Spicielt til Peter B Juul!
Fra : Erik Larsen

Dato : 17-01-02 20:50

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3ita11fdc.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> HVordan har du _oplevet_ at dåben er _nødvendig_ for frelsen? Det kan
> man simpelthen ikke. Det er praktisk umuligt - i hvert fald mens du
> lever på Jorden.

Der er mange der har oplevet mirakler i dåben så som helbredelser, Åndsdåben
samtidig med vanddåben, rejst sig or talt i nye tunger, ting er blevet total
forandret på grund af det nye liv Jesus gav dem med Opstandelsen. Jeg selv
havde den oplevelse at da jeg blev døbt forlod to plagende ildkugler mig.
Ildkuglerne prøvede senere at komme tilbage ind i mig, men da jeg påkaldte
mig Herrens hjælp og sagde "Jesus, Jesus" forsvandt ildkuglerne for aldrig
at vende tilbage.

3-4 år senere gik det op for mig hvad ildkuglerne var for nogle banditter,
det var synden og døden der havde forladt mig da jeg sammenvoksede med Jesus
korsfæstelse, død og opstandelse i dåben.

Det er endda ikke engang ubibelsk, for således det står skrevet således har
jeg oplevet det, Romerbrevet 6 v 1-11

Om så det skal koste mig alle menighedernes ven skab, så er det sådan jeg
oplevede det du siger, er umuligt at opleve. Og jeg tror Gud lod mig opleve
det fordi jeg skal fortælle det videre til andre der vil tro på hans
skaberværk i Jesus Kristus.

Erik L

Derud over ned priotere du Gud ved at sige, at han ikke kan give et under
eller et tegn omkring den af HamSelv indstiftede dåb.