Kierkegaard er så ofte blevet
citeret for at have sagt; "at leve er at turde at miste fodfæstet et
øjeblik, uden at miste sig selv" [citeret efter hukommelsen] - nu blev han
igen citeret. Ikke uden bekymring, men måske (og forhåbentligt) uden grund.

Jeg ved at det ikke var et rart sted du var, og det var derfor dit gamle
forhold gik i stykker. Men lad være med at blive den der i frostvejret
tisser i bukserne for at få varmen. Det er ikke alt der føles godt
short-term, der føles godt long-term.

Kære Søs, pas på dig selv. Kære Søs du ved meget. Kære Søs du er dygtig.
Brug din dygtighed på dem du elsker og ikke mindst dem der har brug for dig.

Stray

Fra : thanatos666@my-deja.~

Dato : 11-01-01 18:22

Med al respekt, så tror jeg at I allesammen ville have godt af, at
holde op med at tro at I kan bedømme en person ud fra 200 ord i et NG
indlæg!

Venlig Hilsen Thanatos

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 11-01-01 21:31

On Thu, 11 Jan 2001 17:21:47 GMT, thanatos666@my-deja.com wrote:

Tak Thantos

>Med al respekt, så tror jeg at I allesammen ville have godt af, at
>holde op med at tro at I kan bedømme en person ud fra 200 ord i et NG
>indlæg!
det var et indsigts fuldt aktivt & medlevne suplemet du delte - med os
du svare på et indlæg uden at forholde dig til noget der står i
indlæget - persoenleigt ville jeg nok have valgt en ny emne linje -
selvfølig med drabelig farre for at blive overset også er der jo ikke
meget ved det !
MvH
Chokmah
fut :
dk.snak.mudderkastning

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 11-01-01 19:50

On Thu, 11 Jan 2001 17:42:05 +0100, "straydog" <straydog@nospam.dk>
wrote:

[Snip]

   Det var smukt sagt Stray. Og meget rammende.
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : straydog

Dato : 11-01-01 18:21

"Claus" <TriAngel@has.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for din besvarelse Henning. Jeg mener egentlig det fremstod meget
> tydeligt...

Men så besvar ham dog ordenligt. Den med kynismen den venter jeg meget på.

> Derudover, når jeg siger jeg ikke vil blande mig yderligere, så er det
> fordi jeg har syntes det er godt for hende at forblive herinde med jer
> hundehoveder, hængerøve, socialdemokrater, og hvad i ellers er...

Magen til nedladenhed - ikke mindst overfor Søs

> det
> er HENDES; det er noget, jeg vil lade være hendes, det er ikke noget
> jeg vil blande mig i,

Hvad laver du så herinde til at begynde med. Du vil bare læse med fra
sidelinien, så du kan gribe ind. Har du så meget brug for kontrol? Lader du
det være hendes, når du læser med? Plattenslager!

> al det pludderi i kan komme af med siger mig
> ingenting...

Igen så er du meget nedladende overfor hende. Du kan sige hvad du vil om
mig, jeg er fuldstændig græsk-katolsk. Men jeg er ikke ligeglad med at du
ikke bahandler hende ordentligt.

> NEJ, bestemt ikke! Som sagt, så var jeg stødt over...

Sarte lille ting

> Jo, og så er jeg måske lidt skuffet over,
> nu jeg ved i holder af hinanden

Hvor er det synd

> Men igen: dette er hendes, det vil jeg ikke
> blande mig i overhovedet, eller overhovedet læse det. Den eneste grund
> til jeg er herinde nu, er at hun gav mig besked om at du havde svaret.

Men igen: plattenslager... hvorfor var du her til at begynde med?

> Håber det er besvarelse nok.

Ja mine håb går en del videre end det.

Straydog

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 11-01-01 20:04

Claus <TriAngel@has.dk> writes:

> al det pludderi i kan komme af med siger mig ingenting...

Er der aldrig nogen der har fortalt dig, at stærke, selvstændige
mennesker ikke bliver så skræmt af det de ikke forstår, at de ikke kan
finde på andet end at nedgøre det?

Men, OK, det er da meget godt gået at du er i stand til at være endnu
mere opblæst og selvhøjtidelig i dit andet indlæg end i dit første.
Det skal du ha'. Jeg misunder bare ikke Søs, at hun skal være i stue
med dig.

/Lars
--
http://www.efit.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 11-01-01 19:26

Claus <TriAngel@has.dk> skrev i en
SNIP> selvudslettende og dele med os

Det med selvudslettende HEnning skrev opfattede jeg som en varm
humoristisk kommentar vil hvordan Søs normalt skriver indlæg. Nemlig som
en meget stærk kvinde med sine meningers mod.

> [...]
> respekterer jeg hende dybt for, samt hendes evne til at udtrykke sig
> skriftligt... og hun er hammer go' til det!

Dette er godt nok det mest nedladende jeg nogensinde har set skrevet om
skribenter i DSS. Hvad fanden bilder du dig egentlig ind?

Du kender os IKKE! Og alligevel kritiserer du og og kalder os navne..
SKAM DIG!

Det er sgu lige før jeg ville bede Søs om at tænke sig om to gange før
hun giver sig i kast med en som dig! Du har den ondehyleme små sko på!

SNIP

Hilsen en skuffet
Tomas O.

Fra : N/A

Dato : 13-01-01 22:49

Fra : Hanne L

Dato : 13-01-01 22:49

Jeg er ked af at sende mine indlæg 2 gange, men har fået
at vide, at de ikke kan ses, fordi der står Sv i.s.f. Re.
Ikke fordi mine indlæg er uundværlige )

> "Claus" <TriAngel@has.dk> skrev i en meddelelse

Ja, Søs er hammergod til at formulere sig med respekt for andre.
Hvilket er mere, end man kan sige om dig.
Hvorfra kommer dette behov for at nedgøre andre mennesker?
Er det manglen på et eget forum, hvor nogen gider lytte til dig?
Er du virkelig så meget bedre end alle vi andre?
Jeg tvivler med det kendskab, jeg har fået til deltagerne i dss
gennem tiden.

Pludderi hmmmm...... Ærgerligt for dig, du ikke kan læse,
hvad vi skriver.
Noget tyder på, du kunne have godt af at lære, hvordan
voksne mennesker kommunikerer med hinanden.

Fra : Tomas O.

Dato : 13-01-01 23:03

"Hanne L" <maane69@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:v2486.1954$0P2.82939@news010.worldonline.dk...
> Jeg er ked af at sende mine indlæg 2 gange, men har fået
> at vide, at de ikke kan ses, fordi der står Sv i.s.f. Re.
> Ikke fordi mine indlæg er uundværlige )

Hej Hanne

No offence herfra

Husk det nu venner. Sv: i subject bliver filtreret fra telias og
sunsites servere. Det betyder at folk der bruger disse servere (som
mig) ikke kan se hvad i skriver for de lander aldrig på vores servere!

