Søges: hurtige svar til (begynder)spørgsmå~
Fra : Steen Klingenberg

Dato : 18-01-02 14:03

Jeg er ny i VB, men kender en del til VBA, derfor den måske lidt pussige
blanding:

Hvordan termineres/lukkes en applikation 'førtidig' ? Jeg kender
application.quit fra VBA men kan ikke finde nogen pendant i VB.

Jeg arbejder på flere små utility-programmer, hvor det er oplagt at gemme
større mængder data i en database. Men jeg ønsker ikke at gøre andre evt.
brugere afhængige af eks. et større databaseprogram (Oracle / SQL Server) og
helst heller ikke MS Access. Kender nogen et lille (kompakt)
databaseprogram - gerne share/freeware, som kan bruges (og som understøtter
SQL til def. og manipulation af tabeller) - og som kan snakke med VB

Findes der noget i VB ála VBA's Stringeditor (fra Developer pakken) ?

Jeg har en API Viewer, men savner generelt dokumentation af forskellige
dll's - har nogen et link til mere information ? også gerne om hvordan man
selv genererer dll-filer

På forhånd tak til dem som byder ind med svar...

Steen

Fra : Harald Staff

Dato : 18-01-02 14:32

Hei Steen

> Hvordan termineres/lukkes en applikation 'førtidig' ? Jeg kender
> application.quit fra VBA men kan ikke finde nogen pendant i VB.

End
-men pas på før dette å unload'e alle forms, nulstille objekter og andre
ting som bruker memory.

> [...]
understøtter
> SQL til def. og manipulation af tabeller) - og som kan snakke med VB

Du kan frit distribuere eller generere access-filer (.mdb) med din
applikasjon, og brukeren er ikke avhengig av Access installeret for at det
skal virke.
(Det to siste kan jeg ikke svare godt nok på)
Beste hilsen Harald