Læder = S/M ?
Fra : Torben Jensen

Dato : 20-12-00 11:21

Undskyld min uvidenhed, men jeg er blevet nysgerrig

En (god) veninde af mig har netop fortalt, at hun i øvrigt er til lak og
læder. Nu mit spørgsmål, idet jeg ikke har nogen erfaring på området:

Er lak/læder = S/M ?
Måske (her) kun læst V til H, jeg ved godt at S/M kan være 1000vis af ting.

Hvis ja, hvordan kan jeg så lettest finde ud af om hun er til
dominans eller underkastelse ? (vi skriver nu og da små fantasier til
hinanden...)

Håber på at nogen kan hjælpe mig lidt videre på dette nye område.

Fra : Alex Linaa

Dato : 20-12-00 11:38

Torben Jensen wrote:

> En (god) veninde af mig har netop fortalt, at hun i øvrigt er til lak og
> læder. Nu mit spørgsmål, idet jeg ikke har nogen erfaring på området:
>
> Er lak/læder = S/M ?

Nej det er en dejlig duft af ny Ferrari

Alex

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 18:54

Fra : Alex Linaa

Dato : 20-12-00 18:54

> Hmmmm... bemærkede du gruppens navn ?
>
> For en god ordens skyld: [Ha!] (vitsen fortjener vist kun ét grin...),
> og så FUT til en bilgruppe: dk.fritid.bil

Ja ja, godt ord igen.
"Og velkommen til gruppen, jeg har også en veludviklet humor og tolerance"

Fra : Tomgirl

Dato : 20-12-00 14:03

"Torben Jensen" <tdFJERNMIGj@venligst_dds.nl> skrev i en meddelelse
> Undskyld min uvidenhed, men jeg er blevet nysgerrig

Vi er alle sammen uvidende på et eller andet punkt. Jeg aner f.eks. ikke en
levende fis om kvantefysik

> En (god) veninde af mig har netop fortalt, at hun i øvrigt er til lak og
> læder. Nu mit spørgsmål, idet jeg ikke har nogen erfaring på området:
> Er lak/læder = S/M ?

Ikke i min terminologi. Lak/læder er ofte associeret med S/M og vice versa,
men man kan sagtens være til lak/læder uden at være til S/M. Fetishister kan
være til mange ting, uden at have den associerede seksualitet. Spørgsmålet
er så bare, om din veninde også mener, hun er til S/M, når hun siger, hun er
til lak og læder, for hos mange hører de ting sammen. Personligt er jeg til
begge dele, så i mit tilfælde passer associeringen.

> Hvis ja, hvordan kan jeg så lettest finde ud af om hun er til
> dominans eller underkastelse ? (vi skriver nu og da små fantasier til
> hinanden...)

Kan du ikke læse mellem linierne, om hun tænder på den ene eller den anden
rolle? Min erfaring siger mig, at de flester piger, der er til S/M, er til
M-rollen (masochist eller underkastelse). Hvis du prøver at agere
dominerende i jeres fantasi, så prøv at fornemme, om hun tænder på det.

> Håber på at nogen kan hjælpe mig lidt videre på dette nye område.

Håber, det hjalp *S*.

Hilsen

Allan H.
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
Website: http://home19.inet.tele.dk/tomgirl/

Fra : Nicolai

Dato : 20-12-00 22:59

On Wed, 20 Dec 2000 14:02:38 +0100, "Tomgirl" <quincy_md@hotmail.com>
wrote:

>Ikke i min terminologi.

Tak! Det er rart at se.

>Lak/læder er ofte associeret med S/M og vice versa,
>men man kan sagtens være til lak/læder uden at være til S/M.

Ja, som du selv siger - fetischisme. Fetischisme kan jo være på de
mærkligste ting. Noget af de mere ekstreme jeg har hørt læst om, er
kaffekander, antenner - og lige i dag, Dieselrøg

Og man kan sagtens være til S/M uden at være til Læder.

Jeg er masochist, men læderet er ikke noget specielt turnon. Når det
kommer til desideret læderpåklædning vil jeg ligefrem sige det er et
turn-off. Manchetter til at binde med kan lige gå.