Udover det fitrerer worldonline vist også på at subj med både Re: og
Sv: i bliver udelukket.

Så opgradér jeres OE til 5.5. Den findes nu på CD'en på datatid og hvis
I ikke har fastnet er det den billigste måde at få de 19 mb
installeret på.

Hilsen
Tomas O. FUT dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
Shit det er alser at laaangt navn til en ng at sidde og skrive i
hånden.

Fra : N/A

Dato : 13-01-01 22:55

Fra : Hanne L

Dato : 13-01-01 22:55

"Hanne L" <maane69@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
Kære allesammen

Jeg har endnu ikke læst alle indlæg i denne tråd, men MÅ
bare svare på det, jeg nu er nået til. Godt, der var noget,
der kunne vække mig af min dvale, selvom det er alarmklokker,
der ikke bingler sødt, men ringer til brandalarm!

Kære Søs

Du skal allerførst vide, at jeg ønsker dig det bedste af alt i
verden.
At du får gennemlevet dine drømme i praksis.
Men allermest, at du består som et helt menneske.
Som den Søs, jeg har set lidt af i virkeligheden.
For det er vigtigt at forblive tro mod sig selv.

Og det er her, alarmklokkerne ringer hos mig, fordi jeg ikke
kun ser et SM-forhold, hvor du underkaster dig, men et
forhold, hvor underkastelsen rækker langt videre i dit liv.
Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl!

Du skriver:
"Jeg ønsker at afgive min autoritet, at underkaste mig Hans
vilje. Ønsker at være Hans kvinde i alle aspekter af livet,
og at blive respekteret og værdsat."

Det, jeg læser, er at "alle aspekter af livet" betyder, at du/I
ønsker at leve et fulltime SM-forhold. Det skal jeg ikke
bedømme, om er rigtigt eller forkert for jer, men det kræver i
hvert fald et ualmindeligt godt kendskab til hinanden, til
SM-verdenen og konsekvenserne af den. Og det fremgår
for mig meget tydeligt, at det besidder Claus ikke. Det vil
jeg komme ind på senere i mit indlæg, der vist bliver meget
langt.

Jeg kunne aldrig selv leve i et fulltime SM-forhold, men vil
ikke undvære det ind imellem, som du ved.
Jeg kunne bare ikke undvære også at være Hanne.

Du skriver videre:
[...]

Gu snakker du meget (ligesom jeg *S*), men din facon er jo
en integreret del af din personlighed. De fleste har vel et
eller andet, de ønsker at lave om på hos sig selv, men det
er vigtigt samtidig at være så tro mod sig selv, have så megen
selvindsigt, at man indser, hvad man IKKE kan lave om. Og
så acceptere sig selv med fejl og mangler.
Det, der for mig står både skrevet og mellem linierne i dit
indlæg, er, at du vil prøve på at lave så meget om på dig selv,
at du ikke længere er SØS, og den tror jeg ikke på.

Jeg er enig med mange af de indlæg, som kommenterer
Claus´ indlæg bla m.h.t. hans kommentarer til, hvordan
andre i dss skriver til hinanden privat, hans måde at skose
Henning på osv, men ser også andre kraftige faresignaler.

Claus´ måde at intervenere i indlæggene viser ikke en jaloux
mand, men en mand, der ikke kan skille privatsfæren fra
den offentlige i dss.
Vi er ikke hans underdanige slaver/slavinder.
Vi er dermed ikke underlagt hans kodeks.
Så derfor svarer vi, som det passer os på Søs´ indlæg,
og det bliver vi nok ved med )

Lars P. Fischer skrev:
"En mere alvorlig ting er så, at du reagerer så voldsomt og så
fordømmende på noget, der er en manifestation af Søs liv fra
før du mødte hende. Det er i mine øjne et klart faresignal."

Og for mig et klart signal om, at Claus ikke kender Søs særlig
godt. Hvor længe har I kendt hinanden?

Han er ikke jaloux, men en Herre, der vil bestemme ikke
bare over sin slavinde, men også over måden, de mennesker,
hun kender, omgås hende på. I dette tilfælde hvordan de
svarer hende.
Og passer det ikke den Herre, tillader han sig at skamme
dem ud!
Hvilken arrogance og mangel på indsigt i SM-verdenen.
En RIGTIG Herre ville ALDRIG gå ind på denne måde.
En RIGTIG Herre ville ordne tingene med sin slavinde efter
de regler, de må have sat op for deres forhold.

Fra : Sott

Dato : 10-01-01 12:20

Hej Henning :0)

Henning <cfp8281@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93floo$1mka$1@news.cybercity.dk...

> Du er næsten udlært, aldrig før har jeg set et så underdanigt
> og selvudslettende indlæg fra dig, hvor du er een stor undskyldning
> for dig selv *GGGG*

Uhh... det er godt du griner *SS*
Jeg er nemlig ikke så glad for dit ordvalg *rækker tunge af dig*
Er ret sårbar for tiden, eftersom det hele er så nyt.

> Til Lykke Tøs

Takker mange gange...

Tusinde hilsner
Søs, som savner sin Herre nu hvor han for et par dage ikke kan være hos mig.

Ps. Hvordan får man Outlook Express til automatisk at skrive Re istedet for
Sv...?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-01-01 01:05

"Sott" skrev

Hej Søs

> Er ret sårbar for tiden, eftersom det hele er så nyt.

Tillykke med alt det nye, jeg håber at det bliver helt som du
har forestillet dig at det skal blive.

Husk at passe på dig selv.

> Ps. Hvordan får man Outlook Express til automatisk at skrive
> Re istedet for Sv...?

På denne webside:

Skulle jeg gerne få snøvlet mig sammen til at ligge en rettelse
i starten af næste uge.

Men, det er en god ide at opgradere til den seneste udgave
(der er rettet en del vigtige sikkerhedsfejl), version 5.5 SP1.

Det kan du få meget mere at vide om, i denne gruppe:

Med kærlig hilsen

Peder

Fra : Henning

Dato : 11-01-01 16:49

> Hej Henning :0)

Hej Søsser

> Uhh... det er godt du griner *SS*
> Jeg er nemlig ikke så glad for dit ordvalg *rækker tunge af dig*
> Er ret sårbar for tiden, eftersom det hele er så nyt.

Kære Søs, du ved jeg holder af dig, og aldrig kunne finde på
at gøre dig fortræd med vilje, det der mangler i denne form
for debat og diskution, er at man kan se hinanden, medens man
hører den anden sige noget, kan man samtidig se om humor
eller en sjov bemærkning er på sin plads, det er en mangel ved
nyhedsgrupperne, men der har vi jo smile/grine tegnene til at
vise sin venlighed og sympati, så man kan se, den anden mener
det posetivt.
Vi her i DSS nærer stor omsorg for hinanden og er parat til
at stille op til enhvær tid for hinanden, sådan som jeg oplever
DSS, både personlig og på anden vis,

> Tusinde hilsner
> Søs, som savner sin Herre nu hvor han for et par dage ikke kan være hos
mig.

