Danish Language Support OS X
Fra : Karl Antz

Dato : 18-01-02 08:28

.... kan nu downloades via Software Update i System Preferences. Så nu
ka' vi alle være med på dansk ...meget passende tidspunkt forøvrigt ...

(... undtagen selvfølgelig defacto flygtninge ...

Da en vis herre kom til magten i Tyskland havde en kendt tysk maler
(Liebermann) følgende kommentar: man når ikke at spise så meget som man
har lyst til at kaste op ...

Hvor f... er den berømte danske tolerance bleven af?)

så - nu skal jeg nok holde mig på måtten -----------

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-02 09:17

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Hvor f... er den berømte danske tolerance bleven af?)

Den forsvandt endeligt, efter flere års tilløb, en kold novemberdag i
det herrens år 2001 - Den dag besluttede knapt 55% sig for at stille
tiden tilbage til før 1968, 10% vil endvidere gøre et iærdigt forsøg på
at stille uret tilbage til før 1847.

> så - nu skal jeg nok holde mig på måtten -----------

det behøver du ikke.... (men dk.edb.mac er måske ikke det rette forum)

<icq:131382336>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-01-02 10:29

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> [...]
> det herrens år 2001 - Den dag besluttede knapt 55% sig for at stille
> tiden tilbage til før 1968, 10% vil endvidere gøre et iærdigt forsøg på

Hvorfor lige foer vi taevede tysken sidste gang?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-02 10:51

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvorfor lige foer vi taevede tysken sidste gang?

Demokrtatiets indtog her i landet og enevældens afvikling.

Kort sagt: de første spæde eksperimenter med frie forfatninger herhjemme
og i tyskland. (inspireret af de franske og amerikanske
menneskerettighedsærklæringer)

NB. vi nøjedes vist med at føre en lille borgerkrig mod en oprørsk
provins...

<icq:131382336>

Fra : Peter Jacobsen

Dato : 18-01-02 16:20

On 18/01/02 8:28, in article 1f675x3.4ldhsh1k5v3nuN%karlantz@isa.dknet.dk,
"Karl Antz" <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

Hvis det var subjektiv historieundervisning jeg ønskede, abonnerede jeg i en
anden NG. Vil I være så venlige at holde jer til topic?

Peter Jacobsen

Fra : Christian Bech

Dato : 18-01-02 16:36

Peter Jacobsen <pjacobsen@odense.kollegienet.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis det var subjektiv historieundervisning jeg ønskede, abonnerede jeg i en
> anden NG. Vil I være så venlige at holde jer til topic?

Hvem er du?

--
Christian

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-01-02 18:13

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Hvem er du?

Så, din kommunistrøde halvhumanistiske overløber; har du betalt
bestikkelse til din BOFH i denne uge?

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Christian Bech

Dato : 18-01-02 22:52

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Så, din kommunistrøde halvhumanistiske overløber; har du betalt
> bestikkelse til din BOFH i denne uge?

Det er ikke længere nødvendigt. Siden IMV's samlede IT-afdeling søgte
private græsgange, har det været burgerne der regerede. Den nye BOFH har
så travlt med at spille DR-Århus-MacWorldExpo-ekspert i Harddisken, at
han ikke har tid til at plage os. Og på DAIMI er BOFH'erne helt
anderledes. De bliver så rørte over os stakkels humanisters trivielle
problemer, at de ikke nænner andet end at hjælpe os.

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-01-02 16:45

In article <B86DFBA9.D7F%pjacobsen@odense.kollegienet.dk>,
Peter Jacobsen <pjacobsen@odense.kollegienet.dk> wrote:

> Hvis det var subjektiv historieundervisning jeg ønskede, abonnerede jeg i en
> anden NG. Vil I være så venlige at holde jer til topic?

Gider du lige at holde dig til topic?

Fra : Karl Antz

Dato : 18-01-02 17:50

.... kan nu downloades via Software Update i System Preferences...

for nu at komme med den kemisk rensede version

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-01-02 18:27

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> ... kan nu downloades via Software Update i System Preferences. Så nu
> ka' vi alle være med på dansk

Er der nogen med det store MacOS X overblik, der kan fortælle mig om man
så har samme (danske) funktionalitet som hvis man havde installeret en
"rigtig" dansk OS X?

Martin

Fra : Karl Antz

Dato : 18-01-02 19:37

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Er der nogen med det store MacOS X overblik, der kan fortælle mig om man
> så har samme (danske) funktionalitet som hvis man havde installeret en
> "rigtig" dansk OS X?

Såvidt jeg kan bedømme det: ja

Under OS X er det sådan at hele systemet er sprog-uafhængigt.
Oversættelserne til de forskellige sprog bliver skrevet i nogle (såvidt
jeg husker) XML-filer som systemet trækker på. Funktionaliteten er den
samme, uanset hvilket sprog man vælger.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Richard Nees

Dato : 18-01-02 21:38

"Karl Antz" <karlantz@isa.dknet.dk> wrote in message

> [...]
> Oversættelserne til de forskellige sprog bliver skrevet i nogle (såvidt
> jeg husker) XML-filer som systemet trækker på. Funktionaliteten er den

OS X er baseret på SBML-modellen (undtagen nogle Carbon-programmer, som
f.eks AppleWorks).
Det betyder at programmet egentlig er en mappe - f.eks. Mail: det er
egentlig Mail.app.
Inde i den mappe er der en speciel struktur.
I mappen MacOS ligger OS X native programmet.
I mappen MacOSClassic ligger OS P native programmet.
I mappen Resources ligger fælles ting som billeder, ikoner og Carbon
resource filer.
Dér ligger også de såkaldte Language Project mapper (.lproj), der indeholder
de lokaliserede/oversatte sprog-elementer - f.eke English.lproj og da.lproj.

Idéen med at kunne downloade andre sprog skulle have været mulig med 10.1,
men økonomi og tidspres ville det ikke sådan.

Fra nu af kommer alt dansk Apple software til OS X, der vel at mærke er
SBML, samtidig som US og de andre sprog. Dog undtagen Tier 3, selvfølgelig.

/Richard Nees

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-01-02 01:52

Richard Nees <nono@nopenope.nu> wrote:

> Fra nu af kommer alt dansk Apple software til OS X, der vel at mærke er
> SBML, samtidig som US og de andre sprog. Dog undtagen Tier 3, selvfølgelig.

Og det er? Arabisk og lign.?

--
Mvh.
René Frej Nielsen