Derfor var jeg også ekstraglad for at få fat i Segufix restraints, som
har et lidt mere institutionelt præg. Dét er sagen!

- Nicolai
--
http://infantilism.org - Yes, diapers and sex do mix!
http://babylai.infantilism.org - personal pics, movies & info

Fra : Henning

Dato : 21-12-00 00:05

"Nicolai" <babylai@infantilism.org> skrev i en meddelelse
> [...]

Lak og læder er for mig heller ikke lig med S/M,
en lak og læder tænder mig seksuelt, hvis den kvinde
der har det på, ser sexet og udfordrende ud i det og
det er/bliver en del af hendes karisma som kønsvæsen

> Derfor var jeg også ekstraglad for at få fat i Segufix restraints, som
> har et lidt mere institutionelt præg. Dét er sagen!

Tjah for mig der nogle gange bruger det i embedes- medfør, er det lidt
tradegi forbundet med at bruge det, jeg foretrækker så bløde flettede
reb til bondage, evt. tape, tørklæde som blindfold etc.

MVH
Henning

Fra : Tomgirl

Dato : 21-12-00 15:59

> Ja, som du selv siger - fetischisme. Fetischisme kan jo være på de
> mærkligste ting. Noget af de mere ekstreme jeg har hørt læst om, er
> kaffekander, antenner - og lige i dag, Dieselrøg

*GG*. Det har jeg godt nok ikke hørt om før. Kaffekander? På arbejdet ville
jeg gå rundt med en konstant stådreng *GGGGGGG*.

> Jeg er masochist, men læderet er ikke noget specielt turnon. Når det
> kommer til desideret læderpåklædning vil jeg ligefrem sige det er et
> turn-off. Manchetter til at binde med kan lige gå.

Som Henning synes jeg også, at en kvinde i lak eller læder kan se vildt flot
og sexet ud, uden at det på nogen måde har med SM at gøre. Så jeg tror
roligt, vi kan konkludere, at lak/læder ikke er lig med SM.

K.h.

Allan H.

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 23:19

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 20-12-00 23:19

On Wed, 20 Dec 2000 14:51:47 +0100, "Dana Watsham"
<Watsham@worldonline.dk> wrote:

>Torben Jensen <tdFJERNMIGj@venligst_dds.nl> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:Xns90107DECEtdjXREMOVENOdSpAMdHE@212.54.64.135...
HI Dana :)

>Ingen, som tør spørge, er uvidende
unægteligt en grundforudsætning !

><klip>

>Ikke nødvendigvis. For nogen er det, for andre er det ikke. Det er et
>spørgsmål om at spørge - ikke os, men din veninde. Hun er jo til syvende og
>sidst den eneste der kan svare på, hvad der er rigtigt for lige netop hende,
>ikke?

jamen det besvare da stadigt ikke om lak & læder er S/M ? jeg ved det
sgu heller ikke ???
mig forekomer det bare at være lidt prætentiøst mere ind S/M ?
men det kan da gotd være det hænger sammen ?????+

>ting.
>
>Nemlig. Og det er jo som det skal være

Tjaa det er i grunden undelrigt som man kan være fast syet i hovedet
jeg tænker altid på noget med smerte & dominans der giver en lyst
følse når jeg høre ordet s/m

>Ved at snakke med hende om det, simpelthen.
enig

>Det er altid vigtigt at kommunikere omkring sit sexliv (uden at snakke det
>ihjel), men især når man bevæger sig ud på grænseområder af enhver art. En
>lille kommunikationsforstyrrelse kan give katastrofale resultater.

jamen der hvor evigt rat du end har der løber vi sgu panden i mod en
anden mur - da de fleste af min drifts følser det er egentligt ikke så
meget tanker som det er en bladning af billeder emotioner der flyder
uden for et non verbalt område !
>Så spørg hende
go ide !

