NKT-aktier?
Fra : BHR

Dato : 18-01-02 15:46

Jeg spekulerer på at investere i 200 NKT-aktier (Kursværdi ca. 20.500,-)

Jeg påtænker ikke at sælge dem foreløbig, men investeringen skal ses som en
anden måde at anbringe penge på en en lavtforrentet bankbog.
Jeg er villig til at løbe en mindre risiko.

Er der nogen der har bemærkninger til dette køb, eller er der noget andet
der var meget bedre?

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-02 17:16

"BHR" <bhr@email.dk> wrote in message
> [...]
en
> anden måde at anbringe penge på en en lavtforrentet bankbog.
> Jeg er villig til at løbe en mindre risiko.

Hvis du kigger på aktien i www.stockr8.com vil du kunne se, at den har
bevæget sig fra et middel-risiko-område (middel finansiel risiko og middel
indtjening) til et høj-risiko-område (høj finansiel risiko og lav
indtjening)

Til investeringer på længere sigt vil jeg i stedet anbefale aktier som
AP-møller-aktierne og Novo Nordisk.

Med venlig hilsen

Kristian Hansen
www.pengetanker.dk

Fra : Bräuner

Dato : 18-01-02 17:29

Hej BHR.
Jeg må indrømme at jeg har ikke kendskab til NKT-aktien, så jeg vil undlade
at vurdere din mulige investering.
En aktie jeg tror meget på er GN.
GN har det sidste stykke tid været meget i modvind, men jeg tror på at der
er lys forude.
GN's kurs ligger på ca. 48, men en ikke urealistisk kurs, efter min mening,
bør være 55-60.
Jeg bygger mit skøn på at Nettest, ejet af GN, de sidste par år, har
investeret kraftigt i forskning, og jeg forventer desuden en børsnotering af
dem snart.
En børsnotering vil desuden betyde at hver GN-aktie vil blive "belønnet" med
en nettest aktie. En sådan aktie menes at være ca. 19 kr. værd.
Alt dette er der naturligvis taget højde for, hvis man forudsætter at
markedet er en smule efficient.
Men hvis jeg skulle investere min hårdt tjente penge, ville jeg kigge
nærmere på GN.
Mvh.
Bräuner
BHR <bhr@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a29cf8$19o3$1@news.cybercity.dk...

Fra : Frihtiof Andreas Jen~

Dato : 19-01-02 16:51

"BHR" <bhr@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg spekulerer på at investere i 200 NKT-aktier (Kursværdi ca. 20.500,-)

> Er der nogen der har bemærkninger til dette køb, eller er der noget andet
> der var meget bedre?

Jeg har ikke rigtigt nogen mening om NKT - dog ville jeg vente med at
investere i nogetsomhelst aktierelateret lige nu.

NASDAQ er begyndt på en nedtur mere og indtil markedet finder et mere
realistisk leje risikerer man at blive fanget på vej ned. Hvis markedet
generelt falder, falder alle aktier - også "de gode".

Fra : Anders Andersen

Dato : 20-01-02 17:45

Hejsa BHR

Jeg har heller ingen holdning til NKT, men det er relativt risikabelt at
placere noget i denne aktie.
Såfremt du har en bred portefølje af papirer kan det være ok, men eller
anbefaler jeg en blandet investeringsforening. Prøv f.eks en "SmallCap" i
Europa. Disse synes, at være banket i bund. Ellers en bred international
forening.

Held og lykke

Anders Andersen