Geforce 2 fryser Konstant!!!!!
Fra : Razer

Dato : 17-01-02 21:25

Hej..
jeg har et Geforce 2 pro og det fryser konstant.
System:
Asus A7M288 Motherboard
Palit Daytona Geforce 2 Pro
T-Bird 1333
60 Gig Hd
Win Xp Pro
osv.

Nå men jeg køre det her system.
Problemet er at mit system fryser i alle 3D spil eller lign. der går mellem
2 sek til 2-3 min før det fryser. Jeg må resette eller den genstarter selv
pludselig.
Har de nyeste drivere, osv.
hvis der er nogen der har det samme prob og har fundet en løsning eller bare
har en ide er jeg åben for forslag

THNX
Thomas Blitz 128097887

Fra : Bma

Dato : 17-01-02 23:57

Prøv dette, det virkede for mig efter at jeg havde rodet med skidtet i 14
dage
Prøv at sætte din agp til 1x mode, det virkede for mig

Bjarne

Fra : Seth

Dato : 18-01-02 11:32

"Bma" <fjab@tdcadsl.dk> wrote in message
> Prøv dette, det virkede for mig efter at jeg havde rodet med skidtet i 14
> dage
> Prøv at sætte din agp til 1x mode, det virkede for mig
>
> Bjarne

Et GeForce 2 Pro burde nemt kunne køre 4x AGP (Hvert fald minimum 2x)

Fælles indstillinger for næsten alle kort er 1x/2x/4x

Så medmindre bundkort ikke understøtter højere, så tror jeg ikke at det er
fejlen i problemet.

Seth

Fra : Bma

Dato : 18-01-02 00:25

Sorry jeg glemte downloadlinket
Geforcetweakutility
http://guru3d.com/geforcetweakutility/

Fra : Tor Valen

Dato : 19-01-02 17:25

Har præcist samme problem og aner ikke mine levende råd:

Har opdateret BIOS
prøvet mange detonator drivere
ALT

Prøv at tjekke om din computer får nok strøm i BIOS'en.
Tjek specielt +3.3V. Ligger den langt under (+- 5%) er der underskud af
strøm og så fryser lortet.

TROR JEG!!!

Fra : Henrik Petersen

Dato : 19-01-02 17:52

Hvilken strømforsyning har du, det skal være en 300W, havde selv sammen
problem, med en 250W, der frøs det hele tiden, men med en 300W, der køre det
uden problemer.

henrik

Fra : pal

Dato : 19-01-02 19:28

Skift til Intel, det hjælper garanteret.

Fra : DWM

Dato : 19-01-02 20:03

"pal" <p.leinslie@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Skift til Intel, det hjælper garanteret.

Pjat. AMD er ligeså stabile som Intel.

/Kenneth Iversen

Fra : Deaster

Dato : 19-01-02 20:56

"pal" <p.leinslie@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Skift til Intel, det hjælper garanteret.

Undlad at kommentere noget du ikke har en klap forstand på, det hjælper
garanteret.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Razer

Dato : 20-01-02 11:15

Takker for svarene..
Nå men pludselig kunne 3dMark 2000 godt køre en test i Lav opløsning, men
hver gang den skulle køre Høj opløsning i 1024*768, skriver den at den ikke
kan komme i kontakt med mit 3D device, og jeg får en for form Direct X
fejl...
3D mark could not initialize your 3D accelerator,
try to downgrade your display settings.
DirectX error message:
P_D3D;;allocate map - Create texture ( for a render target ) Failed:
D3DERR_OUTOFVIDEOMEMORY.
Det ser ummidelbbart ud til at kortet løber tør for ram, men det har aldrig
været et prob før.
jeg kan også se at der er ram fejl hele tiden når jeg starter 3Dmark.
prikker overalt.
Jeg er svært bange for at det er selv kortet eder er fucked, men jeg håber
stadig at der er nogen der har en mulig løsning , eller en ide om hvad der
er galt.
'THNX
Thomas Blitz

Fra : Henrik

Dato : 20-01-02 13:35

det er windows xp pro som er problemet,du kan heller ikke forvente at spille
på windows nt.

kør windows 2000 eller xp home

Fra : Razer

Dato : 20-01-02 22:59

NIX. det er ikke XP der er problemet...
jeg har spillet før i xp, med dette kort hvor det har virket fint.. og
problemt var der også i 2000.
jeg tror at det er kortet der er ved at afgå ved døden.. mest pga de ramfejl
jeg ka se at der er når jeg kører en session med 3Dmark. der kan den som
sagt køre den første test i 1024*768 lav opløsning,, men der er de klassiske
ramfejl prikker mange steder..
Tror at jeg sender det til reperation
Thomas Blitz