>Der er sikkert mange som kan komme med gode råd. Om det er råd *du* og *hun*
>kan bruge til noget er så en helt anden snak, ikke? Du må jo vende tilbage
>med lidt feedback.
det vil være rart :)
MvH
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 20-12-00 23:30

"Torben Jensen" <tdFJERNMIGj@venligst_dds.nl> skrev:
> Undskyld min uvidenhed, men jeg er blevet nysgerrig

Jamen jeg er også hamrende nysgerrig.. en af hovedårsagerne til at jeg
læser og skriver herinde

> En (god) veninde af mig har netop fortalt, at hun i øvrigt er til lak > og læder. Nu mit spørgsmål, idet jeg ikke har nogen
> [...]

Nej!

Det kan det være men er det ikke nødvendigvis

> Måske (her) kun læst V til H, jeg ved godt at S/M kan være 1000vis af >ting.

Ja der er masser af gode danske sider om emnet der giver et ret godt
indblik i de mange facetter der er

> Hvis ja, hvordan kan jeg så lettest finde ud af om hun er til
> dominans eller underkastelse ? (vi skriver nu og da små fantasier til
> hinanden...)

Jamen så er der ikke andet for end at skrive en fabtasi om det og måske
starte mildt og se hvad der sker?

Der er nogen du godt må lade hende læse her:
www.tfo.subnet.dk/mentor/

Der er en del links jeg selv synes er kanongode at blive klog på.

> Håber på at nogen kan hjælpe mig lidt videre på dette nye område.

Vi gør hvad vi kan

Hilsen
Tomas O.

Fra : Oleander

Dato : 22-12-00 07:01

Den Wed, 20 Dec 2000 10:20:43 GMT, skrev tdFJERNMIGj@venligst_dds.nl
(Torben Jensen):

Hej Torben

Der er vist allerede sagt alle de kloge ord, men jeg vil som fetishist
da gerne tilføje min subjektive vurdering.

>Er lak/læder = S/M ?
>Måske (her) kun læst V til H, jeg ved godt at S/M kan være 1000vis af ting.

Der er vist en pæn del i S/M-miljøet der ser den slags påklædning som
garniture, og der er vist osse en pæn del der ikke gør...

Set fra fetishist-siden af ligningen, vil jeg estimere at ca 2/3 af
dem jeg har mødt (eller talt med) er til S/M og af de resterende er
det vist meget få der ikke er til BD.

Om dette er repræsentativt kan jeg egentligt ikke sige. Mange af dem
jeg har talt med, er jo nogen der har besluttet at det er en essentiel
del af deres seksualitet - altså i "hardcore" enden af spektret. Der
findes sikkert væsentligt flere som mere ser det som et krydderi som
kan bruges som sjov afveksling og sagtens kan undvære det i sexlivet.

Hvordan din kæreste føler, er der vel kun en der kan fortælle dig.

>Håber på at nogen kan hjælpe mig lidt videre på dette nye område.

Faktisk virker det på det du skriver som om du er kommet et enormt
stykke af vejen! Det virker nemlig som om du i en eller anden
udstrækning godt kan acceptere hendes fetish. På den anden side virker
det også som om du er ret lurens ved det dersens med S/M..

Sæt dig ned og få en lang snak med hende! Bare det at kunne få lov til
at fortælle, hvad det er man tænder på, kan jo være stort. Det er jo
langt, langt fra alt der fortælles der skal udleves. Faktisk kender
jeg rigtigt mange, der ville give højre arm, hvis bare deres partner
kunne _acceptere_ deres fetish/sexualitet. Ikke så få gange, har jeg
hørt historien om folk, der er ulykkelige fordi de efter 20-30 års
ægteskab ikke har turde sige det der tænder dem, eller ikke har fået
partnerens accept af det.

Når det kommer til stykket, er det da slet ikke umuligt at i kan finde
et fælles ståsted, også selvom du måske ikke lige kan forliges med
bogstaverne S og M. Der er sikkert også mange fyre der drømmer om
analsex med kæresten og ikke får det - uden at det betyder enden på
det forhold.... no pun intended! :)

Olé!
--
Kunne det tænkes, at denne verden bare har for mange
bomuldsfetishister?