Illustrator 10 problem
Fra : DeHunto

Dato : 18-01-02 09:52

Hej alle,

Vi har i firmaet for nylig købt Illustrator 10 US, og jeg har installeret
den på vores 2 OSX 10.1.2 US maskiner. Den ene maskine køre stadig perfekt
men den anden er begyndt at gå ned for et godt ord når Illustrator er
startet. Maskinen kan finde på at fryse uden at brugeren gør noget som helst
overhovedet. Den pågældende maskine køre ellers ok når bare illustrator ikke
er startet. Maskinen der har problemer er en B&W G3 med 256 MB Ram. Nogle
idéer til fejlfinding? Eller skal jeg bare geninstallere Illustrator?

Dan

Fra : Villy Erichsen

Dato : 18-01-02 15:54

DeHunto wrote:

> [...]
> er startet. Maskinen der har problemer er en B&W G3 med 256 MB Ram. Nogle
> idéer til fejlfinding? Eller skal jeg bare geninstallere Illustrator?

Lider du af Upgraditis?
OSX hører ikke hjemme på grafiske arbejdsstationer endnu. Meget få programmer
er 100% kompatible.
Illustrator 10 er så ny at der garanteret kommer gartis opgraderinger indenfor
en rum tid.
Det ved vi af erfaring fra tidligere nye versioner fra Adobe - så vent med at
anskaffe den nyeste software - medmindre du er tvunget til det.
Og overvej om den nye software indeholder noger du virkelig har brug for -
ellers behold din gode gamle stabile software.
Softwareproducenterne har for travlt med at producere nye versioner for at
overgå hinanden - Illustrator skal self. være version 10 - når Freehand er
version 10 o.s.v. og den smule der bliver puttet på er ofte noget man nemt kan
undvære.

Ikke generelt - men meget tit.

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 18-01-02 20:39

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> version 10 o.s.v. og den smule der bliver puttet på er ofte noget man nemt kan

Nu vil jeg lige tilføje at der altså er _mange_ nye, og længe ventede
nyheder i Illustrator 10 - var selv til introduktionsseminar inde i
Cinemaxx. At den så samtidig er blev carboniseret er jo bare et plus.

Men du ar da ret i at mange af de mindre opgraderinger (eks. macos 9.2.1
-> 9.22) er ubetydelige.

anr

"Why did this have to happen now, during primetime, when TV's brightest
stars come out to shine?"
-Homer Simpson

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-01-02 03:31

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> [...]

> nyheder i Illustrator 10 - var selv til introduktionsseminar inde i
> Cinemaxx. At den så samtidig er blev carboniseret er jo bare et plus.

Men der er stadig ingen grund til at opgradrere til OS X, Illu 10 kører
fint i 9.

Mojn, Thomas

--
"There might be less software on the Mac side of the isle, but a lot of
what's produced for Windows isn't all that good. Crap does not survive

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 20-01-02 11:21

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Men der er stadig ingen grund til at opgradrere til OS X, Illu 10 kører
> fint i 9.

Det kan man jo så sige, men det burde jo virke så det er vel ikke
forkert at bede om forslag her. Desuden kommer det jo kun til at virke
hvis nogen rent faktisk bruger det i X og kommer med tilbagemeldinger.

anr

"Guns aren't toys! They're for family protection, hunting dangerous or
delicious animals, and keeping the King of England out of your face.
-Homer Simpson