Pas nu på du ikke mister dig selv, med alt det du har gang i,
et er rollespil, andet er livet, men ønsker du at gøre rollen til dit
liv, er det jo dit valg. *SB*

Tusinde knus fra mig til dig og et slag over den tunge du rækker efter mig
*GGG*

Henning

Fra : Sott

Dato : 11-01-01 17:17

Hej søde Hemse :0)

Henning <cfp8281@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93kkfo$1hv5$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> nyhedsgrupperne, men der har vi jo smile/grine tegnene til at
> vise sin venlighed og sympati, så man kan se, den anden mener

Det ved jeg da godt, men det er ikke altid let for en "newcomer", vel
Og ja, selvfølgelig ved jeg da, at du mente det positivt og godt, og at du
aldrig vil kunne finde på at gøre mig fortræd.

> Vi her i DSS nærer stor omsorg for hinanden og er parat til
> at stille op til enhvær tid for hinanden, sådan som jeg oplever
> DSS, både personlig og på anden vis,

*Smiler glad*
Netop, sådan oplever jeg det også - det er jo derfor, at jeg sætter så stor
pris på dette forum og menneskerne i det.

> Pas nu på du ikke mister dig selv, med alt det du har gang i,

Hmm....
Sådan ser jeg ikke på det. Jeg mister ikke mig selv, men jeg genfinder en
masse - og jeg forholder mig ikke mere så helvedes intellektuelt til alting,
men kommer mere i kontakt med mine følelser. Det er berigende, men det er
også hårdt - fordi der vælder så mange ting frem, som jeg troede var stedt
til hvile for år tilbage - men det kender du vel alt til, qua din ekspertise
:0)

> Tusinde knus fra mig til dig og et slag over den tunge du rækker efter mig
> *GGG*

Auch... hmm... måske skulle du være den onde i trioen *GG*
og lige så mange kram til dig
Søs

Fra : Henning

Dato : 11-01-01 19:27

> Hej søde Hemse :0)

Hej Søsser

> [...]
> også hårdt - fordi der vælder så mange ting frem, som jeg troede var stedt
> til hvile for år tilbage - men det kender du vel alt til, qua din

Qua min ekspertise ER jeg bekymret, og det noget så hår rejsende,
Claus er jo ikke mig!! *GGG*

Enhvær med tilstrækkelig psykologisk viden og terapeutisk talent, kan
gør hvad Claus gør ved dig, som du beskriver det foregår i jeres forhold.

Det er lige før jeg tror han er en af mine tidligere elever fra selvhjælps
grupperne, jeg exelerede i for 10-15 år siden

Intet er nemmere for en "terapeut" end splitte et menneske ad, som
der sker med dig lige nu, som "erapeut" får man en helvedes stor magt
over klienten, man bestemmer suverent over dennes liv og levned,
Intet er nemmere end at hjernevaske et søgende, sårbart menneske,
Du giver dig tillidsfuldt hen til en person, der viser dig nogle glimt
af lykke og livsforståelse, gør dig til et puslespil, hvordan samles så
dine brikker? som Nicole, eller den underdanige, altid til rådighed
stående sex-slavinde?

Jeg har haft 100 vis af mennesker i min hule hånd, så jeg ved,
hvor nemt det er at få andre til at gøre som jeg vil, at tage deres
personlighed og selvstændighed fra dem, og der skal dæleme styrke
og moral til ikke at forme "leret", havde jeg ikke denne styrke/moral,
var min kone min sex-slavinde, men jeg ville i så fald foragte både
hende og mig selv.

Jeg nærer stor respekt for dig og dine evner, holder utrolig meget
af dig, men lige i øjeblikket er du sårbar, og jeg icl. andre i gruppen,
vil stå på sidelinien med et base ball bat, parat til at forsvare dig,
samle dig op, hvis noget går galt for dig *GGG*

> Auch... hmm... måske skulle du være den onde i trioen *GG*

Næh, det var Tomas, der først svingede pisken til DSS-festen *GGG*
Jeg så bare på

> og lige så mange kram til dig
> Søs

Knuser og alt godt

Henning

Fra : straydog

Dato : 11-01-01 17:47

> [...]

Hej Søs

> Ps. Hvordan får man Outlook Express til automatisk at skrive Re istedet

Det er pissebesværligt. Nemmest er enten at hente en varsion hvor der
allerede er Re: eller skift til Forté Agent (Free Agent) - det er den Claus
bruger, den er langt bedre end OE, jeg ved fatisk ikke hvorfor jeg selv
sidder med OE, når jeg har hentet og installeret Forté. Downloaden fylder
også kun 1,1 MB mener jeg og så ser det lidt "rutiniert" ud at bruge den
*G*.

Stray

Fra : Skumleren

Dato : 09-01-01 23:18

Hej Søs!

Ja det lyder godt nok som om at du har fundet lykken i m-verdenen.
Og du er godt inde i det, må jeg sige.

Men hvis du SKAL have lidt kritik med på vejen også for at gøre det helt
perfekt, så er det ikke normalt for m-personer at bruge store bogstaver
andet end når de skal skrive ord som f.eks. "min Herre"

Jeg er selv S-mand og har været på en del S/M chats rundt omkring og jeg har
kun oplevet 1 chat indtil videre, hvor de var ligeglade med det med store og
små bogstaver

Jeg synes blot, at jeg lige ville nævne det!

/Martin

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 10-01-01 10:10

On Tue, 9 Jan 2001 00:14:21 +0100, "Sott" <sott@post.tele.dk> wrote:
HI Søs

>Ja, så er jeg for alvor *spoken for*.
godt !
>Nu bliver det officielt i dette forum, jeg har fået en Herre.
>Jeg forsøger efter bedste evne, at finde fodfæste i min nye rolle som Hans
>tøs
Nå hvordan foregår det ?
>Det er ikke altid helt let, og der opstår også indimellem "konflikter" -
>fordi jeg har svært ved at finde og blive på min plads.
det kan ikke passe :) ?

> [...]
>en måde og i et omfang jeg ikke troede muligt. Der er så meget der er nyt
hvordan ?

> [...]
>At jeg faktisk "lukker af" og støder den jeg elsker fra mig - hvor jeg
>egentlig helst ville nærme mig Ham og føle intimiteten.
det ligger i din natur - du har dyebst set arldrig brudt dig om dig
selv og vil derfro også finde det besynderligt hvis andre skulle få
den ide !
> [...]
>eller såret. Det er så frustrerende, og virkelig noget jeg får "arbejdet"
hvad gør du ?

