Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tilbehør
Fra : Britta og Torben

Dato : 17-01-02 21:34

Hej.

Da jeg er den lykkelige ejer af en UZI (Olympus C-2100 UZ),vil jeg gerne se
på noget tilbehør til den,eks. macro - tele - wide konverter,men hvor finder
jeg det????Og virker det, i det i det hele taget, efter hensigten???
Lader ikke til at være muligt at købe noget i DK,eller............

Hilsen
Torben

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 17-01-02 22:02

> [...]
> jeg det????Og virker det, i det i det hele taget, efter hensigten???
> Lader ikke til at være muligt at købe noget i DK,eller............

Hej Torben,

Nu ved jeg ikke lige mht. Olympus udstyr her i Danmark. Men hvis du har
spørgsmål til hvad der kan lade sig gøre, er der et supergodt forum på
www.dpreview.com som specifikt henvender sig til ejere af Olympus
digital-kamera'er.

Mvh Stig

Fra : Britta og Torben

Dato : 17-01-02 22:24

Hej.

Ja,jeg kan godt finde nogle anmeldelser af produkter,men hvor kan jeg købe
de gode sager??

Ps. Det var ikke længe du havde 100-RS`en Stig,var det alligevel for lidt
med 1,5 MP?

Hilsen
Torben

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 17-01-02 23:55

> Ja,jeg kan godt finde nogle anmeldelser af produkter,men hvor kan jeg købe
> de gode sager??

Godt spørgsmål... jeg er egentlig også lidt interesseret - ihvertfald når
min pung bliver lidt tykkere engang

> Ps. Det var ikke længe du havde 100-RS`en Stig,var det alligevel for lidt
> med 1,5 MP?

Den har jeg skam stadigvæk! :)
Det var min fars E-100RS, som lige var ved at blive solgt :)

Men, det er nu ikke fordi at jeg har kunnet nyde mit kamera ret meget
heller. Jeg sendte det til reparetion sidst i november, og fik det først
tilbage idag!! Og gæt engang! De har ikke engang fået lavet fejlen! Det er
godt nok lidt surt!
Dvs. at jeg stadig har hotpixels at kæmpe med. Men jeg regner nu med at de
får den tilbage igen. Selvom at jeg frygter at skulle vente i 1½måned igen!

/Stig

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 18-01-02 00:19

> Ja,jeg kan godt finde nogle anmeldelser af produkter,men hvor kan jeg købe
> de gode sager??

http://www.foto-fun.dk/asp/tilbehoer.asp?gruppe=tilbehor
http://www.a-photo.dk/webbutik.asp?wci=vareliste&wce=95

Det var lige det eneste jeg kunne finde til dig... :)
Der er ikke meget at vælge imellem, men lidt er der da.

/Stig

Fra : emj

Dato : 17-01-02 23:41

Britta og Torben skrev i
<3c4735f0$0$95339$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> UZI (Olympus C-2100 UZ),vil jeg gerne se
>på noget tilbehør
se
http://www.olympus.dk/
Hilsen emj

-- www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/
- dit fristed på Internettet

Fra : LT

Dato : 18-01-02 11:23

"Og virker det, i det i det hele taget, efter hensigten???
> Lader ikke til at være muligt at købe noget i DK,eller............

Ja-da jeg købte macroen til den og den virker perfekt , jeg købte den hos
Photocare , jeg mener jeg gav 1100 kr for den , jeg ved at Bingo også havde
den , de var lidt dyrere , her er et par billeder taget med macroen

http://www.fotokritik.dk/pics/244.jpg

http://www.fotokritik.dk/pics/3644.jpg

den sidste er der også brugt digital zoom på

Jeg har ikke prøvet wide vinklen , der skulle også være mulighed for lidt
ekstra zoom med en linse B-300 , men den er udsolgt alle de steder jeg har
prøvet , den skulle kunne fås på nettet til ca. 1200 ,Bingo skulle have 1800
, hvis de overhovedet kunne skaffe den

mvh
LT

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 18-01-02 14:01
Fra : LT

Dato : 18-01-02 14:23

> Hov.. hvad er der sket med fotokritik.dk?

Tror de er ved at skifte til en hurtigere server , der skulle kunne
forekomme periodiske fejl

lt

Fra : Britta og Torben

Dato : 18-01-02 19:55

Hej.

Jeg har set macro-billederne,de er gode.Men er det ikke det samme, som at
bruge en nærlinse på feks. +4 dioptrier? Hvor kan man iøvrigt få macro
forsatsen og hvad skal man bøde for den???
Telekonverteren B-300 er vist helt umulig at få fingrene i,men jeg kan nu
også godt nøjes med 380mm.Iøvrigt har jeg hørt, at den ikke fungerer så godt
sammen med billed stabillisatoren.

Hilsen

Torben

Fra : LT

Dato : 19-01-02 08:10

Jeg ved ikke noget om dioptrier , men du kan formedes 915kr købe den her

http://www.e-portalen.dk/etager/11.sal/photoshop.html

jeg tror hvis du går ind i enhver fotoforretning vil de kunne skaffe den
mvh
lt