Er der nogen der har fortsand på Publisher~
Fra : David E J

Dato : 18-01-02 11:18

Jeg har problemer med komandoknapperne.
I min hjemmeside har jeg indlagt knappen "Send" men den virker ikke.
er der noget specielt man skal huske?

m.v.h
David

Fra : pre

Dato : 18-01-02 20:29

Hvis du gentager spørgsmålet - på en måde så også jeg forstår hvor og hvad
det drejer sig om, så vil jeg starte min Publisher og kikke. Jeg har
fuldstændig glemt hvad der står i alle de, i øvrigt forbilledlige guides.
pre

Fra : pre

Dato : 19-01-02 09:51

Hvis jeg gætter på at du ønsker at få et bruger input retur, så har du to
muligheder, det kan sendes som e-mail, og det kan returneres via din ISP.
Det sidste forudsætter et program, der ligger hos udbyderen. Det er som
regel gratis, men du er nødt til at starte der.

I begge tilfælde er der en meget udførlig vejledning i Hjælp. Skriv Send i
søgefeltet og kik på den side som har de danske paraleller til følgende:

Which type of form control do you want to change?
Check box
List box
Option button
Single line text box
Multiline text box
Submit button
Reset button
Labels and values for a form control

Vælg Submit (Send), så skulle alle problemerne være løst.

Fra : pre

Dato : 20-01-02 21:41

Supplerende fandt jeg alligevel lidt tekst om Publishers Send knap. I
øvrigt kunne jeg da være nysgerrig efter at se din side - der er vist ikke
mange, der bruger det program til hjemmesider - trods de meget omhyggelige
guider. Men her er teksten, selv om du vel har klaret første omgang.:
Creating Submit and Reset Buttons

You must add a Submit button so that visitors can submit their data to your
server where it will be stored in a file. You can also provide a Reset
button to allow visitors to wipe their form fields clean if they want to
enter different information.

To define a Submit button:

1. Select Command Button from the Form Control submenu in the Options
toolbar

2. Click once in your publication to place the button. The Command Button
Properties dialog box appears

3. In the Button Properties area, select Submit or Reset to define tile type
of button. II you need to define a custom button name (such as “Click here
to send us your feedback"). deselect the Button Text is Same As Button Type
check box and enter a label in the Button text box

4, In the Data Retrieval Method area select one of the three options for a
target for collected data

5. The boxes in the Data Retrieval Information will wary depending on the
Retrieval Method you select. If you save the file to your Web server, you
will be prompted for a filename and a file format. If you select to receive
data via email you´ll be prompted for an email address at which time you
will receive the data. If you use a program from your ISP, you´ll be
prompted to enter an action, typically a URL at which the data collection
program is located. Your Web provider will advise you on settings for this
area of the dialog box. After defining your data retrieval method click OK.

To test your input fields, you must publish your Web page to a browser. Ýou
can examine your fields using the Web Page Preview button, but you must
publish your Web site to a server before you can actually collect data. ? ?