> [...]
>bliver vildt frustreret. Frustreret over hvor svært det kan føles, og hvor
hvad er det der vælder op i dig ?

> [...]
>værdsat. Jeg ønsker at lære at undvære min sædvanlige selvhævdende facon, og
>finde min indre *lille-pige* frem. Jeg bryder mig ikke om min vrede,

Rom blev ikke bygget på en dag - du er født vred & restløs - men i
slig sager der tager ting den tid som ting tager jo hårder man
forsøger at forcere det optimale jo mere støder man det fra sig lyt
til dit hjerte og erkend din natur - mød dig selv et eller andet sted
der i mellem !
> [...]
>at Han ikke opgiver mig undervejs, og at Han aldrig vil ophøre med at
>udfordre mig - og lære mig nyt om mig selv.
hvad er det han lære dig ?
> [...]
>Jeg har aldrig følt mig så vidunderligt behandlet. Føler mig virkelig
>begæret, værdsat, udfordret og elsket af Ham.
jamen det er jo i sig selv godt :)

>Tusinde hilsner
>Søs, som er SÅ glad.. :0)
så meget detsro bedre
Bo

Fra : Sott

Dato : 10-01-01 15:19

Hej Bo :0)

Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:169o5toevqk0vl0pn0a4pogn36ic96q4a9@4ax.com...

> godt !

Det synes jeg osse *G*

> [...]
> Nå hvordan foregår det ?

Jeg er Hans, jeg tilhører ham nu. Jeg gør det Han siger jeg skal - og finder

*LOL*

> hvordan ?

Spørger du om hvordan det er nyt for mig?
Det er sådan jeg tolker dit spørgsmål...

Det er nyt fordi jeg f.eks. ikke er spor vant til at blive forkælet, det
bliver jeg nu. Det har jeg indimellem svært ved at tage imod, og når/hvis
jeg kommer med indvendinger og brok, så bremser Han mig med det samme - og
jeg bliver irettesat. Det er jeg rigtig glad for, fordi jeg kan have svært
ved blot at glæde mig over det, og det hjælper mig - at han lærer mig ikke
at sige ting som "Det er da alt for dyrt", og i stedet lærer mig at udtrykke
(hvad der er sandt) - at jeg bliver oprigtig glad og taknemmelig.
Han er meget opmærksom, Han lytter virkelig til det jeg siger - og Han
husker det. Han får nogle af mine drømme til at gå i opfyldelse. Han
spørger, siger jeg skal forklare mig, lader mig argumentere for mine
udtalelser og Han udfordrer mig også - når jeg f.eks. er uafklaret, og så
opnår jeg større afklaring.

> det ligger i din natur - du har dyebst set arldrig brudt dig om dig
> selv og vil derfro også finde det besynderligt hvis andre skulle få
> den ide !

Århhh...
Jeg har da kvaliteter, jeg værdsætter højt og holder af ved mig selv.
Jeg har også adfærdsmønstre, jeg ville ønske, jeg var foruden.
Pludselig kan jeg genkende den negativitet, som er min mors arv til mig -
min "gave" hjemmefra om du vil. Jeg har blot forsøgt at kamuflere den, og
kanalisere den over på andre ting end min mor - men negativiteten er der
"non-the-less"... Der stopper Han mig, finder sig ikke i noget - og derved
får jeg mulighed for at arbejde med den side af mig selv. Jeg levnes ingen
mulighed for at lukke øjnene for, hvad det reelt er jeg gør. Det er jeg glad
for, også selvom det kalder på mine "forsvarsværker" og kan få mig til at gå
helt i opløsning til tider. At komme gennem negativiteten, gennem vreden og
om til min sorg og smerte er ret hårdt ved mig, og så er det rigtig dejligt
for mig - at Han er hos mig, at Han forstår, at Han stryger mig over håret -
Han giver mig omsorg. Det er også nyt for mig - plejer at være mig der yder
omsorg for andre.

> hvad gør du ?

Jeg kan f.eks. næsten ikke få mig selv til at sige det, eller give udtryk
for det - når jeg bliver ked af det. Jeg udtrykker vrede og aggressioner i
stedet for, dette gælder i særdeles høj grad IRL. Hvis et menneske sårer
mig, vil jeg hellere grine af det eller gå amok i vrede... Jeg har så
utrolig

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 10-01-01 16:15

On Wed, 10 Jan 2001 15:19:17 +0100, "Sott" <sott@post.tele.dk> wrote:

>Hej Bo :0)
>
>Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:169o5toevqk0vl0pn0a4pogn36ic96q4a9@4ax.com...

>Det synes jeg osse *G*
nå jamne hva fan selv om man ikke er go til at præsentere sig i en
nyhedes gruppe så kan man sikkkert godt ha gode sider :) ?

>Jeg er Hans, jeg tilhører ham nu. Jeg gør det Han siger jeg skal - og finder
>glæde i det.

Du godeste du lyder osm en venidne jeg har - der faldt for jesus :)

> [...]
>jeg kommer med indvendinger og brok, så bremser Han mig med det samme - og
hvordan ?
> [...]
>at sige ting som "Det er da alt for dyrt", og i stedet lærer mig at udtrykke
>(hvad der er sandt) - at jeg bliver oprigtig glad og taknemmelig.
hvad er f.eks sandt ?
>Han er meget opmærksom, Han lytter virkelig til det jeg siger - og Han
>husker det. Han får nogle af mine drømme til at gå i opfyldelse.
hvilke ?
> Han
>spørger, siger jeg skal forklare mig, lader mig argumentere for mine
>udtalelser
Godt :)
>og Han udfordrer mig også - når jeg f.eks. er uafklaret, og så
>opnår jeg større afklaring.
hvordan f.eks ?

>Århhh...
jow !

>om til min sorg og smerte er ret hårdt ved mig,
det er klart !
> [...]
>Han giver mig omsorg. Det er også nyt for mig - plejer at være mig der yder
ja !

> [...]
>jeg til angreb (nogle gange) og siger en masse forfærdelige ting, meget
>sårende. Det støder mennesker jeg holder af fra mig, jeg sårer dem -
Du støder også dig selv væk fra dig selv , når du gør det - men det
gør man så læneg som man skal indtil ... man kan sprineg ringen !
> fordi
>jeg indimellem bliver såret selv. Og mange gange er der tale om

>jeg gider ikke glo på ham. Det skal siges, at diskussionen havde udviklet
>sig til at ophedet skænderi og jeg råbte af ham (rigtig højt - uff).
Nu værner jeg jo i relen om barnets tarv - men de kan sgu også være
nogen snot unger og i løbet af et år så skal alle parter have luft
ikke på en ubetinget rationel måde - men det gør sig gældene i stort
set alle dynamsike med menskelige relationer - tror jeg !

