Chateau briand
Fra : Lars Spicker Olesen

Dato : 18-01-02 13:57

Hej Gruppe

Hvordan er det nu lige man laver en Chateau Briand (og er det rigtigt
stavet)? Skal den flamberes? steges på pande? i ovn? Hvad serverer man
til?

Og jeg skal naturligvis helst lave det i aften

Spicker

Fra : Hanne Christensen

Dato : 18-01-02 14:31

Det er rigtig stavet, men skal være i et ord, så søg og du skal finde! (Se f.eks Mortens opskrifter)
Venlig hilsen
Hanne

Fra : Lars Spicker Olesen

Dato : 18-01-02 14:56

Hanne Christensen wrote:

> Det er rigtig stavet, men skal være i et ord, så søg og du skal finde! (Se f.eks Mortens opskrifter)
> Venlig hilsen
> Hanne

ahhh... eet ord! Tak!

Spicker

Fra : Frank Attle

Dato : 18-01-02 14:38

Chateaubriand er en stor bøf til 2 pers. (400-500g)
Brun den godt på alle sider og krydr med salt og peper, sæt den i ovnen i
ca. 10 min. Lad den trække i 5 min. og server en brunet og en rød skive til
hver. Klassisk tilbehør er små aspargeskartofler mørnet i smør og en frisk
salat
Velbekomme
Frank

Fra : Peter Weis

Dato : 19-01-02 17:20

"Frank Attle" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> wrote in message
> Chateaubriand er en stor bøf til 2 pers. (400-500g)

For et par år siden var jeg en tur i Buenos Aires, og der var 400 g
stadardstørrelse på steak til en person. Man kunne også få 600 g. Først
derefter blev de anset for at være til mere end en person.

mvh
Peter

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 21-01-02 01:26

Haisa...

Chateaubriand er hvis det skal være helt rigtigt en helstegt okse mørbrad
som serververes ved bordet hvor tjeneren skærer for... og man bliver budt 3
gange... eller hvis det foregår privat bliver den også skåret for ved
bordet.... det har noget med temperaturen at gør og at kødsaften hælst skal
være i kødet så længe som muligt..... Det er rigtigt at man først bruner den
af på en pande og kryddere den med salt og peber, og så skal den have ca
15 - 20 min i ovnen og derefter skal den hvile tilsvarende tid og nydes med
velbehag med enten en god hjemmelavet bearnaise sovs eller en bordelaise
(rødvins sovs med hakkede løg og champingonger) og kartofler efter eget
valgt.... jeg ville vælge ovnstegte skrældede kartofler delt i 8´ne dele med
lidt krydderi på....

God appetit