3d billeder
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 18-01-02 23:16

På nogle sider har jeg set nogle billeder hvor man med musen kan dreje 360
grader både horisontalt og vertikalt. Hvilket program er anvendt til dette ?
jeg gætter på at det er noget fra Mac.....

Bo

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-01-02 14:44

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote in message
> [...]
?
> jeg gætter på at det er noget fra Mac.....

Der er et antal forskellige teknikker der alle sammen kan dette.

'Moderen' til dem alle er Quick Time VR, som er udviklet af Apple (så lidt
mac-ish er det da)

Der findes udvikler værktæjer til det på Apples site, og også andre steder
bla her.
http://www.vrtoolbox.com/downloads.html

Bemærk lige, at der grundlæggende er to typer Object og Panorama. Object er
til den type billeder (som i virkeligheden er slags film) du omtaler, hvor
man drejer et objekt rundt foran øjenene.
Panoram er så den modsatte situation, hvor et rum drejes rundt uden om en.

/Per