>ture... og Han tog sig af både mig og min søn, så vi kom om på "den anden
>side" af negativiteten og vreden - og jeg følte mig ikke så alene med det
>hele mere.
jamen pas på ikke at dyrk det - for at få det forløsne følse som det
også kan give ! at få den feed back

Fra : Sott

Dato : 10-01-01 17:40

Hej Bo :0)

Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dmto5t0bdn8sns2rkmt2afd2jbd26dglmc@4ax.com...

> Du godeste du lyder osm en venidne jeg har - der faldt for jesus :)

Aheemmm....
Nu er jeg jo ikke religiøs *GG*

> hvordan ?

Det foregår meget på diskussions-basis, verbalt.
Men i visse tilfælde tager Han også fat i mig helt bogstaveligt, fysisk - så
jeg ikke kan trække mig væk. Så jeg f.eks. ikke kan gå for mig selv og rase
eller græde - men må blive og være hos Ham.
Og så leger Han med mig, når der er tid og situationen er til det - det
elsker jeg.

> hvad er f.eks sandt ?

At jeg er glad og taknemmelig - og alle mine indvendinger egentlig skyldes,
at jeg har svært ved at modtage.

> hvilke ?

F.eks. at jeg skal starte til spanksundervisning (for nu at tage et meget
håndgribeligt eksempel).
Men også drømme og fantasier seksuelt - uhmm....
Og så kan jeg lide, at Han udfordrer mig, tirrer mig, pirrer mig og det
intellektuelle med- og modspil jeg får :0)

> hvordan f.eks ?

Spørgsmål og argumenteren og jeg kan møde "muren" - jeg kan ikke bare løbe
Ham over ende.

> jow !

*ser ned i gulvet*

> det er klart !

Nikker...

> Du støder også dig selv væk fra dig selv , når du gør det - men det
> gør man så læneg som man skal indtil ... man kan sprineg ringen !

Det er nu dejligt, med lidt hjælp - dejligt ikke at være alene.

> [...]
> ikke på en ubetinget rationel måde - men det gør sig gældene i stort
> set alle dynamsike med menskelige relationer - tror jeg !

Nikker, men der er jo ingen grund til at blive ond. Der er mange måder at
sige fra på, jeg er så ved at lære nye metoder - og jeg kan godt lide det
jeg lærer

> jamen pas på ikke at dyrk det - for at få det forløsne følse som det
> også kan give ! at få den feed back

Arjh - det ville være hen i skoven IMO.
Så ville jeg jo ingenting få/have lært af det.
Jeg har faktisk lige haft en konflikt med poden igen i dag - og det forløb
rimeligt fornuftigt, så jeg tror, jeg får det lært *S*

> ja men lad være med at forcere det !

Ting ta'r den tid ting ta'r *S*

> jamen det er også smukt :)

Ja - det synes jeg jo.

> men du er også et let " offer " fordi du ikke kender det store til
> venlighed - også kan man nemt møde en frelser - men selv frelseren har
> en skygge der strækker lige så langt som det lys der kommer i mod dig
> - hvorfor du nok skal tage i mod - men du skal også være vågen !

Jeg er altid vågen :0)
Jeg kender da også til venlighed, mere og mere de seneste par år (se dog
bare på jer herinde - jeg er så glad for jer).
Men jeg er bare ikke så god til at lade det komme ind til mig. Men det
arbejder jeg på nu, at tage imod og nyde og glædes.

> ja bare hold ham fra PC er med internet adgang :)

*S*
Det hører ikke under mig, jeg skal ikke på nogen måde fortælle Ham, hvad Han
skal eller ikke skal.
Jeg har tillid til, at det styrer Han helt selv - på den bedste måde for Ham
og jeg.
Han ved, at jeg er inde i en turbulent tid, og at jeg har været ret følsom
de seneste par dage - så det udspringer af den bedste mening, af Hans ønske
om at værne mig og være god for mig.

Fra : Gitte Beyer

Dato : 11-01-01 22:40

Kære Søs

Dejligt at høre, at du er glad og lykkelig for dit "nye" liv, håber
virkelig at det er det helt rigtige for dig...
Men hvis mit indtryk af dig ikke er helt forkert, så kan du sagtens
selv finde ud af, hvad der er godt og skidt for dig.

Den øvrige diskussion som indlægget fra Claus har medført, synes jeg
efterhånden er endt på et helt uværdigt niveau, og vil derfor blande
mig totalt udenom den del af det.

Stor hilsen og de bedste ønsker

Gitte

Fra : FreYa

Dato : 12-01-01 06:01

gitte@beyer.nu (Gitte Beyer), Thu, 11 Jan 2001 21:40:23 GMT, wrote:

>Den øvrige diskussion som indlægget fra Claus har medført, synes jeg
>efterhånden er endt på et helt uværdigt niveau,

Wrong. Den _startede_ på et uværdigt niveau.

>og vil derfor blande
>mig totalt udenom den del af det.

Jamen det er sandelig også det mest sikre. Tænk hvis man skulle
risikere at gøre sig uvenner med nogen......

--
FreYa

Fra : Gitte Beyer

Dato : 12-01-01 06:07

>Wrong. Den _startede_ på et uværdigt niveau.

Ok, men niveauet er ikke ligefrem højnet undervejs.

>Jamen det er sandelig også det mest sikre. Tænk hvis man skulle
>risikere at gøre sig uvenner med nogen......

Ja, selvfølgelig er jeg sådan en lille konfliktsky bangebuks. Det har
intet at gøre med, at jeg generelt ikke gider den slags
fnidderfnadder.

Gitte

Fra : FreYa

Dato : 12-01-01 06:59

gitte@beyer.nu (Gitte Beyer), Fri, 12 Jan 2001 05:07:03 GMT, wrote:

>Ja, selvfølgelig er jeg sådan en lille konfliktsky bangebuks. Det har
>intet at gøre med, at jeg generelt ikke gider den slags
>fnidderfnadder.

Fnidderfnadder? Konfliktskyhed?

At du, og andre, vælger at ignorere det faktum at Claus' indlæg
formelig emmede af mudder og manglende respekt for Søs,
tolker jeg ikke som konfliktskyhed. Jeg tolker det som ligegyldighed.

--
FreYa

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-01-01 13:14

"FreYa" skrev

Hej FreYa

> At du, og andre, vælger at ignorere det faktum at Claus'
> indlæg formelig emmede af mudder og manglende respekt for Søs,
> tolker jeg ikke som konfliktskyhed. Jeg tolker det som
> ligegyldighed.

Jeg var også ved at falde nedaf stolen, da jeg læste de to ind-
læg fra Claus.

