RUGBRØDSFORME
Fra : Bettina Madsen

Dato : 17-01-02 18:38

Hej!

Der har været et oplæg om tefal belagte rugbrødsforme, angående
vask/ikke vask. Sådan som jeg forstod det, må man hverken vaske med sæbe
eller bare vaske med vand. Er det rigtigt forstået?

Jeg bager rugbrød hver uge, og har de sidste par gange undladt at gøre noget
som helst ved formene, men synes det er lidt ulækkert.
Går belægningen i stykker hvis man vasker den i srent vand og skrubber lidt
med
en svamp?

Bettina

Fra : zcully

Dato : 17-01-02 20:28

Jeg har både vasket dem med vand og med sæbe. Det er der ikke sket noget
ved. At begynde at skrubbe skal du nok ikke.
Efter jeg har bagt plejer jeg at tørre dem af med en våd karreklud.

/Zcully

Fra : Casper

Dato : 18-01-02 01:23

Jeg tror, at man talte lidt forbi hinanden i den tidlige tråd om vask
af rugbrødsformer. Der findes en relativ ny rugbrødsform fra Eva med
en gummiagtig belægning, der absolut ikke må vaskes med sæbe. Tefal må
vist gerne udsættes for sæbe, selvom det ofte er unødvendigt.
Mvh
Casper

Fra : Anne Lise Kirk Jense~

Dato : 18-01-02 09:19

Hej,

de 2 forme jeg endte med at købe, skal , ifølge brugsanvisningerne,
behandles således:

Kløverblad, 2 liter, må ikke vaskes med sæbe - og selvfølgelig heller ikke i
opvaskemaskinen.

Eva - 1.75 liter (som ifølge sælgeren IKKE er en rugbrødsform, men en
sandkageform - men dog er perfekt til *vores* brug), må gerne vaskes med
sæbe, dog ikke i opvaskemaskine.

Vi brugte dog bagepapir - så er man jo ude over problemet, stort set.

mvh
anne lise

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-01-02 19:38

Bettina Madsen wrote:

> Hej! Der har været et oplæg om tefal belagte rugbrødsforme, angående
> Klip

Hvorfor råber du.?

Mvh. Jørgen

Lær mere om nyhedsgrupper: http://www.usenet.dk/
Eller her: http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

Fra : Jørgen Hess

Dato : 19-01-02 21:09

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-r@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor råber du.?
>
> Mvh. Jørgen
>

> Lær mere om nyhedsgrupper: http://www.usenet.dk/
> Eller her: http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

Da det kun er i overskriften, at der er brugt store bogstaver, tror jeg ikke
Bettina har haft til hensigt at råbe og give dig tinitus.

mvh
Jørgen