Opera og Agent på een gang???
Fra : Woody

Dato : 17-01-02 21:47

Kan Jeg bruge både Agent og Opera som mailservere hos EET firma,
f.eks.Telia. Eller vil det være mere smart at lave to opsætninger af
Agent med hver sit brugernavn og kode?

Jeg spørger fordi jeg tror at jeg måske blot kunne gå ind i
Options/User and Systems/System:og skifte e-mail server, og så
gå til Dial-up: connections + Properties + New connections + Username
+ Password

Men jeg skal vel også ind til Telia og fortælle dem at jeg nu vil ha'
to konti hos dem?? Hummm, jo mon ikke. hvon f... mon det går??

mvh Woody

Fra : CHRistian

Dato : 18-01-02 00:15

Woody <jensgibe@email.dk>'s posting:

>Kan Jeg bruge både Agent og Opera som mailservere hos EET firma,

Spørgsmålet er, hvad det er, du ønsker.
Som jeg forstår dig, ser problemstillingen sådan her ud:
Har du én postadresse/konto, du ønsker at have adgang til fra 2
epostprogrannmer (Opera og Agent)?

I så fald: Du kan godt bruge både Agent og Opera til at tilgå den
samme konto og sende fra det ene program (det samme hele tiden eller
veksle mellem dem)

Du skal vælge et af programmerne som et slags primært program.

Hvis vi siger, Agent er dit primære epost-program, skal du bare lade
opsætningen af Agent være.
I Opera skal du opsætte det på samme måde som Agent mht. brugernavn,
kode, servere osv. Du skal så i Opera bare fjerne afmærkningen under
"Indkommende" i "Slet e-post fra server efter hentning"

Når du vil hente post skal du hente to gange. En gang i Opera og en
gang i Agent. Du skal så huske, at du skal hente _sidst_ i Agent. På
denne måde får du al din post i begge programmer.

Når du vil sende en epost, vælger du bare et af programmerne at gøre
det fra.

>f.eks.Telia. Eller vil det være mere smart at lave to opsætninger af
>Agent med hver sit brugernavn og kode?

Opera er, synes jeg, bedre til håndtering af flere kontoer på en
gang. Agnet er bedre til at håndtering af epost som helhed, men ikke
til håndtering af mange forskellige kontoer.

>Jeg spørger fordi jeg tror at jeg måske blot kunne gå ind i
>Options/User and Systems/System:og skifte e-mail server, og så

Du kan godt skifte servere, du bruger til at sende/modtage med. Men
hvis du faktisk har 2 kontoer, så skal du hele tiden skifte frem og
tilbage her.
Dér, i det du skriver herover, vil du dog kun skifte sende-server.
For at skifte modtager-server skal du i Options/inbound mail/system

>gå til Dial-up: connections + Properties + New connections + Username
>+ Password

Dette vil skifte den udbyder, du forbindes med (hvis du har en
opkaldsforbindelse).

>Men jeg skal vel også ind til Telia og fortælle dem at jeg nu vil ha'
>to konti hos dem?? Hummm, jo mon ikke. hvon f... mon det går??

Bare for at have adgang til den samme epost i både Opera og Agent?
Nej, det behøver du ikke (se fremgangsmåde herover).

For at få 2 forskellige kontoer (altså 2 forskellige
brugernavne/kode), ja. Men dette har du ikke brug for, for at få
adgang til din post i 2 programmer, som jeg tror, er dit ønske.

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-01-02 08:40

Woody skrev:

>Kan Jeg bruge både Agent og Opera som mailservere hos EET firma,
>f.eks.Telia.

Ja.

> [...]

>Options/User and Systems/System:og skifte e-mail server, og så
>gå til Dial-up: connections + Properties + New connections + Username

Det kan du, men så skal du skifte hver gang.

>Men jeg skal vel også ind til Telia og fortælle dem at jeg nu vil ha'
>to konti hos dem?

Jeg har et hav af mailadresser og har på et tidspunkt haft 5
forskellige opsætninger af Agent som jeg kunne bruge - samtidig
endda hvis jeg ville. Det brugte jeg for at kunne tappe
forskellige newsservere.

Hvad er det egentlig du vil? Vil du have to mailadresser hos
Telia?

--
Bertel