Jeg kunne se at mange andre havde besvaret hans indlæg og jeg
valgte at læse dem (førend jeg ville besvare hans indlæg). Jeg
kan ikke formulere mine indvendinger bedre end Lars P. Fischer,
jeg synes også at AOL/ meetoo indlæg er i trælse og derfor
sendte jeg heller ikke sådan et.

En anden grund til at jeg ikke reagerede, var at jeg ikke kunne
bibringe debatten noget nyt og Claus sandsynligvis er totalt
ligeglad med at endnu en skribent udtrykker stort set det samme
som andre har gjort tidligere.

Med venlig hilsen

Peder, som regner med at skribenterne sagtens kan regne min
holdning ud.

Fra : FreYa

Dato : 12-01-01 13:37

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net>, Fri, 12 Jan 2001
12:13:35 GMT, wrote:

Hej Peder :)

Jeg er slet ikke i tvivl om din holdning i denne sag, og jeg mener at
du reagerede helt korrekt ved ikke at reagere.

Hvis ikke lige det var fordi jeg blev så stjernegal som jeg aldrig
nogensinde er blevet før! (og så læste jeg Claus' indlæg tidligt om
morgenen *inden* jeg havde fået kaffe *G*) så....ville mine indlæg
forhåbentlig heller ikke have båret præg af den grimme tone som har
kørt i nu to dage. Den tone beklager jeg overfor I andre, ikke overfor
personen som den var tiltænkt!

Og så falder det mig for brystet, at folk beklager sig over tonen i
indlæggene, *uden* at tilkendegive hvem der til syvende og sidst har
ansvaret for den. Det har Claus! Og hvis folk ikke tør sige det til
Søs, så er de enten nogle tøsedrenge, eller bare fuldstændig
ligeglade!

Debatten har ikke _udviklet_ sig i en grim retning, for det kunne
simpelthen ikke blive værre end Claus' oprindelige indlæg. Jeg har
aldrig nogensinde følt mig så ubehageligt berørt som da jeg læste de
to modbydelige indlæg, og at de kom fra Søs' kæreste gjorde det blot
meget værre.

Jeg er simpelthen dybt rystet og jeg forstår udemærket de reaktioner
der har været, også de tavse.

Mange hilsener
FreYa (som nu også har brugt næste års udråbstegn-kvote *G*)

Fra : Tomas O.

Dato : 12-01-01 13:51

FreYa <nospam@all.pl> skrev i en
SNIP
> [...]
> forhåbentlig heller ikke have båret præg af den grimme tone som har
> kørt i nu to dage. Den tone beklager jeg overfor I andre, ikke overfor

Jeg havde det ligesom dig. Jeg blev splintrende arrig da jeg læste hans
andet indlæg.

> [...]
> ansvaret for den. Det har Claus! Og hvis folk ikke tør sige det til
> Søs, så er de enten nogle tøsedrenge, eller bare fuldstændig

hehe

> [...]
> aldrig nogensinde følt mig så ubehageligt berørt som da jeg læste de
> to modbydelige indlæg, og at de kom fra Søs' kæreste gjorde det blot

Heri er jeg helt enig. Jeg må erkende at jeg belv meget bekymret fo min
ven og åndsfælle Søs.

SNIP
> FreYa (som nu også har brugt næste års udråbstegn-kvote *G*)

Du ved godt det er en truet art?
Hvis folk ikke hoilder sig lidt tilbage med brugen vil de være udryddet
i 2031.

Hilsen
Tomas O.

Fra : FreYa

Dato : 12-01-01 17:30

"Tomas O." <tfo@gmx.net>, Fri, 12 Jan 2001 13:50:36 +0100, wrote:

Hej Tomas, og alle I andre i denne tråd ( jeg kan berolige jer alle
med at dette indlæg bliver mit sidste ;))

>Jeg må erkende at jeg belv meget bekymret fo min
>ven og åndsfælle Søs.

Og jeg er stadig bekymret...

Jeg tager sgu hatten af, et eller andet sted, for de mange der, enten
ud af naivitet, ligegyldighed (hov, der var den igen), konfliktskyhed
eller ren og skær god vilje, godtager Søs' bortforklaringer af sin
kærestes ufattelige dumhed og er i stand til at ønske hende tillykke.

Det ville jeg også gerne, men det ville blive med en flov smag i
munden. Jeg _gør_ det_ikke_!

Men et 'held og lykke', *det* skal hun have!

Og selvom jeg beklager tonen, så fortryder jeg ikke et eneste af de
indlæg jeg har sendt. Jeg mente hvert et ord.

>Du ved godt det er en truet art?
>Hvis folk ikke hoilder sig lidt tilbage med brugen vil de være udryddet
>i 2031.

Bare rolig, jeg har proppet Claus i mit kill-filter for en sikkerheds
skyld (som nr. to ;)) og eftersom dette bliver mit definitivt sidste
indlæg i denne tråd, så får jeg nok ikke brug for flere...

EOD, Farvel og tak for fisk, Slut prut finale, Over and out, og ikke
mindst: Tak for kaffe!

FreYa

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-01-01 23:58

"FreYa" skrev

Hej FreYa

> Hej Tomas, og alle I andre i denne tråd ( jeg kan berolige jer
> alle med at dette indlæg bliver mit sidste ;))

Ok, men jeg skriver lige en bette kommentar alligevel.

> Og jeg er stadig bekymret...

Jeg var bekymret, efter Søs første indlæg (det er lidt svært at
hænge bekymringen op på noget specielt, men det var så ulig hen-
de at skrive så underdanigt). Jeg er ikke bekymret mere, hendes
efterfølgende indlæg viste mig, at der lever en amazone indeni
hende som nok skal trække sværdet frem, hvis hun kommer ud for
at hendes herre er en ikke-uddød huleboer.

Resten af tråden har helt sikkert overbevist hende om, at hvis
hun har brug for hjælp så kan hun nemt få det.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Vanillepigen

Dato : 12-01-01 14:44

Hej Freya

> [...]
tonen i
> indlæggene, *uden* at tilkendegive hvem der til syvende og

Ja Claus lagde ud på en dum måde (og hvad der ellers er blevet
sagt om den). Det er vi enige om og det behøver vi som Peder
påpegede ikke at gentage efter hinanden.

Men Bo har ansvaret for det han skrev, og det synes jeg er fair
nok, at jeg påpeger over for Bo.

> Og hvis folk ikke tør sige det til
> Søs, så er de enten nogle tøsedrenge, eller bare fuldstændig
> ligeglade!

Jamen; Freya - hvad er det nøjagtigt du vil have, at vi skal sige
til Søs her - jeg må indrømme, at jeg ikke er helt med.

Mange hilsener

Kristine.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-01-01 15:05

"FreYa" <nospam@all.pl> skrev:

> Hej Peder :)

Også herfra og til dig FreYa

> Jeg er slet ikke i tvivl om din holdning i denne sag, og jeg mener at
> du reagerede helt korrekt ved ikke at reagere.

