Begrænsede numre - indgående opkald
Fra : Anders

Dato : 18-01-02 07:49

Hejsa

Er der nogen der ved om det er muligt at sætte sin telefon op så det kun er
udvalgte numre der kan ringe til den ??
Jeg har prøvet med begrænsede numre (nokia) men det virker kun på udgående
opkald.

Og hvorfor ??
Jo - Tlf. skal ombygges til noget fjernstyringshaløj til en pumpe, og så er
det jo praktisk at Fru Hansen ikke starter pumpen når hun "får forkert
nummer".

Mvh
Akj

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 18-01-02 11:13

On Fri, 18 Jan 2002 07:48:34 +0100, "Anders" <nothanx@email.dk> wrote:

> [...]
>udvalgte numre der kan ringe til den ??
>Jeg har prøvet med begrænsede numre (nokia) men det virker kun på udgående

Jeg tror ikke det er muligt at forhindre andre i at ringe til
telefonen, men det er muligt at kun udvalgte numre får telefonen til
at ringe/vibrere. I hvert fald på 6210 og 6310 men nok også andre.

Det gøres v.h.a. gruppeopdeling. De numre, der skal kunne ringes fra,
skal alle puttes i en bestemt opkaldsgruppe. Dernæst skal den aktive
profil konfigureres til kun at reagere på denne gruppe.
Om andre direkte bliver afvist af telefonen, eller om den bare ikke
gør opmærksom på at der er en der ringer, det ved jeg ikke. Jeg har
ikke selv prøvet at bruge det til noget (endnu).

Fra : Anders

Dato : 18-01-02 13:07

Det har jeg også tænkt på, altså at putte de tilladte nr i en VIP-gruppe og
tildele denne gruppe en ringetone,
alle andre grupper skal så have tildelt en tom ringetone.
Kan jeg overføre en tom (ingen ring) ringetone til f.eks en 5110'er ??
Har 5110'eren gruppeopdeling ??

Grunden til at jeg tænker på 5110 ift. 6210 er kun prisen da man får en
51'er får ca 100.-

Anders

Fra : Nick Christensen

Dato : 18-01-02 16:22

> Kan jeg overføre en tom (ingen ring) ringetone til f.eks en 5110'er ??
> Har 5110'eren gruppeopdeling ??

Så skal du op og have en 6110 eller 6150. De koster heller ikke så meget
mere har jeg set.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 21-01-02 22:33

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gør opmærksom på at der er en der ringer, det ved jeg ikke. Jeg har
> ikke selv prøvet at bruge det til noget (endnu).

Nemlig!
gælder for Nokia 6150 og 6210 (med sikkerhed)
Andre direkte (ej i "OK"-gruppen) vil blive smidt f.eks. direkte i
telefonsvareren - der vil heller ikke vises opkald i display for disse numre
der er uden for gruppen.
Så det er nok den løsning du søger!
Jan

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 18-01-02 19:22

"Anders" <nothanx@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh
> Akj
>
>Min Eriksson A2618s Har en funktion der kun tillader opkald fra bestemte
numre. En sådan tlf. burde også kunne skaffes til billige penge.

--
Arne Rohr Pedersen

Fra : H3nrik V!

Dato : 22-01-02 20:20

Det samme kan T39, men det helt fede (som du nok ikke har brug for til
pumpestyringen) er at andre kommer til at stå som ubesvarede opkald... Fede
tider - det savnede jeg på min pisse-nokia 6210...

/Henrik!

Fra : Anders

Dato : 23-01-02 12:22

De telefoner der har været foreslået
Nokia 6150 6210 og Ericsson A2618S ligger jo alle et godt stykke over 1000
kr.

Er der nogen der kender en telefon til max 500 der kan det samme ??+

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-02 20:28

On Wed, 23 Jan 2002 12:22:29 +0100,
Anders <nothanx@email.dk> wrote:
> De telefoner der har været foreslået
> Nokia 6150 6210 og Ericsson A2618S ligger jo alle et godt stykke over 1000
> kr.

6150 som udgik for ca. 1 år siden kostede til sidst kr. 995,-
inkl. abonnement.

> Er der nogen der kender en telefon til max 500 der kan det samme ??+

En brugt Nokia 6150 ?

Fra : Claus Rolsted

Dato : 23-01-02 23:18

> [...]
1000
> kr.
> Er der nogen der kender en telefon til max 500 der kan det samme ??+

Hmmmmmm, der er mange Ericsson A2618/A2628'er i omløb efter dengang man fik
dem kastet gratis i nakken af Wanna-save/Telia. Har set et par stykker til
salg online hist og pist, så mon ikke du skulle kunne finde en sådan til
max. nogle hundrede kroner?
Det vil jeg tro, du kan.

Claus Rolsted