ACDSee eller iview?
Fra : Thøger Terp

Dato : 18-01-02 10:29

Jeg får mit nye digitalkamera her i næste uge, så er jeg begyndt at
kigge lidt på billedorganiseringsprogrammer.

Jeg er macfundamentalist - og kører derfor OS 9.2.2 - så jeg kan ikke
bruge iPhoto, men må bruge noget andet.

Hvad siger til de ovenstående? andre forslag? sig nu ikke at ACDSee
sutter fordi det er en Windowsklassiker, det kan jeg ikke bruge til
noget!

Jeg synes selv godt om, at man i iview kan gemme kataloger, det virker
mindre sårbart synes jeg...

/Thøger
--
http://www.macnyt.dk
Hvis du vil vide noget om rigtige computere

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-01-02 02:57

Thøger Terp <seneca@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jeg får mit nye digitalkamera her i næste uge, så er jeg begyndt at
> kigge lidt på billedorganiseringsprogrammer.

Hej Thøger,

jeg kan ikke give dig en kvalificeret sammenligning af de to programmer,
men kun sige hvad jeg selv bruger.

Nemlig iView MediaPro. Jeg begyndte i sin tid med iView der vist fulgte
med Toast ?!? Og er senere opgraderet til iView MediaPro der er GENIALT
- efter min mening

ACDSee har jeg brugt for en del år siden på Windows og var glad for det.
Jeg har haft det kørende på min Mac, men da jeg brugte iView i forvejen
var der ikke noget i ACDSee der var bedre end i iView.

My two cents - som man siger omme i 'merika :)

Mojn, Thomas

--
"There might be less software on the Mac side of the isle, but a lot of
what's produced for Windows isn't all that good. Crap does not survive

Fra : Peter Gersmann

Dato : 20-01-02 10:08

In article <1f6afw5.6vawn3sahc0uN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> [...]
> var der ikke noget i ACDSee der var bedre end i iView.
>
> My two cents - som man siger omme i 'merika :)

En ting der ikke holder er små løse thumbnails på harddisken. Det gør iPhoto.
Hvordan ser det ud med iView og ACDSee på det område?

//Peter Gersmann

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-01-02 22:21

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> En ting der ikke holder er små løse thumbnails på harddisken. Det gør iPhoto.
> Hvordan ser det ud med iView og ACDSee på det område?

iView laver i hvert fald ikke den slags. Den gemmer dem i sin katalog
fil, sammen med andre oplysninger om billederne. Husker ikke hvad ACDSee
gjorde.

Mojn, Thomas