Det er altså ikke ligegyldighed? For nu har du brugt ordet flere gange
i den her tråd, og jeg synes overhovedet ikke at nogen har været ligeglade
- tværtimod. Hverken de, der svarede på Claus' indlæg, og ikke var ligeglade
med hans tone eller de der ikke var ligeglade med tonen i de svar på
indlægget han fik. Begge dele var mindre heldige, men de handler jo
på hver sin måde om ømhed i forhold Søs. Nogle brød os ikke om hans
arrogance og andre brød sig ikke om den tilsvarende måde den blev
mødt på, fordi det trods alt er Søs kæreste og hun jo bliver ked
af det, når dss i den grad angriber hendes kæreste uanset, hvor
provokerende hans indlæg er.

> [...]
> forhåbentlig heller ikke have båret præg af den grimme tone som har
> kørt i nu to dage. Den tone beklager jeg overfor I andre, ikke overfor

Den sidste sætning vil have været guld værd i én af de mange grimme
indlæg, der kom flyvende. Den siger meget og bekræfter at niveauet var
røget et stykke ned, men at det på den anden side var berettiget som
svar på tiltale.

> [...]
> ansvaret for den. Det har Claus! Og hvis folk ikke tør sige det til
> Søs, så er de enten nogle tøsedrenge, eller bare fuldstændig

Jeg er ikke med. Sige hvad til Søs, at hendes kæreste er en idiot og
ar skrevet nogle arrogante indlæg, og at det ikke har noget med hende
at gøre. Min dybeste sympati er, og har hele tiden været hos Søs. Og
jeg er da ked af at hendes kæreste har opført sig så uheldigt og endnu
mere ked af at gruppen har opført sig lige så uheldigt.

> [...]
> aldrig nogensinde følt mig så ubehageligt berørt som da jeg læste de
> to modbydelige indlæg, og at de kom fra Søs' kæreste gjorde det blot

Ja, og derfor undrer den grimme tone mig også, for selvom det er Claus
der startede, så er det til syvende sidst Søs det falder tilbage på.
Læg mærke til at Søs startede med at sige at det er nyt og hårdt med
hendes nye kæreste, men i bund og grund rigtigt og godt. Det blev i
løbet af nul komma fem glemt, da Claus (uafhængigt af Søs) dukkede
op på arenaen. Hvor godt er det for Søs? Fra at være lykøskninger til
hende og hendes nye kæreste til at være "hold kæft en arrogant stodder"
til selvsamme kæreste. Det synes må være meget trist for Søs.(men i
øvrigt: Hey, Søs, det er _bare_ os tumper fra dss. Vi er s'gu ikke
til at styre på halvtreds tønder land - det ved du jo .

Som han selv siger, er det "hendes" forum osv. Og det forum har ikke just
behandlet ham særligt pænt i betragtning af at det - alt andet lige - er
Søs' kæreste uanset hvad han skriver og hvordan. At han så tydeligvis
aldrig har skrevet til en nyhedsgruppe (eller denne i det mindste) før,
gør det jo ikke bedre, men det har vi andre trods alt.

> Jeg er simpelthen dybt rystet og jeg forstår udemærket de reaktioner
> der har været, også de tavse.

Jeg forstår også reaktionerne, men de plejer at være pakket pæneren ind,
*indtil* det modsatte er bevist. Og synes altså ikke at to indlæg af en
arrogant newbie burde have afstedkommet den reaktion fra dette forum.

Med venlig hilsen (for, håber jeg, sidste gang i denne tråd)

Mark

Fra : FreYa

Dato : 12-01-01 16:24

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>, Fri, 12 Jan 2001 14:05:24 GMT,
wrote:
Hej Mark,

Nej Peders reaktion er ikke ligegyldighed, for han har nemlig guts nok
til at forklare sig, og ikke forfalde til frelst forargelse over den
grimme måde vi behandler Søs' kæreste på.

>Jeg forstår også reaktionerne, men de plejer at være pakket pæneren ind,
>*indtil* det modsatte er bevist. Og synes altså ikke at to indlæg af en
>arrogant newbie burde have afstedkommet den reaktion fra dette forum.

Jeg vil godt lige gøre opmærksom på at der ikke er tale om 'et forum',
eller en udefinerbar gruppe her, men rigtige levende mennesker der,
uafhængigt af hinanden, har reageret på Claus' indlæg. Og jeg synes
faktisk ikke, at de som har valgt at holde sig udenfor, kan tillade
sig at tvivle på vreden og berettigelsen af de indlæg der er kommet på
grund af to stupide indlæg, og at de tilmed bliver forargede på Claus'
vegne, over den modtagelse han har fået 'af gruppen', det fatter jeg
ganske enkelt ikke.

--
FreYa

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-01-01 23:58

"FreYa" skrev

Hej FreYa

> (og så læste jeg Claus' indlæg tidligt om morgenen *inden* jeg
> havde fået kaffe *G*)

Uha, den var værre. Drik venligst mindst en kop kaffe, næste
gang før du læser DSS om morgenen.

> Og så falder det mig for brystet, at folk beklager sig over
> tonen i indlæggene, *uden* at tilkendegive hvem der til
> syvende og sidst har ansvaret for den. Det har Claus!

Du tager fejl, hver enkelt skribent har ansvaret for tonen i
sine indlæg. Claus kan ikke klandres for, at man sender indlæg i
ophidset (ophidset på den trælse måde) tilstand.

> Og hvis folk ikke tør sige det til Søs, så er de enten nogle
> tøsedrenge, eller bare fuldstændig ligeglade!

Eller også er der helt andre grunde, nogle af dem har jeg nævnt
i det forgående indlæg.

> som nu også har brugt næste års udråbstegn-kvote *G*

Du må godt få min kvote, jeg er langt bagefter med brugen af dem og de skal bruges førend de bliver forældet.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : FreYa

Dato : 15-01-01 18:28

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net>, Sun, 14 Jan 2001
22:58:02 GMT, wrote:

Hej Peder (ja, jeg er jo nødt til at svare. Dette er en slags
opsamling, men jeg vil opfordre dig, og evt. der læser med, til at
genlæse tråden, så I selv kan vurdere om jeg giver et rigtigt billede
her, eller helt springe dette indlæg over :))

>Du tager fejl, hver enkelt skribent har ansvaret for tonen i
>sine indlæg.

Det er jeg meget glad for at du skriver Peder. For hvis du, og I andre
der beklager jer over tonen, splitter tråden op og læser de enkelte
skribenters indlæg som det de er, nemlig _enkeltstående_ indlæg, så er
der ikke noget at komme efter!

Det drejer sig vel om ca. 6-7 personer der har været så fortørnede
over Claus' indlæg at de har besvaret det.

