Hjelme.
Fra : Per-Ove Kristensen

Dato : 17-01-02 21:55

Jeg vil i den nye sæson have en ny hjælm, den gamle plasticspand er ganske
enkelt for træls. Jeg har set på en Nolan klaphjelm, der sidder rigtig godt,
men....... hvordan med støj. Det er jo smadder irriternede ikke at kunne
nyde turen uden støj og hvis der er plads til at lade cyklen trække ud at
kysen farer rundt på hovedet.

Hvem har erfaringer i gruppen, jeg hører meget gerne fra jer.

Hilsen

Per-Ove

Fra : Asger Steffensen

Dato : 17-01-02 23:05

"Per-Ove Kristensen" <julie-e@kristensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyde turen uden støj og hvis der er plads til at lade cyklen trække ud at

Jeg har en Schubert Concept hjelm, der hører til de mere støjsvage. Men
kører jeg mere end 5-10 km har jeg alligevel ørepropper i. Hvis hjelmen
sidder godt, så køb den. Ørepropper skal du bruge alligevel, ellers ender
det bare med Tinnitus.

Asger
ZX-10

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-01-02 23:57

Asger Steffensen wrote:
> Hvis hjelmen sidder godt, så køb den.

Men tag lige en køretur med den! Hvis forhandleren ikke vil lade dig tage
en tur, så må du finde et andet sted at handle :-/ Sagen er den at det er
svært/umuligt at bruge andres støjerfaringer til noget, da hoveder sjældent
er ens
Jeg købte selv hjelm hos Leo Mortensen i Gludsted (www.leomortensen.dk) -
fornuftige priser + prøveture + god service
....En AGV fiberhjem til 1600,- (nåja, og så lidt ekstra rabat, stamkunder
for ekstra god behandling :), som virker fint til mig. Der var ellers også
en ret stærkt nedsat Shoei som jeg også tog en tur med, men den buldrede en
hel del mere end AGV'en - på mit hovede(!)
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-01-02 18:55

> Jeg har set på en Nolan klaphjelm, der sidder rigtig godt,
> men....... hvordan med støj.

Jeg har en Nolan N100 - min subjektive mening om den:

Godt:
- Den sidder fint
- Nolans PinLock anti-dug system virker godt og er nemt at montere(køb det!!
hvis du køber en Nolan)
- Klap mekanismen virker rimelig gedigen
- Visiret er meget ridsefast (bortset fra Pinlock delen)

Skidt:
- Der er masser af støj (på mit hoved og min maskine)
- Klappen kræver to-håndsbetjening
- Udluftningskanalerne er tvivlsomme (jeg mærker ikke den store forskel om
begge er åbne eller lukkede)
- Den er relativt tung

/Jesper
FZS600 Fazer '99

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 18-01-02 22:00

Hvis i alligevel går igang med en større forbrugertest om hjelme, så tag og
læg jeres indlæg ind på www.dmcn.dk under udstyr. Så kan andre "ikke DFM
nørder" også få glæde af det.

---
Mads kristiansen

Jesper Pedersen <jesper_p@mail1.stofanet.dk> skrev i en

Fra : Jakob Barfod

Dato : 21-01-02 09:36

"Jesper Pedersen" <jesper_p@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en Nolan N100 - min subjektive mening om den...

Hej Jesper.

Smider du ikke en anmeldelse på www.dmcn.dk (under "produkter")?

--
Jakob