Disse har gennemsnitligt skrevet to indlæg til Claus (sjovt nok det
samme antal som antallet af indlæg Claus selv har postet i dss :)).

Det er ikke meget. Jo, hvis man ganger det med 6, så giver det 12 og
*det* er meget, men det er jo ligemeget, for hver enkelt skribent er
kun ansvarlig for sine egne indlæg.....eller hvad? Jo, sådan er det.

Der er jo ikke tale om at *vi* har siddet og lagt strategi for hvordan
Claus bedst og mest effektivt kunne komme ned med nakken. Ej heller om
smittende massehysteri. Nej, der er tale om, at en række mennesker,
uafhængigt af hinanden har følt sig foranlediget til at reagere på
Claus' indlæg.

<snip Freya skriver indlæg uden at drikke kaffe først>

>Claus kan ikke klandres for, at man sender indlæg i
>ophidset (ophidset på den trælse måde) tilstand.

Her er hvad jeg skrev til Claus, i ophidset (på den trælse måde)
tilstand, som svar på hans første indlæg:

>Aldrig hørt om humor? Søs plejer nok at kunne tage den slags og det
>burde du vide hvis du kender hende.

Og det var det!! To linjer! og det var *før* kaffe ;) SÅ slem kan jeg
altså være...FY FreYa! ;)

Mit næste indlæg i tråden lød sådan her:

> [...]
>At Hennings indlæg så ovenikøbet modgåes med hentydninger til private
>mails og ved at så tvivl vedrørende et venskab, synes jeg bare er

Ingen grimme ord vel?, jeg siger bare at Claus' opførsel er under
lavmålet, og da der ikke kan herske tvivl herom, er alt stadig honky
dory.

Dernæst blev der postet et særdeles velformuleret, velpointerende,
sagligt, osv. osv. osv. indlæg af Lars P. Fischer. Som punkt for punkt
i en sober tone, besvarede Claus' indlæg. Naturligvis fandt Lars det
ikke rimeligt at være overstrømmende venlig overfor Claus (Lars er jo
ikke Jesus ;)).

Bo svarer også på Claus' første indlæg:

>Kyke ly kye :)

Læg mærke til smilyen :)

Så kommer så det længe ventede svar fra Henning, som må ha' taget ½
kilo valium, for han præsterer da at besvare Claus' modbydeligheder på
en ordentlig måde.

Henning, som den mand han er (i modsætning til.....never mind) slutter
ovenikøbet af med at skrive:

>Der er ikke noget så dejligt som forelskelse, jeg under jer
>den af hele mit hjerte!

Det er fandme da til at græde over...?!

Nu kan jeg jo ikke vide hvordan Henning har følt det under
gennemlæsning af Claus' indlæg, jeg kan kun sige at _jeg_ blev meget
ubehagelig tilpas.

Hvis jeg havde været i den modtagende ende af Claus' indlæg, så ville
jeg uden tvivl være blevet meget ulykkelig og slet ikke rasende.

Efter Hennings indlæg kunne tråden meget vel være stoppet, der var
ikke rigtigt mere at sige. Naturligvis udbad Henning sig en forklaring
fra Claus, det kan ingen vel fortænke ham i.

Her skulle man jo så synes at Claus, efter al den uro hans første
indlæg havde medført og om ikke andet så for Søs' skyld (fordi hun jo
er inde i en sårbar periode og vel næppe har brug for at hendes
kæreste lægger sig ud med en af hendes venn

Fra : Gitte Beyer

Dato : 12-01-01 16:20

>Fnidderfnadder? Konfliktskyhed?

For lige at tage det sidste først:

Jeg nævnte konfliktskyhed, da jeg af dit indlæg fornemmede at du
mente, at jeg kun blandede mig udenom diskussionen for ikke at blive
uvenner med nogen. Hvis det havde været grunden, ville jeg klart mene,
at det var at være konfliktsky.

Med hensyn til fnidderfnadder, så mente jeg med det, at det meste af
hvad der kunne siges om Claus´ indlæg, mere eller mindre var blevet
nævnt, og at indlæggene efterhånden i større eller mindre grad gentog
sig selv, så det efterhånden var endt i fnidderfnadder.

>At du, og andre, vælger at ignorere det faktum at Claus' indlæg
>formelig emmede af mudder og manglende respekt for Søs,
>tolker jeg ikke som konfliktskyhed. Jeg tolker det som ligegyldighed.

Ok, i første omgang blev jeg da også edderspændt over Claus' indlæg,
men da jeg samtidigt kunne se, at mange andre allerede havde givet
udtryk for nogenlunde det samme som jeg mente, var der ingen grund til
at træde mere i det.
Med hensyn til ligegyldighed i forhold til Søs, så må jeg lige
pointere, at det bestemt ikke er tilfældet, ligemeget hvordan du så
måtte tolke det. Jeg mener, at hun må være voksen/fornuftig nok til
selv at vurdere, om hendes nuværende forhold er godt for hende. Og
skulle hun komme i tvivl, regner jeg stærkt med, at hun selv kan finde
ud af at spørge os til råds.
Ovenstående ud fra betragtningen om, hvordan jeg selv ville have det i
Søs' situation. Der ville jeg bestemt ikke have lyst til at min nye
partner blev "sablet ned" på denne måde, selv om hans entre (og senere
opfølgning) her har været temmelig uheldig.

Gitte

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 13-01-01 12:25

On Fri, 12 Jan 2001 15:20:27 GMT, gitte@beyer.nu (Gitte Beyer) wrote:

gitte@beyer.nu (Gitte Beyer), Fri, 12 Jan 2001 15:20:27 GMT, wrote:

well Gitte

>måtte tolke det. Jeg mener, at hun må være voksen/fornuftig nok til
>selv at vurdere, om hendes nuværende forhold er godt for hende.

sidste gang gik det jo hvor Søs sad i en råden wind, mht. at vurdere
om hendes forhold var godt for hende.
og at hun i lAng tid undgik at tage konsekvensen, swe vAr der en bred
vifte af forståesle i dss

14 dage efter nyheden om at Søs og
hendes partner nu skulle til at leve i begami,( og at de
begge var fuldstændig afklarede omkring det ( afsindige projekt ) der
bragte "stærke og intense" diskussioner og iflg. Søs så betonen
styrkes i fundamente i deres forhold) ja så smed hun ham ud...

> [...]
>partner blev "sablet ned" på denne måde, selv om hans entre (og senere
>opfølgning) her har været temmelig uheldig.

hvor Søs flittigt brugte dss til at svine sin tidligere
partner ned IMENS forholdet kørte....
det er sgu meget godt at raller noget af fordi man synets dte lyder
godt - men en smule hukomelse har nu arldrig skadet nogen !
bedtse hilsner
Bo